mrkino

"Have no fear of perfection. You'll never reach it."
Reputacija
3
Bodova
79
Analiza
68
Ocjena
860
Anketa
872
obriši
obriši
obriši
obriši

Analize

03/2017
Zašto Englezi ne mogu ništa u Europi?

Kada bi se poveli izrekom da je neka grupa jaka onoliko koliko je jak njezin najslabiji član mogli bi usprediti nekoliko liga i pokušati uvidjeti koliku opasnost najslabiji članovi svake lige predstavljaju za najjače u istoj ligi. Što oni znače za svoju ligu i koliko bodova skupljaju. Dali i koliko su oni uopće bitni i dali uopće utječu u borbu za prvaka pojedine lige. Ako uzmemo samo statističke podatke i ne uzimamo u obzir pojedine situacije u kojima se klubovi nalaze u tekućoj sezoni dolazimo do ovih rezultata. Dali na ikoji način možemo sa ovog statističkog kuta gledanja reći da je pojedina liga zanimljivija od druge. Postoji li nekakva značajna statistička poveznica i razlika između Bundeslige koja broji manje klubova u ligi i ostalih liga petice u kvaliteti cijele lige ako usporedimo najslabije i najjače karike i odnos među njima?

Premierliga

U Premier ligi ove sezone su davljenici Sunderland, Middlesbrough i Hull. Koliko oni znače Premier ligi? Redom do danas osvajaju 0.70, 0.81 i 0.85 osvojena boda po utakmici u ovoj sezoni. Svi još imaju dobre šanse za opstanak u prvoj ligi s obzirom da Sunderlandu kao posljednoplasiranom mjesto za opstanak u ligi bježi 6 bodova. Što se tiče borbe za naslov prvaka u Premier ligi davljenici se može reći i ne kroje sudbinu iste. Zadnja 3 kluba lige protiv prva 3 kluba u ligi imaju skor od 0 pobjeda 2 nerješena rezultata i 11 poraza uz gol razliku od 3:21. Dakle u Premier ligi davljenici nimalo nisu utjecali na borbu za prvaka te su u tom segmentu u potpunosti nevažni.

Ligue 1

Što se tiče francuskog prvenstva u njihovoj ligue 1 se stvari i ne razlikuju mnogo od Premier lige. Lorient, Bastia i Nancy iznimno malo su utjecali na izgled vrha ljestvice. Zajedno nisu nijednom pobjedili i od mogućih 45 bodova vodećem trojcu uzeli su 3 boda. Zanimljivo da je sva 3 boda uzela Bastia koja ima skor od 0-3-2 protiv vodećih ekipa. Lorient i Bastia su katastrofalni te imaju zajedno skor od 0-10 što ukazuje da nisu uzeli niti jedan bod vodećem trojcu uz gol razliku od 3- 27. Kao i u premier ligi posljednoplasiranom Lorientu mjesto spasa bježi 6 bodova. Tako da je tu još uvijek teoretski više nego moguće da se isti spasi. Što se tiče prosjeka uzimanja bodova davljenika u ovoj ligi oni uzimaju najviše bodova 0.85 po susretu. Nancy je najbolji posljednoplasirani od svih liga petice po osvojenim bodovima po susretu. Osvaja ih 0.75 po susretu.

Serie A

Ako uzmemo Seriu A za primjer tu davljenici osvajaju najmanje bodova po susretu od svih liga petice. Palermo 0.53, Crotone 0.50, a jadna Pescara osvaja samo 0.42 boda po susretu ove sezone. Palermu koji drži 18 mjesto na ljestvici sedamnaestoplasirani Empoli bježi čak 7 bodova, a Genoa koja je 16 na ljestvici bježi sad već nemogućih 14 bodova. Kako stvari stoje već se sada može reći da se putnici u drugu ligu već znaju. Pescara koja je u 28 utakmica osvojila samo 12 bodova u 28 kola, trebala bi nadoknaditi 10 bodova zaostatka nad Empolijem. Što se tiče toga koliko su ove momčadi utjecale na borbu za naslov isto je zanemarivo. U 15 susreta protiv vodeće karavane su uzeli svega bijednih 2 boda iako nije zanemarivo da su uzeli te bodove baš protiv Napolia dok su Juventus i Roma prošli neokrznuto. Ta 2 bodu je izjednačeno najmanje (Premiership) što su davljenici uzeli vodećoj trojci u svim ligama petice. U Serie A vodeća trojka ima i najbolji skor u gol razlici protiv davljenika. Imaju pozitivan skor od čak 39:9.

La Liga

Što se tiče Španjolske La lige situacija ne odskače mnogo od prosjeka ostalih liga u ovim segmentima. Iako Granada i Gijon imaju šanse za opstanak u ligi s obzirom da 18 Granadi Leganes bježi dostižnih 6 bodova, Osasuna već pakira kofere za 2 ligu. Osasuna uzima najmanje bodova po susretu od svih liga petica 0.40, što je čak manje i od male Pescare. Što se tiče borbe davljenika protiv vodećih Granada je uzela 3 boda, Gijon jedan, a Osasuna naravno nijedan bod. Ali, ipak Granada je pobjedila Sevillu 2:1 na svojem terenu, pa se bar malo može hvaliti da je donekle utjecala na borbu za prvaka. Tako da je Granada jedan od rijetkih klubova lige petice koji su pobjedili vodeći trojac u svojoj ligi.

