Gogo7

Ne bojim se poraza, bojim se samo toga da ne dam sve od sebe i da se ne pripremim najbolje što mogu.
Reputacija
4
Bodova
108
Analiza
67
Ocjena
1741
Anketa
2044
obriši
obriši
obriši
obriši
obriši
obriši
obriši
obriši
obriši
obriši

Analize

12/2016
Kassaijev presedan; treba li pregledavanje snimke postati standard?

Od postanka svijeta, pa do dana današnjega ne znam je li prošao ijedan dan u svim nogoloptačkim krajevima svijeta da barem jedan trener nije poslije utakmice zavapio o groznom sudačkom previdu, da ne kažem krađi. (Osim u Engleskoj, gdje je to zabranjeno i mogu te išibati ako nešto kažeš protiv sudaca.) Ali ljudi će se uvijek žaliti, opravdano ili neopravdano, pravda ili nepravda - ona je donesena i ne može se mijenjati. Ali što ako može? Što ako u trenutku donošenja donošenja odluke sudac nije zaštićem plaštom nepogrešivosti? Što ako na onu "I on je samo čovjek, može pogriješiti" imamo alate i tehnologiju koji će umanjiti, ako ne i potpuno iskorijeniti greške. Barem one "game-changing" greške koje direktno utječu na ishod utakmice. Pa čekaj malo, pa imamo tu tehnologiju!

Gotovo svakog dana milijuni ljudi prate utakmice uživo na televiziji, u isto vrijeme preko pametnih uređaja i računala imaju uvid u statistiku i informacije o svakom aspektu utakmice, a sve to iz udobnosti svoje fotelje. Svaki od njih može vidjeti u sekundi ili barem nakon replaya je li sudac donio pogrešnu ili ispravnu odluku. Dakle, tehnologija postoji već desecima godina, gotovo svi je posjeduju, a niti je skupa ni zahtjevna i praktički je već tu. Zašto je onda ne koristimo?

Valjda smo svjesni da koliko je tehnologija promjenila našu svakodnevnicu, a pogotovo iskustvo gledanja utakmice. Je li pošteno da mi uživamo u svemu prethnodno navedenom - usporenim snimcima, 3D simulacijama, iscrpnim statistikama, dok čovjek na terenu koji donosi odluke u djeliću sekunde - nema ništa od toga. Televizija kao prva najviše je promjenila naše iskustvo praćenja utakmice, a samim time donijela i ogroman rast popularnosti i u najvećem dijelu potpomogla razvoj nogometa. Za sve ovo što gledamo danas možemo se zahvaliti televiziji koja je učinila nogomet globalno dostupnim. Istoj televiziji kojoj je zabranjen pristup na teren. Ima li smisla? Ne baš.

Do prije par godina, nismo imali ni goal-line tehnologiju. Pa se dogodio Lampard protiv Njemačke, ali ni to nije bilo dovoljno. FIFA je odlučila ubaciti još sudaca koji će još više griješiti, ali goal-line tehnologija je naposljetku ipak instalirana. Doduše, do dana današnjeg na 78 stadiona u svijetu, a sama instalacija košta 250.000 € za čip koji ide u loptu plus 500.000 € za HawkEye ili GoalControl sustav prema podacima koje su iznjeli pojedini bundesligaški klubovi 2014. godine. Tako izgleda da za isti novac instalacije samo jednog sustava na samo jedan stadion možete čak tri puta letjeti u svemir! Ne znam za vas, ali ja bi više volio letjeti u svemir nego platiti toliki iznos novca za gadget koji ću možda koristiti par puta godišnje. Ali da smo pitali engleze 2010. godine, vjerojatno bi se svi opredijelili za goal-line tehnologiju i platili duplo ako treba. Tko god misli da su englezi u krivu neka gleda ovu snimku dok ne dođe do pameti. (Najdraže mi je Capellovo slavlje pa sekundu kasnije onaj WTF pogled.) https://www.youtube.com/watch?v=fcE6sVppTIQ

A tko misli da je to skupo, neka pogleda koliko klubovi zarađuju danas. Doslovno, cijeli sustav košta koliko i lijeva noga Duje Čopa. Ili Sammirova mjesečna plaća. Kako vam drago.

No, da se vratimo na trenutnu temu - video tehnologija košta mnogo manje, iako ne sumnjam da će FIFA izmisliti neke troškove koji će postati besramno visoki bez ikakvog opravdavajućeg razloga, ali može im se. Isto kao što je Blatter izmišljao razloge protiv video tehnologije. Onaj da se prekide prirodni tok igre mi je najdraži. Evo, imamo zasad dva primjera korištenja ove tehnologije u praksi, dakle ovo nije prvi nego je u Americi na utakmici USL-a to već viđeno ranije ovog ljeta. Prekid dok je sudac donio odluku je trajao nešto manje od minute, dakle slično kao i u ovom slučaju kod Viktora Kassaia. Može se reći da prekid traje manje nego kod ukazivanja pomoći igračima kada ulazi liječnička ekipa, a mnogo manje nego kad još ulaze i nosila ili vozilo, a prekida ovakvog tipa ima gotovo na svakoj utakmici po par puta. Nisam još čuo da se netko iz FIFA-e požalio na to ili da to treba zabraniti, iako dosta ekipa te prekide koristi kao alat za trošenje vremena. I da, sigurno bi i video tehnologija u početku imala grešaka, sigurno da bi se nekad snimka gledala i više puta da se donese pravilna odluka. Nekad bi možda centimetri odlučivali, nekad i manje, gdje povući granicu? Onda da, nekad bi igrači i treneri 'skakali' na suca da pogleda snimku, pa opet i opet, više puta na utakmici. Da, trebati će to striktno regulirati i imati dodatnog osoblja, taman prebaciti onu dvojicu iza gola što ništa ne rade. Ako postoji volja, postoji i način. Samo je pitanje ima li je FIFA dovoljno.

Ista FIFA koja odbacuje tehnologiju u suđenju jer se kosi sa tradicijom nogometa, ali se ipak koristi u svakom aspektu nogometa, dio kako je navijači koriste smo već prošli, a klubovi doslovno još više siluju tehnologiju samo da se postigne "Više, Brže, Jače". Visoka tehnologija se koristi tjelesne pripreme igrača, opreme, taktike, analiza, treninga, liječenja, menadžmenta, marketinga i tko zna čega još ali NE, mi iz FIFA-e nećemo dopustiti sucima da je koriste! Čudi me da su suci ikako i otišli dalje od zviždaljke i zastavice... Iako pošteno govoreći i nisu daleko.

FIFA se slijepo drži načela da suci imaju potpunu autonomiju donošenja odluka, potpunu slobodu i potpuno pravo na pogrešku iz dosta razloga, ali svi se danas mogu svesti na jedno - da se može namjerno utjecati na ishode utakmica. Jednostavno ne mogu naći nijedan drugi valjan razlog, pogotovo kad se uzme u obzir kriminalna priroda FIFA-e i ne mogu vjerovati nekome tko u jednoj ruci drži transparent "Fair Play", a u drugoj novac od prodaje Svjetskog prvenstvo Kataru. Kako nekome takvom možeš vjerovati da djeluje i radi čisto za interes nogometa? Jednostavno nikako. Stoga i jest na FIFA-i da povuče upravo ovakve poteze i izađe iz svoje komfort-zone jer tehnologija bi donijela transparentnost, ne bi u potpunosti iskorijenila korupciju, ali barem bi im oduzeli jedan argument - "I suci su samo ljudi, a ljudi griješe".

"I suci su samo ljudi..."
Od postanka svijeta, pa do dana današnjega ne znam je li prošao ijedan dan u svim nogoloptačkim krajevima svijeta da barem jedan trener nije poslije utakmice zavapio o groznom sudačkom previdu, da ne kažem krađi. (Osim u Engleskoj, gdje je to zabranjeno i mogu te išibati ako nešto kažeš protiv sudaca.) Ali ljudi će se uvijek žaliti, opravdano ili neopravdano, pravda ili nepravda - ona je donesena i ne može se mijenjati. Ali što ako može? Što ako u trenutku donošenja donošenja odluke sudac nije zaštićem plaštom nepogrešivosti? Što ako na onu "I on je samo čovjek, može pogriješiti" imamo ...
"I suci su samo ljudi..."
Od postanka svijeta, pa do dana današnjega ne znam je ...

Respekt: Malcolm00, Losovius, HAJDUK2012,

Slažem se: cehtunger, HAJDUK2012,

Ne slažem se: Losovius,

Ima dorih teza u analizi, ali zaključak je potpuno pogrešan. I to samo iz jednog razloga; uvesti pregled snimke ni na koji način ne bi spriječilo korupciju. Uvelo bi drugu vrstu preciznosti. Korupcija je iskorjenjuje drugačije - Losovius, 17.12.16. 10:17, 0 0 0
05/2016
r5 s3 n3 k53
Tribina ISTRAŽIVANJE: Favoriziraju li suci određene ekipe Prve HNL?

Ovaj tekst će pokazati da nakon što primjenimo state-of-the-art metodologiju u proučavanju sudačke naklonosti na Hrvatsku nogometnu ligu dolazimo do jednog jednostavnog zaključka: Sudačka naklonost se ne može dokazati dužinom nadoknade. No krenimo redom...

Ono zbog čega većina čitatelja osporava prethodne analize jest jako mali uzorak utakmica koji se kod nekolicine klubova sveo na svega tri ili četiri utakmice. Stoga, kako bismo dobili što veći uzorak upravo sam analizirao podatke kada klubovi imaju nerješen rezultat u 90' minuti, što znači za favorita nepovoljan rezultat i gubitak 2 boda te ćemo to pridodati onim nepovoljnim rezultatima kada momčad gubi 1 razlike.

Objašnjenje, metodologija, znanstvene metode i Horatio Caine

U obzir sam uzimao utakmice samo kada je određeni klub favorit, što znači da se Dinamu broji utakmica protiv Splita, ali Splitu protiv Dinama ne. Dakle, jedna utakmica se može brojati samo jednom i pridodati ukupnom rezultatu samo jednog kluba. Iz jednostavnog razloga što favoritu odgovara duža nadoknada. Zbog toga smo dobili pročišćeni konačni rezultat jer se jedna utakmica ne broji dva puta, kod oba kluba, nego isključivo onom klubu kojem odgovara duža nadoknada. Tko može proturiječiti tome?

Favorite sam odredio jednostavno, Top 5 klubova su favoriti protiv svih ostalih osim međusobno. A favorite u međusobnim ogledima sam određivao po prosječnom Tribininom indeksu snage kroz zadnjih par godina + dodatni poen (1) za domaćina tako da Dinamo nije uvijek favorit protiv svakoga i da Lokomotiva nije uvijek underdog. Odnosno, Dinamu npr. puno više znači bod na Rujevici/Kantridi ili Poljudu, dok mu je bod protiv Lokomotive i Splita uvijek neuspjeh, gdje se god igralo i Hajduk je, kako mu voli tepati 'bila vojska', na Poljudu i protiv Barcelone favorit. Tako da smo došli do ljestvice:

Dinamo - 5,5 (kući 6,5)
Rijeka 4,9 (kući 5,9)
Hajduk 4,6 (kući 5,6)
Lokomotiva 3,8 (kući 4,8)
Split 3,8 (kući 4,8)

Ostale klubove koji su redovno u dojnjem domu tablice nismo analizirali, pošto ih vrlo rijetko svrstavamo u favorite.

