ilmambanegro

Lies, damned lies and statistics.
Reputacija
5
Bodova
190
Analiza
14
Ocjena
38
Anketa
79
obriši
obriši
obriši

Analize

14.12.
Surfin USA; Paul efekt u Houstonu...

Svako istraživanje treba imati svoju nadogradnju na bazu. Pa tako i ono koje imalo za cilj secirati prvu sezonu Lonza Balla.

Naime, dok sam filtrirao podatke i slagao grafove za najstarijeg brata Balla nešto mi je upalo u oko, a to nešto je Chris Paul.

Ili točnije njegova rookie sezona.

Pošto po zadanim kriterijima Paul ne ulazi u jednadžbu usporedbe s Ballom i pošto mu je početak karijere fascinantan odlučio sam kopati dublje na temelju proširenja do sada skupljenih podataka.

I evo analize karijere Chrisa Paula.

Metodologija (slično kao kod Balla) je iduća:

  1. Pregled igre kroz odnos prosjeka asistencija na 100 posjeda i prosjeka izgubljenih lopti na istom broju posjeda
  2. Obrana kroz odnos obrambenih skokova i ukradenih lopti na 100 posjeda
  3. Šut kroz odnos True shooting postotka i broja poena po 100 posjeda
  4. Ukupna učinkovitost kroz odnos PER-a i WS-a

Međutim, ovdje će biti prikazani grafovi za Paula i još 12 odabranih PG koji su draftani od 1994. do 2017.

Ovo je lista:

Paul, Kidd, Nash, Iverson, Rose, Lillard, Irving, Wall, Rondo, Parker, Billups, Westbrook i Curry

Bit će prikazano ukupno 8 grafova, 4 za rookie godinu i 4 za prosjek karijere uz kratku analizu svakog.

Pa počnimo, slikice nas čekaju.

Pregled - rookie

Opet smo na ovom specifičnom grafu. Malo sam izokrenuo osi radi bolje vidljivosti, ali sve se svodi na slijedeće: Igrači s boljim statistikama teže gore lijevo (što više assista i što manje turnovera).

Paul je ovdje bio vladar kategorije kao rookie. Jedino Rose i Parker su gubili otprilike jednako malo lopti kao on, a Kidd i Wall dijelili sumjerljivo asistencija. Ali nijedan igrač nije radio i jedno i drugo toliko dobro.

Interesantno je vidjeti igrače na drugom kraju spektra koji su igrali izolacijsku košarku poput Iversona, Westbrooka i Irvinga.

Curry i Billups relativno malo gube lopte, ali također nisu bili zaduženi za organizaciju kao novaci.

Sredinu čine Lillard, Nash i Rondo s tim da Nash ipak ima nešto više brojke u obje kategorije.

Pogledajmo kako to izgleda u karijeri.

Pregled – karijera

Što reći, koju posluku porati? CP3 je opet izdvojen u svojoj kategoriji. Jedini koji je kroz karijeru gubio manje lopti je Billups, ali baš nitko nije jednako zastupljen u obje statistike.

Rondo i Nash su skočili u visoke brojeve asistencija, a Kidd je po tom pitanju malo pao, ali je značajno limitirao izgubljene lopte. Wall je gdje je i bio.

U sredini imamo sistemske scorere i Tonyja Parkera koji je uvijek bio više sistemski igrač nego bilo što drugo.

Russell Westbrook je kategorija sam za sebe, high risk / high reward igrač u ovoj kategoriji.

Obrana – rookie

Svi su se ovdje okupili oko trendlinea, s Paulom i Rondom na vrhu. Iverson i Billups odstupaju u donjem dijelu spektra, a interesantno je vidjeti kako Wall i Curry zapravo stoje dobro.

Hajdemo odmah dalje.

Obrana – karijera

Bez potrebe za opravdanjem ikoga ovo je više presjek stila igre nego tko je dobar ili nije.

Paul je i dalje visoko po obje statistike koje pratimo, ali skokovi su pali. Gotovo sigurno zato što je dobar dio karijere igrao s dva visoka i skočna igrača pod košem i jer je igrao dalje od koša što je rezultiralo manjim brojem skokova, ali s najviše krađa od sviju ponuđenih.

Kidd i Westbrook s druge strane dominiraju ovom kategorijom i opet je Wall dosta visoko. Obrambena etika Iversona ovdje dolazi do izražaja, a interesantan je i Lillard sa jako brzim rukama.

Šut – rookie

Ovdje imamo dosta gusto grupiranje, a Paul je i dalje daleko iznad prosjeka. Odstupanje Irvinga i Iversona prekrasno opisuje njihovu igru i ekipe u kojima su igrali.

Očekivano su Rondo, Kidd i Nash dosta nisko, a među njima je i Parker.

Wall i Rose su u grupi s Westbrookom kao prve scorerske opcije svojih momčadi već od prvog dana.

Šut – karijera

Evo napokon nešto za Stepha. Njegov razvoj je vidljiv i golim okom i tu on poprilično odstupa.

Iverson, Westbrook, Lillard i Rose se profiliraju kao prvi scoreri svoje ekipe, a Wall je blizu, međutim tu imamo i Beal efekt. Kyrie je malo pao, a kako i ne bi kad je trebalo dijeliti napadačke opcije s Jamesom kroz karijeru.

Samo dno je rezervirano za Kidda i posebno Ronda.

Advanced – rookie

Evo inspiracije za ovaj tekst. Chris Paul kao Rookie je svemir za sebe, ali lijepo se vidi što je scorerski stil donio Iversonu i Irvingu i kako gusto su grupirani ostali.

Advanced – karijera

Velik input statistika je učinio svoje i ovaj graf je nešto malo drugačiji, međutim, CP3 je i dalje dominantan. Ovaj prikaz više od bilo kojeg drugog govori koliko je Paul u stanju unaprijediti ekipe u kojima igra. To graniči s krajnjom nevjericom.

S druge strane ova „najslabija“ grupa dolje imao nekoliko iznenađujućih imena dok gore lijevo lijepo vidimo koliko su Kidd i Nash donosili svojim ekipama zajedno s Parkerom, a tu je i najugodnije iznenađenje za mene Billups.

Zaključak

Pošto slike govore dovoljno, ukratko bih rekao da Paulu nema ravnog PG-a u zadnjih 25 godina. U rijetkim kategorijama nije dominantan, ali svugdje konkurira za vrh. Takva raznolikost je nešto predivno za vidjeti na papiru.

Mene malo razočarava, ali nimalo ne iznenađuje (po stilu) Iverson, ali eto tako stoje brojke.

Bonus runda – utjecaj na Houston ove sezone

Uzorak igre Paula u Houstonu ove je sezone dosta malen. Rocketsi su odigrali 26 utakmica, 14 bez Paula i 12 s njim. Osnovne brojke su ovdje u usporedbi s prošlom sezonom:

Pošto je za dovođenje Paula roster malo isprebacivan vidi se kako su manje efikasni kad on ne igra. Ono što na prvi pogled pada u oko je koliko manje prekršaja rade s njim na parketu i koliko variraju brojke skokova što meni govori da su prisiljeni igrati s višim postavama kad ga nema na terenu.

S tim dok Paul igra skaču krađe, asistencije i broj postignutih poena (za skoro 10!), ali fascinantno koliko je bolji šut za tricu (6,5%!) što samo po sebi govori koliko raznolikiji mogu biti i koliko su šutevi kvalitetniji.

Ono što mi se samo po sebi nameće je da će Hardenu biti značajno lakše igrati i da neće biti prisiljen na hero ball svaki put kad primi loptu.

Mogu li zaprijetiti Warriorsima? Teško, ali bar sad tako nešto iz SF-a ulazi u svijet mogućeg. A ako iduće sezone stvarno dovedu Jamesa, zapad bi mogao gorjeti u playoffu koji je od nas udaljen "pišljivih" 18 mjeseci.

"Point God" is in the house
Svako istraživanje treba imati svoju nadogradnju na bazu. Pa tako i ono koje imalo za cilj secirati prvu sezonu Lonza Balla. Naime, dok sam filtrirao podatke i slagao grafove za najstarijeg brata Balla nešto mi je upalo u oko, a to nešto je Chris Paul. Ili točnije njegova rookie sezona. Pošto po zadanim kriterijima Paul ne ulazi u jednadžbu usporedbe s Ballom i pošto mu je početak karijere fascinantan odlučio sam kopati dublje na temelju proširenja do sada skupljenih podataka. I evo analize karijere Chrisa Paula. Metodologija (slično kao kod Balla) je iduća: Pregled igre kroz odnos prosjeka asistencija na ...
"Point God" is in the house
Svako istraživanje treba imati svoju nadogradnju na bazu. Pa tako ...
tekst odlično dokazuje da je Paul vodeći play zadnjih 20-25 godina, a malo se tiče trenutnog stanja Rocketsa i potencjiala te momčadi. No, ok, razumljivo, Paul je malo odigrao i teško je neke velike zaključe izvući - Mac316, 14.12.17. 12:17, 0 1 0
Super! Imaš li neko objašnjenje zašto je FT pct toliko pao kad je CP3 došao? - danijel_os, 15.12.17. 6:41, 0 0 0
Trebalo bi gledat pojedinačno igrače, ali moja pretpostavka je da bez paula igraju više iso i penetracije Hardena i nižih igrača pa iznuđuju više shooting foulova na boljim izvođačima. A kad igra Paul bolji je protok lopte i faulovi su samo na - ilmambanegro, 15.12.17. 9:50, 0 0 0
visokim igračima u situacijama 1 na 1 pod košem što onda rezultira slabijim postotkom. - ilmambanegro, 15.12.17. 9:50, 0 1 0
12.12.
Surfin USA; Paul efekt u Houstonu...

LA Lakersi, franšiza iz koje sipi glamur i koja je s pokojnim doktorom Bussom stvorila pojam showtime od zadnjeg ugovora Kobea Bryanta tavorila na dnu lige ima novu nadu u svojim redovima.

Kao što svi znaju (i vrpaci u ruci i golubi na grani) to je Lonzo Ball. Nakon neuspjelog projekta D'Angela Russella kao novog lica franšize pod sada već bivšom upravom Magic i njegova ekipa odlučili su svog PG-a tradeati u Netse i produljiti rebuilding na još koju sezonu kako bi dobili arhitekta (na terenu) nove dinastije Lakersa.

LaVarra preskačem u širokom luku.

Što trebaju Lakersi?