Bundesliga

Na kraju dolazimo do rezultata koji se mnogima neće svidjeti, ali statistika je neumoljiva i nepobitna koliko mi ju god nevoljeli. Ako govorimo o istim statističkim brojkama onda što se tiče Bundeslige ovako stoje stvari. Zadnju trojku u ovoj ligi čine Darmstad, Ingolstad i Hamburg SV. Ista trojka ukupno osvaja 0.84 boda po susretu što je za nijansu manje od davljenika u Ligue 1. Ako uzmemo borbu za opstanak ovdje je situacija najbolja za davljenike. Naime iako je Darmstad trenutno skoro i teoretski putnik u drugu ligu za Ingolstad i za HSV je situacija vrlo dobra. Ingolstadu mjesto za opstanak bježi 7 bodova što je u nekom prosjeku u ligama petice. Ali HSV je bodovno izjednačen sa klubovima koji su 2 mjesta iznad njega, a i ostali klubovi mu nisu daleko pa mu bježe samo 2-3 boda. HSv je zapravo i osvojio najviše bodova po susretu (1.08) od svih klubova u ligama petice koji se nalaze na mjestu zadnjih 3 u svojim ligama. Ako gledamo samo primljene pogodke zadnje 3 momčadi u srazu s prve 3 u Bundesligi ništa ne odskače od ostalih liga jer su primili u 12 utakmica 36 golova. Ali Darmstad, Ingolstad i HSV su igrajuči protiv Leipziga, Dortmundske Borusije i Bayerna postigli rekordnih 12 pogodaka što je najviše od svih liga petica što se tiče ovog segmenta. Bundesliga odskače u još jednom važnom statističkom segmentu ove sezone. 3 navedena davljenika svaki ima po bar jednu pobjedu u srazu sa vodećom trojkom. Od mogućih 36 bodova davljenici su uzeli 10 bodova vodećem trojcu što je 0.27 boda po suretu. Za usporedbu zadnja trojka u Serie A je vodećima uzela 0,13 što je znatno manje statističi gledano. Što se tiče borbe za naslov prvaka statistički gledano jedino se u Bundesligi može reći da su davljenici imali prste u kreiranju vrha ljestvice. Darmstad je pobjedio Dortmund, HSV je odnio bodove iz Leipziga dok su momci iz Ingolstada pojačani s Bavarskim kobasicama uzeli bod protiv Dortmunda i puni plijen u srazu protiv Leipziga. Bayern ima stopostotni učinak protiv trojca sa dna Bundeslige pa se može reći da se donekle tu napravila razlika. Ako uzmemo u obzir da na ljestvici Bundeslige Bayern bježi Leipzigu 10 bodova, a da je Leipzig izgubio 2 puta protiv davljenika te na taj način prosuo 6 bodova ovo je jedina liga u kojoj se mogu izreći da su davljenici donekle kreirali vrh ljestvice. Statistički gledano u ovoj ligi su najmanje razlike između vodećih i onih na začelju s obzirom da je zadnja trojka pokazala da može pobjediti vodeću trojku. Što znači atraktivan nogomet to je posebno pitanje, ali da posljednja trojka može zabiti vodećoj trojci više golova od svih liga petice statistički je dokazano u Bundesligi. Dali se može dobiti zaključak da manja liga znači i kvalitetnije klubove to na osnovu ovih statističkih podataka nije dokazivo. Za to treba uzeti puno veći opseg od 1 sezone. Dokazano je sa ovom statistikom da su 3 posljednoplasirane momčadi direktno utjecale na borbu za naslov prvaka time što je Leipzig izgubio 6 bodova u srazu s tim protivnicima dok je Bayern prošao neokrznut.

***zbog puno brojki, zbrajanja i dr. greške su više nego moguće te su kao takve više nego vjerojatne, ali one ako postoje vrlo malo utječu na konačne statističke zaključke.

Liga je jaka onoliko koliko je jak njezin najslabiji član
Kada bi se poveli izrekom da je neka grupa jaka onoliko koliko je jak njezin najslabiji član mogli bi usprediti nekoliko liga i pokušati uvidjeti koliku opasnost najslabiji članovi svake lige predstavljaju za najjače u istoj ligi. Što oni znače za svoju ligu i koliko bodova skupljaju. Dali i koliko su oni uopće bitni i dali uopće utječu u borbu za prvaka pojedine lige. Ako uzmemo samo statističke podatke i ne uzimamo u obzir pojedine situacije u kojima se klubovi nalaze u tekućoj sezoni dolazimo do ovih rezultata. Dali na ikoji način možemo sa ovog statističkog kuta gledanja reći da ...
Liga je jaka onoliko koliko je jak njezin najslabiji član
Kada bi se poveli izrekom da je neka grupa jaka ...