I rezultati su... *puts justice glasses on*

Dinamo (30 ukupno/24 utakmice favorit), prosječna nadoknada ukupno 3:40, kada favorit s nepovoljnim rezultatom 3:37 (-0:03)

Hajduk (49 ukupno/40 utakmica favorit), prosječna nadoknada ukupno 3:24, kada favorit s nepovoljnim rezultatom 3:26 (+0:02)

Rijeka (40 ukupno/34 utakmice favorit), prosječna nadoknada ukupno 3:15 , kada favorit s nepovoljnim rezultatom 3:15 (+0:00)

Lokomotiva (48 ukupno/32 utakmice favorit), prosječna nadoknada ukupno 3:09, kada favorit s nepovoljnim rezultatom 3:15 (+0:06)

Split (60 ukupno/44 utakmice favorit), prosječna nadoknada ukupno 3:13, kada favorit s nepovoljnim rezultatom 3:15 (+0:02)

Oj Dinamo, tko udari na te!

Došli smo do frapantnih podataka, čak tri ekipe u 110 utakmica skupa kada su favoriti imaju točno jednaku nadoknadu od 3 minute i 15 sekundi u prosjeku. Takva izjednačenost na ovako velikom uzorku jasno dokazuje da je teza dobro postavljena i da je izračun korektan.

No, ipak dvije ekipe odskaču sa +11 i +22 sekunde. E sad, jedna od te dvije ekipe je prvak države 11 godina zaredom kojem će 90% protivnika trošiti vrijeme na sve načine samo kako bi im otkinuli koji bod pa nešto veća nadoknada ima smisla, dok druga ekipa ima neobjašnjivo veliku nadoknadu s obzirom na status i rezultate kluba. A k tome još, iz svega navedenog je evidentno (da, Gorane Vlaoviću, evidentno je!) da jedino Dinamo ima manju nadoknadu kada je izraziti favorit, a u tom trenutko ima i nepovoljan rezultat (1 ili 0 bodova) na koncu utakmice što vidimo iz poprilično reprezentativnog uzorka od 30 utakmica.

Sada se svi pitaju "Pa dobro, šta sad?" i "Jesi pio ti šta?" E pa ništa i nažalost nisam. Nego demonstriram kako je lagano manipulirati brojkama. Svatko može nadrobiti gomilu slova i izvući gomilu brojeva koji su jednostavno nepobitni, a idu u prilog kojoj god tezi zaželite. Tko može osporiti moju metodologiju? Pa sve je dobro izračunato, a samu teoriju su izmislili neka dva super kul lika iz Amerike, ja sam je čak unaprijedio. 

Sve je dostupno i lako se može provjeriti, slobodno downloadajte dokumente i sami izračunajte i obavezno javite Indexu, Jutarnjem i Modroj Lasti. Dinamo se potkrada, a Hajduka se gura. Numbers have spoken!

P.S. I na kraju ne mogu odoliti iako nevezano uz analizu te molim da se ne izbriše, ali neka uđe u zapisnik da sam izrazito izritiran ovom kauč analitikom. Te je ova teorija o sudačkoj nadoknadi kao mjernoj jedinici za krađu u nogometu je najgluplja stvar koju sam u životu čuo i onoga tko je došao na ovako glupu teoriju treba istući ukrućenim spolovilom po čelu. Na svu sreću, poveći dio uvreda na račun dotične gospode, teorija i analitike, samih istraživanja, "znanstvenih metoda", nekih tema na Tribini i Tribine općenito sam izbrisao kako bi ova analiza mogla ostati u dnevnom terminu i bez oznake 18+...

Živili!

Zovite novine, imamo ekskluzivu!
Ovaj tekst će pokazati da nakon što primjenimo state-of-the-art metodologiju u proučavanju sudačke naklonosti na Hrvatsku nogometnu ligu dolazimo do jednog jednostavnog zaključka: Sudačka naklonost se ne može dokazati dužinom nadoknade. No krenimo redom... Ono zbog čega većina čitatelja osporava prethodne analize jest jako mali uzorak utakmica koji se kod nekolicine klubova sveo na svega tri ili četiri utakmice. Stoga, kako bismo dobili što veći uzorak upravo sam analizirao podatke kada klubovi imaju nerješen rezultat u 90' minuti, što znači za favorita nepovoljan rezultat i gubitak 2 boda te ćemo to pridodati onim nepovoljnim rezultatima kada momčad gubi 1 razlike. ...
Zovite novine, imamo ekskluzivu!
Ovaj tekst će pokazati da nakon što primjenimo state-of-the-art metodologiju ...

Respekt: Otaner, lamza10, Losonsky, bokivt, draxy,

Slažem se: lamza10, micko3, draxy,

Ne slažem se: Losovius, Sanel, gogykiryales,

Žao mi je što nisam odmah pročitao ovu analizu jer vrlo plastično prikazuje što sam i sam htio reći. Definitivno se u mnogim analizama ovdje koristi poučak kardinala Richelieu-a: "Dajte mi dva retka napisana rukom najpoštenijeg čovjeka, i ja ću naći - lamza10, 10.5.16. 10:55, 0 0 0
u njima razloga da ga dam objesiti." Medijski se Dinamo već godinama stigmatizira, kažu zbog Mamića i njegovih kršenja zakona, a meni se čini kako je u pitanju navijačka pristranost . - lamza10, 10.5.16. 10:59, 0 1 0
@joHayes - nisi vidio tablicu? Dinamo dobije 4:12 sudačke nadoknade kad hvata rezultat, a MUFC dobije 4:37, Liverpool 4:12, Tottenahmam 4:37, Arsenal 4:35. Hajduk 3:31. To je prva tablica u članku o sudačkoj naklonosti - gradim, 10.5.16. 15:07, 0 0 0
to pokazuje da Dinamo, najprivilegiraniji klup u Europi, dobiva manje sudačke nadoknade kad mu je potrebno od vodećih engleskih klubova. Kao što godišnje puca penala koliko i Hajduk, a ne 18 kao Barca ili Real. - gradim, 10.5.16. 15:09, 0 0 0
ok - JoHayes13, 10.5.16. 15:22, 0 0 0
12/2015
Tribina o Tribini; stari smjer i nove stvari

"Šaljem poruku onima koji slušaju, a ne vide. Gledaju, a ne čuju." Zanimljiva konstatacija našeg mladog protagonista ovog videa. Ali čovjek pošteno zbori! Toliko pošteno da se njegove mudre riječi mogu izravno primjeniti na Tribinu.

Zato i ja pišem ovu tribinu onima koji gledaju, a ne čuju da je na Tribini uvijek istih 5 do 10 ljudi. Koji slušaju, a ne vide da ankete ispunjaju uvijek isti ljudi. Kakva je to relevantna anketa koju stalno ispunja ista grupa od 30 ljudi? Netko ovdje sluša, a ne vidi da tribine analizira uvijek istih, sada par ljudi. Ali nismo svi slijepi pored zdravih ušiju, gluhi pored zdravih očiju. Ne, ne.

Pamtim ja kako je nekad je bilo svega, prije i onog rata, na ovakvim tribinama bi se skupilo i vrijeđanja i hvaljenja. Ali su drugovi pisali. Iz jednog jednostavnog razloga - jer im je bilo stalo. A drugi razlog još bitniji - bili su tu! Mogao bi sada ovako iz glave nabrojati 50 korisnika Tribine koje sam zapamtio ili po dobrim analizama ili dobroj zajebanciji i koji su posjećivali Tribinu svakodnevno, a danas više i ne navrate. I da se nitko ne upita - zašto? Tribina je postala Maksimir. Ne samo simbolički jer je prazna nego ruglo i u pravom smislu te riječi. Užas za korištenje. Zapela u 2012. godini. Kada bi počeo nabrajati što ne štima sa samim UX-om, vjerojatno bi analizu završio u 2016. godini, tako da ću samo nastaviti dalje.

Tribina ima još poveznica sa Maksimirom, odnosno Maksimirskom 128. Izgleda da jednako uprave reagiraju, ili ne reagiraju. Onih 50 korisnika koje sam spomenuo su više puta u više navrata znali dignuti glas pa reći: "Ne sviđa mi se ovo, ne sviđa mi se ono, ovo bi valjalo promjenuti, ovo ne bi" itd. Svaki put gotovo ništa se ne bi poduzelo u vezi toga ili bi se te iste korisnike cenzuriralo. Do te mjere da su digli ruke. Nije to više bojkot. To je odustajanje. Posljednji pozdrav. A koliko novih lica vidimo? Ja ih ne vidim gotovo nikako, ali tko zna, možda ja ne slušam dovoljno pozorno.

No, sve je super, sve je za 5. Evo, anketa nam kaže da je ovih 32. korisnika pretežno zadovoljno Tribinom. Nema nikih problema.

Neku nadu mi je davao ovaj shop, najavljen je kao stvarno nešto novo i pozitivno, ali evo što je kasnio mjesecima, da je to bar pola jada. Prvo službeno spominjanje je bilo 26. kolovoza, kao da će se otvoriti uskoro, sa klupskim suvenirima itd. itd. Gotovo 4 mjeseca kasnije, napokon shop! Tamo u njemu - 4 knjige. 4 knjige! Za 4 mjeseca! Ne znam šta bi više napisao po tom pitanju, jednostavno sam možda ja imao previsoka očekivanja, ali onda nije trebalo praviti onakve posebne najave. Možda to još uvijek ispadne nešto dobro, navodno je problem u klubovima, a ne u Tribini. Ali tako je uvijek, zar ne?

Prije je stalno bio problem u MAXtv-u. Samo da se njih riještiti, oni nam ne daju ovo, oni nam ne daju ono, nemamo nikakvu slobodu, ne možemo ovo, ne možemo ono... bla, bla, bla... Otišao MAXtv, otišlo sve. Ostala Tribina i bez jedine stvari koja je činila razliku. Šta ćemo sad? Ajmo uprijeti prstom u nekog drugog! Ili nećemo? Jer, ako se pita ovih 30-ak anketiranih - što ćemo upirati igdje kad nema nikih problema! Zar stvarno netko misli da Tribina ide u dobrom smjeru? Kakve bunike ti ljudi jedu za doručak? Pa pobogu, više ni Best ovdje ne vidi ništa zanimljivo! Ako to nije razlog za opću uzbunu, onda ne znam što jest. A čak se i Mac pretvorio u Darth Vadera.