Kao što sam već naveo Lakersi su najevidentniji sinonim Hollywooda na sportskoj sceni „Grada Anđela“. Mnogobrojni naslovi i sve gungula koja ih desetljećima okružuju uvijek su bile upogonjene super starovima. Lakersi nisu Lakersi ako im glavni igrač/i nisu veći od života.

U tom kontekstu već slijedeće ljeto ova ekipa planira dovođenje velikog FA koji će ekipu prevaliti preko grbe na koju se trenutno penje. Ali osim toga Lakersi se pokušavaju graditi kroz draft na poziciji koja je najvažniji element moderne košarke, onoj razigravača.

I tu u priču ulazi čovjek koji je tema mog današnjeg teksta. Znam da je nezahvalno analizirati rookieja koji svoju stabilnost tek gradi, ali da bi LA popunio tako važno mjesto na rosteru važno je vidjeti može li i kako ako može Lonzo biti jedan od motora buduće ekipe koja cilja na naslove.

Samo kratka napomena: I dalje mislim da unatoč svom silnom trudu njegova oca Lonzo nije igračka zvijezda koja je rasturila ligu svojim dolaskom. O potencijalu nešto niže.

Naoružan poviješću

Metodoligija je iduća (hvala Joe na stvarno velikoj pomoći u filtriranju prikupljenih podataka):

  1. Promotriti statistike rookie PG-a i pronaći one slične Ballu
  2. Analizirati statistike tih sličnih PG-a u rookie godini i vidjeti kako su ostvarivali napredak u kasnijim sezonama karijere
  3. Pošto se zbog više faktora Lonzo uspoređuje s Jasonom Kiddom kao nulta točka povijesti uzet je draft (1994.) na kojem je on odabran kao 2. pick Dallas Mavericksa
  4. Od te točke u povijesti prikupljene su statistike za sve bar polu-relevantne rookie razigravače (total, prosjek po 100 posjeda i advanced statistike)
  5. Dobivena lista ima 87 razigravača od 1994 do danas
  6. Kako bi se stvorila sličnost odabrani su ovi faktori:
    • Omjer pobjeda i poraza njegove momčadi od 30 do 40,24 posto
    • Prosječno odigranih 25 ili više minuta po utakmici
    • Prosjek assista +/- 2,5 na 100 posjeda od Balla (10,1) u ovom trenutku

Time smo dobili listu od 16 igrača. Nisu uzeti skokovi (jer koliko god skočnost bila talent visina je nešto čime Lonzo raspolaže za razliku od ostalih pa ću je navesti u analizi) i šut jer mislim da se razvoj kasnije može uspoređivati upravo na tom polju pa elminirati po njemu u ovoj fazi (kasnije ćete vidjeti) ne bi bilo previše mudro.

Krenimo s usporedbom njihovih rookie sezona kroz nekoliko faktora koji su gore navedeni:

  1. Pregled igre kroz odnos prosjeka asistencija na 100 posjeda i prosjeka izgubljenih lopti na istom broju posjeda
  2. Obrana kroz odnos obrambenih skokova i ukradenih lopti na 100 posjeda
  3. Šut kroz odnos True shooting postotka i broja poena po 100 posjeda
  4. Ukupna učinkovitost kroz odnos PER-a i WS-a

Pregled igre

Pošto se radi o dvije statistike koje su jedna „protiv druge“ specifično samo za ovaj graf za igrača je bolje da je što više desno i što niže u odnosu na crvenu liniju.

Gledajući samu listu označenih ljudi evidentno je kako je Ball zapravo dosta iznad prosjeka jer skuplja preko 10 (10,1) asistencija i gubi tek nešto ispod 4 (3,7) lopti na 100 posjeda. Prosjek se sam po sebi skupio ispod „najgoreg“ Allena Iversona, a Steph Curry od početka karijere pokazuje da te dvije statistike nisu njegov forte.

Kidd kao referentna točka po tom pitanju ima nešto više izgubljenih lopti, ali i nešto više asistencija.

Važno je napomenuti kako su rookie PG-ovi skloniji gubiti lopte zbog ogromne promjene spacea ulaskom u NBA te da se svakako vidi pad u brojevima od uvođenja hand-checking pravila a(04/05 sezona) čiji je najveći dobitnik Ramon Sessions koji je svemir za sebe ovog pregleda.

Obrana

Ovaj graf je ipak nešto prirodniji jer što ste više iznad linije (ukradene lopte) i što više desno (skokovi u obrani) to ste bolji.

Evo nas u kategoriji u kojoj Lonzo zbog svojih fizikalija (visina, tj. skok) poprilično odskače i teško je zamisliti da će tu padati, a što se tiče ukradenih lopti pritisak i anticipacija su nešto što će morati doraditi (dodatno, visina Ballu daje dominaciju u jednoj neprikazanoj statistici, a to su blokovi na 100 posjeda kojih ima 1,4 dok je drugi MCW s 0,9 što je poprilična rupa). 

Analizom ostatka igrača vidimo kako Kiddova obrana debelo temeljila na „talentu“ za krađe, a tu pak dominira Ricky rubio s preko 3 krađe po 100 posjeda). Jako težak prijelaz u NBA imali su Lillard i Thomas.

Šut

Ako je Lonzo prvenstveno facilitator pretpostavka ide da bi mu selekcija šuta ili efikasnost bar trebala biti bolja. Međutim, kao što već znamo Lonzo tehnike šuta nažalost nema ili mu je ruka tvrda ko brački kamen.

Čak i Kidd s kojim ga se uspoređuje je miljama ispred njega po tom pitanju. Ovdje vidimo koliko Kyrie i Iverson odskaču upravo u produkciji poenima i koji je njihov stil košarke, a blizu vrha pojavio se i Damian Lillard kojeg smo ranije pokopali.

U kategoriju sličnih nakon ova tri slučaja za sada spremamo:

Kidda, Sessionsa, MCW-a i Peytona

Advanced

I podvucimo crtu na prvu fazu omjerom PER-a i Win Sharea.

Dakle, ovdje siroti Mudiay u svojoj rookie sezoni ne da nije briljirao nego je bio jedini na listi ispod nule.

Interesantno je vidjeti kako je većina igrača iznad trendlinea, pogotovo što se PER-a tiče, ali WS je okrutna biljka. Imamo tri kategorije (zapamtite da je riječ o slabim ekipama u kojima WS znači još više).

Dalo bi se reći da je u ovoj sezoni Lonzo za Lakerse gotovo pa nebitan i da mu cilj mora biti samo osobni razvoj.

Na vrhu liste se nalaze igrači koji su se izdvojili moglo bi se reći i povijesno i ovdje je Kidd čak i kao rookie daleko od Lonza. A interesantno je vidjeti da od naših odabranika Iverson i pogotovo Kyrie daleko odstupaju.

Side-note -> da sam stavio Chrisa Paula na ovaj graf bilo bi zbogom svima ostalima što se WS-a tiče jer CP3 je imao gotovo nestvarnih 10,4 dok mu je PER također najboljih 22,1.

Bonus runda – povratak otpisanih:

Lista sličnih na temelju gornjih grafova svela se na:

Kidd, Sessions, MCW, Peyton, i Rubio

Da bi imali Lucky #6 naći ćemo još nekoga, a ta osoba je zbog sličnosti u statistikama, ali odstupanju u pobjedama momčadi Jamaal Tinsley.

Ali da mi ne vjerujete na riječ evo i tih statova:

Dakle lista je tu. Vrijeme je za ono što Lonzo mora napraviti kroz prizmu 6 odabranih.

To ćemo dobiti tako da za navedene igrače uzmemo gore odabrane statistike i prikažemo pomak za prve 4 sezone.

Pa evo ih:

Pošto bi htio ovu analizu ostaviti otvorenom za interpretacije i ne volim be all end all izjave meni se ovi igrači čine kao mogući career pathovi.

Svaki od njih ima jače i slabije strane, ali ako bi ovako „gađao“ koji path je ostvariv za Lonza čini mi se da naginje prema Paytonu na dnu i Tinsleyju na vrhu curvea. 

Čijim koracima gazi Lonzo
LA Lakersi, franšiza iz koje sipi glamur i koja je s pokojnim doktorom Bussom stvorila pojam showtime od zadnjeg ugovora Kobea Bryanta tavorila na dnu lige ima novu nadu u svojim redovima. Kao što svi znaju (i vrpaci u ruci i golubi na grani) to je Lonzo Ball. Nakon neuspjelog projekta D'Angela Russella kao novog lica franšize pod sada već bivšom upravom Magic i njegova ekipa odlučili su svog PG-a tradeati u Netse i produljiti rebuilding na još koju sezonu kako bi dobili arhitekta (na terenu) nove dinastije Lakersa. LaVarra preskačem u širokom luku. Što trebaju Lakersi? Kao što sam ...
Čijim koracima gazi Lonzo
LA Lakersi, franšiza iz koje sipi glamur i koja je ...
Svaka čast, najbolja Ball analiza! Jedna stvar me samo zanima, tj ne znam jesam li dobro shvatio. Po ovom prvom grafu Sessions ima najbolji pregled igre, a Curry najgori od odabranih igrača?! - wolfy31, 12.12.17. 13:36, 0 0 0
Da Curry je loš, ali Iverson još gori po TO. Malo je zeznuto to što jedna os ima pozitivnu, a druga negativnu statistiku. Ali to je rookie sezona i govori o tezistu igre dosta. - ilmambanegro, 12.12.17. 13:57, 0 0 0
Da, da. Ne bih se baš složio s tim dijelom, možda je i loš prikaz pregleda igre kroz assist/turnover ratio. Ali, ostatak vrhunski napravljen. Još jednom, sve pohvale! - wolfy31, 12.12.17. 14:02, 1 0 0
02.12.
Grupe SP-a, tko je najbolje prošao?

Tko će čekati s nastavkom cijeli vikend ili kao što je u filmskoj industriji popularno po godinu dana.

Idemo odmah jako dalje.

Podaci su s Fifine stranice, a pošto je Srbija jedina slijednica Jugoslavije imajte na umu da su ovi omjeri zbroj svega od početka svemira po tom pitanju.

Ako je iole za pouzdati se u podatke na ovim tablicama kao relevantne susret Meksika i Švedske bi mogao biti pravi derbi. Naravno, ako Švedi parkiraju autobus, a Meksikanci se međusobno posvađaju oko mjesta na njemu mogla bi biti i festival dosade.