Respekt: AnakinRi, crosby87, Wenger, rafael, Wizard,

Slažem se: borgking, ipsi13, Wizard,

Ne slažem se: AnakinRi,

mislim da su Nijemci debelo zadnji po tome koliko su relativno jake ekipe blizu Bayerna.Nije liga kvalitetnija ako zadnji otkine poneki bod prvima,nego je upravo suprotno ako zadnji vodećem dvojcu uzima bodova kao četvrtoplasirani - AnakinRi, 17.3.17. 16:51, 0 0 0
ne slažem se samo zato jer mislim da je ovo kriva perspektiva za ocjeniti "kvalitetu" pojedine lige,jer ako Leipzig gubi 6 bodova protiv davljenika kao drugi -to samo govori koliko su svi debelo ispod Bavaraca.....to je samo moje mišljenje - AnakinRi, 17.3.17. 16:54, 0 1 0
i ne slažem se da u Njemačkoj netko "utjeće na borbu za naslov" jer bodovi se otkidaju apsolutno svima - ukoliko netko od davljenika otkine bod Bayernu možemo pričati u utjecaju,ovako samo dokazuju koliko su u biti u odnosu na Bayern,svi ostali nula - AnakinRi, 17.3.17. 16:57, 0 0 0
plus - usporedba Leipziga ili Hoffenheima sa Chelsea ili Unitedom,ili Cityem ili Arsenalom je smiješna,tako da to "prva tri " pada u vodu ako su u premier ligi od 4-6 mjesta Liverpool Arsenal i United,pa se njih uvrsti u "sivi prosjek sredine tab." - AnakinRi, 17.3.17. 17:02, 0 0 0
Cibalia -Osijek je ocjena kvalitete lige jer Cibalia možda uzme bod,ali Arsenal - Chelsea nije jer Arsenal ne spada u prve tri,samim time je nebitan nego kvalitetu ocjenjuje "može li Bournemouth uzeti bod" ? Nekako mi ta nebitnost nema logike - AnakinRi, 17.3.17. 17:08, 0 0 0
03/2017
Tribina hipoteza: o stvarima koje nemaju svoju temu...

Iako je mnogo toga išlo u korist da M. Tacher bude poznata po tome da je iskorijenila huliganstvo iz Premier lige, ipak je ekonomski smjer Premier lige, te ekonomski razvoj klubova i društva doprinio tome da se huliganstvo u engleskoj dovede do individualnih slučajeva. M. Tacher je sa svoje pozicije napravila sve što je mogla, a to je da pogura zakone koji su djelovali na psihu određenih ljudi. Ali, teško je povjerovati da je batina zajedno sa restrikcijama donijela stopostotni učinak. Ipak je u mentalnom sklopu određenog postotka ljudi da se odupire zabranama i da zapravo na psihu pojedinaca restrikcije djeluju kontraproduktivno.

Skandiranje, "teške riječi", povici, "(huk)anje" s tribine i ostali navijački žargon nikada neće biti iskorjenjeni sa stadiona. To nije uspjelo ni puno razvijenijim državama pa neće ni Hrvatskoj. Taj dio spada u mentalni sklop, i psihu ljudi. A tu psihu i emociju iz čovjeka možete donekle izvuči i izlječiti iz mozga, ali ne i u potpunosti. Sa opet onim navedenim restrikcijama, može se doprijeti do većeg djela ljudi odnosno navijača. Naravno da se ne može utjecati na sve ljude koji dolaze na stadion.

Kakav navijač klubu ne treba i od koga nema koristi?

Huligan koji utrči na stadion i vitla sa možebitinim hladnim oružjem, i lovi suca da bi mu pokazao neke stvari neće dobiti adekvatnu kaznu za svoj čin. On neće dobiti adekvatnu kaznu za svoj postupak. Zašto je to tako to je druga stvar, ali istina je takva. I koja je posljedica toga? Neadekvatno kažnjavanje huligana će povući drugog, trečeg i ostatak huligana da ispucavaju svoje životne frustracije i da vitlaju sa palicama i drugim predmetima na PROSTORU KOJEG NETKO PLAČA U TO VRIJEME ZA KOJEG NETKO ODGOVARA. Zamislite da ste podstanar u stanu i da plačate najam za njega 3000 kuna mjesečno. Živite uredno sa svojom ženom i svoje dvoje djece u mirnom kvartu u gradu. Zapitajte se kako se zove osoba koja nasilno provali u vaš stan i sa palicom maše, vitla i prijeti vama i vašoj obitelji...u zakonu postoji jedan naziv za tu osobu i zakon za njega...različite kulture i nacije imaju različite nazive... tako u Texasu postoji naziv i zakon za njega...naziv je pokojni...

Ekonomijom protiv huligana

Klubovi se trebaju pokušati boriti ekonomijom protiv huligana. Hrvatski klubovi trebaju napraviti zaokret u poslovanju i odnosu prema navijačima. Ekonomija ne postoji da bi ugodila svima i prema takvoj se treba i postaviti. Treba napraviti poslovnu strukturu da navijači skupljaju i rade za novce da bi...imali najnovije rekvizite i up to date dresove. Treba stvoriti emociju u čovjeku da je zadovoljan kada ima najnoviji dres iz trenutne sezone, te da mu se uz to stvori neprekidna želja da taj dres "iznese" jednom u dva tjedna. Isto tako onaj tko svake sezone "investira" u up to date dres, želi biti siguran da će taj dres i iznjeti i pokazati par puta mjesečno. Samim time na taj način treba i raditi na razvoju daljnjeg poslovanja. Ako netko "investira" određenu količinu novaca u dres, treba u njemu i dalje razvijati razmišljanje koje ide uz način poslovanja kluba. Shodno s time ako se već razvilo takvo razmišljanje onda je sljedeća stepenica da se navijaču za određenu nemalu količinu novca osigura mjesto na stadionu u vidu godišnjih ulaznica.

