Lwave

Nails or screws
Reputacija
6
Bodova
235
Analiza
253
Ocjena
1389
Anketa
899
obriši
obriši
obriši

Analize

25.04.
El Clasico: najbolji ili najgori u ovoj eri?

Gledali smo vjerojatno taktički najnezreliji Clasico u posljednjih deset godina.Mislim da to nije nikakvo pretjerivanje ni općenito tvrdnja koja se dovodi u pitanje uslijed nepobitne činjenice što se radi o dvije od tri najbolje svjetske momčadi.Potvrda svega je izuzetno atraktivna utakmica i Messijev show do kojega objektivno nikad ne bi došlo(u ovoj fazi njegove karijere) da je sa druge strane umjesto Reala stajao npr. jedan Juventus,Atletico Madrid ili eventualno Bayern.To nije nikakvo omalovažavanje Messija već jednostavno potvrda one "Father time is undefeated".Uvijek sam smatrao da je njegov labuđi pjev na najvišoj razini bio onaj nevjerojatni potez protiv Boatenga koji je poslao Guardiolu u Manchester.To je u mojim očima bio zadnji veliki trenutak argentinčeve karijere i čisto sumnjam da će ikad više odigrati nešto na toj razini.

Nedjeljna utakmica je definitivno potvrda toga.Do povijesnog 500-og gola došao je protiv najvećeg rivala u jednom taktičkom čušpajzu od meča koji je omogućio tehnički profiliranim igračima toliko prostora da sam imao dojam da je to nekakav sraz dva prijatelja sa playstationa koji su spojili na wirelessu slike stvarnih nogometaša sa Bernabeua. 

Prvo imate golmana koji sjajno stišće trokut pa onda veznu liniju koja samo stišće krug i na kraju napadače koji udaraju po kocki a u Messijevom slučaju i po iksu kod driblanja obrambenih bijelih čunjeva.Cijelu sezonu Real se izvlači u nemogućim situacijama.Ma što sezonu?Dvije godine zaredom!

Ramos ih cmokne u dva finala LP od kojih su u oba debelo nadigrani od gradskog rivala.Pa se onda to prelijeva i u prvenstvo u kojem dobijaju izgubljene utakmice nemogućim golovima u zadnjim sekundama regularnog dijela.

Na kraju sve to biva zaslađeno nevjerojatnom srećom(krađom) u LP kontra Bayerna koja im je psihološki donijela ogromnu prednost pred derbi.

Barca je bila doslovce u knockdownu.Ispali su od puno boljeg Juventusa.Nemaju standardiziranog beka.Igraju na mahove a Suarez je totalno potonuo u formi.Neymar suspendiran.Busquets van galaksije.

Enrique odlazi.

Barca može samo prema dolje jer je stalno negdje gore rekao bi Jo.Sve je to istina i nakon ove pobjede.

Ali postoji onaj jedan ali.

Real Madrid

Real je velika enigma.Momčad je za vikend izgledala amaterski vođena,amaterski psihološki nepripremljena i prije svega amaterski naivna za možda i najvažniju utakmicu koju je klub igrao posljednjih par sezona.Jer kada ste aktualni europski prvak(a oni to jesu u dvije od posljednje tri godine) onda vam ovaj susret mora biti prioritet.

Zašto?

Jer ste u svojoj zemlji u posljednjem desetljeću bili najbolji dva puta.

Dva.

2 u 10.

Posloži vam se situacija da je Barcelona u katastrofalnom stanju.Nema Neymara.Većina igrača van forme.Problemi sa fluktuirajućom formacijom.Problemi sa bekovima.Problem sa a,b,c i d posljedicom.

I vi opet izgubite?Stvarno?Opet?

Svi mediji će pričati o showu Lionela Messija.I on je to apsolutno zaslužio.Iako se šetao zadnjih 10 minuta po terenu.Iako je Barcelona mogla komotno i izgubiti utakmicu sa igračem više.Iako se nije igrala apsolutno nikakva obrana,pressing niti išta nalik na taktički modifikator nekakve suvisle formacijski educirane ideje sa nijedne strane.I to je nogomet.

Ronaldo?

Playstation nogomet
Gledali smo vjerojatno taktički najnezreliji Clasico u posljednjih deset godina.Mislim da to nije nikakvo pretjerivanje ni općenito tvrdnja koja se dovodi u pitanje uslijed nepobitne činjenice što se radi o dvije od tri najbolje svjetske momčadi.Potvrda svega je izuzetno atraktivna utakmica i Messijev show do kojega objektivno nikad ne bi došlo(u ovoj fazi njegove karijere) da je sa druge strane umjesto Reala stajao npr. jedan Juventus,Atletico Madrid ili eventualno Bayern.To nije nikakvo omalovažavanje Messija već jednostavno potvrda one "Father time is undefeated".Uvijek sam smatrao da je njegov labuđi pjev na najvišoj razini bio onaj nevjerojatni potez protiv Boatenga koji je ...
Playstation nogomet
Gledali smo vjerojatno taktički najnezreliji Clasico u posljednjih deset godina.Mislim ...

Respekt: Kanransha, Gogo7, MattRM, c0bra, Sylar, whiteshadow, sthagon,

Slažem se: psellus, MattRM, Igy77, c0bra, baiso, Losovius,

Ne slažem se: HAJDUK2012,

Na šta misliš točno? - Lwave, 26.4.17. 0:11, 0 0 0
Nisu bili debelo nadigrani 2014. 2016. jesu bili lošiji. - psellus, 26.4.17. 0:18, 0 0 0
Niti 2014. nit 2016. nitko nikog nije "debelo" nadigrao, to su bila egal finala koja su odlučena sitnicama. Dovoljno je pogledati statistiku posjeda, udaraca u okvir i koliko su golmani imali intervencija. - MattRM, 26.4.17. 15:39, 0 0 0
I da, u ovom desetljeću (zadnjih 10 sezona) Real ima 3 naslova La Lige, Atletico 1 i Barca 6. Znači 3/10. Ovu sezonu još ne možemo računati jer je sve otvoreno ipak. - MattRM, 26.4.17. 15:41, 0 0 0
Dobro, ovo je rubna godina ako ne uzmu biti će 2 u 10.To da su nadigrani je moj osobni stav po eye testu. - Lwave, 26.4.17. 16:29, 0 0 0
12.04.
Na čemu će se lomiti četvrtfinala?

Evo ukratko ću objasniti zašto je Enrique puno zaslužniji za sinoćnji debakl nego što mnogi u komentarima tvrde.

Za početak recimo da nije nikakvo iznenadenje što je došlo do visokog poraza.To je bilo očekivano samo letimičnim pogledom na početnu postavu.Enrique se u sred sezone prebacio na 3-4-3 kojeg igra bezuspješno već par kola.Modifikator koji ih je ostavio bez ikakve šanse u obje utakmice odigrane na gostujućem terenu LP odlučio je suprostaviti momčadi sa ponajboljim bekovskim parom na svijetu.Psg su prošli na ogromni choke job neiskusnih francuza ali izvesti onakvu formaciju u Torinu je definitivno pokazatelj Enriqeovih trenerskih limita.

Vidim u komentarima da je opravdanje za ovo što je istrčalo izostanak Busquetsa.To jednostavno nije točno.Pravi razlog je trenerov ego.Jordi Alba je proveo cijelu utakmicu na klupi.

U ponajboljoj utakmici Barcelone u gostima tekuće sezone u Madridu protiv Atletica Barca je igrala u svom standardnom 4-3-3 sa Mascheranom na Busquetsovoj poziciji.Lijevo od njega igrao je Gomes,desno Rakitić.Zadnja linija-Alba,Umtiti,Pique i S. roberto.Sinoćnji potop u ogromnoj mjeri je rezultat pogrešno postavljene taktike.Barcelona igra katastrofalno već neko vrijeme.To je jasno.Ali pustiti Danija Alvesa i onda odlučiti u sred sezone sa kadrom u kojem nema desnog beka drkati po formaciji znak je velikog neprofesionalizma.

Alba je bio spreman i sa njim u momčadi Barcelona je mogla bez problema izvesti identičnih 11 iz Madrida.Busquetsov izostanak daje Juventusu veliku prednost u skoku medutim ako birate izmedu dva zla onda niti jedan ozbiljan trener ne smije sebi dopustiti da postavlja momčad na iluzoran način.Jer kako drugačije nazvati ono sinoć?

Zar je realno očekivati da će ostarjela sredina sa Iniestom i Rakitićem ostvariti toliku prednost nad Pjanićem i Khedirom da bi se Juventusa udaljilo od opasnih pozicija za prekide(što je i bila osnovna Enriqueova ideja u odsutstvu Busquetsa).I baš zato je sinoć trebao igrati najkritiziraniji igrač Barcelone-Andre Gomes a ne Iniesta.A u obrani ni pod koju cijenu nije smio igrati Mathieu već obavezno Alba.

Pique je sinoć formalno pretvoren u desnog beka što je bilo samoubojstvo.Kada se već odlučilo koristiti Mascherana u sredini onda je trebalo postaviti 4-3-3 a ne 3-4-3 u kojem su ova 4 u sredini igrala praktički romb koji je potpuno otupio sve Mascheranove kvalitete.Niti je bio dovoljno blizu desnom beku da mu pomogne niti je bio dovoljno agresivan da igra čistača a u konačnici niti je imao za koga igrati korektora.Zamislite momčad u kojem su dva najlošija igrača po formi u ključnoj utakmici sezone prekomandom prebačeni da odrade najdelikatnije obrambene zadatke.Upravo to se stavilo pred najlošijeg igrača Barce ove godine-Piquea i Mathieua koji ne bi mogao ni Pivarića zamijeniti u Dinamu.Nevjerojatno.

Juventusove kvalitete su se znale i nije se trebalo opterećivati njima.Trebalo je dati svoj maksimum uz pravilno postavljenu igru i po mogućnosti ne ići maksimalno na ruku najjačih Juventusovih aduta.A dogodilo se upravo suprotno.

Zato postavljam pitanje:"Kako je moguće da ozbiljan trener sa lanca u isto vrijeme pusti i Dybalu i Pjanića i Cuadrada i Mandžukića?"

Ego i neznanje.

Ego je opasna stvar
Evo ukratko ću objasniti zašto je Enrique puno zaslužniji za sinoćnji debakl nego što mnogi u komentarima tvrde. Za početak recimo da nije nikakvo iznenadenje što je došlo do visokog poraza.To je bilo očekivano samo letimičnim pogledom na početnu postavu.Enrique se u sred sezone prebacio na 3-4-3 kojeg igra bezuspješno već par kola.Modifikator koji ih je ostavio bez ikakve šanse u obje utakmice odigrane na gostujućem terenu LP odlučio je suprostaviti momčadi sa ponajboljim bekovskim parom na svijetu.Psg su prošli na ogromni choke job neiskusnih francuza ali izvesti onakvu formaciju u Torinu je definitivno pokazatelj Enriqeovih trenerskih limita. Vidim u ...
Ego je opasna stvar
Evo ukratko ću objasniti zašto je Enrique puno zaslužniji za ...