Engleska i Belgija za prvo mjesto, a Panama za što bolji dojam debitanta. Ostalo vrlo vjerojatno za zaborav.

Evo skupine gdje ne bi bilo iznenađujuće da se pokvari europski prosjek u plasmanu. Poljaci jesu dovoljno dobri za prolaz, ali Senegal i Kolumbija su uistinu netko na kome bi mogli slomiti zube. A ni Japan nije Koreja.

Eto, pasite oči pa se može zaključivati i u komentarima ako treba.

Povijest i međusobni omjeri (E-H)
Tko će čekati s nastavkom cijeli vikend ili kao što je u filmskoj industriji popularno po godinu dana. Idemo odmah jako dalje. Podaci su s Fifine stranice, a pošto je Srbija jedina slijednica Jugoslavije imajte na umu da su ovi omjeri zbroj svega od početka svemira po tom pitanju. Ako je iole za pouzdati se u podatke na ovim tablicama kao relevantne susret Meksika i Švedske bi mogao biti pravi derbi. Naravno, ako Švedi parkiraju autobus, a Meksikanci se međusobno posvađaju oko mjesta na njemu mogla bi biti i festival dosade. Engleska i Belgija za prvo mjesto, a Panama za ...
Povijest i međusobni omjeri (E-H)
Tko će čekati s nastavkom cijeli vikend ili kao što ...
02.12.
Grupe SP-a, tko je najbolje prošao?

Došlo je i to vrijeme. Skupine su izvučene, domjovi se sliježu i pravo je vrijeme za baciti oko na to kako su ekipe po skupinama povijesno igrale na SP, kako međusobno na SP i van njega.

Metoda same analize bit će prezentacija skupina kroz te podatke, a zaključci će se najčešće nametati sami.

Krenut ćemo sa skupinom D gdje je Hrvatska pa nakon doga od A do C.

Druga analiza donijet će preostale skupine.

Na prvu loptu i povijest nam govori ono što je gotovo opći konsenzus. Argentina bi se trebala prošetati skupinom.

Od ostalih repreznetacija Hrvatskoj za pravo nadati se prolazu daje zapravo odličan omjer s Islendom izuzmemo li poraz u ovom ciklusu.

S druge strane ono što se ovdje ne vidi kako je Island igrao na prošlom Euru i koga je Nigeria izbacila u kvalifikacijama.

Joj mene joj. Urugvaj, jadna Rusija i dva prolaznika na SP. 

Jedino što kod njih budi nadu je da Egipat i Saudijska Arabija međusobno zabijaju čitav naramak golova. Pa neka to bar bude tradicionalno.

Eto Portugalu prilike da se osveti Maroku za poraz. S druge strane, šteta je što treći ne prolazi u neku inačicu Europa lige za reprezentacije jer bi Iran mogao zaslužiti tako nešto svojom igrom. 

Ako Danska zaigra u skladu s tradicijom i ova skupina bi mogla biti šetnja za Europljane.

Znam da je tekst štur, ali statistike su tu da zaintrigiraju pa eto pogledajte prvi dio.

Povijest i međusobni omjeri (A-D)
Došlo je i to vrijeme. Skupine su izvučene, domjovi se sliježu i pravo je vrijeme za baciti oko na to kako su ekipe po skupinama povijesno igrale na SP, kako međusobno na SP i van njega. Metoda same analize bit će prezentacija skupina kroz te podatke, a zaključci će se najčešće nametati sami. Krenut ćemo sa skupinom D gdje je Hrvatska pa nakon doga od A do C. Druga analiza donijet će preostale skupine. Na prvu loptu i povijest nam govori ono što je gotovo opći konsenzus. Argentina bi se trebala prošetati skupinom. Od ostalih repreznetacija Hrvatskoj za pravo nadati ...
Povijest i međusobni omjeri (A-D)
Došlo je i to vrijeme. Skupine su izvučene, domjovi se ...
Samo napomena kako ti u međusobnom omjeru ide ovim redom: Pob./Por./Ner. Ne znam jesi htio tako ili si slucajno zamijenio kolone. - danijel_os, 3.12.17. 7:52, 0 0 0
Kad sam skupljao podatke tako sam stavio, kad sam shvatio da bi neriješeno trebalo biti u sredini bilo je previše podataka da bi išao mijenjat pa sam ostavio ovako. :) - ilmambanegro, 3.12.17. 8:41, 0 0 0
16.11.
Tko je najjača svjetska reprezentacija?

Evo nas kod vas. Kvalifikacije su sinoć završile i imamo 32 reprezentacije koje će nas zabavljati i živcirati 2018. u Rusiji.

Od onih reprezentacija koje će se naći u Putinlandu iduće ljeto njih 30 je već nastupilo na Svjetskim prvenstvima. I dva su debitanta koje valja poimence spomenuti, a to su Island i Panama (abecedno naravno).

Ovo dvoje su dobili svojevrstan shoutout na početku jer se neće naći nigdje niže u tekstu.

Pogledajmo dakle koja je uspješnost tih 30 reprezentacija.

Podaci o onima koji su se kvalificirali

Prvo na ovom Svjetskom prvenstvu nastupit će svi bivši prvaci osim Italije koja je četverostruki svjetski prvak i neće dobiti priliku izjednačiti se na vječnoj listi s Brazilom nadolazećeg ljeta.

Najviše nastupa od ekipa koje su se kvalificirale imaju Brazil (20), Njemačka (18), Argentina (16), Meksiko (15) i Francuska (14).

Ekipe koje su se kvalificirale odigrale su do sada 1049 utakmica, ostvarile 453 pobjede (43,18%), 223 remija (21,26%) i 373 poraza (35,56%).

Te ekipe su zabile 1610 golova na SP do sad što je 1,53 gola po utakmici, a primile 1396 golova što je 1,33 gola po utakmici

Ako te brojke usporedimo sa svim ekipama koje su ikad nastupile na prvenstvima 2379 golova u 1672 utakmice što je otprilike 1,42 gola po utakmici možemo zaključiti da je odstupanje u skladu s očekivanjima jer kroz godine je bilo dosta reprezentacija koje su zabijale jako malo (njih čak 32 imaju manje od 10 golova u svim nastupima).

Top liste

Nego hajdemo na nešto zanimljivije statistike. 5 najboljih i 5 najgorih po kategorijama.

Postotak pobjeda TOP 5:

Postotak pobjeda BOTTOM 5:

Hrvatska je na toj listi deveta:

Postignutih golova po utakmici TOP 5:

Postignutih golova po utakmici BOTTOM 5:

Hrvatska je ovdje 16.:

Primljenih golova po utakmici TOP 5 (eto Hrvatske na 3. mjestu):

Primljenih golova po utakmici BOTTOM 5:

Tko najčešće remizira?

Tko najrjeđe remizira?

Tko dobiva najviše kartona po utakmici:

Tko dobiva najmanje kartona po utakmici:

 

Da brojke ne bi bile suhe toliko koliko jesu evo jednog zaključka:

Hrvatska je do sada na svjetskim prvenstvima svoje uspjehe ostvarivala većinom obrambenim i to poprilično grubim nogometom. Ili bar to kažu prikazani brojevi.

Dok Engleska s druge strane prima malo golova, ali i malo kartona.

Ali ozbiljnije zaključke možda možemo odgoditi za iza ždrijeba.

Kakvi su povijesno oni koji su se kvalificirali?
Evo nas kod vas. Kvalifikacije su sinoć završile i imamo 32 reprezentacije koje će nas zabavljati i živcirati 2018. u Rusiji. Od onih reprezentacija koje će se naći u Putinlandu iduće ljeto njih 30 je već nastupilo na Svjetskim prvenstvima. I dva su debitanta koje valja poimence spomenuti, a to su Island i Panama (abecedno naravno). Ovo dvoje su dobili svojevrstan shoutout na početku jer se neće naći nigdje niže u tekstu. Pogledajmo dakle koja je uspješnost tih 30 reprezentacija. Podaci o onima koji su se kvalificirali Prvo na ovom Svjetskom prvenstvu nastupit će svi bivši prvaci osim Italije koja ...
Kakvi su povijesno oni koji su se kvalificirali?
Evo nas kod vas. Kvalifikacije su sinoć završile i imamo ...
Svaka čast na podacima. Danska me iznenadila jer je u top 5 i po pobjedama i po broju golova, a iznenadila me i činjenica da smo 3. po broju kartona, nisam stekao dojam da smo među grubljim momčadima - GNKDZCFC, 16.11.17. 19:57, 0 1 0
Svaka čast i od mene! Brojke, pogotovo ovako lijepo obojane, nikako nisu suhe :) Možda nam nisi trebao "sakriti" i ostatak brojki ako ih imaš. Npr. Ima li Egipat 0/3 ili 0/12 pobjeda dodatno naglašava njihov neuspjeh. - danijel_os, 16.11.17. 21:13, 0 0 0
Hvala. Razmišljao sam da uklonim reprezentacije koje nisu imale 10 odigranih utakmica, ali htio sam uključiti sve ekipe. Egipat ima 0-2-2 recimo. Danska recimo 8-2-6. Istina da ove statistike mogu sakriti dosta, ali objaviti sve bi bilo nepregledno. - ilmambanegro, 16.11.17. 21:56, 0 0 0
Objavit ću detaljnije po skupinama nakon ždrijeba. Složim skupine sa agregatima svih bitnih statistika. :) Podatke imam, samo ih treba rasporediti. Ovo nek bude intro. :) - ilmambanegro, 16.11.17. 22:15, 0 1 0
10.11.
Hrvatska - Grčka 4:1

Nakon velebnog trijumfa sinoć mnogo je razloga za zadovoljstvo igrom.

Iz moje perspektive poglavito napadačkom igrom na postavljenu obranu, ali gledajući iz perspektive trenera Dalić je iskoristio obranu bez glave (Manolasa) u kojoj je Sokratis krpao sve rupe.

Ali krenimo strukturirano da pokušam pokazati kako sam ja to vidio po poluvremenima i segmentima koji su mi se činili najvažniji.

Evo kategorija:

  1. Plitke linije
  2. Organiziran pritisak
  3. Problem lijevog bloka
  4. Prilagodbe u drugom dijelu
  5. Stabilnost

Dakle.

  1. Plitke linije

Ne znam vidi li se dovoljno dobro na ovom grafu koliko su linije bile plitke:

 

Ali dajte da pokušam objasniti, opet po bulletima, što ćete kad ih volim.