Ni ja sam ne znam više koja je svrha ovog portala. Da bi netko imao svoju support grupicu i sastajao se jednom tjedno na chatu? Pa ne treba nam valjda Tribina za to? Kakvu vrijednost za običnog korisnika Tribina daje natrag? Nevezano za to, sad se sjetih mitinga Tribinaša. Nikad nisam pohodio jedan, al bila je zanimljiva stvar. Može li se nazvati mitingom ono kada sam upoznao Munju, ili JoHayesa, ili Lwavea? Hm... Nisam siguran. Ali mislim da bi se sada moglo nazvati to mitingom kada dvojica čine nekih, pa može se reći 20% aktivnog članstva Tribine.

O da, ne smijem zaboraviti ni Tribina istraživanja i "znanstvene metode". Zgodan pokušaj, to mi se sviđa. Šalio sam se sa "znanstvenim metodama", ili znanstvenim metodama, kako vam drago. To je onako OK stvar. Da je bar ima tko analizirati umjesto da ista ekipa i radi istraživanje i onda ga analizira. No, i to je u redu, evo sada je netko nešto analizirao. Ili barem izbacio svoje frustracije o Tribini. Svejedno. 

Što reći, kakvu posluku porati? Kome?
"Šaljem poruku onima koji slušaju, a ne vide. Gledaju, a ne čuju." Zanimljiva konstatacija našeg mladog protagonista ovog videa. Ali čovjek pošteno zbori! Toliko pošteno da se njegove mudre riječi mogu izravno primjeniti na Tribinu. Zato i ja pišem ovu tribinu onima koji gledaju, a ne čuju da je na Tribini uvijek istih 5 do 10 ljudi. Koji slušaju, a ne vide da ankete ispunjaju uvijek isti ljudi. Kakva je to relevantna anketa koju stalno ispunja ista grupa od 30 ljudi? Netko ovdje sluša, a ne vidi da tribine analizira uvijek istih, sada par ljudi. Ali nismo svi slijepi pored ...
Što reći, kakvu posluku porati? Kome?
"Šaljem poruku onima koji slušaju, a ne vide. Gledaju, a ...

Respekt: munja90, Vjeran, bokivt, mrkino, sthagon, draxy,

Slažem se: Van_Persie, munja90, Vjeran, baiso, panglu, bokivt, draxy, Lwave,

Ne slažem se: gradim,

Moram se složiti sa većinom napisanog.Najveći problem tribine je vakuum u kojem je zapela nakon odjeba brojnim korisnicima.Odjeb ogromnom broju korisnika se može opravdati u situaciji kada uredništvo uspije revolucionalizirati kompletan koncept - Lwave, 14.12.15. 3:15, 0 1 0
projekta međutim ovdje to nije nikako bio slucaj.Tribina je zapravo cool-kid s kojim se više nitko ne zeli druziti a i potencijal za nova prijateljstva mu je u sadasnjem stanju malen.Nazalost. - Lwave, 14.12.15. 3:17, 0 0 0
Usporedba sa maksimirom je nešto najtočnije ikad od tebe. - panglu, 15.12.15. 0:09, 0 0 0
Touche! Zdravo i živo ;-) - Vjeran, 16.12.15. 11:16, 0 0 0
Logira sam se nakon 100 godina da ti opalim respekt i slaganje ;) - munja90, 16.12.15. 13:22, 0 0 0
11/2015
Tribina.hr istraživanje: Lokomotiva je Dinamova B-momčad? DA

Pokušati ću biti kratak i izravan, u ovoj analizi osvrnuti ću se na neke teze iz uvoda tribine te iz analiza kolega tribinaša, jer imam osjećaj da je ovo dosta površno, subjektivno i da ne kažem traljavo odrađeno, iako dajem kredit našim urednicima jer znam da su potrošili dosta vremena i da su se jako trudili. Ali postoje neke velike rupe koje nisu pokrivene apsolutno nikako, a već u samom naslovu tribine je donesen zaključak. Preko toga ne mogu preći.

Ovo su zamjerke koje bi trebale biti uvrštene u istraživanje i mislim da bi rezultat bio kudikamo drugačiji. Evo, većinom ću sastaviti ono što je u komentarima već rečeno.

1. Neregularnost natjecanja zbog frekvencije posudbi

Bilo koji klub koji nastupa u HNL-u u jednoj natjecateljskoj sezoni može posuditi bilo kojem drugom klubu koji je također član 1. HNL do 6 (šest) igrača. Niti jedan klub to nije prekršio, pa ni Dinamo, ni Lokomotiva. Dinamo je u Lokomotivu poslao puno veći broj igrača nego u druge klubove, a ne postoje dva druga kluba u HNL-u koja tako usko surađuju po pitanju razmjene igrača. Ali mogu, ako to žele i ako imaju uvjete za takvo što.

Dakle ako ćemo uzimati posudbe kao dokaz neregularnosti, kada i koliki broj posudbi je potreban u nogometnom svijetu da se odnos prestane smatrati uobičajenom praksom, a počne utjecaj koji stvara neregularno natjecanje? Jel' to 5 ili 6 po sezoni? Ako se jedne sezone posude samo 2 igrača, jel onda prestaje neregularnost? Sami broj posudbi nije i ne može biti dokaz, jer da bi ovaj rezultat ukazivao na neregularnost potrebna je informacija koja se točno regulativa time krši. Ako takva ne postoji onda se ne moze govoriti o neregularnosti, ali svakako moze o potrebi bolje regulacije. (Hvala gospon cehtunger.)

EPL ima regulativu o samo dvije domaće posudbe, i to samo jedna iz istog kluba. Ali ne možemo se uspoređivati sa njima, najbolja bi usporedba bila sa ligama koje imaju slične budžete te susjedne lige. Švedska, Poljska, Rumunjska, Češka, Slovačka, Cipar, Finska, Bugarska, Slovenija, Irska, Mađarska nam odgovaraju po budžetu plus Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, pa i Makedonija povijesno i geografski. Pojma nemam kakva je situacija u ovim ligama, ako su Sherlock i Watson koji su radili istraživanje za ovu Tribinu voljni to provjeriti, bilo bi mi drago. Tada bi dobili konkretnu informaciju jesmo li zbilja endemska liga u kojoj su stvari podređene nekim interesnim skupinama, ili je sve to uobičajena nogometna praksa.

Do tada Dinamo radi ovo što radi iz jednog jedinog razloga - zašto što može (ima veliki broj igrača i jake financije) i zato što je to dopušteno (posuditi jednom klubu 6 igrača). Isti slučaj je recimo što Chelsea ima novac i 33 igrača na posudbama diljem Europe pa se mnogi bune, ali to rade iz ista dva razloga. Jer mogu i jer je dopušteno.

2. Matematika kao dokaz neregularnosti 

Nikad je volio nisam. Ali evo služeći se tom istom mojoj 'nesuđenom ljubavi' i biranom metodologijom došlo se do toga da je Dinamo preuspješan protiv Lokomotive s obzirom na status tog kluba u HNL-u. Da bi se bolje znalo o čemu govorim, potrebno je sada pročitati analizu od kolege JoHayesa na ovoj istoj tribini pa se vratiti ovdje. Naime, služio se metodom da uzme razdoblje od zadnjih 6 godina (otkako je Lokomotiva u 1.HNL), određene klubove koji su "slični" Dinamu (Basel, Olympiakos, Shakhtar, Barcelonu i Real Madrid) i ispita njihov omjer protiv klubova u njihovim ligama koji imaju sličan status kao Lokomotiva u HNL-u. 

Ajd', nekako mogu svariti to da se uspoređuju Barcelona i Dinamo, La Liga i HNL, ali ono što nisam mogao svariti jest promatrano razdoblje. Zašto se uzima uopće razdoblje od zadnjih šest godina, umjesto šest sezona kada su ovi klubovi apsolutno dominirali svojim prvenstvom kao Dinamo u Hrvatskoj? Smiješno je tako uspoređivati nogometne klubove. To je kao da uspoređujete snagu Milana 1990. i Barcelone danas tako da okupiš igrače Milana koji su tada igrali i pustiš ih na noge Messiju i ekipi. Trebao bi se uspoređivati učinak u onom trenutku kada su te ekipe na vrhu. 

Dakle, treba gledati šest super dominantnih sezona Basela, Olympiakosa, Shakhtara, Barcelone i Real Madrida protiv ekvivalenata Lokomotive u njihovim domaćim natjecanjima. Tada bi dobili prave, relevantne brojke, koje bi debelo odstupale od onoga što je kolega Jo dobio u svojoj analizi. Ako i tada dominacija Dinama bude ovako velikom razlikom, onda se mogu složiti da je teza iz naslova tribine potvrđena.

Još jedna stvar koja se ne smije zanemariti jest da je Dinamo praktički sve utakmice protiv Lokomotive igrao na svom stadionu, što baca još drugačije svijetlo na statistiku s obzirom da su sve i gore pobrojane ekipe imale dosta bolji učinak upravo na svom terenu.

I evo na kraju 'fun fact'. Ako Dinamo ima sigurnih 12 bodova na startu prvenstva, znači li to da Lokomotiva počinje svaku sezonu sa -12 i opet se redovno zadnjih sezona nalazi blizu najboljih? Bravo Lokosi! :)

"Znanstvene metode"
Pokušati ću biti kratak i izravan, u ovoj analizi osvrnuti ću se na neke teze iz uvoda tribine te iz analiza kolega tribinaša, jer imam osjećaj da je ovo dosta površno, subjektivno i da ne kažem traljavo odrađeno, iako dajem kredit našim urednicima jer znam da su potrošili dosta vremena i da su se jako trudili. Ali postoje neke velike rupe koje nisu pokrivene apsolutno nikako, a već u samom naslovu tribine je donesen zaključak. Preko toga ne mogu preći. Ovo su zamjerke koje bi trebale biti uvrštene u istraživanje i mislim da bi rezultat bio kudikamo drugačiji. Evo, većinom ...
"Znanstvene metode"
Pokušati ću biti kratak i izravan, u ovoj analizi osvrnuti ...
@ceh, znaš da kada tako uzmeš određene statističke pokazatelje da je Arsenal feeder club Cityja i Barcelone? True story, dokazano također i matematičkim i znanstvenim metodama. - Gogo7, 10.11.15. 15:38, 0 0 0
generalno se u ovoj tribini dosta siluju pojmovi matematicko, znanstveno, dokaz i sl, ali to nije previse bitno. U svakom slucaju ja bih bas volio vidjeti te statisticke pokazatelje, nekako sumnjam u zakljucak :) - cehtunger, 10.11.15. 16:00, 0 0 0
Gogokme7lomotiva&dinamo@gmail.com Javite se sa prijedlozima za bolji PR na novu mail adresu😂 - Lwave, 10.11.15. 20:28, 0 0 0
Dokazao si da nismo uspjeli dovoljno pojednostavniti opis i rezultate analize. - sthagon, 10.11.15. 21:15, 0 0 0
Vjerojatno jer tribinaši nisu "znanstvenici". :)) - Gogo7, 10.11.15. 23:54, 0 0 0
09/2015
Remi na Poljudu; koja ekipa može biti zadovoljnija?