Respekt: sthagon, Mozzie, MARIOLJETA,

Slažem se: baiso, iiks90,

od mene respekt , ne mogu se upotpunosti složiti jer je Barca odradila loš prijelazni rok a trener tu nije puno kriv tako da praktički nemaju desnog beka uzevši u obzir da je mandžo probio desnu stranu i asistirao - MARIOLJETA, 12.4.17. 17:20, 0 0 0
Nije samo Enrique kriv za poraz , loša taktika tu je kriv ali kroz 2 godine protivnici su se prilagodili i našli mane Barci s time da Barca već duli period kad uđe u travanj loše igra tako i ove godine - Wenger, 12.4.17. 18:24, 0 0 0
Nešto slično sam i ja napisao, po meni je najviše pogriješio u pripremi utakmice, sve drugo je nekako posljedica toga. - Mozzie, 12.4.17. 21:02, 0 0 0
03.04.
Što je bolje platiti: 100 milijuna za Griezmanna ili 200 za Neymara?

Koliko god se trudio iskreno ne uspijevam pronaći niti jedan validan razlog zašto bi itko želio dovesti Griezmanna za 100 ako može dobiti Neymara za 200.Postoji ono unificirano mišljenje da nogometaš kao pojam općenito(kako god se zvao) ne vrijedi te novce ali svi znamo da to jednostavno nije istina.

Tržište razmjene roba i usluga te marketing i upotreba Interneta simply proves otherwise.

Proračuni velikih klubova su se utrostručili a ako uzmemo u obzir činjenicu da za 200M dobijate najboljeg igrača svijeta ti novci su jako dobar posao.Pored Pogbe drugo veliko ime(back to back) slijeće na Trafford što daje jasan znak ostalim konkurentima gdje treba u budućnosti prvo gledati ako želite biti ozbiljan igrač.Manchester je prošao post-Ferguson fazu koja bi se po pitanju pada rezultata realno gledajući dogodila čak i da Sir Alex nije napustio klub.Jednostavno je priljev novca u ligu prevelik da ne bi došlo do neke vrste paritya u narednim sezonama.

O pozicioniranju na novoj financijskoj karti Europe pisalo se mnogo ali ono što je najvažnije za United to je da im se ne dogodi da u dužem razdoblju izbivaju iz Lige Prvaka.Ne treba biti previše pametan za zaključiti zašto.Pogledajte samo Arsenal koji je pod Kroenkeom već 10 godina isključivo američki model franšizne stabilnosti u kojoj su jasno postavljeni ciljevi pred Wengera koje on na sveopći užas dobrog dijela fan baze redovito i ispunjava.

Arsenal će ove godine vrlo vjerojatno ispustiti plasman u top 4 što je izazvalo totalni kolaps na Emiratesu.Koliko je situacija ozbiljna govori i činjenica da više od 7 nogometaša ima ugovor koji istječe ove ili sljedeće sezone a oni nisu produženi.Među njima su i Ozil i Sanchez.Ako je iz današnje perspektive vidljivo da je Wenger taktički dinosaur kojeg je pregazilo vrijeme toliko je isto tako jasno da se trenutna situacija Arsenalu nikada ne bi dogodila unazad pet godina.Jednostavno plaće igrača su počele diktirati u ogromnom omjeru kretanje tržišta a kada je isto takvo kakvo je danas u Engleskoj ne bi me uopće začudio rasplet u kojem sa poslovično škrtim trenerom i neambicioznom upravom Gunnersi upadaju u duboku krizu rezultata te prije svega identiteta.

Zanimljiva je izjava Garrya Nevillea nakon današnje utakmice sa Citijem u kojoj je dao komentar za Sky Sports inzistirajući na činjenici da je Arsenal veći klub od Chelsea.Hmm, ne Gary.Jednostavno ne.

Nakon toga ste imali priliku slušati navijače kako psuju francuza da bi se sve zasladilo nekakvom Henrijevom poštapalicom:"We just have to win.That is it."

Easier said then done

Argument koji se često daje za Griezmanna zapravo nije toliko potvrda njegove vrijednosti koliko je realna evaluacija sadašnjeg trenutka u kojem se United nalazi prije svega kadrovski.Tako se ide sa tezom da je bolje dati 100 milijuna za ekstra igrača jer ti onda ostaje još toliko za pokrpati druge rupe u ekipi nego utući 200 na pojedinca koliko god on dobar u konačnici bio.To ovako na prvu djeluje razumno.Ali ako pogledate tržište dolazite do drugačijih zaključaka.

Većina elitnih stopera na euro sceni vezana je ozbiljnim dugotrajnim ugovorima.Lijevih i desnih bekova jako je malo i onih kojih ima gotovo ih je nemoguće dovesti a vezni igrači sposobni donijeti trenutni impact klase jednog Modrića,Verattija i sličnih ionako su nedostupni za iznos manji od onoga koji je plaćen primjerice za Pogbu.Zašto onda propustiti priliku za Neymara koja se pruža možda samo jednom u 10 godina?

United ionako ima deficitarnih pozicija koliko hoćeš i da bi se ugurao u društvo Bayerna,Barcelone i Reala treba mu barem pet pojačanja te kontinuitet Mourinhovog rada u sljedeće tri godine.Dani kada se Real posluživao Kakom,Ronaldom i popratnom svitom u samo jednom prijelaznom roku su daleko iza nas.Danas je gotovo nemoguće ispuniti takve financijske zahtjeve čak i ako ste najbogatiji svjetski klub.

Kadroviranje

Što bi značio dolazak Neymara a što Griezmanna za United?

Ako sa strane stavimo marketing i sve što Neymar nosi sa sobom i skoncentriramo se na teren onda je jasno da bi dolazak Neymara sa sobom povlačio i odlazak Ibrahimovića.Ako ne ove onda sigurno sljedeće sezone.Ne samo da njih dvojica ne mogu koegzistirati na terenu već je jasno da bi u tom slučaju i plaće mogle predstavljati ozbiljan problem.

Taktički gledano Neymar može igrati na identičnoj poziciji koju okupira i sada u Barceloni međutim pravo je pitanje da li on to želi.Ako bi ga se gurnulo u sredinu jasno je da je Ibrahimović višak a ako bi ostao lijevo onda se postavlja pitanje kako valorizirati Juana Matu,Rasforda i prije svega Martiala koji je plaćen previše novca da bi ga se klub jednostavno odrekao nakon dvije sezone.

Čak nije toliki problem oko samog čina prodaje koliko u padu vijednosti samog igrača što United predstavlja u lošem svjetlu u trenutku kada im to objektivno najmanje odgovara.

Neymar sigurno ne želi otići u United da bi postao dio sustava jer to već ima na višoj razini zagarantirano i u Barceloni.On ide po najveću plaću i po afirmaciju sebe kao zlatne lopte a za to mu je potrebna kvaliteta nogometa na razini Suarezovih najboljih Liverpool dana.Da li on to može?Vjerojatno da.Hoće li uspjeti?Sigurno.

Zašto sam toliko siguran?

Pogledajmo malo kako sa distance to izgleda.

Za razliku od Ronalda i Suareza Neymar bi u United došao kao afirmirani igrač koji iza sebe ima sve trofeje u europskom nogometu.To je jedinstvena situacija jer Ronaldo se igrački izgradio pod Fergusonom dok je Suarezu to pošlo za nogom pod Rodgersom.Neymar se ne mora brinuti za dječje bolesti prilagodbe već će očekivati(što i je realno) da se nova momčad sastavi oko njega(i Pogbe).

Zbog toga je transfer od 200 milijuna potpuno prihvatljiv.Ne samo da garantira income već i daje mogućnost klubu da kroz duži period dolazi do svojih ciljeva što 25-godišnji igrač garantira.

Griezmann 

Da ne bi ispalo da samo hvalim Neymara, akvizicija Griezmanna koja je budimo iskreni puno realnija od dolaska brazilca bila bi definitivno korak naprijed za United.Zadnjih tri godine Griezmann je stalno tu negdje, mota se po finalima LP pa po onima Europskog prvenstva ali nekako kad god čovjek od njega očekuje da napravi onaj posljednji leap, onaj mali korak koji mu nedostaje on ga nikako ne uspijeva odraditi na žalost svih nas koji cjenimo njegove nogometne sposobnosti.Riječ je o nedvojbeno jednom od najtalentiranijih francuskih nogometaša posljednje generacije koji se može uklopiti u bilo koji sustav igre što je jedna kvaliteta koja često kada se spominje njega kao igrača prolazi ispod radara.

Odličan sa obje noge,dobar u prekidima,ukratko- kompletan nogometaš.

 Nitko točno nezna koji je njegov plafon i to je nešto što će pokazati po mojem mišljenju tek promjena sredine.Zato je dobro i za njega i za United da je interes obostran a ne recimo isforsiran što bi definitivno postao dolaskom jednoznačnih igrača tipa jednog Lacazettea ili eventualno Lukakua koji ni formacijski ne odgovara Unitedovim potrebama.

Griezmann je mogao na svom rezimeu imati već i LP i Euro i to kao član kluba koji se svaki tjedan bori sa puno financijski jačom konkurencijom te ga kao takvog ne treba unaprijed otpisivati u uskim projekcijama za zlatnu loptu u naredne tri sezone. 

Griezmann ili Neymar? Radije 200 za Neymara!
Koliko god se trudio iskreno ne uspijevam pronaći niti jedan validan razlog zašto bi itko želio dovesti Griezmanna za 100 ako može dobiti Neymara za 200.Postoji ono unificirano mišljenje da nogometaš kao pojam općenito(kako god se zvao) ne vrijedi te novce ali svi znamo da to jednostavno nije istina. Tržište razmjene roba i usluga te marketing i upotreba Interneta simply proves otherwise. Proračuni velikih klubova su se utrostručili a ako uzmemo u obzir činjenicu da za 200M dobijate najboljeg igrača svijeta ti novci su jako dobar posao.Pored Pogbe drugo veliko ime(back to back) slijeće na Trafford što daje jasan znak ...
Griezmann ili Neymar? Radije 200 za Neymara!
Koliko god se trudio iskreno ne uspijevam pronaći niti jedan ...

Respekt: Gogo7,

Slažem se: psellus, Gogo7, Igy77, Losovius,

Ne slažem se: Scholsy,

Odlična analiza. Bit će zanimljivo pratiti (a to je i samo po sebi dobra tema) zapravo deficit igrača na određenim pozicijama (DC, DM) i kako će to utjecati na poslovanje ovo ljeto. - Losovius, 3.4.17. 9:11, 0 0 1
17.03.
Je li Cholo presudan za podvig Atletica?

Za uspjeh Atletica zaslužno je više faktora. Za početak recimo da povijesno gledano Atletico nije čak ni u rangu jedne Benfice i Porta. U zadnjih 10 godina momčad je koktelom TPO aranžmana, odličnim vezama sa južnoameričkom primarnom bazom (relacija Fluminense&Internacional-Portugal) te prije svega kvalitetnim skautingom nezavisnih ćelija koje žive od svojih kontakata upravo u Latinskoj Americi postala to što jest danas.

A što to zapravo Atletico predstavlja danas?

Klub više srednje klase. Sa rezultatima koji debelo odskaču od onoga što pokazuju knjige. Za tu alkemiju, procvat ili boom kako god ga željeli nazvati zaslužan je veliki tim ljudi ali Cholo je definitivno final touch. I ne samo to. Nego i mnogo više od toga.