  • Prilikom igre Hrvatske na postavljenu obranu Rakitić je ulazio u distribucijski „ciklus“ tako što se vrlo često pozicionirao između dva stopera, a to je imalo dvojaku ulogu:
    • Dodatni igrač u kontroli protoka lopte za kojeg znamo da to može izgurati
    • Samim time se u sredini oslobađao prostor jer su Brozović i Modrić dosta često stajali visoko
    • Zahvaljujući prethodnoj točki naše špice i krila su se povlačile gotovo neprirodno plitko i dosta često se u zoni od grčkih 30 metara do centra nalazilo barem sedam Grka i pet Hrvata
      • Ali to je zapravo bio izvrstan trik, jer je zadnja linija grčke obrane izlazila bez glave i repa (čitaj opet Manolasa)
      • Hrvatska je gore navedeno iskorištavala poglavito s Vrsaljkom (Strinić je bio puno niže pozicijski postavljen) koji bi uzeo brat bratu 10 metara zaleta i uvijek gotovo na rubu zaleđa uletavao na bok što Grci nisu mogli zaustaviti jer su bili stisnuti zbog velike količine igrača te jer nijedan igrač ne može tako lako uhvatiti korak s igračem koji ima toliko zaleta
      • Isto tako skraćivala se udaljenost između napadača i obrane kad bi bili i dubljem bloku jer Kalinić je nebrojeno puta kontrolirano spuštao loptu prilikom izlaska na što gotovo sam siguran ne bi mogli računati s Mandžukićem
  1. Organiziran pritisak

Kao što se moglo zadnjih dana vidjeti na primjeru Arsenala ako ti je pritisak sporadičan i pojedinačan onda nema vajde od njega.

Hrvatski pritisak je bio sve samo ne to.

Točno se vidjela suradnja linija kad bi Grci pokušavali organizirano izaći jer ako bi se išlo u pritisak jedan igrač je povlačio bar dva suigrača u pritisku.

Oni gore navedeni izleti bočnih igrača dodatno su bili iskorišteni da vrše pritisak odmah po preuzimanju lopte od strane Grka (koliko god bila iznimka to je i dalje rezultat više plana nego samo jedne greške)

  1. Problem lijevog boka

Koliko god bila dobro odigrana utakmica uvijek ima stvari koje možemo popraviti.

Sinoć se po meni pokazalo da nam lijevi bok u obrambenom bloku pušta vodu čim Perišić izleti iz formacije.

Tomu je nekoliko razloga:

  • Perišić i Strinić stoje predaleko jedan od drugog pa se otvara neprirodno mnogo prostora, ali to bi bilo podnošljivo da Strinić pusti veznjaku da popuni prazninu, a ne nekontrolirano grize prazan prostor
  • Pasivnost veznjaka, pogotovo Brozovića u pokrivanju Perišićevih leđa, kako to na drugoj strani radi Modrić, a u nekoj mjeri i Kramarić za Vrsaljka (i obrnuto je prava lekcija)
  • Upravo zato i ogromna rupa u prostoru na taktičkom grafu

3a. Dean Lovren

  • Ne znam je li stvar toga što se ne snalazi na desnom stoperu, ali postavljanje prema lopti i u izlasku i u branjenju skoka je Deanu bilo kriminalno do neizdrživosti
  • Ne može se dogoditi da od dva centaršuta na Sokratisa taj igrač ima metar prostora u skoku pa je sreća što nismo od njega dobili i drugi gol
  1. Prilagodbe u drugom dijelu

Bacimo oko na taktički graf formacije koja se pojavljivala često u drugom poluvremenu i opet se može uočiti da je valjda najveći dobitak (a ima ih more) Dalića u odnosu na Čačića vođenje utakmice:

 

Namjerno sam stavio Perišića iza leđa Vrsaljku jer ga je tu bilo jako puno. Time i pomicanjem Modrića (pogotovo u bloku) je Dalić doskočio dvama stvarima:

  • Vrsaljkovo okomito kretanje sigurno je rezultiralo umorom, a trebalo je pokriti mu leđa da ne moramo ovisiti o sreći, za to je Perišić dovoljno motoričan i zadatak je bio dovoljno jednostavan da nije trebao more instrukcija, a uz to je doskočeno promjenama koje su Grci mogli raditi da iskoriste rupu iza Vrsaljkovih leđa
  • Pomicanjem Modrića i Kramarića dobivena je izgubljena stabilnost na lijevom boku i začepljena ogromna rupa koja je zjapila lijevo, oni su puno lakše kontrolirali taj bok kad je trebalo nego što je to činio Perišić u prvom dijelu jer su igrali u širinu, a ne toliko okomito
  • Osim toga Kramarić je imao dovoljno prostora da ulazi iz drugog plana kako se i našao na Vrsaljkovoj krađi za zadnji gol

Ima još elemenata, ali rezimirat ću u zaključku.

  1. Stabilnost

Ovo se najviše odnosi na psihu. Odlično je bilo čuti Olića kako su radili s igračima na mentalnom elementu igre i koliko su inzistirali da igrači ne padaju na provokacije kojima su Grci skloni.

Taj dio se vidio na terenu uz nekoliko sitnih iznimki. I to je strašan dobitak. Bio sam skeptičan oko toga koliko Olić može pomoći Daliću, ali ako je samo ovo učinio to je lavovski posao.

  1. Zaključak

Ono što je Hrvatska dobila nakon dvije Dalićeve utakmice bilo bi:

  • Taktičku pismenost i prilagodbu protivniku
  • Vođenje utakmice
  • Prave igrače na pravim pozicijama (iako mi je Brozović manje drag od Badelja tamo gdje je bio unatoč svoj ofenzivnoj prednosti koju donosi)

Stvari koje treba dodatno poboljšati:

  • Lijevi bok i dalje pušta, jer ako su nam Grci u dva-tri dodavanja izlazili u krilo obrane, neke momčadi koje teže igri će nas tamo rastaviti na proste faktore

Sad, ovo nije sve, ali jednostavno mislim da je neki početak.

P.S. Treba mi prakse s tim taktičim grafovima :)

Igra s glavom i malo repova
Nakon velebnog trijumfa sinoć mnogo je razloga za zadovoljstvo igrom. Iz moje perspektive poglavito napadačkom igrom na postavljenu obranu, ali gledajući iz perspektive trenera Dalić je iskoristio obranu bez glave (Manolasa) u kojoj je Sokratis krpao sve rupe. Ali krenimo strukturirano da pokušam pokazati kako sam ja to vidio po poluvremenima i segmentima koji su mi se činili najvažniji. Evo kategorija: Plitke linije Organiziran pritisak Problem lijevog bloka Prilagodbe u drugom dijelu Stabilnost Dakle. Plitke linije Ne znam vidi li se dovoljno dobro na ovom grafu koliko su linije bile plitke: Ali dajte da pokušam objasniti, opet po bulletima, što ...
Igra s glavom i malo repova
Nakon velebnog trijumfa sinoć mnogo je razloga za zadovoljstvo igrom. ...
Respekt i za pokušaj grafa, neke su stvari ok, neke se još dalju praksom ispravit. Bitno da je kužiš sustav i biti kako igrači trebaju izgledati. O utakmici nažalost ne mogu više reći jer nisam gledao. - BruceWayne, 10.11.17. 14:06, 0 0 0
Sad kad sam vidio na Tribina FB kako izgleda, malo mi se otvaraju oči. :) - ilmambanegro, 10.11.17. 14:13, 0 0 0
Da, najbolje se to tome ravnat i unaprijeđivati svoje, ali bitna je volja. Ovo sa Perišićem zvuči zanimljivo.. - BruceWayne, 10.11.17. 14:16, 0 0 0
03.11.
Tribina hipoteza

Evo nešto Kaki i interpretativnoj kategoriji u kojoj je naoko najgori. Dok se na pojavi tema evo da uglavim ovdje da mi se ne kiseli na kompu.

Glavne točke Kakine karijere su Joe i Los pokrili u videu i stvarno neću nepotrebno (i redundantno) ulaziti u mjerljive elemente koji su u njemu spomenuti.

Međutim, kad dolazimo do posebnosti teza u videu je bila da je Kaka pre-efikasan kako bi bio poseban. Iako se ono što želim reći može podvući pod tu tezu ono što vrijedi za njega može se napisati i za druge velikane, a to je da zato što Kaka nije imao „signature move“ ili nekoliko njih većina publike ga je smatrala i smatra puno dostižnijim i ljudskijim od ostalih svemiraca koji su obilježili nogomet.

Signature move

Mislim da je suvišno pričati o čemu se radi ovdje, ali za potrebe teze navest ću neke od njih (i grupe jelte).

Zidane je imao „La Roulette“ kojim se rješavao protivnika i za koji se činilo da ga jedino on može izvesti baš kako treba i praktički instinktivno.

Ronaldinho je imao čitav arsenal driblinga koje je naučio osim treningom i driblajući svog psa (ovo se čak i ne šalim) gdje se činilo da lopta radi neprirodne stvari kad se odbija od njegovih nogu pod gotovo nestvarnim kutevima. Uzmimo samo za primjer guranje kroz noge ili pored igrača fintom iz gležnja.

Ronaldo (onaj prvi, za neke jedini pravi) je imao koloplet fizičkih osobina (iako je meni jedan od najimpresivnijih trenutaka njegov gol Turskoj iz koraka – koliko god došao nakon primea i s onom smiješnom frizurom J), ali njegov bicikl u trku je bio čudo nad čudima.

Ronaldo (ovaj aktualni) je fizička zvijer s impresivnom tehnikom koja izgleda toliko nestvarno dok sprinta, dribla, puca slobodnjake i diže se na udarac glavom da gotovo ulazi u kategoriju superjunaka koje je Los spominjao u kontekstu Antetokounmpa.

Messi, što reći. Brzina, nestvarna kontrola tijela (finta tijelom), vođenje lopte van ovog svijeta, slobodnjaci, osjećaj za prostor. Svi skillovi gotovo na 10/10. Rapsodija u pokretu.

Svi navedeni i neki manje eksponirani (čak i Denilson recimo u nekim trenucima) su u mnogo trenutaka s loptom radili ono što obični smrtnici ne mogu ni pokušati reproducirati. Jednostavno je trebalo stati i diviti se. Baciti sve taktičke udžbenike u smeće kad je stvaranje viška i individualna kvaliteta u pitanju.