Pošto se digla velika bura radi spornih odluka u derbiju kojeg nažalost nisam stigao pogledati, uhvatio sam se Youtube-a da vidim o čemu to vrišti cijela Hrvatska. Prva situacija koja se zamjera sucu Mariću i zbog koje čak dobiva prijetnje smrću je igranje rukom stopera Dinama Benkovića. Odmah da kažem, igranje rukome je bilo, ali to nije dovoljno za kazneni udarac.

A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player commits any of the following three offences: 

• holds an opponent 

• spits at an opponent 

• handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within his own penalty area)

Iz "FIFA Laws of the game". Dakle, ako imamo igranje rukom, treba nam još jedan element za prekršaj - namjera.

Pogledao sam ovu situaciju najmanje 50 puta u slow motionu da bi donio neke imalo objektivne zaključke. Smjer kretanja Benkovića, položaj tijela i ruke je potpuno 'beusanovski' prirodan, odnosno ne vidi se namjera. Kako zakoračiva lijevom nogom da blokira loptu, automatski mu se spušta lijeva strana tijela. Rotacija tijela, pokreti ruka u odnosu na noge - sve apsolutno prirodno. I to je u ovom slučaju jako bitno.

Kada gledamo usporenu snimku dobro se može vidjeti što je dovelo do sporne situacije. Lopta doslovno u djeliću sekunde nespretno se od noge odbija u zrak i prema igraču, klizne niz bedro, te na kraju se odbije do ruke. Evo gdje se lopta nalazi samo trenutak nakon što je Benković nogom igrao. Skroz neprirodno se odbija prema igraču jer je nagazio, a ne udario loptu. Ovo je trenutak gdje lopta započinje nekakvu čudnu putanju i klizne niz bedro igrača. 



Na ovome GIF-u se dobro vidi cijela situacija - http://makeagif.com/UtEVL_ 

Dolazimo do trenutka gdje lopta ima kontakt sa rukom, no u isto vrijeme i dalje sa bedrom igrača, što se isto vidi na GIF-u.



Slika iz drugog kuta gdje najbolje vidi da lopta dira cijelo vrijeme igrača i u bedro, da nema apsolutno nikakve kontrole i namjere.



I na kraju se lopta nakon kontakta sa rukom i bedrom zbog rotacije odbija u zrak (pogledaj opet GIF), stvarajući dojam da je igrač uopće i nije poklopio rukom, nego se samo odbila od bedro. Sada pogledajte položaj sudaca.

Glavni sudac Marić nema apsolutne šanse da išta vidi iako mu je otvoren pogleda prema igraču, no igrač zaklanja spornu ruku i loptu leđima i sudac ako ne vidi namjerno igranje rukom - jednostavno ga ne može dosuditi. Zato ima pomoćnike, prvi linijski pomoćni sudac također nije dobro postavljen, nije uopće u liniji sa zadnjim igračem obrane ali zato ima donekle otvoren pogled prema situaciji no njegov posao je da prati liniju zaleđa tako da je moguće da apsolutno ništa nije ni vidio. I na kraju dolazimo do ovog suca iza gola, Željka Frkovića, koji apsolutno sve vidi. Nemamo pogled kamere iz njegove perspektive, no mislim da je morao vidjeti igranje rukom i procjenio je da namjere nema. U ovoj situaciji oni koji misle da je trebao biti penal bi trebali poštediti glavnog suca bez obzira na njegovo ime, jer pomoćnici su bili u daleko boljim pozicijama, pogotovo sudac iza gola.

Nakon što sam pogledao ovu situaciju zbilja veliki broj puta, slažem se sa sucem iza gola i mislim da ovdje nema materijala za kazneni udarac. On je morao donijeti odluku u sekundi, ja sam ponavljao situaciju iz više kuteva, usporeno, barem 50 puta. Ali na kraju, svak vidi ono što želi vidjeti, a pošto sudac Marić nigdje nije omiljen kao ni Mamić, većina ljudi vidi samo igranje rukom i sjekli bi vene da je ovo kazneni udarac, ali nije. 

I na kraju, na stranu sve to, isto tako mislim da nije bio ni penal za Dinamo iako tu situaciju nisam detaljnije analizirao (vjerujem da hoću) i ta odluka ide isključivo na dušu glavnog suca. I u tome je problem zbog kojeg su ljudi još više isfrustrirani dijeljenjem (ne)pravde na Poljudu. Što se sporne situacije u korist Dinama često dosude, dok se Hajduku slične stvari ne događaju, barem u susretima sa Dinamom. Ali da su situacije bile obrnute, da je igrač bio Milović, a ne Benković, povijest nas uči da bi se ovo dosudilo kao jedanaesterac. Bi li ga sudio glavni sudac ili pomoćnik iza gola, to možemo nagađati. Ali još ću jednom ponoviti, po FIFA pravilima nogometne igre, u ovoj situaciji se ne radi o kaznenom udarcu tko god bio na terenu.

Još samo mogu dodati da je sudački posao izuzetno težak i nezahvalan, gotovo u svakom dvoboju nekome je kriv upravo sudac. Od Županijske lige Hrvatske pa do elitne Lige prvaka i Svjetskog prvenstva. I na svakom natjecanju, bez obzira na ulog i značenje - greške se događaju. Neke slučajno, neke namjerno, ali ih ima u tolikom broju da se više ne može razaznati koje su koje. Jedino je jasno da suci u nogometu imaju preveliku moć i prevelik utjecaj i da se tu pod hitno nešto treba mijenjati. 

Sporne situacije - scena prva
Pošto se digla velika bura radi spornih odluka u derbiju kojeg nažalost nisam stigao pogledati, uhvatio sam se Youtube-a da vidim o čemu to vrišti cijela Hrvatska. Prva situacija koja se zamjera sucu Mariću i zbog koje čak dobiva prijetnje smrću je igranje rukom stopera Dinama Benkovića. Odmah da kažem, igranje rukome je bilo, ali to nije dovoljno za kazneni udarac. A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player commits any of the following three offences: • holds an opponent • spits at an opponent • handles the ball deliberately (except for the goalkeeper ...
Sporne situacije - scena prva
Pošto se digla velika bura radi spornih odluka u derbiju ...

Respekt: Chusta, HAJDUK2012, kvarner9, Losovius, vrbaZG,

Slažem se: kvarner9, vrbaZG,

Ne slažem se: HAJDUK2012, TorcaML1967, baiso,

Kako je Graham Poll objasnio, najbitnije je jeli igrač namjerno postavio ruku u neprirodan položaj kako bi povećao šanse da ga lopta pogodi. Ovdje mi izgleda nemoguće da je mogao predvidjeti da će mu se lopta onako odbiti od noge pa da postavi ruku. - Gogo7, 22.9.15. 15:06, 0 0 0
sta mi briste komentare koga sam uvrijedio????????????????????'' - HAJDUK2012, 23.9.15. 15:09, 1 0 0
..što se uzbudjuješ..nisam ni vrijeđao pa su me brisali.....demokracija... - kvarner9, 23.9.15. 15:16, 0 0 0
ma KAD LAW ILI MAC NAPISU NESTO GOSPODIN SE NE USUDI OBRISAT KOMENTAR :( - HAJDUK2012, 23.9.15. 15:19, 0 0 0
..e tu ti ne mogu opalit respect, jer obrišu i nekima od njih, ali i one druge ..usput... - kvarner9, 23.9.15. 15:58, 0 0 0
02/2015
Posluje li Dinamo racionalno? Je li privatizacija jedino rješenje?

Da, upravo to. Zašto bi Dinamo izmišljao nogomet? Jer nekome će ovo zvučati smiješno, ali zapravo Dinamo je na dobrom putu što se financija tiče, iako se mnogi neće složiti samo zato jer na kormilu plavog broda sjedi Zdravko Mamić. Odnosno ne samo da je to dobar put, nego je uz to i jedini mogući u postojećoj situaciji.

Financijski izvještaji

Temu ću načeti sa financijskim izvještajima iz 2012. i 2013. godine za primjer, gdje je Dinamo ukupno prihodovao nešto više od 396 milijuna kuna. Najveća zamjerka tim prihodima jest što je najveći dio došao od transfera i jedan dio od Grada Zagreba, odnosno ukupno 219 milijuna (171 transferi + 48 grad), što znači da ostali prihodi iznose 177 milijuna kuna. Sa kim ćemo te brojke usporediti nego sa Hajdukom, čiji se model poslovanja oslanja upravo na redovne prihode, prodaja roba i usluga, članarine, ulaznice i sl. Tako da prema financijskim izvještajima HNK Hajduk š.d.d. je bez transfera (i donacija naravno) u 2012. i 2013. godini kombinirano uprihodovao 88 milijuna kuna, dakle duplo manje od Dinama. Sad ćemo oduzeti i nagrade od UEFA-e, tek tu Hajduk napokon dolazi na svoje, bez nagrada, transfera i donacija Hajduk je u 2012. i 2013. zajedno uprihodovao 40 milijuna kuna više od Dinama. Dakle 20 milijuna više po godini. Uzmimo u obzir da su ovo najuspješnije, a Dinamove najlošije godine u tom segmentu.

Što ovo sve znači? S obzirom da je Hajduk vrlo jak brend, s obzirom borio za svakog sponzora, za svakog člana, za svaku suradnju, ovo što su oni uprihodovali je maksimalna cifra za hrvatske prilike i teško da može ići puno više prema gore. Tih 20 milijuna kuna koje Hajduk godišnje zaradi više od Dinama u ovom segmentu je i Dinamov potencijalni plafon. Odnosno da Dinamo povuče iste korake kao i Hajduk, da maksimalno animira navijače, članove, stavi svoj grb na sve od jogurta do piva - zaradio bi još nekih 20 milijuna kuna u jednoj godini. Zaradio bi 10% više nego sad. I to je otprilike taj potencijal koji leži u navijačima i članovima.

Naravno da nisam protiv toga da se unovči brend i više iskoristi navijački puk jer svaka kuna dobro dođe, ali zarada od toga kao što vidimo nije ni približno visoka koliko neki misle i definitivno ne dovoljno visoka da bi nešto značajnije promijenila. Brojke su neumoljive.

Članski model

Ako smo išta naučili gledajući nogomet sve ove godine jest da je privatno vlasništvo i š.d.d. model daleko najuspješniji uz iznimku recimo Barcelone. Često se zaziva sličan socios model i kod Dinama, no treba prvo objasniti kako funkcionira to u Barceloni. Zamislite sutra članstvo u Dinamo tipa – moraš minimalno plaćati 177 eura godišnje, biti na 75% utakmica i tako 5 godina da bi iz brončanog postao srebrni član, a onda da postaneš zlatni član, trebaš imati još 5 godina srebrnog članstva, nekoliko stotina eura donijeti klubu, biti na 90% utakmica i još imati člana obitelji koji je minimalno 8 godina zlatni član. I Dinamo bi morao imati barem 30 tisuća takvih članova. Koliko to zvuči realno? Nimalo. I to je apsolutno nemoguće provesti. Pa kad bi spustili članarine u realne okvire, odnosno podigli s obzirom na sadašnje stanje, na 200 kuna - Dinamo bi trebao 150 tisuća članova godišnje da izjednači iznos tek jednog Čopovog transfera.