Atletico je ekipa koja je definitivno u top 3 overachievera svih vremena a ako bi se govorilo isključivo o 21.stoljeću tu su apsolutni pobjednici i to za koplje ispred svih. Krenuli su sa osvajanjem Europske lige budžetom pet puta manjim od dva najveća ligaška rivala da bi isto ponovili još jednom u razdoblju od samo tri godine.

Za početak recimo da je baza ekipe koju poznajemo sastavljena od nogometaša koji su došli prije nekakvih cca 6-7 godina i tada nisu u ozbiljnim euro okvirima predstavljali gotovo nikakvu konstantu kvalitete. Tiago, Luis, Miranda, Juanfran pa kasnije i Costa te Koke koji je domaći proizvod. Ako pogledate 2009-2010 godinu na tržištu su izazvali jednaku količinu interesa kao i danas Hajdukovi poluproizvodi koji redovito prije Velike Gospe slijeću na Poljud.

Jedini etablirani reprezentativac iz tog vremena je Diego Godin. Međutim, čak ni on onda nije imao niti približno toliku vrijednost za Simeonov sustav kao što je to slučaj in the present moment.

To je bio početak, tada je posložen temelj sačinjen od vrhunski selektiranih defensive-minded igrača koji su zapravo determinirali Cholovu karijeru možda u većem omjeru nego što je on kao trener odredio kojim smjerom će se razvijati igra Atletico Madrida. I to je prava istina ovog kluba. Međutim, to ne znači da je Cholo time manji trener. A ne,ne,ne. Vjerojatno suprotno.

Podudaranje kadra i taktičkih ideaj

Snažna obrana i trkački moćna sredina (dva Dm-a) na koju se naslanjaju centarfori koji se godinama uspješno rotiraju: Torres, Aguero, Falcao, Costa, Griezzman.

Od svih navedenih Atletico je vjerojatno jedino Costi plaćao plaću i to zato što je morao, jer ga je i pronašao u moru drugih igrača upitnog mentalnog make-up-a pa čak i sumnjivih nogometnih kvaliteta.

Atletico je osvajanjem EL polako povećavao popularnost i gledanost čemu je u doba socijalnih medija kumovala i velika popularnost najvećih imena koja su prošla ili trenutno igraju u klubu. Ti igrači naravno bez TPO-a ne bi nikada bili u Atleticu ali posljednje desetljeće je pokazalo da je Atletico uspio potpuno obrnuti negativan imidž kojeg je imao u većem dijelu menadžerske sportske javnosti sredinom devedesetih godina.Tada je crveni dio Madrida slovio kao doslovce klub slučaj.

Naravno nije pomoglo ni ispadanje iz lige koje je uslijedilo tih godina koje je bila kap koja je prelila čašu.

Cholov dolazak i mentalitet poklopio se fluidno sa dovođenjem baš specifičnog novog kadra (igračkog). I onda je njegov karakter i neupitna trenerska sposobnost jednostavno postao putanja onoga što taj klub predstavlja sada. Konstantu kvalitete.

Atletico je reaktivna momčad, ali je i jako nezgodna kup ekipa sa psihološkog aspekta. Njenu vrijednost i proračun koji se od odlaska Falcaoa udvostručio određuje isključivo Cholo. Zato sam naglasio da ću se vratiti na njega.

Black magic woman

On je onako zalizan i zajeban lik. Ali zna svoj posao.Atletico je najveći overachiever jer ima tri tajna sastojka.

Sastojak broj jedan-Fantastična obrana

Sastojak broj dva-Diego Godin

Sastojak broj tri-Jebite se svi mentality

Ukratko, Argentinac je upao u savršenom trenutku u sredinu koja ima odlične TPO veze sa Mendesom, dovedena mu je taktički briljantna obrana i vezna linija koja se pokazala kao puno bolja od očekivane i on top of all that skauting je uspio pronaći dva ekstra pojedinca u Luisu i Costi za što su šanse bile slične onima kada je Zdravko dovodio Eduarda u Dinamo pa da je još npr. u tom istom periodu dobio i nekoga tipa jednog Alabe na beku.

Ipak ono što Atletico najviše definira kao Cholov klub je njegova mogućnost da u kontinuitetu dobija utakmice na najvišoj razini. I to mu ne može oduzeti apsolutno nitko. Što je jako teško kada se uzme u obzir situacija u sličnim sredinama (Porto, Lyon, Benfica, Sevilla).

Igrati LP svake godine, prolaziti knockout faze, pa dvaput nezasluženo izgubiti u finalu je velika, ogromna stvar. To ne može ni Porto a kamoli jedna Benfica,Sevilla ili Lyon. Atletico je do te razine igre stigao pažljivim skautingom koji po patternu dovodi (što je bliska povijest pokazala) iznimno karakterne individualce koji dobijaju mečeve koje bi narod nazvao onom poznatom:"na nož".

Cholo je kao nekakav antimatter, kriptonit kojeg Supermeni u formi Barcelone, Reala i Bayerna najjače osjete. Prava je šteta što se osim naslova prvaka države nije dosad okrunio i jednim Klempom jer objektivno u oba finala je to na terenu i zaslužio.

Igra iz prekida, ogromna količina trke i pozicijskog nogometa naravno ostavljaju svoj danak pa nije čudo što Atletico ove sezone igra toplo-hladno.Tome kumuje i konstantna rotacija najboljih igrača koji pod vlasništvom treće strane uvijek mogu otići iz kluba bez da pitaju matične crveno-plave apsolutno išta.

Paradoks

Sada dolazimo do paradoksa. Bez obzira na ogroman utjecaj TPO-a i činjenicu da se nogometna karta Europe i svijeta već jasno podijelila na feeder i buyer sredine da li će se Atletico zadržati u vrhu ili će se odlaskom Chola vratiti stepenicu niže na razinu jedne Seville npr.?

To je ključno pitanje koje determinira pravu vrijednost trenera u budućnosti nogometne igre zapravo.

Mišljenja sam da će Atletico njegovim odlaskom (koji je već gotovo siguran) izgubiti status kojeg trenutno ima. Ali to vam je sada već filozofska pozicija da li je prvo bilo kokoš ili jaje.

Da li su skauti jednostavno pogodili generaciju fantastičnih obrambenih i psihološki iznimno stabilnih igrača ili je Cholo taj koji ih je svojom rukom vodio do toga da postanu upravo onakvi kakvim ih je on želio napraviti? Da li bi Costa uspio iz druge lige se probiti do ponajboljeg igrača prvaka engleske ili ga je Cholo izvadio iz mulja i od njega stvorio igrača koji je on danas (i još malo više jučer)?

Na ta pitanja kao i na ona o drugom velikom nogometnom guruu Guardioli koji je jučer brutalno trenerski ponižen u Kneževini odgovor će dati najvjerojatnije sljedeće tri sezone. Naravno pod uvjetom da jedan promjeni sredinu a drugi na beka pokuša srpskom vezom u klub dovesti nekoga tko stvarno može igrati i stopera.

Black magic woman
Za uspjeh Atletica zaslužno je više faktora. Za početak recimo da povijesno gledano Atletico nije čak ni u rangu jedne Benfice i Porta. U zadnjih 10 godina momčad je koktelom TPO aranžmana, odličnim vezama sa južnoameričkom primarnom bazom (relacija Fluminense&Internacional-Portugal) te prije svega kvalitetnim skautingom nezavisnih ćelija koje žive od svojih kontakata upravo u Latinskoj Americi postala to što jest danas. A što to zapravo Atletico predstavlja danas? Klub više srednje klase. Sa rezultatima koji debelo odskaču od onoga što pokazuju knjige. Za tu alkemiju, procvat ili boom kako god ga željeli nazvati zaslužan je veliki tim ljudi ali Cholo ...
Black magic woman
Za uspjeh Atletica zaslužno je više faktora. Za početak recimo ...
Ne znam da li si slušao podcast, ali većinu toga smo bili spomenuli. Mogao bi i ti jednom gostovati na neku sličnu temu... - Losovius, 17.3.17. 9:52, 0 0 0
Već dugo nisi napisao nešto ovakvo dobro, uz nekoliko manjih grešaka i preuveličavanja, ali to su detalji. - Losovius, 17.3.17. 10:43, 0 0 0
11.03.
Surfin USA; ispred Russa samo Oscar...

Koliko se toga u godinu dana može promjeniti u svijetu sporta to je gotovo pa nevjerojatno.Moram jednostavno otvoriti raspravu na ovu temu jer me fascinira kako se analitika i socijalni mediji bave po inerciji sadašnjim trenutkom potpuno zanemarujući blisku prošlost.Ali ne zaboravljaju samo oni.

Nego svi.

365 je prošlo dana..pjevali su Saša Tin i Kedžo a Los i ja smo doslovce točno u dan 2016.godine na privatnom chatu komentirali Stepha Currya i njegovu povijesnu sezonu.Kao najveći Jordanov fan tada sam potpuno rasterećen izjavio da je to prvi put nakon njegovog umirovljenja da sam stavio jednog igrača u istu rečenicu sa tatommatom.Da,znamo da se radi o potpuno drugačijem profilu košarkaša koji nije niti približno obrambeno dobar kao što je to bio MJ ali svejedno onaj lanjski peak kojeg je prezentirao Curry bio je definitivno nešto vrijedno te usporedbe.Zašto?

Pa radi straha kojeg je stvarao u suparničkom taboru.Radi swaga.Radi rangea s kojeg je pogađao.S balkona,iz fotokopirnice,sa Kaptola.Reklame su se gomilale a Curry je otišao i kod nekog klinca na njegovo privatno igralište i bez kosti preko dva parkirališta oprao koš.Do toga je bilo došlo.

Ako se mnogi od vas sada smiješe na ove usporedbe obratite pozornost da je u isto vrijeme 2016.-e GS bio prvak a Curry prvi jednoglasni MVP u povijesti lige.Nešto što nije uspjelo ni Jordanu(smijeh) ni Shaqu(koji to by the way do danas nije prebolio).

Kobe mi je uvijek jednostavno bio blijeda kopija MJ-a.Lebron je čudo,allaround mašina ali on je puno više medijski produkt nego novi Mesija.

I baš zato Curry.Totalno drugačiji stil dominacije.Totalno drugačiji brand košarke.Netko tko je trebao postati " the next guy".

Povijesna sezona,povijesne brojke i onda banana SPLIT i sve ode u jednoj sekundi.

Umjesto drugog uzastopnog naslova i potvrde fantastične forme GS gubi sve i upada u kategoriju sa Falconsima i PSG-om a Curry od novog proroka u 2017.oj postaje igrač koji nije niti u kontenciji za prvu petorku lige.Ma što prvu petorku.Pitanje je da li je u najboljih 10 igrača trenutno.

One season,one life.

Još jedan od razloga zašto sam odlučio pisati o ovom je ta ideološka struktura koju su mediji po defaultu stvorili u kojoj kao papagaji stalno ponavljaju jednu te istu tezu i onda je analiziraju na dnevnoj bazi 5000 puta do iznemoglosti što je pattern koji je jako opasan sam po sebi.Gubi se ona siva zona,ne može se više čitati između redaka.Prostor za pogledati kvalitetan podcast postao je toliko sužen da je gotovo nemoguće pronaći nešto vrijedno vašeg vremena.