Pitanje je zašto Kaka nema to „nešto“? Ili još bolje, zašto se čini da on to nema?

Dohvatljivost ili iluzija?

Gledajući Kaku kako (no pun intended) igra rijetko (ako ikad) se viđalo išta i približno slično gore navedenome.

Nije bilo nestvarnih aspekata u njegovoj igri. Kaka nije vrtio pedale na biciklu kao da se sprema za Tour de France. Nije okretao suparnike na ruletu k'o malu kuglicu u kasinu. Nije izvodio majstorije koje prkose fizici. Ili zapravo, bar naoko nije.

Ovo neki način ide ruku pod ruku s njemu svojstvenom skromnošću i van terena koja je spomenuta u podcastu.

Njegov cilj nije bio impresionirati (ne kažem da je drugima bio, ali njegov izrazito nije), njegov cilj je bila čista ekonomija pokreta. Čistoća igre kakvu se zapravo rijetko viđa.

Nije tu bilo nestvarnih pokreta, zapravo (na vrhuncu pogotovo) nije bilo gotovo nijednog suvišnog pokreta.

I tu dolazimo do Losove učinkovitosti. Jednostavno, u što manje pokreta, bez svemirske finte doći do željenog cilja.

Učinkovitost koja plijeni. Ali ne zaluđuje mase. Umjesto driblinga i sombrera pa gola iz voleja (ok, pretjerujem) protiv Hrvatske u Njemačkoj, samo šut (lijevom nogom usput budi rečeno) gotovo iz koraka i gol. Nema suvišnih pokreta. Naklon publike i stručnjaka je tu, ali nema zadivljenosti kao Zidaneom protiv Leverkusena ili Jamesom protiv Urugvaja.

Sve izgleda kao “just another day at the office“, sve je tako lako i dohvatljivo. Gledatelj gotovo da može zamisliti sebe kako to izvodi jednom u 10 do 15 pokušaja.

Ali umjetnost je u tome što to jednostavno nije tako. Od pregleda igre, minimalnih linija kretanja pa do gotovo svakog aspekta igre. Jednostavno jednostavna rješenja ogoljena do kosti.

I u tome je posebnost, ona tiha i nenametljiva posebnost.

Najbolji primjer toga je onaj potez u jednom od videa koji su bili u podcastu. Izolirajmo trenutak kad Kaka s Beckhamom na ramenu dotrčava od Evre koji kreće očistiti loptu i zamrznimo kadar.

Pokraj dva igrača, svakim s jedne strane i nigdje oko njega slobodnog prostora.

Većina (čak i vrhunskih) pojedinaca to bi rješavala na kompleksan način ili svojom fizičkom silom.

Kaka bira najjednostavnije rješenje. Lagani dodir glavom.

Rezultat nakon odmrzavanja kadra? Bezvremenska sedmica i vrhunska trojka valjaju se u kolopletu udova na patosu (ovo mi je toliko divan izraz – patos jelte - da ga moram uglaviti), a Kaka izlazi sam pred golmana s čitavim šesnaestercem prostora kojeg je stvorio iz sendviča u kojem nije bilo ni milimetra.

Završnica je samo kruna, ali nije bitno kako se lopta zavaljala u mreži (a bilo je jednostavno, bez komplikacija, tako dohvatljivo i ljudski).

Just another day at the office.

Tako jednostavno, efikasno, dohvatljivo i zapravo nepravedno.

Kaka - Iluzija dohvatljivosti
Evo nešto Kaki i interpretativnoj kategoriji u kojoj je naoko najgori. Dok se na pojavi tema evo da uglavim ovdje da mi se ne kiseli na kompu. Glavne točke Kakine karijere su Joe i Los pokrili u videu i stvarno neću nepotrebno (i redundantno) ulaziti u mjerljive elemente koji su u njemu spomenuti. Međutim, kad dolazimo do posebnosti teza u videu je bila da je Kaka pre-efikasan kako bi bio poseban. Iako se ono što želim reći može podvući pod tu tezu ono što vrijedi za njega može se napisati i za druge velikane, a to je da zato što ...
Kaka - Iluzija dohvatljivosti
Evo nešto Kaki i interpretativnoj kategoriji u kojoj je naoko ...

Respekt: konjokradica, Cirohito, BruceWayne, ivan-cro,

Slažem se: Cirohito,

18.10.
Je li Grčka najgori ždrijeb?

Taman kad je poražena Ukrajina imali smo more analiza o tome što je i kakva je Hrvatska i kuda dalje.

Komentirao sam Puvlinovu analizu "Ne treba stati improvizirati" i pokušao dekonstruirati osnovne postavke onoga što je predložio. Nisam to napravio da bi mu se posrao u čarapu nego mi se stvarno činilo kako sustav kojeg predlaže nema osnove u našem kadru.

I eto mene sad predlažem nešto svoje. Ideja je primjenjiva za Grčku, ali i druge "jače" reprezentacije s kadrom kojeg imamo i koji je takav kakav je.

Napomena: Ovo su mi prvi taktički grafovi pa imajte to na umu dok čitate ovu plahtu.

Krenimo od pravila, formacija, željenih rezultata, kompromisa pa onda možemo i dalje raspravljati.

Pokušat ću prezentirati svoju ideju u slijedećoj strukturi:

  1. Kadar
  2. Obrana
  3. Napad
  4. Zaključak

Dakle, let's hit this one out of the park if we can.

Kadar

Uz nekoliko iznimki (više prisilnih nego strukturiranih) kadar ove reprezentacije koji se viđao na terenu (iznimne zamjene ću isključiti) uključuje:

Golman: Subašić

Obrana: Vrsaljko, Vida, Lovren, Mitrović, Ćorluka, Pivarić

Vezna linija: Modrić, Rakitić, Perišić, Badelj, Kovačić, Rog

Napad: Mandžukić, Kramarić, Kalinić, Pjaca

Ubacite ili izbacite nekoga, ali ovo je naš standard. Potencijala za nadogradnju ima sa strane, ali kako je bilo u povijesti tako je i sada te možemo računati da će i daljni teret većinom iznijeti ovi igrači uz dužno poštovanje izletnicima u ekipu ili onome što Dalić uspije iskemijati.

Za moj recept prvih 11 (kao u onim napornim dnevnim kulinarskim emisijma) potrebni su mi:

Subašić

Lovren Ćorluka Vida Vrsaljko

Badelj Rakitić Modrić

Perišić Kramarić Mandžukić

Kako i zašto pogledajte niže.

Obrana

Napravio sam dva taktička grafa za obranu i napad i pokušat ću objasniti kako i zašto.

Evo obrambenog grafa u svojevrsnoj 4-3-3 formaciji:

Prvo što se može primjetiti je da ova obrana stoji neprirodno visoko, ali to joj je i cilj. Hrvatska mora skratiti teren protivniku ako ikako misli osvajati loptu bez da ih pusti u svojih 16 metara ili da izlazi sa stoperima svaki put. Zato je to prikazano ovako kako bi se naglasila ta potreba.

Drugo što upada u oči je da nema klasičnog lijevog beka. Priznajem, ja sam bio prvi protiv takve formacije, a onda sam nakon gledanja Liverpoola protiv Manchestera i utakmice u Ukrajini pomislio da se tako nešto može napraviti, ako Lovren ima adekvatnu pomoć. I tu u igru ulaze Rakitić (manje), Badelj (kao glavni čovjek za štopanje lijevog dijela terena) i Ćorluka koji bi svojim sposobnostima i mozgom ako bude bio zdrav mogao držati Deanova divljanja pod kontrolom.

Treće su uloge Modrića i Rakitića. Raketi bi glavna obrambena funkcija bila preuzimati sredinu kad igrači ulaze u međuprostore i biti dodatna ispomoć vertikali Lovren-Badelj. Modrić bi u tom slučaju bio još dublje u sredini te stoga i agresivnija rola Vrsaljka čija leđa pokriva Vida. 

Četvrto i to nastavno na treće je uloga tog desnog bloka. Koliko god se činio tanjim, upravo zato je tamo agresivniji i motoričniji obrambeni krilni igrač u kontekstu Mandžukića. Njegova agresija u većini situacija bi morala moći odvratiti pokušaje da se napad protivnika gradi po toj strani, a guranje protivnika u sredinu baca ga u krilo Modriću.

Dodatno Kramarić i Perišić bi morali biti dovoljni za pritisak na sredinu i lijevu stranu linija koje izlaze. Zbog pojačanog defanzivnog bloka na toj strani gurali bi protivnika u sredinu gdje onda Modrić i Rakitić uz povremeno priključivanje Badelja imaju ključne uloge za kontrolu osvojene lopte i brzu kreaciju prema krilima koja ulaze u sredinu.

Napad

Napad bi se transformirao nešto drugačije u formaciji 3-4-3 koja bi izgledala ovako nekako:

* pobjegla mi je fronta Vide u kvadrat, ali recimo da nije :)

Prvo, kreacija naših napada morala bi varirati ovisno o strani. S desne strane imali bi okomitijeg beka i centaršute na koje moramo moći računati. Ne smije nam se događati da Mandžukić centrira. On mora grmilo-sijevalo biti u 16 kada centaršut dolazi s bilo lijeve bilo desne strane. Može spustiti loptu Modriću ili izbaciti Vrsaljka na bok, ali ne smije ostati izoliran sam na boku.

Drugo, je drugi tip kreacije koji imamo, a to je nadajmo se kroz svojevrsnu kombinatoriku lijeve strane. To što se tamo ne nalazi okomiti bek nije slučajno. Rakitić i Badelj su ondje smješteni kako bi pružali podršku Perišiuću u kreaciji. Pošto smo vidjeli koliko Perišić ima problema u kreaciji s bekovima dajmo mu da formira trokut s dva veznjaka ili s Kramarićem i veznjakom kako bi se mogao zabadati prema naprijed i biti opasan. Njihova (Rakitić i Badelj) funkcija također je stvarati tranzicijski blok i gurati protivničke napadače koji čekaju tranziciju da ostaju jedan na jedan s našim stoperima.

Treće, koliko god je Ćorluka važan za kontrolu sredine i Lovrenove zone toliko je Vida sa svojim skillsetom važan za čuvanje leđa Vrsaljku koji se pomiče prema gore. Ako je mogao biti ispomoć na beku u ovoj situaciji mu se pruža prilika da po potrebi koristi samo obrambene bekovske skillove kad su potrebni.