Kvaliteta umjesto kvantitete na stadionu

Kubovi trebaju početi gledati na kvalitetu na stadionu, a zaboraviti na kvantitetu. Zašto? Pa vrlo je jednostavno. Uzmite recimo da se među 4000 ljudi koji pohode stadion nalazi 100 huligana koji ne prezaju pred ničim. Što tih 100 huligana donosi klubu?

100 huligana sa najjeftinijim ulaznicama od 30kn. Zarada od takvih navijača na domaćem stadionu je 3000kn. Neka klub ima 2 utakmice mjesečno na svom stadionu znači od tih 100 huligana su zaradili 6000kn od ulaznica. Takvi "navijači" ne kupuju originalne dresove svake sezone, zapravo postoji vjerojatnost da ih uopće nikada ne kupuju i ne nose. Znači tu se kod tih navijača teško može stvoriti bilo koja druga emocija osim mržnje prema bližnjem svojemu i kao takvome klub treba što više otežati kad već nije u mogućnosti u potpunosti ga izolirati sa svog stadiona. Kako je moguće da klub kod takvog mrzitelja svega tuđeg (a zapravo mrzi=ne voli sebe) razvije emociju prema klubskom asortimanu? Klub nema nikakve mogućnosti da npr. dođe do takvog čovjeka da isti kupi njegov proizvod. Kolike su šanse da takav kupi npr. mlijeko ili jogurt sa klupskim bojama ako se zna da je kao takvo uvijek malo skuplje od konkurencije jer klub igra na tu emociju? Zapravo to je opet nemoguće jer od tih 100 huligana barem 80,90 doma čeka da im mama kupi mlijeko, a mami se živo je.. kakve će boje ono biti. Takve "baje" ne idu u dućan po mlijeko, već im mama obavlja kupnju tako da i što se tiče tog klubskog brenda, klub od njih nema nikakve koristi. Ako uzmemo još pri tome da ti huligani ne mare za klubske boje jer važnije im je kupiti marku sa nacističim simbolom nego marku dresa kluba koji tobože vole dolazimo do winwin situacije u klubu da ih se odrekne.

Ako navedemo usmeno i slikovno promicanje klubskih vrijednosti i kluba koji zajedno sa navijačima u nekakvoj sinergiji rade nešto hvalevrijedno opet tu dolazimo do činjenica da se i tu klub crveni i da nepotrebno gubi svoju snagu u stalnom gašenju vatre. S jedne strane stalno gase vatru i gube svoje vrijeme, emocije i snagu u pokušajima da dovedu tih 100 ljudi u red i da im udovolje. Zapravo njima je teško udovoljiti, tako da je lakše ograditi se od njih jer od njih nema nikakve koristi. Ako uzmemo usmenu primopredaju, malo je ljudi koji će na pojedine slike huliganizma koji su vidjeli i dalje će prenjeti ostati ravnodušni. Dapače i u tom usmenom prenošenju klub je opet na gubitku. Klub zbog tih 100 ljudi dolazi na zao glas, kao i grad u kojem se to događa. Mediji nisu fotoshopirali slike sa stadiona, one su stvarne i realne. Svi vide huligane kako dominiraju na stadionu i kao takve će im te slike biti urezane u pamčenju. Nadalje će se prenositi negativna slika o klubu i navijačima te će tu klub izgubiti najviše novaca od turističke promidžbe te možebitnih investitora. Naravno da će i poznati sponzori dobro razmisliti dali žele sponzorirati nešto što bi im se moglo u budućnosti povezivati u negativnom kontekstu.

Ako se izračunaju kazne zbog huliganskih ispada, zabranjenog vrijeđanja, izvikivanja zabranjenih parola te uporaba zabranjenih pirotehničkih sredstava koje pojedini klubovi plačaju na svakoj domaćoj utakmici zanimljivi su omjeri između uloženog i dobivenog. Da 100 huligana kupuje 2 puta mjesečno ulaznice i da na početku sezone svaki od njih kupi u novi klupski dres u recimo 10 domaćih utakmica bi klub zaradio otprilike oko 70.000 kuna.(30kn ulaznica i 400kn dres) Ako klub na svakoj utakmici mora plačati bar 20.000 kuna kazne samo zbog vrijeđanja i veličanja zabranjenih simbola znači na 10 utakmica klub će samo zbog toga morati platiti 200.000kn kazne. Ako još u to ubrojimo uporabu pirotehničkih sredstava i kazne koje idu s tim, ta svota se itekako penje. Ako se onda huligani okuraže pa počnu ulaziti na teren ta cifra kako stvari stoje može doseći 70-80.000 kn samo za jednu utakmicu. A kada zbog tih huligana klub niti ne smije zbog zabrane organizirati susret i zaraditi od ostatka gledališta gdje je tu računica? Pa sada na klubovima je da razmisle u što su sve te novce mogli investirati i na što bi mogli potrošiti.