Ako vam treba dokaz pogledajte First Take,Undisputed,The Herd,Mike&Mike ili bilo koji specijalizirani NBA chit-chat.Svi na kraju zvuče isto.Imaju unaprijed definiranu rasnu i strukturalnu osnovu(bijelac,crnac,hispan(ka)moderatorica).

Identična situacija je i sa NFL-om,Baseballom i MLS-om.Odskače jedino NHL ali on po medijskoj zastupljenosti ionako ne predstavlja značajan udio u tržištu pa je kao takav sam po sebi irelevantan.

Tema na koju se naslanja priča o ovogodišnjem NBA finalistu.Potencijalnom finalistu.

Da li je onaj mokri pod u Houstonu prokleo Golden State?Ili je to bio dan kada su odlučili ganjati duh Jordanovih Bullsa?

A možda je to bio TV screenshot kada su se Curry i Durant zagrljeni nakon poraza Oklahome odlučili udružiti u novu veliku trojku(formalno četvorku).

I onda kažu da će svaki NBA GM uvijek izabrati Duranta čak ako zna da mora rascjepkati šampionsku momčad.Možda i hoće.U 2017.godini.Ali vjerujte mi da u 1998.-oj,1986.oj ili 65.oj sigurno ne bi.

Bullsi su mogli uzeti Davida Robinsona.Pa nisu.To vam je ona situacija pre-digital ere sa analognom antenom na televizoru.Iza su jeftine buksne koje ako nisu provedene kroz zid kao današnje imaju reakciju i na najmanje podrhtavanje tla,kišu,buru ili bilo kakvo sranje.Pa ih namještate danima da stoje kako treba.Stavljate bilo što što služi kao dobar vodič preko njih.Omotate ih lijepim srebrnim papirom kojeg mama koristi u kuhinji kada radi hobotnicu sa krumpirima.

I onda nasmiješeni dok vani pada kiša gledate Ligu Prvaka,mazite se sa dragom ili ako ste Gogo s dragim.

Međutim postoje i oni koji ne razumiju taj koncept.Oni koji smatraju da je namještanje antene tek puko gubljenje vremena i da će se slika kad tad opet sjebati.Razumijem i takve.

Takvom mišlju vodiljom vodio se vjerojatno i famozni čovjek iz Frisco Baya koji je svojedobno izjavio da je GS kolektiv koji je svjetlosnim godinama ispred svih drugih.Dovesti Duranta u momčad koja je finale izgubila isključivo radi umora i suspenzije Greena i usput ostati bez nekolicine jako bitnih role playera je jednostavno potez nekoga tko ne vidi dalje od svog nosa.

Eto rekao sam i to.Durant je Ice Man Gervin 21.stoljeća.Napadački superstar koji apsolutno po ničemu ne zaslužuje biti prozivan boljim igračem od jednog Westbrooka ili Leonarda.Čovjek koji se nebrojeno puta usrao u ključnim momentima,čovjek koji ima stostruko lošiji omjer u dvobojima sa Lebronom i čovjek koji pola sezone koketira sa suparničkom momčadi za koju danas igra po niti jednom parametru ne zaslužuje da se radi njega redefinira cijela košarkaška franšiza.

I to ne bilo kakva franšiza.Već ona koja ima uređene temelje i posložene prioritete i vođe na terenu te van njega.

Curry je sa 45% šuta za 3 došao na 39%.Sa 30-ak koševa na 25.Rim protectori su odlepršali iz grada.Durant se ozljedio.Mnogi će reći da je to probni period kojeg je prije prošao i Lebron u Miamiju ali ja se nikako ne mogu složiti s tim.

Kemija ovogodišnjeg GS-a definitivno pokazuje da to po ničemu nije momčad koja je nepobjediva.A ako ste već dovodili "drugog najboljeg igrača lige" kako mu vole tepati analitičari onda je pitanje da li se isplati žrtvovati sezonu ili dvije da bi momčad profunkcionirala na željeni način? I da li je zamjena uloga Curry-Durant ono što je vlasnik kluba želio na duži period.Tu je ključ cijele priče.

GS je potpuno izgubio auru nepobjedivosti koju su imali lani.I to je ogroman problem.Jer kadrovski gledano prošlu sezonu su starteri mogli odsjediti većinu zadnjih četvrtina i odmarati jer su momčadi unaprijed znale da kada dolaze u Oracle da će biti otpuhane s terena.Potpuno je drugi par cipela činjenica što je Kerr i tu priliku odlučio upropastiti lovom na 72-10 omjer Bullsa što je u konačnici i započelu cijelu ovu priču sa dolaskom KD-a i ogromnim psihološkim padom Stepha.

I na kraju priče nije uopće ni bitno da li će se on oporaviti do playoffa ili ne.Nije ni bitno da li će se progurati pokraj genijalca Popovicha.Ono što je bitno je da je čovjek došao uzeti nešto servirano na pladnju a njegova karizma kućnih papuča,sudbina ili Lebron će ga sigurno spriječiti u tome.

Šteta.

Jer mogli smo gledati starog Currya kako dominira ove godine.

Stvarno vjerujem u to.

Imali su maloga Ju-Ju.
Bila mama Kukunka, bio tata Taranta
Koliko se toga u godinu dana može promjeniti u svijetu sporta to je gotovo pa nevjerojatno.Moram jednostavno otvoriti raspravu na ovu temu jer me fascinira kako se analitika i socijalni mediji bave po inerciji sadašnjim trenutkom potpuno zanemarujući blisku prošlost.Ali ne zaboravljaju samo oni. Nego svi. 365 je prošlo dana..pjevali su Saša Tin i Kedžo a Los i ja smo doslovce točno u dan 2016.godine na privatnom chatu komentirali Stepha Currya i njegovu povijesnu sezonu.Kao najveći Jordanov fan tada sam potpuno rasterećen izjavio da je to prvi put nakon njegovog umirovljenja da sam stavio jednog igrača u istu rečenicu sa ...
Bila mama Kukunka, bio tata Taranta
Koliko se toga u godinu dana može promjeniti u svijetu ...

Respekt: Gogo7, AnakinRi, Bobich, baiso,

Slažem se: AnakinRi,

Bude li Durant zdrav, mislim da će GSW pregaziti Cavse tj. LeBrona u finalu. Respekt radi spominjanja Goge u kontekstu gay romanse - baiso, 11.3.17. 11:46, 0 0 0
Skoro si dobio respekt i slaganje, a ovako ćeš dobiti iza ušiju jednu. - Gogo7, 11.3.17. 15:55, 0 0 0
09.03.
Što je veći 'comeback'; Barcelona ili Liverpool '05?

Utakmica je bila sjajna.Čudesna.

Ali kada na ovakav način "izgubite glavu" kao što se to dogodilo PSG-u mora se napraviti jasna distinkcija u odnosu na događaje iz Istanbula minulog desetljeća.

Za početak recimo da je to bio susret momčadi podjednake kvalitete.Večerašnji ogled očigledno nije.

Milan je imao najboljeg stopera svih vremena,ogromno iskustvo i Kaku u top izdanju a Liverpool neuništivi duh,kvalitetni Benitezov taktički um i Gerrarda.Obje ekipe su bile savršeno skrojene za kup natjecanja što dokazuje i repriza finala koja je uslijedila dvije godine kasnije.

Rossoneri su na poluvrijeme otišli sa 3-0 nakon što su potpuno pregazili Liverpool u svim segmentima igre.Još uvijek mi je u sjećanju onaj savršeni pass Kake sa svoje polovice za Crespa koji je već tada otjerao 50% navijača Redsa sa stadiona.

E sad stiže drugo poluvrijeme.I ovdje imamo prvu legitimnu usporedbu.Igrači Milana kao da su zaboravili da se ima igrati još 45 minuta a oni PSG-a su tu istu pogrešku ponovili kada je Cavani zabio za 3-1.I jedni i drugi su uvjereni da je gotovo (katastrofalan mentalni previd).Odlučiti pustiti vrijeme da curi samo od sebe?Točnije rečeno- prepustiti se vremenu?

Ako nas je povijest nešto naučila,to je da stav "laissez faire" na nogometnom travnjaku jamči- velika sranja are about to happen.

Liverpool se vraća preko penala,udarca izvan 16 metara i nakon dobre reakcije na ubačaj s poludistance a Barcelona individualnom kvalitetom Neymara,također penalom i ubačajem s poludistance.

Objema preokretima prethodile su promašene mrtve šanse Shevchenka s jedne i Di Marije te Cavanija s druge strane.

Razlog zašto je Istanbulska utakmica i dalje broj 1. je jednostavan.Poslovično gledano ipak govorimo u finalu LP.Imamo produžetke,dramu jedanaesteraca s plesom Dudeka na crti.Nogometne veličine.Plač,tuga i nevjerica pa ushićenje,šok i neviđena sreća.I to sve natrpano u 120 minuta.Barcelonin susret sa PSG-om je bez uvrede parižanima ipak bio jednosmjerna ulica.I na kraju priče što je Barceloni donio?

Ništa na što nisu navikli zadnjih 10 godina.Prolaz u sljedeću rundu na koju su oni objektivno po svojoj kvaliteti i pretplaćeni.

Emotivna komponenta doduše je nešto sasvim drugo.

Barcelona je ovime dobila psihološki boost koji će im sigurno pomoći u nastavku natjecanja jer bez obzira na katastrofalnu predstavu PSG-a koji se usrao kao grlica zabiti šest golova na elitnoj razini zbilja nije lako pogotovo kada se radi o knockout fazi gdje nema lakih protivnika.

PSG

Ne samo da smo gledali potpuni takički kolaps momčadi za koju se do prošlog tjedna vjerovalo da je sazrila za favorita LP već je taj mentalni breakdown u današnjem svijetu socijalnih medija nešto što će ovu utakmicu(a to je sada već jasno) napraviti nečim što ona definitivno nije.Povijesnom.

Ona priznajem zaslužuje biti u toj kategoriji zbog ishoda i nadoknade rezultata koji nije dosada nikada viđen ali sa aspekta kvalitete prezentiranog nogometa ja osobno nikad ovo što sam gledao neću stavljati na nikakve osobne top liste i to kažem iz objektivnog kuta nekoga tko je veliki ljubitelj Barcelone i njene igre.

PSG se osramotio a Emery što se mene osobno tiče pokazao kao trener potpuno nedostojan klupe bilo kakvog elitnog kluba u bliskoj budućnosti.Čovjek koji je vodio Sevillu do njenih najvećih uspjeha trebao je donijeti PSG-u iskorak na najvećoj sceni.Od početka sam smatrao da njegov stručni rukopis nije ono što treba ovoj ekipi pogotovo nakon odlaska Ibrahimovića ali kada su u prvom ogledu razmontirali Barcu 4-0 pomislio sam:"Ma vidi vraga,things do change".

Ali kako sam bio u krivu.

Njegov omjer sa Barcelonom(još dok je vodio Sevillu) je bio katastrofalan ali očito je da se osim u vođenju same utakmice napravilo ogromne pogreške i na bazi psihološke pripreme igrača.

Pa što su mislili gdje dolaze pobogu?Na izlet?