Četvrto, u igri na postavljenu obranu ovdje ovisimo o nekoliko stvari. Suradnji Rakitić-Badelj. Povremenim povlašenjima Modrića i izbacivanju Vrsaljka u prostor. Ali poglavito kako u obrani tako i ovdje o zdravlju Vedrana Ćorluke. Bez njega se ovo gotovo može baciti u smeće. Igra na ovoj poziciji mogla bi doskočiti njegovim kroničnim problemima s ozljedama zbog manje gore-dolje potrošnje, ali ako nije zdrav, ne vidim tko bi ovo mogao igrati.

Peto, u ovu formaciju lako mogu ulaziti Kovačić, Brozović, Vlašić ili Rog ovisno o potrebi (pa i Pjaca ako je zdrav), a što se igre otraga tiče može se mijenjati svaki od "bočnih" stopera ako je potrebna svježina na tim pozicijama. Osobno, ovdje bi trošio Mandžukića i Perišića do besvijesti pa neka onda ulaze Rog ili Pjaca ili Vlašić. Kramarića se piece for piece lako mijenja s drugim napadačem poput Kalinića.

Zaključak

Ovo definitivno nije ultimativno rješenje za igru Hrvatske, ali uz kadar koji je specifičan po pitanu sposobnosti i preferencija ja ne vidim nešto bolje, a da izlazi van iz onoga što smo već sto puta probali.

Moji glavni postulati bili su:

Pritisak

Odgovornost (za sebe i suigrače)

Kombinatorika i miješanje načina kako napadati

Eto, let the good times roll.

Igra mora biti nađena (s Grcima ili bez njih)
Taman kad je poražena Ukrajina imali smo more analiza o tome što je i kakva je Hrvatska i kuda dalje. Komentirao sam Puvlinovu analizu "Ne treba stati improvizirati" i pokušao dekonstruirati osnovne postavke onoga što je predložio. Nisam to napravio da bi mu se posrao u čarapu nego mi se stvarno činilo kako sustav kojeg predlaže nema osnove u našem kadru. I eto mene sad predlažem nešto svoje. Ideja je primjenjiva za Grčku, ali i druge "jače" reprezentacije s kadrom kojeg imamo i koji je takav kakav je. Napomena: Ovo su mi prvi taktički grafovi pa imajte to na umu ...
Igra mora biti nađena (s Grcima ili bez njih)
Taman kad je poražena Ukrajina imali smo more analiza o ...
Mislim da jednostavno Rakitić ne može preuzeti takvu ulogu, kao niti Lovren. A onda sve pada u vodu... - Losovius, 18.10.17. 11:38, 0 1 0
Slažem se da je u određenim aspektima klimavo, ali ako nam sve ostaje na jednoj dimenziji koje igrači imaju onda smo osuđeni ponavljat stare greške i očekivat nove rezultate, tj. bit ludi. I to van konteksta ovih formacija. - ilmambanegro, 18.10.17. 11:55, 0 0 0
10/2017
Ukrajina - Hrvatska 0:2

Ne znam jel još nije došlo na red ili samo pričamo o "bigger picture" stvarima, ali pošto nisam vidio neki pokušaj taktičke analize probat ću ja.

Kao prvo, jedna kratka napomena. Savršeno sam svjestan da Dalić nije imao vremena pa mu to neke od ovih stvari ne bi u podpunosti uzeo za zlo.

  1. Postavljanje utakmice

Do sada ptice na grani znaju da je napravio slijedeće:

  • Gurno Modrića prema naprijed kako bi popunjavao među-prostore i kreirao po mogućnosti u zadnjoj trećini
  • Pridužio Rakitića Badelju u sredini vezne linije kako bi olakšao tranziciju
  • Oporavkom Lovrena pridužio njega Mitroviću i time izbacio Vidu na desnog beka
  • Uklonio Pivarića i radi stabilnosti na lijevom boku tamo postavio Vrsaljka
  • Osim toga ostali smo na Mandžukiću u špici te Perišiću i Kramariću na bokovima

Ono čime je u prvom poluvremenu to rezultiralo je:

Obrana

  • U obrabenom bloku se momčad sabila u sredinu i pokušaji pritiska na zadnju liniju Ukrajinaca su bili krajnje neorganizirani i jako često su nam veznjaci i krila ispadali iz akcija
  • Modrić je u tim situacijama pritiska na ukrajinsku kreaciju ispadao iz igre više nego je sudjelovao
  • Gustoća na sredini išla je na ruku Ukrajincima koji su sasvim prirodno većinu svog napadačkog arsenala usmjerili na kreiranje po bokovima pa su tu naši bekovi (posebno Vida) bez adekvatne pomoći isturenijih igrača ispadali smiješni
  • Takva "rastavljenost" linija je omogućavala ukrajinskim igračima i da se uvlače u prostor izvan šesnaesterca i budu prvi na odbijenim loptama i samo da su imali malo više preciznosti neki od centaršutova ili odbijanaca se mogao zakotrljati u mreži
  • U tranziciji smo ostavljali stopere da zonski čuvaju njihova krila i u nekoliko situacija  je njihova nepreciznost jedina dijelila Ukrajinu od stvaranja još više izglednih prilika

Napad

  • Momčad koja je navikla kreirati kroz Luku Modrića ostala je bez glave i repa, Rakitić i Badelj  nisu izvlačili svoje čuvare niti adekvatno diktirali tempo, a Luka je ostao kilometre daleko od lopte
  • Lovrenove dijagonale bile su prespore i neprecizne, a Mitrović je pokazao kako ofenzivno jednostavno nije imao što za doprinijeti
  • Dodamo li tome "sramežljivost" bekova (uz dužno poštovanje Vidinom opasnom udarcu) ostali smo jako daleko od bilo kakve poštene kreacije i lopta je prilikom kreiranja "košarkaški" u half-courtu bila prespora i preko bokova smo ostajali u potpunosti zatvoreni
  • Dodamo li tome indisponiranog Perišića, Vrsaljka koji se borio s primanjem i kontrolom na suprotnu nogu bilo je vidljivo da je nešto potrebno pod hitno mijenjati

      2. Vođenje utakmice

Poluvrijeme je bilo prvi pravi test za Dalića. I mislim da je on na njemu dao ono najbolje od sebe u ovoj utakmici.

Ono što sam ja vidio (možda mi je dio toga promaklo) može se svesti na...

Obrana

  • Dalić je zamijenio Mandžukića i Kramarića te povukao Luku Modrića dublje i prepustio središnji dio terene Ukrajincima, ako ga ovi budu htjeli preuzeti
  • S obzirom na to da Ukrajinci u sredini nemaju taj kalibar igrača i dalje su nastavili forsirati bokove gdje je uz Perišića i Mandžukić (i Modrić kako je trebalo) napravio ono što je valjda Dalić htio dobiti od početka - pritisak na loptu prilikom izlaska Ukrajinaca iz njihove prve trećine
  • Samim time naše osvajanje lopte više nije bilo na našoj polovici i izgradnja napada je u većini situacija kretala po oduzetoj lopti puno bliže ukrajinskom golu
  • Takva bolja organizacija pritiska omogućila nam je da i bekovi po oduzimanju izlaze više van, a nešto povučenija uloga Luke Modrića omogućila je neku iskru kreaciju u našoj organizaciji napada
  • S druge strane Dalić je Rakitiću dao više slobode u formaciji, a do toga ću doći nešto kasnije prilikom analize golova
  • Događalo nam se da izlazimo previsoko, ali najčešće su nam stoperi ostajali čuvati čovjeka, a ne zonu pa smo tu izgledali sigurnije pogotovo jer je Badelj dosta često korigirao greške prema naprijed jako dobrim postavljanjem u tranziciji
  • Jasno je da Vrsaljko nije rješenje nego zakrpa, ali obrambeno je daleko sigurniji od Pivarića

Napad

  • Kao što sam gore napisao napadi su nam kretali u najgorem slučaju sa sredine terena i nismo imali toliko problema s kreacijom koliko u prvom dijelu jer je Modrić kao slobodni radikal još uvijek dosta visoko uspjevao bolje distribuirati loptu
  • Mandžukić i Perišić su i po izgubljenoj lopti (zajedno s Modrićem) stvarali dovoljan pritisak da se blok iza njih organizira pa da napad može krenuti s pravog mjesta

Sažetak

  • Mislim da koliko je god Dalić svojim promjenama dobio balans u igri i samu utakmicu toliko god ju je i Shevchenko izgubio, naime on nije imao nikakav plan B nego je nastavio po istom receptu i servirao nam utakmicu.
  • Samim time mislim da je dobitak Dalića (iz perspektive jedne utakmice) u odnosu na Čačića mogućnost prilagodbe i vođenja utakmice i mogućnost priznavanja pogrešaka u postavljanju momčadi, a ne držanje jedne opcije kao pijan plota
  • Tako da ako bude radio na profiliranju sustava nekakav napredak bi mogao postojati

Bonus runda - golovi

Gledajući postignute golove ne mogu se oteti dojmu da su rezultat više grešaka nego izrađenih akcija pa ću pokušati i to malko opisati.

1:0 Kramarić

Tu slika govori 1000 riječi:

Dakle, nakon blokiranog centaršuta lopta se vraća Modriću, čitava lijeva strana obrane Ukrajine (označeni crveno) je totalno usmjerena na njega (pretrpani bokovi). Dakle, stoper i lijevi bek ostaju 2 na 2 s Kramarićem i Perišićem gdje stoper označen žutom bojom ostavlja more prostora igraču iza sebe.

Ostatak je na izvrsnoj egzekuciji Kramarića s glavom s 11 metara, ali postavljanje obrane Ukrajine je kriminal.

2:0 Kramarić

Ako je prvi gol koloplet grešaka i izvrsna egzekucija drugi je kriminal Ukrajinske obrane.

Prvo, užasno spor izlazak po izbijenoj lopti gdje obrambeni igrači prate napadače. Izvrsna duga lopta s centra Vrsaljka i ulaz iz drugog plana Rakitića koji u 16 metara ulazi totalno nepokriven. Stvarno ne znam kako ga baš nijedan veznjak nije ispratio.

Čovjek je naručio ćevape, pojeo ih s kajmakom i ajvarom i onda stvarno fenomenalno poslao paralelu na drugu stativu.

Elem, lijepo odigrano i završeno u oba slučaja, ali budimo realni u oba slučaja ogromne greške obrambenog bolka i vezne linije Ukrajine.