Treba povečati cijenu ulaznica

Sigurno treba povećati cijene ulaznica te nadalje ako bi se i dogodilo da zbog viših cijena određeni dio ljudi prestane pohoditi utakmice, ne treba mariti za to. Prvo će na utakmice prestati dolaziti huligani od kojih dugoročno klub nema koristi i koji neće htjeti skupo plačati nešto na čemu će raditi svoju promidžbu. To će im postati "preskupa promidžba". Naći će si jeftiniji način da promoviraju svoje frustracije. Dugoročno gledajući navijači koji su došli gledati utakmicu će se vratiti na stadion jer oni bi trebali i s višim cijenama dobiti za početak isto. A ako nadodamo na to da bi neki navijači mogli dovesti još možda sina, unuka ili prijatelja sa sobom bez bojazni od incidenata što prije nisu radili opet ćemo se vratiti na to da klub neće puno izgubiti što se odrekao kvantitete u korist kvalitete. A sav novac od kazni koje se s vremenom neće morati plačati kasnije se može investirati u komfor gledatelja koji nisu odustali od dolazaka zbog viših cijena ulaznica.

Naravno da u našem razmišljanju to izgleda kao radikalan pothvat, baš kao takav to i nije. S takvim zaokretom u ekonomskom segmentu klub sigurno nebi izgubio neke količine novca što se tiče kupnje klupskih brend proizvoda. A što se tiče financijskog segmenta zbog plačenih kazni zbog nedoličnog ponašanja pojedinaca tu bi naveliko profitirao te bi imao više novaca za investiranja u poboljšanje infrastukture i daljnjeg brendiranja.

Mit da bez navijača nema ni nogometa nije točan. Nogomet se može igrati i bez navijača. Neće biti toliko atraktivan kao i s navijačima to je istina. Ali da se bez određene nekvalitetne količine "navijača" može stvoriti itekako dobra atmosfera u klubu (stadionu) i oko njega i da se može itekako igrati dobar nogomet je ipak bliže istini.

Ljudska glupost nema granice, ali ima cijenu.
Iako je mnogo toga išlo u korist da M. Tacher bude poznata po tome da je iskorijenila huliganstvo iz Premier lige, ipak je ekonomski smjer Premier lige, te ekonomski razvoj klubova i društva doprinio tome da se huliganstvo u engleskoj dovede do individualnih slučajeva. M. Tacher je sa svoje pozicije napravila sve što je mogla, a to je da pogura zakone koji su djelovali na psihu određenih ljudi. Ali, teško je povjerovati da je batina zajedno sa restrikcijama donijela stopostotni učinak. Ipak je u mentalnom sklopu određenog postotka ljudi da se odupire zabranama i da zapravo na psihu pojedinaca restrikcije ...
Ljudska glupost nema granice, ali ima cijenu.
Iako je mnogo toga išlo u korist da M. Tacher ...

Respekt: aerDNA, Losovius,

Ne slažem se: bellebelle, split000, ipsi13,

11/2016
Surfin USA; tjedna tema za američke sportove...

Las Vegas, Mirage, Atl. City...

Poslije jako dugo vremena Las Vegas je doživio mali poraz. Preživjet će to oni niti ne sumnjamo, ali uzet mu je dio profita na koji su računali. A poslije 3
-1 za Tribese su neki već počeli trljati ruke u utakmici na 4 pobjede i s time da se Indiansi vraćaju doma u zadnje 2 utakmice.

Nije bila tajna da su Cubsi bili favoriti od samog početka sezone, pa čak i prije. Kako je rekao jedan menađer poznatog kazina u Las Vegasu, a složili su se
i kolege iz Atl. Citya i drugih poznatih oaza kockanja sve je u znaku Cubsa. Zapravo rekao je "It is all about Cubs". Ljudi su masovno uplačivali na Cubse
prije početka sezone, za vrijeme sezone i kad su ušli u playoff. Opet su pitali kad su ekipe kompletirale jednog poznatog i cijenjenog kladioničara da
provjeri šta se promjenilo kad je počeo playoff. Rekao je kao što su rekli i svi vlasnici kazina, direktori istih i ostali bookmakeri prije. Ljudi još uvijek
uplačuju na Cubse. Znači ljudi su masovno vjerujući u Cubse uplačivali basnoslovne svote novaca da će se poslije 108 godina raznih prokletstva dogoditi i to. Da će Cubsi osvojiti World Series. Ako koga zanima prije početka sezone Cubsi su bili favoriti za osvajanje sa 5-1 omjerom u Mirageu dok su Tribesi imali
25-1 da će osvojiti WS. Masovna histerija uplačivanja je bila dijelom zato što su Cubsi imali odličnu momčad, no ima i drugih razloga. Mnogi su upali u
histeriju da zarade na povijesnom spektaklu i pobjedi Cubsa da će poslije 108 godina donijeti naslov u grad. Ali, Cubsi su baš zbog toga i vjerojatno
najpopularnija ekipa u mlb diljem Amerike i svijeta imaju svoje vjerne navijače. Pa neki su uplačivali i iz tog razloga jednostavno jer vole Cubse.

No malo o sve ili ništa 7 utakmici World Seriesa.