Igrati agresivno i na čovjeka sa sjajnim pressingom u Parizu i odnijeti 4-0 a onda u 10 dana potpuno odustati od svih postulata i kukavički se zabiti u svojih 16 metara čekajući Godota je možda mogao Mourinho sa Eto-om na beku ali ne i ti moj Emery.Ti imaš Kurzawu.Ili Kurcoglavu.Neznam što je bliže originalnom francuskom izgovoru.

Ono što znam je da momak fizički neopisivo podsjeća na Stepha Currya a bome su mu i facial expressioni večeras bili identični onima njegovog blizanca prošlog ljeta kada je gle čuda rezultat 3-1 također bio nedovoljan za konačnu slavu...

Ne plači, Silo nečista, skupo ti maskaru plaćam!”
Utakmica je bila sjajna.Čudesna. Ali kada na ovakav način "izgubite glavu" kao što se to dogodilo PSG-u mora se napraviti jasna distinkcija u odnosu na događaje iz Istanbula minulog desetljeća. Za početak recimo da je to bio susret momčadi podjednake kvalitete.Večerašnji ogled očigledno nije. Milan je imao najboljeg stopera svih vremena,ogromno iskustvo i Kaku u top izdanju a Liverpool neuništivi duh,kvalitetni Benitezov taktički um i Gerrarda.Obje ekipe su bile savršeno skrojene za kup natjecanja što dokazuje i repriza finala koja je uslijedila dvije godine kasnije. Rossoneri su na poluvrijeme otišli sa 3-0 nakon što su potpuno pregazili Liverpool u svim ...
Ne plači, Silo nečista, skupo ti maskaru plaćam!”
Utakmica je bila sjajna.Čudesna. Ali kada na ovakav način "izgubite ...

Respekt: Wizard, draxy, psellus, bokivt, Gogo7,

Slažem se: tomy97, draxy, Shankly96, Mac316,

Ne slažem se: HAJDUK2012,

Mislio sam napisati nešto za Liverpool, ali dosta toga si već i ti spomenuo. Možda bih samo nadodao da se nakon sinoćnje utakmice vuku sudački repovi, što nije bio slučaj 2005. Također, teže je psihološki pripremiti i motivirati ekipu za onakav... - Shankly96, 9.3.17. 8:18, 0 0 0
preokret u 45 minuta i to u finalu LP, dok je Barca za pripremu imala nekoliko tjedana i puno su se bolje mogli sabrati od Liverpoola tada. Da nije bilo Gerrarda i njegovog govora u poluvremenu, vjerojatno ne bi bilo ni tog preokreta. - Shankly96, 9.3.17. 8:19, 0 1 0
PSG je napravio jedinu stvar koju nije smio napravit i zaključio da ne mogu prosut 4 gola prednosti. A Cavani... - psellus, 9.3.17. 9:53, 0 0 0
07.03.
Tko je veći igrač: 'Pravi' Ronaldo ili CR7?

CR7 je po pitanju klupskih postignuća ispred Ronalda.To je jednostavno činjenica.Ako uzmemo u obzir osvojene zlatne lopte,Europsko prvenstvo i sve rekorde sa matičnim klubom CR7 je u ozbiljnoj diskusiji za najboljeg europskog igrača svih vremena.

Uspio je biti najbolji pojedinac Uniteda i Real Madrida i to je nešto što nosi ogromnu težinu kada se govori o nečijem legacyu.

Ronaldo.

Razmislite malo zašto ljudi često bacaju onu floskulu:"Samo je jedan Ronaldo".

Neki iz neznanja,neki radi nostalgije a neki samo zato što jednostavno ne podnose portugalca.Bez obzira koji je njihov osnovni motiv reći da su u krivu bila bi velika pogreška i svetogrđe.Ronaldo je zbilja bio fenomen i koliko god zlatnih lopti portugalac sakupio(a izgleda da neće više nijednu) čovječanstvo će uvijek okarakterizirati Nazaria da Limu kao gamechangera,nogometnog genijalca i igrača generacije.Ukratko atributima koji su prije njega dijeljeni samo Maradoni,Peleu i Cruyffu.

Problem u ovoj usporedbi je i taj što CR7 koliko god dobar bio ipak igra u eri u kojoj dominira ponajbolji nogometaš svih vremena.Ronaldo taj problem nije imao jer je bez obzira na konkurenciju u Zidaneu bilo sasvim jasno da se nogometaš takve brzine,tehnike,eksplozivnosti i nogometne inteligencije rađa jednom u trideset godina.Pogledajte malo Ronaldov peak i način na koji je igrao nogomet.To je bilo gotovo pa nevjerojatno da jedan čovjek može doslovce proći kroz tri stopera kao da ih nema i još u 90% slučajeva predriblati golmana(signature move) prije realizacije.

Ronaldo je bio i ostao definicija savršenog napadača ali svrstati ga u tu jednoznačnu kategoriju bilo bi nepošteno iz više razloga.Prvi je taj što je često igrao u klubovima koji strukturalno ni kadrovski nisu imali niti približno posložen personal da bi bili u mogućnosti maksimalno iskoristiti njegov potencijal.

U PSV-u je bio premlad i već tada najbolji.

U Barceloni je bio nezaustavljiv ali suigrači nisu bili ni približno dobri,plus problem sa upravom(Ronaldova osobna fiksacija sa Interom) su ga odveli u Italiju.I tu dolazimo do ključnog dijela priče.Talijanski nogomet u to doba imao je toliki koncentrat kvalitete da je Ronaldo čak i u tim uvjetima u Interu bio daleko najbolji igrač lige ali što zbog ozljeda što zbog nepravde(krađa naslova od strane Juventusa)nije uspio u onome u čemu CR7 je.A to je gomilanje trofeja.

Ronaldov stil života i dvije teške ozljede u kasnijim godinama napravile su od njega lutalicu koja se od Reala preko Milana pa do Brazila lagano opraštala od ozbiljnog nogometa.Njegove tehničke kvalitete su i danas nedostižne za iti jednog svjetskog centarfora,o eksplozivnosti i kontroli lopte uopće ne treba govoriti.On je najbrži igrač sa loptom u nogama u povijesti,posebno impresivan zbog startne brzine kojom je ostavljao puno kvalitetnije stopere u startu 5 metara iza sebe što je kvaliteta o kojoj CR7 može samo sanjati.

Igrao je podjednako dobro sa obje noge što je plus koji je od velikana krasio još samo Pelea i Di Stefana.Jedini prigovor je na igru glavom međutim to vam je onaj tip primjedbe kao kad idete Jordana kritizirati zašto ne šutira češće za tri poena.A on odgovara:"Zato što biram da ne šutiram za 3".

Ronaldu nitko ne može oduzeti dva naslova Sv.prvaka u kojem je imao ključnu ulogu 2002. dok je kod prvog bio još premlad pa je samo upijao magiju Bebeta i Romarija.

Međutim prava priča se odigrala 98.godine koja je i nama iz mnogo razloga ostala u  posebnom sjećanju.Uoči finala SP Ronaldo se skoro ugušio u spavaćoj sobi progutavši jezik i iako je sutradan nastupio nije bio svoj na terenu.Izgledao je dezorijentorano i potpuno izgubljeno što je olakšalo Zidaneu i jednoj poprilično prosječnoj Francuskoj ekipi naslov na domaćem terenu.

Ronaldov raskalašeni životni stil,upotreba stereoida u kasnijoj fazi karijere i prevelika medijska eksponiranost koju je nosila tadašnja nogometna Italija definitivno mu je uzela pokoji trofej iz ruku ali to ne mijenja činjenicu da se po nogometnim epohama još uvijek broje ista imena.

Di Stefano,Pele,Cruyff,Maradona,Ronaldo,Ronaldinho,Messi.

Ako želite možete ugurati Zidanea i Platinija ali to je sad već stvar nekakvih novih lista koje nemaju veze sa ovom oficijalnom.

Zato je zaključak jednostavan-CR7 je top 10 ali Ronaldo je top 5.Možda čak i top 3.

Trofeji i statistika su jedno,nogometno umijeće nešto sasvim drugo
CR7 je po pitanju klupskih postignuća ispred Ronalda.To je jednostavno činjenica.Ako uzmemo u obzir osvojene zlatne lopte,Europsko prvenstvo i sve rekorde sa matičnim klubom CR7 je u ozbiljnoj diskusiji za najboljeg europskog igrača svih vremena. Uspio je biti najbolji pojedinac Uniteda i Real Madrida i to je nešto što nosi ogromnu težinu kada se govori o nečijem legacyu. Ronaldo. Razmislite malo zašto ljudi često bacaju onu floskulu:"Samo je jedan Ronaldo". Neki iz neznanja,neki radi nostalgije a neki samo zato što jednostavno ne podnose portugalca.Bez obzira koji je njihov osnovni motiv reći da su u krivu bila bi velika pogreška i ...
Trofeji i statistika su jedno,nogometno umijeće nešto sasvim drugo
CR7 je po pitanju klupskih postignuća ispred Ronalda.To je jednostavno ...
Pretpostavljam da si mislio 96.-99. jer od tada pa do 2002. je zapravo više bio ozlijeđen nego što je igrao. - psellus, 7.3.17. 10:55, 0 0 0
Poslije SP gdje je bio najbolji igrač je otišao u Real, znači do tada.. - BruceWayne, 7.3.17. 11:04, 0 0 0
CR7 je u konstantno najbolji, a to je svima dokazao u najvećim klubovima. - ktm686, 7.3.17. 13:49, 0 0 0
Ali prije SP-a ga godinama nije bilo na terenu osim na kapaljku. Plus tad je već drukčije igrao. - psellus, 7.3.17. 20:57, 0 0 0
dost dobra analiza , slažem se s time da je Ronaldo bolji ( pravi ) i zato postoji taj naziv pravi Ronaldo - Wenger, 9.3.17. 23:12, 0 0 0
05.03.
Surfin USA; je li sada Cleveland na fifti-fifti s GSW-om?

Durantova ozljeda je po mnogima nusproizvod loše karme proizašle iz svega što se događalo u ovogodišnjem offseasonu.Iz današnje perspektive Boston izgleda kao sredina koja je mogla osigurati Kevinu sve ono što bi jedan superstar želio.Apsolutne ovlasti,dobru i borbenu momčad predvođenu sjajnim playom i talentiranim trenerom.

Ali Durant je izabrao GS.E sad dolazimo do drugog dijela priče.

Kad imate 4 allstara klupa vam doslovce nestane preko noći.Nemoguće je zadržati role playere koji su kako je povijest pokazala često od krucijalne važnosti.Neki to zovu bench depht,neki rotacijski value ali na kraju se sve svede na isto.Bez dobre klupe momčad će jako teško doći do naslova.

Zato mi nikako nisu jasne analize koje GS postavljaju uporno u ulogu glavnog favorita.Pogotovo sada nakon ozljede KD-a kada se margina u Vegasu pomaknula na 1/2 što je samo slight shift u odnosu na vrijeme kada je Durant bio safe&sound.

Gledao sam možda deset punih utakmica GS-a ove sezone i moram reći da u nijednoj nisam ostao imoresioniran.Da,imaju najbolji omjer.Da,i dalje imaju 4 allstara(trenutno 3 aktivna) ali gubitak role playera po meni je definitivno prevelik hendikep.A trenutna situacija će potvrditi i zašto.Ozljeda bilo kojeg člana velike četvorke(što se u konačnici dogodilo) stvara GS-u velike matchup probleme.