Daliću svu sreću dalje, ali ako bude većeg stručnjaka od Shevchenka na suparničkoj klupi mislim da će trebati nadograditi bazi.

Natruhe sustava postoje
Ne znam jel još nije došlo na red ili samo pričamo o "bigger picture" stvarima, ali pošto nisam vidio neki pokušaj taktičke analize probat ću ja. Kao prvo, jedna kratka napomena. Savršeno sam svjestan da Dalić nije imao vremena pa mu to neke od ovih stvari ne bi u podpunosti uzeo za zlo. Postavljanje utakmice Do sada ptice na grani znaju da je napravio slijedeće: Gurno Modrića prema naprijed kako bi popunjavao među-prostore i kreirao po mogućnosti u zadnjoj trećini Pridužio Rakitića Badelju u sredini vezne linije kako bi olakšao tranziciju Oporavkom Lovrena pridužio njega Mitroviću i time izbacio Vidu ...
Natruhe sustava postoje
Ne znam jel još nije došlo na red ili samo ...
Svaka čast... Samo da si taman napravio ili ubacio još koji taktički graf! - Losovius, 11.10.17. 13:44, 0 0 0
10/2017
Surfin USA...

Daklem, prošla je četvrtina seozone i Patriotsi su izgubili dvije od do sada 4 odigrane utakmice.

Da bi stvari bile gore za jedinu pravu dinastiju u footballu oba poraza su došla kod kuće i oba su došla od ekipa koje su nominalno okej, ali svakako mogu stati na listu ekipa koje su Patsima godinama bile mušterije.

U ovom trenutku vrijeme je za pretjerivanje i tezu:

Ekipa Patriotsa ove sezone početak je kraja dinastije Belichick/Brady!

U pripremi analize krenuo sam malo prokopati po brojkama i uzeo sve sezone od njihova prvog naslova pa do ove sezone.

Evo pravila:

  1. Za svaku sezonu gledaju se prve utakmice
  2. Prosjeci se računaju za ofenzivne yarde dodavanjem i probijanjem (i ukupne yarde) te defenzivne yarde dodavanjem i probijanjem (i ukupne yarde)
  3. Kod računanja prosjeka ne uzima se trenutna sezona
  4. Kod računanja prosjeka izuzimaju se brojčano najbolja i najlošija sezona kao iznimke na oba kraja spektra
  5. Osim tablice koju ću staviti niže izračunati su i prosjeci koje ću spomenuti, a to su omjeri yarda dodavanjem kroz yarde probijanjem kako bi se vidio balans efikasnosti

Sasvim je jasno da bi za neku detaljniju analizu trebalo uračnuati još svu silu specifičnih statistika, ali pogledajmo što nam ove osnovne momčadske statistike nude.

Evo tablice:

  • U tablici se nalaze prosjeci i brojke za sve sezone po gore navedenim pravilima, zatim iste brojke za ovu sezonu te za sve sezone u kojima je dinastija nastupila u SB-ima.
  • Zeleno su označene SB pobjede, a crveno SB porazi

Krenimo po pojedinim recima i onome što se meni čine da govore:

  1. Spread - ovo je najvarljivija statistika, koliko god prosjek Patsa bio preko 20 poena u prve utakmice sezone lako je moguće vidjeti da su u sezonama kad su osvajali naslov čak 3 od 5 puta imali slabiji spread u prve 4 utakmice.
  2. Odimo na kraj tablice i naći ćemo još jedan varljiv podatak, naime isto tako 3 od 5 puta nisu imali pozitivan omjer u prve 4 utakmice. Jedino što je kod poraza zabrinjavajuće gdje su se dogodili i od kojih ekipa (koliko god Kansas City bio dobar ove sezone)
  3. Još jedan podatak koji govori na stranu toga da se navijači Patriotsa ne bi trebali pretjerano brinuti je omjer ofenzivnih yarda kroz dopuštene yarde, isto tako u 3 od 5 naslova imali su jako sličan ili čak manji omjer.
  4. Ali krenimo u zanimljivije sfere. U samo jednoj sezoni u kojoj su nastupili u SB-u Patriotsi su imali i približno ovoliko mnogo yarda dodavanjem i samo u jednoj sezoni u kojoj su bili šampioni su imali i približno ovoliko malo yarda probijanjem. Moje tumačenje navedenog je da većinu vremena ove sezone Patsi stižu rezultat ili ih obrana ostavlja na cjedilu pa nisu u mogućnosti balansirati oba aspekta igre. Takav pristup sigurno će ih koštati protiv boljih ekipa i pitanje je kako će se nositi s timovima poput Denvera koji iako ima napad koji ne blista može vas ugušiti napadački, a Simeon i Anderson bi mogli uzeti svoje.
  5. Još jedan dodatni podatak koji ide u prilog ekipama poput Denvera (dobar rushing attack) da izuzmemo li pretprošli naslov i put ka njemu Patsi nisu dopuštali toliko rushing yarda protivnicima još od ranih 2000-tih. Efikasan rushing attack je kontrola vremena i psihološko gaženje protivnika koji ne može zatvoriti box. Ako Patsi budu dopuštali takvu kontrolu, pitanje koliko vremena će Brady imati da ih izvlači iz gustih utakmica i koliko će takve utakmice biti guste kad u pass rushu dolazi Von Miller (znam da spominjem samo Denver, ali čini mi se da Broncosi imaju šanse). 

Dodamo li gore navedenim brojkama izostanak Edelmana do kraja sezone čini mi se da Patsi (Patricia i Belichick) pod hitno moraju naći čarobnu formulu da spriječe rushing attack protivnika ako žele držati ovogodišnje utakmice u egalu protiv jačih protivnika.

Dakle, ne bih rekao da dinastija umire, ali pokaže li se ovaj trend dugoročnijim (izvan ove sezone) nedostatak obrambenog talenta stvarno bi ih mogao koštati još većih uspjeha koji dolaze.

Prije sezone bi rekao da su šanse da će doći do SB-a nekih 85-90%, a nakon ove 4 utakmice to bih barem prepolovio i to samo zato jer mislim da se mogu izvući iz ove situacije jer to nisu činili samo jednom.

P.S. Sad kad sam napokon nakucao jednu NFL analizu slijedeće mogu biti samo bolje. :D

Pretjerivanje dana - Kamo (ne) idu NE Patriotsi?
Daklem, prošla je četvrtina seozone i Patriotsi su izgubili dvije od do sada 4 odigrane utakmice. Da bi stvari bile gore za jedinu pravu dinastiju u footballu oba poraza su došla kod kuće i oba su došla od ekipa koje su nominalno okej, ali svakako mogu stati na listu ekipa koje su Patsima godinama bile mušterije. U ovom trenutku vrijeme je za pretjerivanje i tezu: Ekipa Patriotsa ove sezone početak je kraja dinastije Belichick/Brady! U pripremi analize krenuo sam malo prokopati po brojkama i uzeo sve sezone od njihova prvog naslova pa do ove sezone. Evo pravila: Za svaku sezonu ...
Pretjerivanje dana - Kamo (ne) idu NE Patriotsi?
Daklem, prošla je četvrtina seozone i Patriotsi su izgubili dvije ...

Respekt: Losovius,

Mislim da si samo potvrdio tezu da se na temelju ove četiri utakmice zapravo navijači Patse nemaju posebno zbog čega brinuti... - Losovius, 2.10.17. 14:48, 0 1 0
Hehe, to je istina. Ja kao mrzitelj Patsa to mogu samo gledati i diviti se kad ubace u brzinu više. Jedino ta obrana kao da ih drži na back footu čitavu sezonu. Ali tek je počelo. Što bi moji Giantsi dali za ovakve probleme :( - ilmambanegro, 2.10.17. 14:59, 0 0 0
09/2017
Tribina inovacija: TRUE SCORING...

Hvala Jerlekanu, Losu i gradimu na sugestijama, pa pogledajmo kako bi one izgledale u praksi.

Evo pravila:

  1. Iz svih formula je izbačen omjer zabio/igrao
  2. Sugestije koje su dali Jerlekan i Los su inkrementalno aplicirane kroz 4 nove tablice

Slučaj #1

  1. Izbačen je samo omjer zabio/igrao

Zaključak:

Rasap među ligama je popriličan iako su se brojke približile unutar liga. Pa izbacimo UEFA COF.

Slučaj #2

  1. Izbačeni su UEFA COF i omjer zabio/igrao

Zaključak:

S većim brojkama Messi je manji vanzemaljac nego na ostalim dosadašnjim tablicama i vratili smo se negdje usred prošle analize.

Ali sad postaje zanimljivo, stavio sam ova prva dva čisto kao uvod.

Slučaj #3

  1. Izbačen je UEFA COF i omjer zabio/igrao
  2. Ubačen je broj golova zabijen TOP5 ekipama (kao decimalni broj kojim se rezultat množi, npr. ako je igrač zabio 30% golova TOP5 ekipama onda se sve množi s 0,3)

Zaključak:

E ovo je masu bolje čini mi se. Prvenstveno zato jer neki ljudi koji su zabili manje golova, ali više TOP5 ekipama dobijaju na značaju, a oni loši padaju.

Slučaj #4

  1. Izbačen je UEFA COF i omjer zabio/igrao
  2. Ubačen je broj golova zabijen TOP5 ekipama (kao decimalni broj kojim se rezultat množi, npr. ako je igrač zabio 30% golova TOP5 ekipama onda se sve množi s 0,3)
  3. Ubačen je koeficijent jakosti lige na temelju UEFA COF po principu (SPA 1, ENG 0,8, GER 0,7, FRA 0,6, ITA 0,5) kojim se množi sve skupa

Zaključak:

Messi pa dugo nitko. Pa Ronaldo pa dugo nitko.

Ali ostale lige su možda više nivelirane.

Bez neke pretjerane filozofije u ovom trenutku mislim da je najbolje što se može ponuditi slučaj 4 ili 5.

Ali evo vama na analizu pa da vidimo što možemo dalje.