No svakako, navijače i članove ne treba zanemariti jer oni imaju najveći nivo zanimanja za klub, iako imaju nizak nivo moći.

Idemo privatizirati

Ne morate biti magistar ekonomije da dođete do zaključka kako je privatizacija neizbježan korak. Nema se što racionalizirati. Ako Dinamo želi sportski uspjeh, mora riskirati - velikih ugovora mora biti, promašenih kupovina mora biti. Niti jedan klub na svijetu ne posluje racionalno i nepogriješivo iz godine u godinu. Pa tako ni Dinamo. U sveukupnom poslovanju Dinamo jedino ne iskorištava potencijal navijača, ali kao što smo već utvrdili tu se radi eventualnom povećanju prihoda za 10% kada bi se ostalo na postojećem modelu.

Jedino veća svota svježeg kapitala u ovoj situaciji može donijeti pomak nabolje, a to je privatizacija. No, što uraditi sa svim tim novcem? Moj odgovor bi bio - početi graditi vlastiti stadion bez obzira na troškove i uložiti u sportski marketing i tehnologiju. Modernizacija infrastrukture i poboljšanje iskustva dolaska na stadion bi donijela Dinamu ono jedino što mu fali danas. Uz postojeći model koji se oslanja na prodaju igrača, Dinamu treba određena podrška puka, a nju sigurno može dobiti privatizacijom u koju bi bili uključeni navijači. I lokalno i globalno.

Dinamo bi onda morao kreirati što više akcija i sadržaja te ponuditi iskustvo koje bi bilo zanimljivo budućim sponzorima i investitorima van granica Hrvatske. Dinamo npr. ima neiskorištenu navijačku bazu u Alžiru, zahvaljujući kupovini samo jednog igrača - Soudanija, čak 75 tisuća Alžiraca prati Dinamo na Facebooku što nikako nije zanemariv broj. Dobar potez Dinama u budućnosti bi bio pokušati dovoditi igrače slične Soudaniju, reprezentativce ne baš nogometno razvikanih nacija baš poput Alžira, te uz transfere provesti razne marketinške aktivnosti u tim državama što bi sigurno dovelo do rasta Dinama i kao brenda i kao nogometnog kluba.

No već i sada Dinamo dobro kotira u inozemstvu zahvaljujući prodaji igrača, škola nogometa je daleko poznata i ogromni je zalog za budućnost u kojoj svako malo stasa vrhunski igrač i taj trend ne jenjava. Kompletni dojam za ocjenu 5 kvari upravo stadion i nerazumijevanje između Uprave i velikog dijela navijača. Uprave koja u svojoj tvrdoglavosti da radi dobar posao (što u jednoj mjeri i jest točno) ignorira glas naroda i navijača koji još tvrdoglavije forsiraju svoju viziju kluba. Privatizacija bi riješila problem Uprave, mogla bi riješiti i problem stadiona, a onda nikakvih prepreka za daljnji napredak ne bi bilo. Jedino pitanje bi ostao dio navijača koji žele birati vodstvo kluba, no tko ionako garantira da bi oni dobro izabrali?

Zašto bi Dinamo ponovno izmišljao nogomet
Da, upravo to. Zašto bi Dinamo izmišljao nogomet? Jer nekome će ovo zvučati smiješno, ali zapravo Dinamo je na dobrom putu što se financija tiče, iako se mnogi neće složiti samo zato jer na kormilu plavog broda sjedi Zdravko Mamić. Odnosno ne samo da je to dobar put, nego je uz to i jedini mogući u postojećoj situaciji. Financijski izvještaji Temu ću načeti sa financijskim izvještajima iz 2012. i 2013. godine za primjer, gdje je Dinamo ukupno prihodovao nešto više od 396 milijuna kuna. Najveća zamjerka tim prihodima jest što je najveći dio došao od transfera i jedan dio od ...
Zašto bi Dinamo ponovno izmišljao nogomet
Da, upravo to. Zašto bi Dinamo izmišljao nogomet? Jer nekome ...
pa ako pričamo općenito za klub x naravno da na tržištu kao našem je jedini model prodaja igrača i nagrade, nešto malo sponzori. No, ako konkretno pričamo za dinamo, a dinamo je tema, onda taj model nije postignut legalno i regularno - Mac316, 6.2.15. 9:48, 0 0 0
zato je već analiza od samog naslova kriva jer dinamo ne da ne treba ponovno izmišljati nogomet nego je to već učinio, mamić je reinventirao hrvatski nogomet onako kako njemu paše i bere plodove tih radnji, a ostali umiru - Mac316, 6.2.15. 9:49, 0 0 0
To je neupitno. Ono sto je bitno je da je Dinamo u mogucnosti to ostvariti i legalno. Ajde zamisli da se klub sa sportske strane vodilo racionalnije, prvenstveno po pitanju trenera, pa da se uhvatila jos koja liga prvaka, pa na racun toga i jos nesto - cehtunger, 6.2.15. 9:54, 0 0 0
osobno sam mišljenja da sa ovakvom momčadi pa i onima prošlih godina ne bi ni trener kalibra Klopp dogurao dalje od skupina, ali to je sad neka čisto druga tema - Mac316, 6.2.15. 9:56, 0 0 0
uprihodilo od prodaje, ne bi dinamo bio daleko od ovog tu. Potencijal definitivno postoji, to sto se on ne koristi jer postoji "alternativa" je druga stvar, ali upravo zbog tog potencijala rasprava i ima smisla. - cehtunger, 6.2.15. 9:56, 0 1 0
01/2015
Povratak La Lige; što se isplatilo gledati?

Do prije godinu, dvije (ma i pet) su se javnost, mediji i stručnjaci natjecali u komplimentima, mnogi nisu bježali od kovanice "najbolji nogomet svih vremena". Trofeji su pljuštali, vanzemaljci su igrali nogomet, Realovi navijači čupali kosu. Da, to je bila Barcelona. Osvojili su sve trofeje, nadigrali sve protivnike i o Barceloni je napisan svaki kompliment na svijetu. Čak su bili i dosadili sa svojom nedodirljivom dominacijom. I onda imamo ovaj nogomet koji Barcelona igra danas. Nogomet za koji bi i najzagriženiji ljubitelji Blaugrane pronašli tek pokoji kompliment, eventualno na račun Messija. Koji se vrag dogodio!? Kako se na savršenim temeljima uspjela sagraditi ovako užasna kuća?

Dvije poveznice današnja Barcelona dijeli sa "starom" Barcelonom: dobivaju jako malo zračnih duela i dominiraju u posjedu lopte koju u prosjeku u svojim nogama drže 70%. Jedino što sada ne znaju što bi s njom, većinom se svede na "dodaj do Messija". Nije baš neki virtuozan gameplan ali često upali, no ne uvijek i pogotovo ne protiv ozbiljnijih protivnika. Tko je trenutno odgovoran za igru momčadi i loše rezultate - Luis Enrique. Da tko bi drugi? Na jedno od najtežih gostovanja za Barcu u La ligi u posljednje vrijeme, ono današnje u San Sebastianu, koje je dodatno dobilo na važnosti nakon poraza Reala u Valenciji, señor Luis trener "lucidno" ostavi najbolje igrače na klupi uz obrazloženje da nisu trenerirali par dana. A svima je jasno da Barcelona ove sezone vozi na pogon nekolicine igrača koji svojom individualnom kvalitetom donose pobjede. I ne, to nije ni Suarez, pa ni osovina Iniesta - Xavi, a pogotovo ne Munir ili Montoya. To su Messi i Neymar. Sezona se lomi, a Enrique počinje utakmicu bez obojice i još jednom se upušta u avanturu dokazivanja suludim eksperimentom. Luis Enrique je neiskusan, nedokazan i nedostojan Barcelone. Još jedan u nizu trenera koji se uči na Barceloni i koji ima uistinu nezahvalan zadatatak da preskače ljestvicu koju je (pre)visoko postavio Guardiola.

No, nije kriv Enrique što je nedorastao poziciji, jer ni uprava Barcelone se nimalo nije potrudila da trenerima olakša zadatak, štoviše kao da se trude izabrati što lošijeg kandidata za klupu i onda se sadistički iživljavati nad njim kao u nekom uvrnutom psihološkom eksperimentu kojim upravlja nitko drugi nego Stanley Milgram. A svaki imalo pametan potez uprave, bez obzira tko u njoj sjedio, gotovo odmah bio bi popraćen nekim nevjerojatnim, može se reći i idiotskim potezom, a posebno bode u oči užasna transfer politika proteklih godina koja ih je dovela i do zabrane vršenja istih. S obzirom kako rade taj posao, vjerojatno je i ova zabrana pozitivna stvar jer tko zna kakvu su novu cirkusku točku smišljali Zubizaretta i Bartomeu.

Sad treba spomenuti i famoznu La Masiu, jer s obzirom na ovu zabranu Barcelona se mora više okrenuti svom podmlatku, ali La Masia u posljednih pet godina nije proizvela igrača koji je postao standardni prvotimac. Zadnji je bio Sergio Busquets, a on je debitirao još 2008. Trenutno se od "svježijih" lica donekle može računati na Bartru, Montoyu pa ajd' i Sergi Roberta, no i oni su u sastavu već godinama bez značajnije minutaže. Je li La Masia samo mit o vrhunskoj školi nogometa i produkciji top igrača ili u tome stvarno ima istine? Statistika kaže da je Barcelonina akademija proizvela 43 igrača koji igraju u ligama petice (13 još uvijek u klubu) što ih stavlja na vrh ljestice najboljih "proizvođača". Ali što to znači za Barcelonu - apsolutno ništa dok god La Masia ne iskuje nešto dovoljno vruće za prvu momčad, ili čak igrački materijal koji će u budućnosti biti nositelj igre, a toga nema ni na vidiku.

I opet na trenere, koji kao da se osvećuju upravi jer im dovode igrače koji im ne trebaju i zapostavljaju vlastiti podmladak. Pa onda Mascherano od vrhunskog zadnjeg veznog postane prosječan stoper, Song ne postane ništa, Iniesta i Fabregas zalutaju na krilo ili potonji često u sami vrh napada, Mathieu postane bek, a Messi sve. Već na primjeru Fabregasa vidimo kakav je golemi potencijal Barca sputavala godinama forsiranjem na pogrešnu poziciju, pa čak i Sancheza kojeg nije sputavala pozicija nego uloga na terenu no sve se svelo na isto - Barcelona ih nije znala dovesti na njihov maksimum i iskoristiti u potpunosti. Kroz istu stvar trenutno prolaze i Suarez i Rakitić. Barcelona jednostavno ne zna integrirati nove igrače u postojeći sustav, pa ostaje samo jedno - mijenjati sustav. No, u Barceloni očito za to ne žele ni čuti. Ne odriču se Guardiolinog stila iako Guardiola nije tu, tako je i Guardiolina Barcelona samo lijepa uspomena koje se nogometni zaljubljenici rado sjećaju poput Cruyffovog Ajaxa, Sacchijevog Milana, Cruyffove Barcelone, Fergusonovog Manchestera itd., te ako se ne otkači tog utega Guardiole Barcelona će u godinama koje dolaze ozbiljno zaostati za europskom elitom.