Malo koji medij je prenio analizu Durantove obrambene funkcije u ovoj momčadi a ona je uvjeravam vas na relaciji 50-50 sa onim što on donosi u napadačkom dijelu.Durant je praktički preuzeo dio tereta kojeg je stvorila rupa nastala odlaskom Boguta i društva sa perimetra.Zaza Pachulia nije ta klasa i čak nije toliki problem u njegovoj masivnosti koliko u tome što "clogga lane" kao rijetko koji igrač njegove pozicije.

Sljedeci problem kojeg vidim u ovoj postavci GS-ove igre je psihološke prirode.Kada je dolazio mediji su ga razapeli da stiže po prsten kojeg ce mu servirati Curry i Klay.Danas ispada da je stvar dobila konture obrnute proporcionalnosti.Curry i Klay igraju ispod svojih mogucnosti a razlog tome nije samo problem sa kompatibilnošću kod uigravanja tako velikog dijela puzzlea kao što je Durant već i u tome što na kraju igrači prirodno po injerciji daju loptu kada zagusti stalno istom igraču.

Vidjeli smo to milijun puta prije kroz povijest i u momčadima koje su imale daleko višu razinu kvalitete od GS-a a hvala Bogu da onda nije iznenadenje da to vidimo na djelu i ovdje.Curry i Klay su potonuli jer su jednostavno sputani u napadu.Bez obzira što je momčad i dalje vrhunski vođena(Kerr) i što uz San Antonio ima daleko najkvalitetniju robotiku otvaranja slobodnih igrača iz blokova to bez 100% spremnog Duranta neće značiti apsolutno ništa.

Više je razloga za to.

Prvi je San Antonijeva obrana.Drugi je Cleveland koji osim Bostona ne bi trebao imati težu seriju do finala.

San Antonio će ove sezone biti posebno neugodan ako kojim slučajem uspije nadoknaditi 4 utakmice zaostatka za GS-om što nije uopće nemoguća misija.

Razlika u odnosu na lani je i ta što sada imaju Gasola,Parker se oporavio a šut za tri poena im je izvrstan.

Iako stoji ona konotacija Maxa Kellermana da je GS bez Duranta samo jedna hibridna i malo kvalitetnija skupina igrača od Spursa to u play offu ne znači apsolutno ništa jer se košarkaške vrijednosti tamo često vraćaju na nulu.Tempo će se ponovo usporiti,Durant neće sigurno biti 100% spreman a tko garantira da će Curry i Klay uopće ući u šutersku formu do kraja sezone?

Cleveland je sa novim akvizicijama dobio sve što mu je nedostajalo.Problem za GS je i taj sto ce ako se i provuku do finala u njemu Durant biti čuvan od strane Lebrona koji ga owna više nego ja Gogu na fantaziju.Zato mi sve miriše na novi reunion Popa i Lebrona.

Jedino sto me zanima u ovom playoffu je reakcija Houstona u prvoj seriji i kakvim ce se trikovima Pop posluziti ako dodje do finala konferencije a sa druge strane bude GS.Sudački kriterij kao nikada u posljednjih 5 godina bi vrlo lako mogao postati ključan sastojak ovogodišnjeg playoffa.

Kevine sine, u Bostonu bi ti bilo bolje
Durantova ozljeda je po mnogima nusproizvod loše karme proizašle iz svega što se događalo u ovogodišnjem offseasonu.Iz današnje perspektive Boston izgleda kao sredina koja je mogla osigurati Kevinu sve ono što bi jedan superstar želio.Apsolutne ovlasti,dobru i borbenu momčad predvođenu sjajnim playom i talentiranim trenerom. Ali Durant je izabrao GS.E sad dolazimo do drugog dijela priče. Kad imate 4 allstara klupa vam doslovce nestane preko noći.Nemoguće je zadržati role playere koji su kako je povijest pokazala često od krucijalne važnosti.Neki to zovu bench depht,neki rotacijski value ali na kraju se sve svede na isto.Bez dobre klupe momčad će jako teško ...
Kevine sine, u Bostonu bi ti bilo bolje
Durantova ozljeda je po mnogima nusproizvod loše karme proizašle iz ...

Respekt: mrkino, Igy77,

Ne slažem se: baiso,

Livingston, Igoudala, West, McGee/Zaza. To je klupa koja će igrati u PO. Kerr će jahati svoje all-star igrače, prvenstveno Greena i uvijek će 1 all-star minimalno biti na terenu. - baiso, 5.3.17. 12:02, 0 0 0
Jasno da ti je klupa u kurcu ako imaš 4-all stara, ali to neće biti presudno ako će Kerr znati pravilno rotirati - baiso, 5.3.17. 12:04, 0 1 0
Lebron će (opet) morati čuvati sve pomalo jer je Tristan fizički preslab za klasične petice, a Love ne može čuvati nikog. Tako da nećemo vidjeti klasični matchup koji bi mu mogao stvarati probleme. - SchTsch, 6.3.17. 12:00, 0 0 0
01/2017
Surfin USA; Westbrook ili Harden?

Sramota je da su igrači sa postotkom šuta od 42.6(RW) i 44.3(Harden) uopće u kontenciji za MVP titulu a kamoli glavni kandidati za istu al eto kako je današnja košarka operirana od ikakve kvalitete onda uzimamo oba slučaja i postavljamo ih na vagu.

Westbrook ima slabiji postotak šuta ali i manje talenta oko sebe.Takodjer morao se nositi sa odlaskom franšiznog igrača.Medutim pravo je pitanje bi li mu postotak šuta bio znatno bolji da je okružen kvalitetnijim suigračima.Pogled na prijašnje sezone kaže jasno i glasno -ne.Njegov problem je uvijek bila i biti će selekcija šuta i nekontrolirana košarka a u izostanku druge zvijezde u Oklahomi se dogodilo ono što se moglo i očekivati prije sezone,nerealne triple-double brojke.

Jaka strana igre mu je skok po čemu je definitivno jedinstven u ligi.

Harden ima puno bolji omjer s Houstonom od Westbrooka.Da,ima i jači kadar oko sebe.Cijeli sustav igre mu je podreden.Mike no D Antoni osigurao je popratni orkestar potpuno suprotnih karakteristika od svega što je Mchale forsirao u svom periodu na čelu Rocketsa.

Rezultat toga su inflacijske brojke koje bi dale naslutiti da se radi o vrhunskom playmakeru što svatko tko prati lik i djelo Jamesa Hardena zna da nema veze sa istinom.Hardenova sezona je u ogromnoj mjeri rezultat sustava igre koji forsira šut za tri kao jedino rješenje za 90% akcija u napadu.U obrani JH ionako nikada nije ništa radio a sada je dobio i trenera koji mu otvoreno kaže da je to sasvim cool life philosophy.

Harden tako sutira malo bolje od RW ali i ima osjetniji broj pobjeda sa svojom momčadi.Možda nema triple double godinu ali nije ni daleko od toga.Na kraju bi se sve trebalo svesti na omjer koji ekipe postignu jer dati Westbrooku nagradu u sadašnjem omjeru snaga nema nikakvog smisla.Harden bi trebao biti MVP.Igrač koji ne bi u obrani vjerojatno mogao zaustaviti ni Kuma.

2017.a MVP- James Harden/The panj

1987. godina MVP- najbolji obrambeni igrač i najbolji scorer.

Nba nikada nije bila bolja.

1987-2017
Sramota je da su igrači sa postotkom šuta od 42.6(RW) i 44.3(Harden) uopće u kontenciji za MVP titulu a kamoli glavni kandidati za istu al eto kako je današnja košarka operirana od ikakve kvalitete onda uzimamo oba slučaja i postavljamo ih na vagu. Westbrook ima slabiji postotak šuta ali i manje talenta oko sebe.Takodjer morao se nositi sa odlaskom franšiznog igrača.Medutim pravo je pitanje bi li mu postotak šuta bio znatno bolji da je okružen kvalitetnijim suigračima.Pogled na prijašnje sezone kaže jasno i glasno -ne.Njegov problem je uvijek bila i biti će selekcija šuta i nekontrolirana košarka a u izostanku ...
1987-2017
Sramota je da su igrači sa postotkom šuta od 42.6(RW) ...

Respekt: JoHayes13, Kanransha, ipsi13, Mac316, baiso,

Ne slažem se: Paratip, Losovius,

Slažem se s ocjenama Hardena i Westbrooka, nažalost i sa izborom MVP-ja lige, ali ne slažem se s ocjenom same lige i time koliko sam MVP igrač predstavlja kvalitetu lige - JoHayes13, 17.1.17. 15:03, 0 0 0
Postotak šuta bi trebalo dodatni prilagoditi na dvice i trice i koliko ima je potrebno ispucanih lopti po poenu. Onda bi to bilo značajnije... - Losovius, 17.1.17. 15:09, 0 0 0
Pa imaš prilagođene postotke šuta, preko True Shootinga i Effective Field Goala - JoHayes13, 17.1.17. 16:27, 0 1 0
Ima li ih za 1987? - Losovius, 17.1.17. 18:34, 0 0 0
Naravno, izvedeni su od FG, 3P i FT, s ciljem da ih ujedine u jednu brojku - JoHayes13, 18.1.17. 9:48, 0 0 0
12/2016
Kassaijev presedan; treba li pregledavanje snimke postati standard?

Zadivljujuće je da portal sa pretežno nogometnim temama nema niti jednu jedinu analizu onoga što smo imali prilike gledati ovih dana u Japanu.Kassai je (sada se to može i sa sigurnošću reći) otvorio Pandorinu kutiju...

Dugo se koketira sa uvođenjem tehnologije u naš omiljeni sport.Logično.Vrte se veliki novci,nogometaši su postali bazična stavka na kojoj zarađuju ama baš svi.

Privatni i poslovni subjekti.

I tu odmah u startu nailazimo na prvi problem.Izmjene ovog tipa idu upravo u smjeru onoga što nije nikada bilo u nogometnom DNA. Moram naglasiti da se moje mišljenje o ovom pitanju kroz godine potpuno promjenilo a nadam se da ću u nastavku adekvatno i analizirati zašto je tome tako.

Za početak recimo da je odlazak Seppa Blatera(iskonstruiran iz SAD-a) donio dašak novog vjetra u redove FIFA-e.Ovo je važan detalj koji objašnjava dosta toga što će uslijediti u mjesecima koji dolaze.Blatter je kao zadnji pripadnik korumpiranog starog kova bio i tradicionalist i nije mu padalo na pamet da u nogomet ubacuje snimke,Tv monitore i ostale gluposti koje redovno imamo prilike gledati u drugim sportovima koji su definirani sličnim pravilima ali i sasvim spektralno suprotnim načelima.

Eliminacijom Blattera(koji je to zaslužio iz više razloga) došlo je do stvaranja pogodnog landscapea za sve ono što se godinama izbjegavalo.Video tehnologija.

Kao netko tko igra kladionicu na veće uloge priznajem da se dogodilo barem na prste obje ruke situacija u kojima me gore navedena mogla spasiti gubitka.Igrač vam zabije a sudac ne vidi da je prešlo crtu,penal bude,cijeli stadion zviždi a arbitar se pravi Saša Matić,crveni karton zbog simulacije udarca u pokretu itd itd.Lista je duga.