Kao startni bacači su bili Kluber i Hendricks. Kluber je u 7 utakmicu ušao sa čini mi se 4-1 i ERA oko 0.80. Samo je u finalu protiv Cubsa u 2 utakmice u 12
inninga dopustio samo 1 run. No sa short restom nije bio onaj pravi CY Young kakav se očekivao. Već prvi udarač s kojim se suočio Fowler mu je udario Home
run. (1-0) Pitanje je dali može biti gore za samopouzdanje jednog startnog udarača. Iako se Kluber sabrao i kroz par inninga izvlačio iz rupa u koje se
ukopao vidjelo se da to neće biti njegova noć. S druge strane Hendricks je izgledao onako profesorski iako mu je momčad otežavala igru i sa svojim greškama dovodila ga u opasnost. Hendricks je u 2 inningu na prvi full count dopustio udarac, a suigrači su mu još jednom pokazali kako im drhte ruke, te da jako teško hvataju nisko udarane loptice. Ali, Hendricks je vidio da je vrag odnio šalu i da će mu suigračima trebati malo više da se srede te je onda morao uzeti
sve u svoje ruke i Ramireza uhvatio na krivoj nozi u krađi baze. Te ga je na pickoffu izbacio. Nakon toga je poslije još jednog dopuštenog udarca bacio
lopticu koja nije vodila nigdje drugdje nego u double play. Već prva 3 inninga je Kluber imao nevjerojatno puno flyouta što je značilo da još uvijek nije
namjestio svoju ruku, a već je bio 3 inning. Da napomenem samo da je u onih 12 inninga u finalu protiv Cubsa imao u 2 utakmice 15 Strikeouta, a onda u
zadnjoj sve ili ništa utakmici nijedan. Da! Nijedan! Hendricksova družina mu je opet u 3 izmjeni pokušala stvoriti problem. Opet griješe i dovode Hendricksa
do 2 igrača na bazama. Tu se osjetila i prva nesigurnost profesora koji se ipak opet izvukao iako je imao i 3 loše lopte, ali double playom je rješio
situaciju. (5-1)

Maddon poslije Hendricksa reagira za Cubse i u 5 inningu ubacuje iz bullpena Lestera sa svojim hvatačem Rossom. To je uigrana kombinacija i to uvijek
funkcionira. I nije neobično da se startni bacač kroz bullpen ubacuje pogotovo u sve ili ništa utakmici. Tada se Lester kroz nenaviknuti bullpen pokazuje da
je on startni bacač Umjesto da zatvori inning radi nekoliko grešaka među kojima je bila ona kardinalna kada je svojeg hvatača s jednom lopticom naravno
slučajno, ali ipak uz odbijanac od tla pogodio u glavu, te su kao i Indiansi brzom reakcijom i sa sve ili ništa trčanjem sa tom pogreškom postigli 2 poena i
primakli se na (5:3) za Cubse.

Menađeri

Osobno bih rekao da su i Tito i Joe (Maddon i Francona) u par navrata napravili neke stresne pogreške. Francona je morao izvući Klubera ranije i dati priliku
odličnom Milleru iz bullpena koji je nosio Indianse kroz cijeli playoff. Kada to nije učinio na vrijeme Kluber je dopustio još jedan HR i onda je bilo
gotovo. 1 poen razlike u ovakvoj epskoj borbi će na kraju donijeti razliku i pobjedu.


Nije ni Maddon bio bez grijeha.

Zna se što je komforna zona za Chapmanna i gdje se on osjeća najbolje.A to je prilika za čisti save kada ulazi u 9 inningu sa 3 udarača za izbaciti sa
praznim bazama. Ovo danas nije bilo to. Maddon je povukao Lestera nakon što je Lester izbacio dvojicu i jedan mu se nalazio na bazi. To nije situacija koju
Chapmann voli i u kojoj se osjeća nadmoćno nad protivnikom. To se i vidjelo čim je stao na brdo. Počeo je bacati loše lopte dozvolio par udaraca od kojih
vjerojatno povijesni Davisov 2 run home run za izjednačenje na (6-6). Nešto što je trebao Closer Cubsa zaključiti pretvorilo se u noćnu moru za sve navijače
Cubsa. King James za 6-6 na tribinama https://www.youtube.com/watch?v=VBD-LVeQPn4 Imao je još jednu neobjašnjivu uputu za sac bunt kod 1 outa i igrača na trećoj bazi u 8 inningu. Sa samo 1 outom i igračem na poziciji za postizanje
poena. Nakraju je igrač promašio bunt te ubrzo je inning završio bez prilike da se Cubsi još odvoje.

Igrač utakmice Bryant.

Bryantova 2 poteza za Cubse bi osobno naveo kao vrlo važne trenutke u odlučujućoj utakmici. Kada čovjek od preko metar devedeset sa prve baze na jedan udarac
Cubsa se odluči zaletiti i pretrčati oko 90 metara do home baze i onda ukliza fanatično to je za mene bitan potez utakmice. To se često ne viđa na terenima,
ali u 7 utakmici WS, očito se čovjek želi junačiti. A kada to još uspije onda je junak. Kada nešto slično napravi drugi put, samo nešto kraće onda je za mene
igrač utakmice sa potezom utakmice. Iako je Davisov 2 run home run epski za pamćenje i atraktivniji, za mene je ovo bilo napraviti na granici nemogućeg.