Pitam se jel' netko u Barceloni tamo 2006. sanjao sedam debelih krava, a potom i sedam mršavih krava koje su pojele one debele. Sve mi na to liči da Barcelonu čeka niz gladnih godina bez trofeja, osim ako se ne dogode nekakve rigorozne promjene.

Barcelona; Na putu prema dolje
Do prije godinu, dvije (ma i pet) su se javnost, mediji i stručnjaci natjecali u komplimentima, mnogi nisu bježali od kovanice "najbolji nogomet svih vremena". Trofeji su pljuštali, vanzemaljci su igrali nogomet, Realovi navijači čupali kosu. Da, to je bila Barcelona. Osvojili su sve trofeje, nadigrali sve protivnike i o Barceloni je napisan svaki kompliment na svijetu. Čak su bili i dosadili sa svojom nedodirljivom dominacijom. I onda imamo ovaj nogomet koji Barcelona igra danas. Nogomet za koji bi i najzagriženiji ljubitelji Blaugrane pronašli tek pokoji kompliment, eventualno na račun Messija. Koji se vrag dogodio!? Kako se na savršenim temeljima ...
Barcelona; Na putu prema dolje
Do prije godinu, dvije (ma i pet) su se javnost, ...
Ako se gledaju prelasci u prvu momčad, bilo ih je manje više tri tipa. Igrači koji odmah mogu pridonjeti. Igrači koji su jedina opcija za nešto i igrači koji bi za par godina mogli biti vrhunski pa se postupno uvode. 2. i 3. je i sad praksa, 1. nema. - psellus, 6.1.15. 1:59, 0 0 0
Al dali bi bio to postao Busi da Pep nije prepoznao njegov talent i ostavio Yayu koji je tada bio puno sigurniji izbor? Krkić je na kraju sezone 2009/10 često zamjenjivao Ibru jer je više pasao sustavu, manje želio loptu, više radio bez nje.. - poky27, 6.1.15. 12:37, 0 0 0
Ibrahimović se nije baš uklapao, a Krkić je i prije imao role. No upravo ti primjeri Krkića, Tella... pokazuju o čemu se radi. Ako igrač ne može odmah dati doprinos ili se razvija nešto sporije, Barcelona ne čake. Ni sad ni prije. - psellus, 6.1.15. 13:22, 0 0 0
Zapravo nemam puno toga dodati, slažem se s analizom. Samo bih bez kompliciranja rekao da je Barcina era dominacije sada sigurno stigla kraju. ne kažem da su sad odmah katastrofa, ali nekako je splasnula ta momčadska igra... - pazzomario, 6.1.15. 15:30, 0 0 0
Kao što je već rečeno, previše se toga svodi na lucidne poteze Messija i Neymara. Od izvrsno uštimanog orkestra polako postaju grupa individualista. - pazzomario, 6.1.15. 15:32, 0 0 0
12/2014
Što se isplatilo gledati i zašto?

Što se isplatilo i isplati gledati? Za sve ljubitelje napadačkog nogometa, lijepih poteza, strastvenog navijanja i uzavrele atmosfere jedina je preporuka - južnoamerički klupski nogomet. A tu Argentina vlada u posljednje vrijeme, jer nakon što je "papinski klub" San Lorenzo osvojio Copu Libertadores, što je ekvivalent europskoj Ligi prvaka, isto je uradio River Plate sa južnoameričkom inačicom Europske lige. Isti River koji je igrao drugu argentinsku ligu prije dvije godine. To je ujedno bio i prvi međunarodni trofej Los Milionaresa nakon 1997., a ogromnu ulogu u njegovu osvajanju igrao je Hrvat, ili ako hoćete argentinac hrvatskih korijena, Leonardo Pisculichi.

River je put do finala vodio preko najljućeg rivala, Boca Juniorsa, gdje su nakon dva Superclasica upravo pogotkom Piscua osigurali veliko finale. Prva utakmica na La Bombonieri završena je bez pogodaka, a u uzvratu jedinim pogotkom na utakmici Pisculichia Los Milionaresi doveli do ludila tisuće svojih navijača u nezamislivoj atmosferi po europskim standardima.

   

U finalu Rivera je čekao kolumbijski Atletico Nacional i u prvi dvoboj završen je bez pobjednika, rezultatom 1:1, a strijelac za River ponovno je bio Piscu.

   

U uzvratu finala River je bio mnogo konkretniji te slavio rezultatom 2:0, ali ovaj put Piscu nije zabio, no asistirao je za oba pogotka. Riveru je to drugi naslov ove sezone, nakon što su osvojili argentinsku Clausuru u lipnju, a blizu su osvajanja i Aperture za što im treba pobjeda i to večeras u zadnjem kolu protiv Quilmesa, ali i kiks Racinga protiv Godoy Cruza. 

   

A tko je taj Piscu, Pisculichi odnosno Piškulić, pitate se? Korijene vuče iz Novog Vinodolskog odakle su mu preci otišli put Argentine između dva Svjetska rata, a da, on ima i hrvatsko državljanstvo, a čak je bio i dovođen u kontekst igranja za hrvatsku nogometnu reprezentaciju prije gotovo nekih desetak godina, no tad je bio predodređen kao nova zvijezda argentinskog nogometa i igranje za Hrvatsku pored Argentine nije uopće bilo na tapeti iako ga je HNS pokušao vrbovati. Ali na kraju nikad nije zaigrao ni za Argentinu ni za Hrvatsku.

Naime, Pisculichi je karijeru počeo u Argentinos Juniorsima, klubu u kojem je ponikao i Diego Armando Maradona. U to vrijeme, zajedno sa Sergijom Aguerom, Pisculichi je bio jedna od najvećih mladih nada argentinske lige, igrao je za mladu reprezentaciju, tražili su ga brojni veliku klubovi, a argentinski mediji čak su ga i uspoređivali s Maradonom. Činilo se da će prije ili kasnije zaigrati za seniorsku argentinsku izabranu vrstu...

„Svijet već zna za Messija i Teveza, a Pisculichi i Aguero su na najboljem putu da krenu njihovim stopama. Pisculichi je ljevak briljantne tehnike, igrač oko kojeg se sve vrti i mislim da bi nakon Svjetskog prvenstva moglo doći njegovo vrijeme u argentinskoj reprezentaciji. Teško je igraču kada ga uspoređuju s Maradonom, ali u tom malom ima nešto posebno“, naveli su 2005. argentinski mediji.

Zanimljivo je da je Pisculichi najpoznatiji među ljubiteljima Football Managera, kompjuterskoj nogometnoj simulaciji, gdje je godinama bio jedan od najboljih i najperspektivnijih igrača. Ali njegova karijera se ipak nije razvijala kao u igrici, ostvario je transfer u Mallorcu gdje nije pokazao previše i prerano otišao za novcem u Katar gdje je poroveo 5 sezona, osvojio par nebitnih naslova, titula najboljeg igrača lige, ali i strpao u džep lijepe svote petrodolara. Na posljetku, odradio je sezonu i u Kini prije nego se prošle sezone vratio u Argentinos Juniorse koje ipak nije mogao spasiti od ispadanja u drugu ligu pa ga je uzeo River.

U Riveru je ove godine ponovno počeo pokazivati svu raskoš svoga talenta koji je propadao u Kataru, a već u prvim nastupima briljatnom tehnikom i genijalnim riješenjima donio je pobjede protiv Arsenala, Independientea, Rosaria, San Lorenza... Sa već 30 godina, ali i 7 golova i 13 asistencija najbolji je igrač Los Milionaresa ove sezone, igra na pozicije klasične polušpice, popularne "desetke", a možda nije kasno da Pisculichi postane pravi Piškulić i navuče kockasti dres?

   

Piškulić vratio Los Milionarese na vrh
Što se isplatilo i isplati gledati? Za sve ljubitelje napadačkog nogometa, lijepih poteza, strastvenog navijanja i uzavrele atmosfere jedina je preporuka - južnoamerički klupski nogomet. A tu Argentina vlada u posljednje vrijeme, jer nakon što je "papinski klub" San Lorenzo osvojio Copu Libertadores, što je ekvivalent europskoj Ligi prvaka, isto je uradio River Plate sa južnoameričkom inačicom Europske lige. Isti River koji je igrao drugu argentinsku ligu prije dvije godine. To je ujedno bio i prvi međunarodni trofej Los Milionaresa nakon 1997., a ogromnu ulogu u njegovu osvajanju igrao je Hrvat, ili ako hoćete argentinac hrvatskih korijena, Leonardo Pisculichi. River ...
Piškulić vratio Los Milionarese na vrh
Što se isplatilo i isplati gledati? Za sve ljubitelje napadačkog ...

Respekt: JoHayes13, Losovius, misterno, dogori, M_Tsigalko,

Slažem se: mrkino,

Ne slažem se: Losovius, Van_Persie,

Kasno je :D Ma te pare su uzele i Concu, Gyana itd. Šteta, ali onda opet to je u prvom redu posao.. - M_Tsigalko, 15.12.14. 0:32, 0 0 0
Al je i dalje profesor nogometa za većinu naših reprezentativaca. :D - Gogo7, 15.12.14. 0:42, 0 0 0
Mislim da si to spomenuo samo usput, jer ne vidim niti jedan razlog zašto bi se ovakvog igrača dovlačilo u reprezentaciju... - Losovius, 16.12.14. 19:16, 0 0 0
12/2014
Dokazuje li fenomen MNK Dinamo da u Zagrebu ima nogometne publike?

Svojevremeno mi je išla na živce lijepa priča iz Ledene, ali na nju sam Bogu hvala već otupio. Pa lijepa priča s Kvarnera koja jedino pokazuje malo više živosti van granica Hrvatske ali isto malo rezultata, ipak cijenim trud, no svejedno mi je možda i najdraža pobjeda nad Rijekom bila prošli vikend kad je Dinamo pokazao tko je gazda u dvorištu. Uglavnom, nakon svega toga sad mi još treba i lijepa priča s futsala. Kad će više ta lijepa priča s Maksimira!?

Površno gledajući, ali kad ono baš pustiš mozak na pašu i Dinamo je lijepa priča. Kao standardni sudionik euro-natjecanja, vladar domaćih livada bez premca, proizvođač igrača koji su danas nositelji igre reprezentacije i nekih ponajboljih europskih klubova, a da ne govorim o financijskoj stabilnosti, uspjesima mlađih kategorija itd. Kroz cijelu povijest Dinamo nikada nije bio ovako dominantan u kontinuitetu. Nije li to prelijepa priča? Što kažete? Nije!? E pa da, ali naravno da tu ima i neka pozadina... 

Koja je pozadina Futsal Dinama? Jel' pozivina ili negativna? Kako je sve nastalo? Zašto? Koga briga! Bar se tako trenutno čini, ali ja sam ipak kratko istražio povijest kluba, osnivače i razloge nastanka. Sebi za dušu.