Prva evolucija formule
Hvala Jerlekanu, Losu i gradimu na sugestijama, pa pogledajmo kako bi one izgledale u praksi. Evo pravila: Iz svih formula je izbačen omjer zabio/igrao Sugestije koje su dali Jerlekan i Los su inkrementalno aplicirane kroz 4 nove tablice Slučaj #1 Izbačen je samo omjer zabio/igrao Zaključak: Rasap među ligama je popriličan iako su se brojke približile unutar liga. Pa izbacimo UEFA COF. Slučaj #2 Izbačeni su UEFA COF i omjer zabio/igrao Zaključak: S većim brojkama Messi je manji vanzemaljac nego na ostalim dosadašnjim tablicama i vratili smo se negdje usred prošle analize. Ali sad postaje zanimljivo, stavio sam ova prva ...
Prva evolucija formule
Hvala Jerlekanu, Losu i gradimu na sugestijama, pa pogledajmo kako ...

Respekt: Martix, Cirohito, Dado_M, ivan-cro,

Slažem se: Cirohito,

Nije li True shooting u košarci evaluacija efikasnosti šuta pojedinog igrača, a ne vrijednosti postignutog koša? Svaka čast na uloženom radu, ali meni se čini da ste vi ovdje računali koeficijent vrijednosti gola svakog pojedinog igrača... - Puvlin, 20.9.17. 15:59, 0 0 0
...a ne efikasnost pojedinog igrača. Naprimjer, Modeste u "slabašnom" Kolnu ne može računati na isti broj prilika kao Cavani u PSG-u pa su njegove brojke utolike manje od Cavanijevih, a frajer je zabijao neizmjerno važne golove za Koln. - Puvlin, 20.9.17. 16:01, 0 0 0
Također, budući da mi ovo više liči na tablicu vrijednosti postignutog pogotka za pojedinog igrača, volio bih vidjeti Ramosov koeficijent...čisto iz zabave - Puvlin, 20.9.17. 16:02, 0 0 0
Hehe, Ramos. Ovo su samo lige i samo najbolji strijelci. Ovo po pitanju Kolna i PSG-a bi se eventualno dalo na kraju sezone za prošlu. Podijelš ekipe u kategorije po plasmanu i onda daš neki bonus umnožak ekipama strijelcima koji su izvan top 5. - ilmambanegro, 20.9.17. 16:57, 0 0 0
Ne bi radio prema plasmanu, već bi radije uzeo broj stvorenih prilika i udio golova napadača u broju zabijenih golova cijele momčadi. Plasman ne govori nužno o efikasnosti momčadi niti stilu igre kojim momčad igra, a to uvelike utječe na broj golova. - Puvlin, 20.9.17. 17:10, 0 0 0
09/2017
Tribina inovacija: TRUE SCORING...

Kao prvo, hvala Losu i ekipi s Tribine jer bez njih nikako ne bi tako lako došao do ovih brojki.

Drugo, ajmo početi, odmah u glavu.

  1. Rezultati ove analize su napravljeni na temelju podataka za sezonu 2016/17 za sve lige petice i za njihovih 5 najboljih strijelaca.
  2. Pravila igre su kao što je opisano u samoj temi s malim twistom, ali počet ćemo najjednostavnije.

Slučaj #1

  1. Bitan gol - 2 boda (ako je iz jedanaesterca 1 bod)
  2. Važan gol - 1,5 bodova (ako je iz jedanaesterca 0,75 bodova)
  3. Ostali golovi - 1 bod (ako je iz jedanaesterca 0,5 boda)

Na temelju navedenih podataka lista True scoringa za lige petice izgleda ovako (zbrojene vrijednosti iz točaka 1 do 3):

Zaključak:

Kao što je i očekivano na vrhu sam samcat je utaboren Leo Messi, a ispod njega možemo naći još jednu razinu igrača u koju spadaju Cavani, Abumeyand, Džeko, Belotti (koji je ponovno iznimka), Suarez. Tek tada dolazimo do Ronalda (5 bitnih jedanaesteraca ga je gurnulo prema dolje.

Na dnu tavori Mbappe, jer ovakav True scoring koliko god nagrađivao bitne golove najviše nagrađuje golove same, a njih je Mbappe zabio "samo" 15.

Zanimljivo je primjetiti kako se najbolji strijelci Premiershipa nalaze nešto niže na bodovnoj ljestvici od ostalih. Razlog tome može biti i snaga lige.

Pa poigrajmo se malo time.

Slučaj #2

  1. Bitan gol - 2 boda (ako je iz jedanaesterca 1 bod)
  2. Važan gol - 1,5 bodova (ako je iz jedanaesterca 0,75 bodova)
  3. Ostali golovi - 1 bod (ako je iz jedanaesterca 0,5 boda)
  4. UEFA koeficijent za 16/17 (broj bodova zarađen po savezu u navedenoj godini)

Na temelju navedenih podataka lista True scoringa za lige petice izgleda ovako (zbrojene vrijednosti iz točaka 1 do 4):

Među-zaključak:

Prvo što upada u oko je da su "Španjolci" dodatno odskočili od ostalih pa bi se dalo zaključiti da im koeficijent lige ide jako u prilog i samim time je i Ronaldo iznad nekih od ranijih osoba na vrhu.

Ali omjeri su tu negdje.

Samim zbrajanjem nismo baš dali na važnosti jakosti liga jer su brojevi u omjeru s golovima tu negdje.

Pokušajmo to učiniti ovako. Umjesto da zbroju dodamo koeficijent lige pomnožimo ih. Međutim, koeficijenti nam najčešće "divljaju" između 14 i 20, ako ih samo pomnožimo brojke će biti predivlje i teško čitljive.

Stoga pomaknut ćemo nulu. Npr. koeficijent 20 će postati 0.2, ili koliko već decimala iza 20 imamo.

Pogledajmo rezultate:

Zaključak:

Po mom skromnom sudu ovako je mnogo bolje. Messi je i dalje vanzemaljac, Suarez je drugi na listi kao i ranije, ali rupa između Engleske i ostale 3 lige je pomalo zatvorena. I uz to brojke su značajno čitljivije. 

Ovako vidimo da je 10 svemirska sezona, a sve iznad je samo Messi.

No sve to mora moći i detaljnije. Naime, koliko utakmica je kome trebalo za to? Znači li to išta.

Pogledajmo niže.

Slučaj #3

  1. Bitan gol - 2 boda (ako je iz jedanaesterca 1 bod)
  2. Važan gol - 1,5 bodova (ako je iz jedanaesterca 0,75 bodova)
  3. Ostali golovi - 1 bod (ako je iz jedanaesterca 0,5 boda)
  4. UEFA koeficijent za 16/17 (broj bodova zarađen po savezu u navedenoj godini) - podijeljen sa sto se množi s ostalim brojevima
  5. Broj utakmica u kojima je svaki od strijelaca zabijao (koeficijent (zabijao/igrao) koji se množi s ostatkom

Na temelju navedenih podataka lista True scoringa za lige petice izgleda ovako ((1+2+3)*4*5):

Zaključak:

Brojevi su se nešto smanjili (što je i očekivano), ali po mom skromnom mišljenju su zapravo stavljeni pod kontrolu.

Nema smisla držati ih u nekim visokim dvoznamenkastim ciframa, a gledajući s ove udaljenosti do True scoring koeficijenta 10 može doći samo najpoznatiji sin Kriptona (ako Messi ne može sam).

Razultati onoga što vidimo stavljaju u kontekst uspješnost golgeterskih sezona s obzirom na ligu u kojoj je igrano, utakmice u kojima je zabijano i situacije iz kojih je zabijano.

Englezi su se najslabije proveli, ali čini se da je to uistinu zato jer ili nemaju pravog strijelca ili taj ne igra u pravom klubu. Već ove sezone bi Lukaku mogao pokazati je li tome tako (i Kane ako poraste naravno).

Penali su načeli Ronalda, a Cavani, Aubameyang i Džeko su se pokazali kao centarfori za situacije kad treba uzeti bodove.

Osobno su mi Belotti i Lacazzete najveća iznenađenja, ali pogledajte sami i svakako doprinesite.

Napomena: Nisam dodavao golove TOP 5 ekipama u jednadžbu, jer mi se čini da bi mogli razvodniti priču, pogotovo jer su ovdje sve utakmice u kojima je gorjelo, nebitno tko je protivnik, bio velik ili malen (ovo zna biti i teže ako gubite).

Aplikacija i razvoj formule
Kao prvo, hvala Losu i ekipi s Tribine jer bez njih nikako ne bi tako lako došao do ovih brojki. Drugo, ajmo početi, odmah u glavu. Rezultati ove analize su napravljeni na temelju podataka za sezonu 2016/17 za sve lige petice i za njihovih 5 najboljih strijelaca. Pravila igre su kao što je opisano u samoj temi s malim twistom, ali počet ćemo najjednostavnije. Slučaj #1 Bitan gol - 2 boda (ako je iz jedanaesterca 1 bod) Važan gol - 1,5 bodova (ako je iz jedanaesterca 0,75 bodova) Ostali golovi - 1 bod (ako je iz jedanaesterca 0,5 boda) Na ...
Aplikacija i razvoj formule
Kao prvo, hvala Losu i ekipi s Tribine jer bez ...
efikasnosti lige. Jer uspoređivati ligu gdje je "kiša, rapsodije golova" s ligama gdje gol pada kad Jupiter zađe u zadnji stadij Marsa.. U svakom slučaju, ja sam protiv koeficijenata liga. - gradim, 20.9.17. 9:40, 0 0 1
Radim na formulama po Losovim i Jerlekanovim sugestijama pa objavim novu analizu do podne negdje. Bit će 4 ili 5 novih tablica - ilmambanegro, 20.9.17. 9:44, 0 0 0
Mislim da nikako ESP ne smije biti nešto tipa 1, a Italija 0,7. Onda će najbolji strijelac uvijek biti iz Primere. Možda to treba ukinuti općenito i jednostavno reći da su sve lige petice dovoljno blizu da ovakvo nešto i nije potrebno - Losovius, 20.9.17. 10:21, 0 0 0
sve treba jednako vrednovati. Uostalom, ako ćemo manje vrednovati FRancusku ligu koja se doživljava najslabijom iz liga petice, to je ujedno i najneefikasnija liga, dakle gol vrijedi više nego u Bundesligi. Sve u svemu, to dođe na isto - gradim, 20.9.17. 10:38, 0 0 0
Samo da dodam na Losov argument. Omjer snaga unutar lige bi trebao biti sumjerljiv. Nije da Messi s Barcelonom zabija po Brestu isto kao što Cavani s PSGom ne napada Getafe. Sad, ako imamo supermomčad odskok se vidi u brojkama. - ilmambanegro, 20.9.17. 11:11, 0 0 0
Prati nas

©2017. Vingd, Inc. Sva prava pridržana.