Na kraju sve je povijest Cubsi su ipak osvojili World Series prvi poslije 108 godina čekanja. Iako sa starijom ekipom bacača već su sada stavljeni kao
favoriti druge godine. Ali to je to od Cubsa, oni ne mogu s ovom postavom napraviti dinastiju, ovo je bilo sad ili nikada. Odnosno nakon 108 godina ili... A
Indiansi imaju se čemu nadati iako su i oni prodali neke svoje mlade nade sa farme da bi obogatili i pojačali ovu momčad... Ostaje ima žal za propuštenom
prilikom jer njih je ponijelo nešto magično tamo negdje kad su Cavsi osvojili naslov, i oni su počeli vjerovati. Belive je i kod njih jačao da se raduju i
vjeruju u ekonomskom propalom sjedištu i već su tamo čini mi se kad su Cavsi osvojili naslov Tribesi završili taj mjesec sa svim pobjedama na domaćem
terenu. Od tada su počeli vjerovati i dovelo ih je to do nečeg fantastičnog...Jer nitko ih nije shvaćao ozbiljno i nitko u njih nije vjerovao. Tek nakon što su
pomeli Boston i poslali neslavno Big Papija u mirovinu ljudi su se zapitali što ako. To je to od Clevelanda ove godine jer Brownsi su kako da se kaže, a u
ostalom LOSS, više puta all day long...

108 godina muke i 8-7 za povijest
Las Vegas, Mirage, Atl. City... Poslije jako dugo vremena Las Vegas je doživio mali poraz. Preživjet će to oni niti ne sumnjamo, ali uzet mu je dio profita na koji su računali. A poslije 3 -1 za Tribese su neki već počeli trljati ruke u utakmici na 4 pobjede i s time da se Indiansi vraćaju doma u zadnje 2 utakmice. Nije bila tajna da su Cubsi bili favoriti od samog početka sezone, pa čak i prije. Kako je rekao jedan menađer poznatog kazina u Las Vegasu, a složili su se i kolege iz Atl. Citya i drugih poznatih oaza ...
108 godina muke i 8-7 za povijest
Las Vegas, Mirage, Atl. City... Poslije jako dugo vremena Las ...
NAdao sam se da ćeš napisati nešto o Cubsima. MASSIVE RESPECT! - Losovius, 3.11.16. 21:59, 0 0 0
To majstoreeee! Konačno baseball tekst na tribini! Respekt do neba. Gledao tekmu, bolesno :) - MMaarrkkoo, 3.11.16. 22:15, 0 0 0
Stvarno je bila prava borba. Dostojna 7 utakmice WS. - mrkino, 3.11.16. 22:50, 0 0 0
10/2016
Rooney out; koga još mora izbaciti Mourinho da bi izgradio momčad?

Od Rooa više ne možeš stvoriti ubojitog napadača. Njega se više ne može staviti u vrh napada i očekivati da će pružiti onakve igre kada je bez problema trpao
protivnicima prije 5-10 godina. Stvara se masovna histerija oko Rooa kao da je on igrač za otpad na isti način kao što su bljutavi bogati "Englezi" sa svojim
preskupo plačenim ulaznicama se okretali protiv legendi klubova kao što su Gerrard i Lampard. Nakon što je cijeli svoj život Gerrard dao Liverpoolu na kraju svoje karijere od navijača je dobio bljutave zvižduke, poruge i javno ismijavanje. Da, ljudi to je današnji nogomet! I ja odbijam vjerovati da u današnjoj momčadi nema mjesta za Rooa. Ako ima mjesta za Younga, Fellainia i Martiala, mjesto se može naći i za Rooneya.

Naravno dok je rezultat tu sve je dobro i nitko ne pljune, kada kola krenu nizbrdo Rooney je kriv za sve. Ali, zanimljivo je da je Mou promjenio ploču i sada
ne ulazi u sukobe s medijima, već im podilazi. Nije jedini Rooney igrao loše par utakmica ali mediji su ga razapeli i Mou ga je stavio na klupi. Dakle on je
svjesno spustio tenzije i naizgled napravio pravu stvar ako se pita Englesko žutilo. Držim da su mediji stavili na klupu Rooneya, i Mou se tu pokazao kao prava pička jer i od kada je Rooneya stavio na klupu kola su i dalje na klimavim kotačima. I igra izgleda još zatupljujuća i gluplja bez imalo inteligencije.

Kakav nogomet je pružio United u najvećem Engleskom derbiju je onakav kakvu je momčad Mou postavio. Mou se postavio na svoj način klasični autobus pred
vratima sa 4+2 u defanzivi sa pokušajima da dobije Murinjovskih (Rehagelovskih) 0-1. A što drugo očekivati kada stavite "snagu" na teren, a "inteligenciju" (Mata i Rooney) na klupu.

Evo ovo je prikaz jedne situacije iz ove sezone protiv Bournemoutha u kakvoj Roo mora igrati. Dakle potpuna sloboda od defanzive do napada, naravno ako akcija ide svojim tokom kao u ovoj akciji. Ali, kod Moua teško da će vremešni Roo dobiti takvu priliku. Zapravo u njegovo današnje poimanje nogometa se takvo nešto uopće neće dogoditi. I to je jedna od mnogih greški koje čovjek sa specijalnim potrebama radi.