Nećemo ići u daleku prošlost nego samo na početak 2012. kada je osnovan MNK Futsal Dinamo, ali samo kao futsal klub s idejom, ne kao fenomen. Početkom te 2012. godine Matija Đulvat i Mate Čuljak bili igrač i trener u zagrebačkom MNK Uspinjača no sukobili su se sa predsjednikom kluba Borisom Durlenom koji je ujedno i predsjednik Komisije za mali nogomet pri HNS-u. Naime, većina tadašnjih igrača Uspinjače, zajedno s Matijom, nije bila zadovoljno radom kluba te su vjerovali da oni mogu naći bolji način, bolje upravljati, pronaći više sponzora, lobirati za futsal u Savezu te osigurati igračima bolje ugovore. Bolje ugovore nisu dobili, ali jesu progon iz Uspinjače. Da pokaže da stvarno može i zna bolje, Matija Đulvat je pokrenuo projekt MNK Futsal Dinamo i postao prvi predsjednik kluba, ali spletom okolnosti nije uspio i ubrzo se okreće drugom, jednostavnijem riješenju - MNK Alumnusu, gdje je odlučio provesti svoje ideje u djelo. A Futsal Dinamo? On je postao Alumnusova filijala u drugoj ligi koja je trebala služiti za kaljenje mlađih i prespektivnijih igrača. Od fenomena još ni f, idemo dalje...

Još smo u 2012. godini, godini kada se održalo Europsko prvenstvo u futsalu u Hrvatskoj gdje je naša reprezentacija ostvarila odlično 4. mjesto što je bilo iznad svih očekivanja s obzirom na status tog sporta kod nas. Futsal je, kao što znate ili možda ne znate, u Hrvatskoj amaterski sport. Igrači nemaju profesionalne ugovore, prisiljeni su igrati na "divljim" turnirima za dnevnice. Tako sam i ja imao priliku odmjeriti snage sa gotovo svim futsal reprezentativcima Hrvatske na turnirima po mjestima i selima za koje malo tko zna i da postoje. Meni je to bilo super iskustvo, ali priliči li takvo što reprezentativcu Hrvatske? Vjerojatno ne, iako donosi dobru zaradu, ali zato postoji struja koja ima svoju viziju futsala, drugačiju viziju koju promiče inicijativa "Za bolji futsal", a među inicijatorima iste - opet Matija Đuvlat, koji je možda i najveći borac za napredak futsala u Hrvatskoj.

Inicijativa "Za bolji futsal" provela je 2012. godine akciju prikupljanja potpisa od futsal klubova u Hrvatskoj koji se natječu u svim ligama i od 179 klubova dobila je potpise od njih 120 te su sastavili jasnu listu zahtjeva koju su predali HNS-u, a tu listu možete pregledati ovdje. Na mjesto predsjednika HNS-a je tada došao Davor Šuker i prvi put čuo za probleme futsala te obećao da će se pozabaviti istima. Začudo, neki koraci su napravljeni, Inicijativa je obavila gotovo sve što je što je bilo u njihovoj moći, a Đulvat i ekipa nastavila se baviti onime što najviše vole - futsalom i to u Alumnusu.

Od tada je futsal u Hrvatskoj krenuo na razinu više. Izbornik futsal reprezentacije ima mjesečnu plaću, reprezentacija svaki mjesec ima pripreme, na utakmice putuje avionom, osnivaju se mlađe selekcije, web stranica HNS-a redovito objavljuje vijesti o futsal reprezentaciji Hrvatske… To laiku možda zvuče kao sitnice, ali te iste sitnice su do prije 4-5 godina bile gotovo pa nezamislive! Savez je počeo brinuti i o klubovima, svaki je klub od Saveza dobio 20.000 kuna pomoći prije početka sezone, ali futsal je još uvijek u problemima. Ako ćemo upirati prstom, za kaos u futsalu najodgovornija je Komisija za mali nogomet, čiji je predsjednik Boris Durlen (onaj isti predsjednik Uspinjače s početka priče) dobio novi četverogodišnji mandat u lipnju ove godine. Ta Komisija broji pet članova, a možda najzanimljivije ime je Alojzije Šupraha koji bi trebao biti veza između Komisije za mali nogomet i Izvršnog odbora HNS-a, budući da je član oba tijela HNS-a. Toliko o toj temi, jer to je već druga priča.

Sad počinje fenomen. Futsal Dinamo je spoj interesa. S jedne strane borba navijača za klub kojeg će zbilja voditi njegovi članovi, a s druge strane borba za boljitak futsala u Hrvatskoj. Osobno puno više podržavam ovu drugu borbu, ljude koji su u futsalu cijeli život i kojima Futsal Dinamo nije još samo jedno oružje u rukama nego životni projekt. Ali da, tu fenomen navijača postoji tako da na tribinama imamo navijače koji tu nisu došli zbog Futsal Dinama, koji ne navijaju za taj klub nego su za njega doznali tek prije par mjeseci, koji nose obilježja nevezanog kluba sličnog imena i pjevaju pjesme tog kluba, koji tu nisu došli zbog igrača tog kluba, koji tu nisu zbog futsala, nego zbog potpuno drugih razloga. I to je potpuno pogrešno. Da je situacija sa Dinamom normalna, uvjetno rečeno normalna jer takvu još nismo imali pa je ne bi znali ni prepoznati, Futsal Dinamo bi ostao Alumnusova filijala koja bi, ako bi se sreli u Kupu, lagano izgubila i ne bi okupila ni stotinu ljudi na tribinama.

I zbilja je zabinjavajuće to što niti jednom od početka fenomena, kako ste ga nazvali, niti jednom prilikom i niti u jednom mediju nisu se potrudili pozabaviti drugom stranom priče. Onom sportskom, onom zbog koje je sve počelo 2012., onom pričom zbog koje ovo neće biti prolazna stvar, trendy ako hoćete. Umjesto toga samo možemo čuti da se okupilo 5 tisuća navijača Dinama, ali NK Dinama, na utakmici futsala. Zato je ovo tužna priča, a ne lijepa. Futsal u prvi plan!

Futsal u prvi plan!
Svojevremeno mi je išla na živce lijepa priča iz Ledene, ali na nju sam Bogu hvala već otupio. Pa lijepa priča s Kvarnera koja jedino pokazuje malo više živosti van granica Hrvatske ali isto malo rezultata, ipak cijenim trud, no svejedno mi je možda i najdraža pobjeda nad Rijekom bila prošli vikend kad je Dinamo pokazao tko je gazda u dvorištu. Uglavnom, nakon svega toga sad mi još treba i lijepa priča s futsala. Kad će više ta lijepa priča s Maksimira!? Površno gledajući, ali kad ono baš pustiš mozak na pašu i Dinamo je lijepa priča. Kao standardni sudionik ...
Futsal u prvi plan!
Svojevremeno mi je išla na živce lijepa priča iz Ledene, ...
#dinamosevratiougrad - Gogo7, 10.12.14. 16:25, 0 0 0
Fulao si opet.Kao što crophantom kaže navijači su tu zbog Dinama,demakratski uređenog,NJIHOVOG kluba.Dođi u dvoranu na koju utakmicu da vidis i osjetis kako to izgleda,previše se nepotrebnim glupostima zamaraš. - SiamoNoi, 10.12.14. 23:24, 0 0 0
Previse si u hercegovini - Lwave, 11.12.14. 19:05, 0 0 0
to je to lawe. grande komentar - panglu, 11.12.14. 19:51, 0 0 0
Ovo me onih mjesec dana u tvom Splitu pokvarilo. - Gogo7, 11.12.14. 20:18, 0 0 0
11/2014
Podjela bodova sa Talijanima; je li se moglo do pobjede?

Utakmica nije počela nešto pretjerano spektakularno, totalno smo zakazali na otvaranju, među gomilom se počelo šuškati da sve to pomalo liči na kazalište, ali već nakon pogotka Perišića kratki bljesak naših najvjernijih je demantirao sve one koji su sumnjali u našu izvedbu. Ipak taj prvi napad je bio loše pripremljen, tek u par naleta smo pogodili metu, ali to je bila uvertira u još veći podbačaj koji je slijedio u nastavku. 

Do sredine drugog poluvremena inicijativu su većinom vodili brojčano nadmoćniji Talijani, ali onda smo zapalili atmosferu i izdigli se iz vatre kao feniks. Udarili smo svojim najjačim oružjem i bili na rubu pobjede, ali zbog uludo potrošenih snaga u prvom poluvremenu, kada je bilo najpotrebnije ostali smo bez arsenala i dali Talijanima šansu za kontraofenzivu.  

Po našem desnom boku tada je žestoko počeo probijati Giuseppe (karabinjer Torina) koji nas je natjerao da se povučemo previše natrag, a onda je do izražaja došao dotad neprimjetni Milanez Giancarlo koji je tukao sa svih strana. Unatoč ovoj kasnijoj ofenzivi talijana, možemo slobodno reći da smo i mi imali svoje prilike, međutim nisu bile do kraja izražene za što najviše krivim izbornika koji očito nije zaozbiljno shvatio Talijane. Previše smo se potrošili u prvom poluvremenu, naši napadi su bili nerezonski i bez neke koordinacije. Uzalud smo stihijski i na individualnu kvalitetu nešto pokušavali, no ipak bez konkretnog učinka. Za utakmice koja dolaze biti će potrebna puno bolja taktička priprema želimo li napraviti neke ozbiljne rezultate.

Srećom, nije kraj kad sudac odsvira pa smo uspjeli još koliko toliko osvjetlati obraz po ulicama Milana. Tu smo s lakoćom riješili desetke automobila i veći broj slučajnih prolaznika smo ostavili praznih ruku. No ipak, ruku na srce, slučajni prolaznici su druga liga te nisu ni pružili neki otpor pa to ne možemo nazvati velikom pobjedom, ali kao što kaže ona stara narodna "Pobjedi se ne gleda u zube". Ali ovo su tek kvalifikacije, za Europsko prvenstvo moramo se puno bolje pripremiti. 

Nije ni da ovaj taktički podbačaj nema svoje svijetle točke. Ima! Dovoljno je reći da je 17 naših zadržano u Italiji te su interes za njihove usluge pokazali mnogi talijanski velikani, ali njihovi hrvatski klubovi su jasno rekli da ih se neće lako odreći i bez bogate odštete. Hoće li se nastaviti tradicija prodavanja golobradih mladića ostaje nam za vidjeti. Na kraju još poslušajmo komentare izbornika koji najavljuje svijetlije dane hrvatskog huliganzima.

Težak taktički podbačaj
Utakmica nije počela nešto pretjerano spektakularno, totalno smo zakazali na otvaranju, među gomilom se počelo šuškati da sve to pomalo liči na kazalište, ali već nakon pogotka Perišića kratki bljesak naših najvjernijih je demantirao sve one koji su sumnjali u našu izvedbu. Ipak taj prvi napad je bio loše pripremljen, tek u par naleta smo pogodili metu, ali to je bila uvertira u još veći podbačaj koji je slijedio u nastavku. Do sredine drugog poluvremena inicijativu su većinom vodili brojčano nadmoćniji Talijani, ali onda smo zapalili atmosferu i izdigli se iz vatre kao feniks. Udarili smo svojim najjačim oružjem i ...
Težak taktički podbačaj
Utakmica nije počela nešto pretjerano spektakularno, totalno smo zakazali na ...
09/2014
Skauting: Ivan Tomečak – koje su njegove snage, potencijal, ograničenja?