Jedno je sigurno.Milijun je načina za izgubiti novce i stvoriti kontroverze.

Eliminacijom ljudskog faktora(čemu se teži u sve većem obujmu) nogomet bi doživio potpuni kolaps.

Introduction goal line tehnologije je jedino prihvatljivo rješenje koje je u ovom trenutku sigurno za sport kao takav jer primjena iste ne remeti ritam igre kao ni igrače i sa neupitnom preciznošću omogućuje brza rješenja na terenu.Sve ostalo što se planira produžiti će vrijeme odigravanja susreta a samim time i napore igrača(jedna od najgorih stavki) kao i ono najvažnije u cijeloj priči-kontroverza će izoostati.

Noogomet u kojem nema rasprave o sucima i kriterijima sljedeći dan postati će vrlo brzo smiješan i nezanimljiv kao što je to slučaj sa ostalim debilnim sportovima tipa kriketa i ragbija koji također koriste video tehnologiju.

Zamislite nogometnu mapu Europe 2025 godine.Reprezentacije ne postoje.Igraju kinezi,Barcelona i New York City u istoj ligi.Sve se do detalja kontrolira kao u američkom nogometu.TV emisije tipa Monday night football-a su izumrle jer Carragher,Henry i glupi Owen više nemaju aktivne teme.Zamijenili su ih nogometni tipseri i idioti koji govore o brojkama,masterclass posjedu Barcelone i marketinškom potencijalu Neymarove lijeve noge.Ukratko-kataklizma.

Dobra strana je samo jedna.Veća regularnost natjecanja i prilika "manjim" igračima da ih se ne krade baš toliko kao prije.Da li se zbog toga isplati produžiti utakmice i napraviti od sporta lakrdiju procjenite sami.

Za kraj još nešto.Kassai je prvo poništio pa priznao gol Ronalda.U NBA-u postoji par sudaca koji zajedno gledaju snimku a i tamo utakmica potraje cijeli dan.Nogomet bi uništilo i 15-ak minuta nadoknade a kamoli ne neki drastičniji time consume od toga.

Smrt nogometa as we know it..
Zadivljujuće je da portal sa pretežno nogometnim temama nema niti jednu jedinu analizu onoga što smo imali prilike gledati ovih dana u Japanu.Kassai je (sada se to može i sa sigurnošću reći) otvorio Pandorinu kutiju... Dugo se koketira sa uvođenjem tehnologije u naš omiljeni sport.Logično.Vrte se veliki novci,nogometaši su postali bazična stavka na kojoj zarađuju ama baš svi. Privatni i poslovni subjekti. I tu odmah u startu nailazimo na prvi problem.Izmjene ovog tipa idu upravo u smjeru onoga što nije nikada bilo u nogometnom DNA. Moram naglasiti da se moje mišljenje o ovom pitanju kroz godine potpuno promjenilo a nadam ...
Smrt nogometa as we know it..
Zadivljujuće je da portal sa pretežno nogometnim temama nema niti ...

Respekt: Sylar, bokivt, Losovius,

Ne slažem se: RayRay, Otaner, micko3, cehtunger, Losovius,

Ako je glavna draz danasnjeg nogometa rasprave o sudackim greskama, onda mu je i vrijeme da umre. - cehtunger, 15.12.16. 23:42, 0 1 0
Po automatizmu sam i očekivao dva neslaganja od vas dvojice ali to ide s teritorijem na ovoj temi. - Lwave, 15.12.16. 23:45, 0 1 0
Da, jedini problem ti je sto se niti nas dvojica ne slazemo oko te teme. - cehtunger, 15.12.16. 23:50, 0 0 0
Nema potrebe za vrijeđanjem ostalih sportova. Ali nije da se ne slažem zbog toga :) - Otaner, 16.12.16. 17:33, 0 0 0
lawe to ce bit bolje za nas kockare odg+3 penali itd hahaha - HAJDUK2012, 16.12.16. 19:20, 0 0 0
10/2016
Treba li izostanak Modrića i Rakitića riješiti kadrovski ili taktički?

Za početak recimo da je nemoguće na izostanke ovog tipa odgovoriti isključivo taktičkim preinakama.To automatski odgovara na osnovno pitanje tribine i nalaže da se koriste (i) kadrovske rošade.Iznimke su dvije svjetske momčadi (Bayern,Barcelona) ali ne zato što imaju najširi kadar već isključivo radi automatiziranog sustava igre.Credit to Guardiola.

Ostao sam jako iznenađen nedjeljnim Citijevim modifikatorom na White Hart Laneu.Očito Pep(još) nije shvatio da mu je KDB pola ekipe što je iznenađujuće uzimajući u obzir brzinu kojom je savladao ostatak gradiva.Ali nevermind.

Ante Čačić nije ćelavac.On nažalost nije ni Magath.Ni Mourinho.A Boga mi ni Srećko Bogdan.

Ante će postaviti Mandžukića naprijed i tako nastaviti niz grešaka koje traju već peti mjesec u nizu...

Hrvatska koliko god to željela ne može uhvatiti pravilnu os kada je u pitanju kretanje nogometne evolucije.Španjolski period je iza nas.Jedan korak prema naprijed,dva unazad.Izbornik uporno forsira usamljenog( u ovom sučaju i neefikasnog) napadača što u pravilu znači da se od veznjaka očekuje da rješavaju utakmice.A oni to jednostavno nisu u stanju.Rakitić je idealan fit za puno defanzivniju ulogu od onoga što igra u nac.vrsti.Modrić radi sve ali on nije nikada bio egzekutor midfielder tipa jednog Lamparda.Perišić koji je daleko najbolji igrač kockastog dresa(što ne znači da je u klubu takav) već pune dvije godine izvlači zeca iz šešira.A ubačaji za Mandžukića?Njih poslovično nema.

Što nije nikakvo iznenađenje s obzirom na upitnu kvalitetu bekova.

Pa i uza sve navedeno moram istaknuti da se ne slažem sa većinom kvalifikacija prikazanog.Mislim da je Euro epizoda bila korektna te da se taktičko vođenje na toj razini jednostavno pokazalo previše infantilnim za očekivati nešto više.Moje osnovno viđenje Čačića bez obzira na njegove ogromne limite je poprilično pozitivno jer je očito uspio u onome što Kovač,Štimac a djelomično i Bilić nisu.Napravio je solidnu atmosferu u taboru a da pritom nije ubio do kraja svoj kredibilitet kao što su to svojevremeno uradili gore navedeni plus Blažević.

igrače je napokon posložio na njihove prirodne pozicije što je također dobar posao.Problemi koji su ostali su Mandžukič i nedovoljna fleksibilnost izbornika kada je u pitanju aktivan rezultat(čitaj-izmjene).To su stvari koje nažalost nije lako promijeniti jer Čačić je prije svega interni "calm-calm" populist a tek onda nogometni trener.

I zato i isključivo zato sam smatrao da bi za nove kvalifikacije koje su dugometražni film u odnosu na Euro bilo dobro da dođe do promjene na kormilu vrste.Jer dogodilo se upravo ono što sam i pretpostavio da hoće.Ozljede ključnih igrača.

Eu(ro)forija je naglo splasnula nakon Portugala a sada smo u situaciji da nam nedostaju Rakitić,Modrić,Pjaca i Lovren.Neki će reći da je sreća što imamo dvije izuzetno lagane utakmice ali ja se s tim nikako ne bi složio.Ne zato što su Finci i Kosovari nogometne sile već sasvim iskreno radi toga što Hrvatska to već 20 godina nije.

Moja margina gledanja na uspješnost reprezentacije dijeli se na period od 96.-2006. i na deset godina nakon toga.Od 98. mi nemamo veliki rezultat.Mnogi će reći da je i to bio pure lucky punch i da smo jednostavno u kategoriji Bugara.Možda su i oni u pravu.

Prava je istina da nekada jednostavno nisu dovoljni pojedinci.Potrebno je zajedništvo, kontinuitet visokokvalitetnog rada i ona prokleta doza sreće koju mi očito nismo na terenu zaslužili.

I da, mi imamo mnoštvo igrača koji igraju u velikim euro klubovima.Ali imaju ih i Srbi naprimjer.Dok je kod njih problem katastrofalan savez i neujednačenost linija kod nas je to već godinama i savez i stručno vođenje zajedno.Jer ljudi nisu ni svjesni koliko štete se nanosi A reprezentaciji muljanjem u mlađim kategorijama.A upravo to je tema koja konstantno ostaje ispod radara.Jer kada na svoje oči vidiš što se sve događa nakon toga shvatiš i reperkusije određenih odluka.

Za svakog Pjacu,Roga i Kramarića odgovorno tvrdim da u Hrvatskoj propadne jedan Šuker,Asanović i Boban.

Ne,to nije nikakav lapsus calami već realna slika.

Pitanje koji će mnogi postaviti je kako je moguće da se igrači takve kvalitete zagube?

Nisu se oni zagubili.Oni se nisu razvili.

Jednostavnom računicom previše je faktora bilo protiv njih.A kada kažem faktora tu nikako ne mislim na uobičajene default pojave s kojima se moraju nositi njihovi vršnjaci u većini ostalih uređenijih liga.Dugo sam i sam zastupao onu teoriju da iz mulja mora isplivati vrhunski igrač ako on to stvarno jest međutim vremena i modaliteti su se potpuno promjenili.Gotovo je nemoguće očekivati da nam sa grane u budućnosti padaju vanserijski talenti.Ne samo nama nego apsolutno nikome.O tome sam pisao davno na temu brazilske lige koja je dosta zanimljiva ali o tom potom.

Mnogi se pitaju kako više nemamo egzekutora i beka i zašto je tome tako.Nemamo ih jer se u epicentru svih odluka koje formiraju igrača uvijek nađe nešto kontraproduktivno a kada se ti faktori multipliciraju sa uplivom x i y drugih onda dobijete šanse jednake onima da ste otišli na šalter Hrvatske Lutrije uplatiti loto.I to ne Poljski,već onaj 7 od 39.

Koliko god ova dva gostovanja izgledala jednostavna na papiru moram reći da je utakmica sa Kosovom čak i u punoj snazi u ovom trenutku izazov za našu reprezentaciju(iz više razloga nevezanih za kvalitetu samog kadra) a kamoli u situaciji u kojoj se nalazimo nakon ozljeda.Bez Rakitića,Modrića,Lovrena i Pjace trebali bi se okrenuti ofenzivnijoj postavi jer logika stvari nalaže da sa Kosovom odigramo na gol više što je prirodno baznoj taktičkoj postavci i afinitetima naših igrača.Bojim se da će se dogoditi upravo suprotno.

Ne bih želio prizivati vraga ali iz svega što mi iskustvo govori Čačić će i dalje ostati pri svom izboru Mandžukića kao prve špice što bi moglo usporiti ionako lošu protočnost lopte.Najvjerojanije će ga pokušati upariti sa Kramarićem iza što je jako loša ideja iz više razloga.

Moj osoban izbor bi bio prebacivanje na 4-4-2 kojeg bi koristili do povratka Modrića i Rakiića kada bi se vratili na stari sustav s tim da u nijednom Mandžukić nema startnu rolu.