Što se tiče ponovnog oživljavanja karijera bivših dinamovaca - tu je Rijeka šampion. Kroz zadnjih par sezona postali su uzor dobrog upravljanja klubom, te trenutno jedan od utjecajnijih hrvatskih klubova o kojem većina medija ima samo pozitivne riječi. Tri su učinkovita i jednostavna razloga za to: dobar poslovni model, mudar odabir trenera i što je najvažnije - još mudriji odabir pojačanja. Zvuči nevjerojatno, ali Rijeka je u posljednja tri prijelazna potrošila jedva preko milijun eura da bi stvorila momčad koja je sposobna napasti vrh MAXtv Prve lige te koja je poprilično kompetitivna u Europi. Kako su to uspjeli - Tomečak je ogledni primjer.

Igrač otpisan u Dinamu, svoje ponovno rođenje doživio je u Rijeci gdje je postao neizostavan dio momčadi. Što su to riječki skauti vidjeli?

Kao prvo, Tomečak je u Dinamu često bio korišten kao rješenje desno u veznome redu, bliže protivničkom golu, dok je u Rijeku ciljano doveden kao desni bek i izgleda da su pogodili. Tomečak očigledno posjeduje određenu nogometnu inteligenciju i taktičko znanje što je rezultiralo njegovom polivalentnom igrom. Dinamo je napustio sa 23 godine, što su u današnje vrijeme već zrele nogometaške godine, odnosno u tim godinama klubovi kupuju "gotov proizvod" - igrača oblikovanog za igranje jedne pozicije, eventualno dvije. Međutim, Tomečak ima potencijal više. I u nogama i u glavi.

U Rijeci je znao zaigrati i lijevog bočnog, kao da mu je to prirodna pozicija, krasi ga dobra igra s obje noge, prodornost i pregled igre. Da mu je Dinamova struka dala priliku, možda bi u Tomečaku danas imali igrača koji može pokriti obje krilne pozicije i to na reprezentativnoj razini. Umjesto toga, dobili smo po mnogočemu prosječnog ali vrlo potentnog desnog beka. Sad iz njega treba izvući ono najbolje. A kako, objasniti će nam Lukasz Piszczek.

Mnogi ne znaju da je ovaj igrač Dortmunda karijeru počeo kao krilni napadač, a dolaskom u Bundesligu, točnije Herthu zaigrao je desno u veznom redu, sve dok ga 2008. (kada je Pizsczek imao 23 godine) Lucien Favre nije počeo koristiti kao desnog beka, da bi naposljetku Jurgen Klopp od njega napravio ponajboljeg desnog beka u Bundesligi. Već tu imamo neke poveznice sa Tomečakom, osim toga obojica trenutno igraju i slične uloge u svojim klubovima. U svojim trenutnim ulogama, oba igrača zadržala su mnoge navike iz svojih ranijih igračkih godina. Vrlo su napadački orijentirani, otvaraju igru u širinu i uz liniju, a u ofenzivnim akcijama nerijetko se ubacuju u šesnaesterac i povratnim pasom traže napadača. Povremeno će s loptom u nogama krenuti u sredinu prema kaznenom prostoru i tražiti centaršut suprotnom nogom ili čak završnicu.

Piszczek je to jako dobro savladao te njegovih 10 asistencija u svakoj od posljednje dvije sezone čine ga jednim od ofenzivno najproduktivnijih desnih bekova u Europi. Tomečak tu uvelike zaostaje, barem što se asistencija tiče. Njegovi centaršutevi nerijetko promaše metu, što pak može biti i problem pozicioniranja napadača ili njihova loša realizacija kao primjerice na nedavnom susretu sa Dinamom gdje su napadači u više navrata loše reagirali na vrlo upotrebljive ubačaje upravo od strane Tomečaka. U isto vrijeme, primarna svrha bekova je sprječavanje protivničkih akcija po krilu. Ofenzivno orijentiranom beku te obrambene zadaće predstavljaju ogroman napor, mora posjedovati izuzetne trkačke mogućnosti, taktičko znanje postavljanja i disciplinu, te danas postoji jako mal broj igrača koji jednako kvalitetno mogu odraditi i ofenzivne i defanzivne zadatke. Slično kao box-to-box vezni igrač, Tomečak mora igrati ulogu dva igrača, odnosno pozicije i pokrivati cijelu desnu stranu - od kornera do kornera.

A on posjeduje određene kvalitete koje bi ga u budućnosti mogle prometnuti u igrača koji radi za dvojicu. Prije svega, trkačke kvalitete koje mu daju određenu prednost, i brzinu i izdržljivost. Na mjerenjima 2012. Tomečak je postizao brzinu veću i od 31 km/h, a u prvoj kampanji Dinama u Ligi prvaka bio je jedan od igrača koji su najviše pretrčali, a svoje trkačke potencijale pokazivao je još i u mlađim kategorijama. Sigurno je te statistike u proteklim godinama još i popravio, jer ima fizičke predispozicije da ih aerobnim treninzima digne i na razinu više, na razinu potrebnu i za igranje u jačim europskim ligama.

Osim tih fizičkih mogućnosti, kombinatorički i tehnički Tomečak baš i ne briljira, međutim nimalo ne zaostaje za prosječnim bekom, osim Lahmom koji je posebna kategorija. Za primjer bih uzeo Kylea Walkera koji ima vrlo ograničenu tehniku, ali izuzetne fizičke mogućnosti i moć ponavljanja što ga je svrstalo među najbolje bekove Premiershipa iako je prošle sezone u 26 nastupa upisao jedan gol i tek tri asistencije. A da ne kažem da je Walker trebao biti i na SP u Brazilu i samo ga je ozljeda u tome spriječila. Što to on dodatno posjeduje, a Tomečak ne?

Pozicioniranje, anticipacija i disciplina. To su tri stavke koje rade razliku između prosječnog i izvanrednog beka, a Tomečak upravo njih mora unaprijediti za igranje na razini više. Disciplina jer često zna odlutati sa pozicije te zanemariti svoje obrambene zadatke, no u ekipama koje imaju ofenzivnu inicijativu tijekom cijele utakmice to je česta situacija sa bočnim igračima, a najbolji primjer za to je Barcelona čiji se bekovi gotovo konstantno nalaze u napadačkoj trećini igrališta. Stoga Tomečak na ovaj način može igrati jedino u dominantnim ekipama.

Bočni igrači se često nalaze u obrambenim situacijama 1 na 1 na širokom prostoru (nerijetko i 2 na 1), gdje je anticipacija i postavljanje ključno. Međutim, Tomečak (pre)često visoko izlazi te riskira ispadne sa svoje pozicije i omogućava protivničkima napadačima ubacivanje iza njegovih leđa. Umjesto povlačenja prema nazad i postavljanja u formaciju kada je lakše braniti svoja vrata i prostor Tomečak nema tu anticipaciju nego automatski kreće u presing. To je odlika krilnog igrača koje se očito još nije riješio, ali bočni igrač mora pokrivati zonu.

Uzevši sve u obzir, vrline, nedostatke i mogućnosti, Tomečak sigurno može podići svoju igru za razinu ili čak i dvije, ovisno o uvjetima u kojima nastavi svoju karijeru i zadaćama koje trener postavi pred njega. Desni bek doduše i nije baš deficitarna pozicija poput lijevog beka npr., nego upravo suprotno, na toj poziciji većina ekipa ima i viška igrača, međutim sve redom vrlo ograničenih. Kao što sam već naveo, nema mnogo igrača koji jednako dobro igraju u oba smjera, niti tehnički i taktički potkovanih, naime postoji nepisano pravilo u nogometu: Igrač koji nije dovoljno dobar da igra bilo koju drugu poziciju - ide na beka. Naravno malo karikiram, na visokim razinama stvar je dosta drugačija.

Može li Tomečak još napredovati? Izdvojiti se iz gomile desnih bekova i zaigrati na razini više? Može! Ali jedino ako ubrzo ostvari kvalitetan transfer, transfer u neku kompetitivniju ligu i to u dominantniji klub, gdje bi njegove fizičke predispozcije najviše došle do izražaja, a disciplinu i taktiku usadio neki još sposobniji trener. Svoj maksimum u MAXtv Prvoj ligi je dosegao.

The Curious Case of Ivan Tomečak
Što se tiče ponovnog oživljavanja karijera bivših dinamovaca - tu je Rijeka šampion. Kroz zadnjih par sezona postali su uzor dobrog upravljanja klubom, te trenutno jedan od utjecajnijih hrvatskih klubova o kojem većina medija ima samo pozitivne riječi. Tri su učinkovita i jednostavna razloga za to: dobar poslovni model, mudar odabir trenera i što je najvažnije - još mudriji odabir pojačanja. Zvuči nevjerojatno, ali Rijeka je u posljednja tri prijelazna potrošila jedva preko milijun eura da bi stvorila momčad koja je sposobna napasti vrh MAXtv Prve lige te koja je poprilično kompetitivna u Europi. Kako su to uspjeli - Tomečak ...
The Curious Case of Ivan Tomečak
Što se tiče ponovnog oživljavanja karijera bivših dinamovaca - tu ...
Pa da, iako za postotak to je nebitno. Nego kao što rekoh, u domaćoj ligi ima više vremena za namjestiti se i nanišaniti. - Gogo7, 30.9.14. 13:03, 0 0 0
Neću biti u 6 na chatu pa bi te zamolio da pitaš Čorića jeli u subotu u Green Golda oko 1?Hvala. - Lwave, 30.9.14. 15:12, 0 0 0
Na žalost kolega, ni ja neću biti prisutan, ali siguran sam da će Los doznati tu vitalnu informaciju. - Gogo7, 30.9.14. 15:47, 0 0 0
Ne slažem se da Tomečak nije imao priliku pokazati što zna u Dinamu.Dobio je prilika isto kao i Kramarić,nije se dokazao i to je to.U Rijeci je drugačija stvar bila prilikom dolaska.Nisu imali alternative,a i promjena sredine mu je pomogla da uspije! - DAJO22, 30.9.14. 18:48, 0 0 0
Odlična analiza. - sthagon, 1.10.14. 14:34, 0 0 0
08/2014
Do viđenja prijatelju! Avlado više nije među nama

Majstore, ovaj put ti moram udarit' neslaganje.

Iskrena sućut obitelji, njihov gubitak je najveći.

Vlado, počivao u miru. 

Nikad zbogom, samo doviđenja...
Majstore, ovaj put ti moram udarit' neslaganje. Iskrena sućut obitelji, njihov gubitak je najveći. Vlado, počivao u miru.
Nikad zbogom, samo doviđenja...
Majstore, ovaj put ti moram udarit' neslaganje. Iskrena sućut obitelji, ...
Prati nas

©2017. Vingd, Inc. Sva prava pridržana.