To znači da bi na lijevog beka ipak stavio Strinića jer nažalost Pivarić nije dobra alternativa.U sredini bi Milan Badelj zadržao svoju poziciju najdefanzivnijeg veznog igrača.Njemu bi pridružio Kovačića dok bi lijevo igrao Perišić a desno Brozović koji je isto žrtva ovog sustava bez Pjace.Naprijed Kalinić i Kramarić.

Mislim da prezentirano može donijeti 4 boda iz dvije utakmice što bi bilo optimalno jer iskreno ne vidim načina da uzmemo svih 6.

Sad bi se ukratko osvrnuo na sve taktičke modifikatore koji se dotiču igranja sa trojicom u zadnjoj liniji.

Znači da ne bi bilo nikakve zabune,osobno sam mišljenja da bi eksperiment ovog tipa bio ravan samoubojstvu.Ako ste gledali utakmicu Arsenal-Chelsea mogli ste primjetiti Conteov shift pri rezultatu 3-0 kada se prebacio na čistih 3-4-3.Isti modifikator zadržao je i ovog vikenda u srazu sa Hull Cityem.To je nešto na čemu će on graditi novi Chelsea koji očajno pokušava pronaći pravi balans za Kantea u sredini terena.3-4-3 je operativno optimalan možda u određenim stuacijama Barceloni,Citiju i Bayernu.Nekada čak i Juventusu kada koriste Cuadrada.Međutim u našoj vrsti je on apsolutno neprovediv.

Za početak da bi uopće počeli nešto graditi od nazad trebate imati odlična tri stopera što mi nemamo.Oni možda i nisu kikseri,oni možda i nisu loši u skoku ili predaji lopte,možda su čak i dobri tehničari(Čorluka) ali su prije svega drugog nedovoljno mobilni.I tu priča završava.Da ne govorim da je golman ok ali da nije netko tko sudjeluje u igri što je nužnost kod 3-4-3(hint-Neuer,Buffon).

Ako gledate prema sredini terena onda (u 3-4-3) morate tražiti igrače koji će kada suparnička momčad ima loptu operirati isključivo kao wing backovi što naš kadar pogotovo sada sa izostancima također nije u stanju.Čak i sa Modrićem i Rakitićem u 11 mi nemamo taktičko znanje ni personal za provedbu te ideje na terenu.

3-4-3 bi nas potpuno otvorio na bočnim pozicijama što je topovska hrana za momčadi limitiranog veznog reda koje jedva čekaju da nas udare iz prekida,kontranapada i sa bekovskih pozicija sa neprestanim ubačajima za panjeve tipa Bunjakua i Pohjanpala.

S druge strane bi se zbili i na lošoj mobilnosti Mandžukića samo dobijali energiju za lakše branjenje jer mi nemamo fizički snažnog defanzivca koji bi se nametnuo u sredini bez da ispada iz pozicije.(Kante,Matić).Pogledajte samo probleme kakve ima Mourinho u Unitedu jer nije u stanju osposobiti Carricka za igru.A svi se dobro sjećamo i Gruzijske i Grčke epizode u Bilićevom mandatu.

Poruka je jasna,napravimo veći pressing sa dva igrača naprijed;

zadržimo mirnoću i kontrolu lopte i rješimo to na individualnu kvalitetu Perišića i zašto ne-Kramarića.

Kad smo već u ovakvoj situaciji odigrajmo na gol više a ne nikako da nam se dogodi umrtvljena utakmica pred napaljenim Kosovom koje će ionako dati 130% svojih objektivnih kapaciteta.

Good luck,we˙ll need it.

Za Pohjanpala nudim 100 vingda u Helsinkiju
Za početak recimo da je nemoguće na izostanke ovog tipa odgovoriti isključivo taktičkim preinakama.To automatski odgovara na osnovno pitanje tribine i nalaže da se koriste (i) kadrovske rošade.Iznimke su dvije svjetske momčadi (Bayern,Barcelona) ali ne zato što imaju najširi kadar već isključivo radi automatiziranog sustava igre.Credit to Guardiola. Ostao sam jako iznenađen nedjeljnim Citijevim modifikatorom na White Hart Laneu.Očito Pep(još) nije shvatio da mu je KDB pola ekipe što je iznenađujuće uzimajući u obzir brzinu kojom je savladao ostatak gradiva.Ali nevermind. Ante Čačić nije ćelavac.On nažalost nije ni Magath.Ni Mourinho.A Boga mi ni Srećko Bogdan. Ante će postaviti Mandžukića naprijed ...
Za Pohjanpala nudim 100 vingda u Helsinkiju
Za početak recimo da je nemoguće na izostanke ovog tipa ...

Respekt: Wenger, Sylar,

Mislim da je ključ u ovim utakmicama zadržimo protivnike na mentalitetu male momčadi. To se može tako da ih odma preplavimo na početku i da se prepadnu. To uopće nije tako nezamislivo. - Losovius, 5.10.16. 11:50, 0 0 0
Stoga dodati još nekoliko tijela u sredinu što bi se postiglo s 3-4-3 (iliti nešto nalik 3-6-1) možda ne bi bilo loše ako postavimo igru tako (a trebali bi) da protivnicima ne damo izaći na naš dio terena - Losovius, 5.10.16. 11:51, 0 0 0
09/2016
Dinamo bez šanse u Lyonu; postoji li prostor za više ili je to Kranjčarev maksimum?

Dinamo je odigrao slabo bez obzira na osiromašen kadar.Kranjčar nije (nikada ni bio) taktički inovator, to je čovjek zastarjelih nogometnih pogleda doveden radi povratka navijača a uz jednu konstantnu dozu sreće i zadivljujuće mirnoće uspio je kvalificirati se u skupine LP što je po defaultu i bio njegov primarni zadatak.

Sada kada ga je ispunio očekivati od nekoga tko se nogometno ne educira još od 97.-e da će ovakav kadrovski osiromašen Dinamo postaviti na snažne noge je iluzorno.

Prije odlaska Roga i Pjace postojala je ta unicorn perverzija sa sustavom 3-4-1-2 u kojoj bi ključnu ulogu igrao Ante Čorić.Bez ove dvojice trener se ipak prebacio na tradicionalniju opciju sa četvoricom u zadnjoj liniji.

Pogledom na modifikator kojeg je složio za večerašnju utakmicu s Lyonom čovjek se jednostavno mora zapitati:

Je li Zlatko Kranjčar tradicionalist ili progresivist?

Ili je zapeo negdje na pola puta?

Što je samo po sebi u nogometnom smislu jako loša pozicija za biti in the first place.

Naoko je ovaj romb i imao smisla.Željelo se otupiti pritisak Lyonove sredine terena i omogućiti Soudaniju i Fernandesu da konstantno borave blizu protivničkog 16-erca.Ima logike.

Ako gledate značajke 4-3-1-2 sustava vidjet ćete da je to iznimno zanimljiv raspored koji se na elitnoj razini pojavljuje u intervalima od cca svakih 7-8 godina.Tako su ga igrali Milan 2004-e,Inter pod Mourinhom kao i Liverpool sa Rodgersom.Osnovne značajke su mu dobar morf dvije formacije od kojih uzima ono najbolje(4-4-2+4-2-2-2).

Ne gubi se kontrola nad veznom linijom,nema prebrojavanja,bekovi imaju iznimnu ulogu u kreaciji igre prema naprijed ali ono što je daleko najbitnije je činjenica da ova formacija ima prirodnu tendenciju i postavku koja omogućuje momčadima koje je igraju da izvode iznimno visok pressing na suparnika.

Upravo je to ključna stavka koja objašnjava zašto većina Europskih momčadi ne igra u kontinuitetu ono što su neki prozvali teorijom "novog libera".

Da bi izveli efektivan pressing potrebno je imati igrače koji ga znaju igrati.Da bi ga oni uopće znali igrati nije dovoljan voljni momenat,potreban je rad na treninzima,prilagodba niza detalja taktičke prirode a i to sve vam na kraju pada u vodu ako nemate motorički sposobne pojedince koji su iz niza razloga(HNL) navikli robovati jednom tipu igre.Zato južnoamerikanci mogu prakticirati 4-3-1-2 sa kondomom(moj naziv).Jer su njihove obrambene navike potpuno benigne a kao takvima im ostaje onaj atraktivniji dio i benefit sustava-kretanje prema naprijed.

Dvojica koja se kreću u ovakvom modifikatoru trebali bi dijeliti barem 30-ak golova godišnje izmedu sebe da bi ovaj eksperiment mogli barem rubno nazvati uspješnim.Flashback-Eto&Milito.

Od Boce Juniorsa preko Sampaolijevog giga u Čileu do novog klupskog angažmana nismo imali nijedan tako perfidan primjer 4-3-1-2 pokušaja u jednom izoliranom inicidentu kao što je to večeras na Gerlandovom nasljedniku izveo Zlatko Kranjčar.

Soudani i Fernandes su glumili Andya Colea i Dwighta Yorkea a ostatak ekipe je elegantno u stacionarnom položaju promatrao Lyonove igrače kako se kreću izmedu linija bez trunke agresivnosti.

Tako se često moglo vidjeti mladoga Benkovića kako uz aut liniju propušta svog markera omogućujući mu da se okrene i promjeni stranu bez većih poteškoća.

Dinamo je bez obzira na tri žuta kartona napravio mizernih sedam prekršaja i izgubio 4 ključna zračna duela od kojih je prvi odmah donio prednost Lyonu.

Pressing iako glavna nit vodilja sustava koji je postavljen prije utakmice nije uopće postojao u primjeni.Lyonova momčad  je praktički na identičnoj dobnoj razini kao i Dinamova a izgledali su barem kao da je omjer na cca nekakvih 26.5/20.5 što i sami znamo da nije slučaj.

Ako izuzmemo izostanke Lacazzeta,Fekira i Valbuene koji su nominalno 3 od 4 najbolja igrača Lyona(uz Gonalonsa) stekao se dojam o ogromnoj nadmoći Le Championatta u odnosu na HNL.Jeli tome zbilja tako ili svoj dio krivice treba preuzeti i čovjek koji je ovaj eksperiment pokušao prodati pod Sampaolijev cjelovečernji trik u režiji Luouisa De Funesa?

Za konačan odgovor trebamo se strpiti do vikenda i ogleda na Rujevici..

.

Zlatko i marsovci
Dinamo je odigrao slabo bez obzira na osiromašen kadar.Kranjčar nije (nikada ni bio) taktički inovator, to je čovjek zastarjelih nogometnih pogleda doveden radi povratka navijača a uz jednu konstantnu dozu sreće i zadivljujuće mirnoće uspio je kvalificirati se u skupine LP što je po defaultu i bio njegov primarni zadatak. Sada kada ga je ispunio očekivati od nekoga tko se nogometno ne educira još od 97.-e da će ovakav kadrovski osiromašen Dinamo postaviti na snažne noge je iluzorno. Prije odlaska Roga i Pjace postojala je ta unicorn perverzija sa sustavom 3-4-1-2 u kojoj bi ključnu ulogu igrao Ante Čorić.Bez ove ...
Zlatko i marsovci
Dinamo je odigrao slabo bez obzira na osiromašen kadar.Kranjčar nije ...
Imam svoje uobičajene prigovore, ali sve u svemu dobar tekst... - Losovius, 15.9.16. 11:13, 0 0 0
Prati nas

©2016. Vingd, Inc. Sva prava pridržana.