Gol Rooneya protiv Bournemoutha. https://www.youtube.com/watch?v=2EtkA87c6gs

Akcija od 4:20 minute na videu kada Roou zabija gol u kojoj Rooney prvi put u akciji prima loptu na svojoj polovici terena i odigrava sa centralnim braničima te Shawom, kasnije sa vezom Herrerom i kada vidi da se akcija odigrala na željeni način i da će Valencia probiti desnu stranu, trči prema naprijed da
možebitni ubačaj dočeka u šesnaestercu. To je klasični primjer kako se Rooney danas jedino može upotrijebiti. Ako u postavi mogu igrati razni Martiali,
Youngi, Fellainiji onda može se naći mjesto i za Rooneya. Jer nemoguće je da Zlatan sam čeka loptu u 16 metara već kod ubačaja sa strane to moraju biti
trojica igrača, kao što su u ovom slučaju bili Zlatan, Roou i Martial pored četvorice igrača Bournemoutha. Na uštrb manje pretrčanih kilometara Rooa u sredini što bi trebao jedan takav veznjak trebao stavljeni su neinteligenti defanzivno orjentirani igrači. Ti igrači nemaju osjećaja za igru kao što ima Rooney i oni naprijed loptu mogu prenjeti samo na silu i fiziku nikako na inteligenciju. Ako je Rooney mogao tu akciju odigrati prije 2 mjeseca to može i
danas. Rooney nije zaboravio igrati u 2 mjeseca, on nije u padu forme od jučer, on jedan vremešni igrač koji ne drži korak sa fizičkom snagom kao njegovi vršnjaci.

Ali, to se nije dogodilo u zadnja 2 mjeseca, Rooneya je trebalo planski zamjeniti, ali kako se u današnjem Unitedu igrači ne mjenjaju planski, već se to rade
instant isplatom Raioli danas je situacija da je Rooney za sve kriv. Najbliže što je United došao zamjeni legendarnog Scholesa i njegovoj igri u sredini je Rooney. Zato su ga godinama treneri i gurali u sredinu jer nikako nisu mogli naći niti približno dostojnu zamjenu za legendarnog "žutog". Nikakvi Andersoni,Carricki,Fletcheri, Pogbe, Herrere i slični ga neće zamjeniti. Malo je takvih plemenitih igrača koji mogu loptu lakoćom što dugom što kratkom loptom prenjeti iz obrane u napad. Nema puno igrača tipa Lampard, Gerrard, Kroos, Modrić, Xavi... Dakle Rooney je kriv za ovogodišnju lošu igru Uniteda, a tek je za vidjeti što i kako i do kada će čovjek sa specijalnim potrebama na klupi Uniteda manevrirati igračima i medijima. Odbrojavanje do medijskog ludila i početak udara na Mourinha je odavno započelo. On zasada svoje šahovske figure odlično pomiče, ali i ta igra ima svoj kraj, a nije tika-taka već zvuči, tik-tak-tik-tak...

Pričajmo malo o Rooneyu...
Od Rooa više ne možeš stvoriti ubojitog napadača. Njega se više ne može staviti u vrh napada i očekivati da će pružiti onakve igre kada je bez problema trpao protivnicima prije 5-10 godina. Stvara se masovna histerija oko Rooa kao da je on igrač za otpad na isti način kao što su bljutavi bogati "Englezi" sa svojim preskupo plačenim ulaznicama se okretali protiv legendi klubova kao što su Gerrard i Lampard. Nakon što je cijeli svoj život Gerrard dao Liverpoolu na kraju svoje karijere od navijača je dobio bljutave zvižduke, poruge i javno ismijavanje. Da, ljudi to je današnji nogomet! ...
Pričajmo malo o Rooneyu...
Od Rooa više ne možeš stvoriti ubojitog napadača. Njega se ...

Respekt: sthagon,

Ne slažem se: Mihovil0, draxy, Losovius,

...stvarno mi se neda... - mrkino, 20.10.16. 13:54, 0 0 0
pričamo o različitim stvarima... - mrkino, 20.10.16. 14:01, 0 0 0
Očito. - Lwave, 20.10.16. 14:22, 0 1 0
Rooney je igrač koji je živio od fizikikalija i danas ih je potpuno izgubio. Mislim da ne bi mogao igrati u prvoj postavi niti jednog kluba u Premiershipu. Zbog njega je i Engleska izgledala tako kako je na Euru... - Losovius, 20.10.16. 18:32, 0 0 0
Kad dođe novi trener, bolne rezove mu je najlakše napraviti na početku mandata, a većinom ih i jedino tada može napraviti. Ako želiš stvarati novi United, pitanje je zašto bi se dodatno bavio i razvlačenjem Roonijeve karijere? To nikome ne odgovara. - sthagon, 21.10.16. 9:11, 0 0 0
10/2016
Rooney out; koga još mora izbaciti Mourinho da bi izgradio momčad?

Za sve poslije Moyesa kriv je financijski mag Ed Woodward.

Za cijelu ovu tragikomičnu zbrku oko nemogućnosti vraćanja Uniteda na stare staze slave je kriv baš on. On je ekonomist i kao takav može gledati samo kroz
novac. I to je sve odlično kad ima Sir Alexa kao tipičnog primjera engleskog menađera koji se bavi izborom i radom oko svega ostalog što se tiče nogometa kao struke. Kao zadnju želju kada je odlazio Sir Alex imao je postavljanje Moyesa kao svog nasljednika. I što je u Moyesovom radu vidio Sir Alex nikada nećemo
saznati. Sigurno je vjerovao da je našao nasljednika koji bi u novoj eri nakon njega Moyes u najmanju ruku održavao United u vrhu svjetskog nogometa. Ali Sir
Alex je bio vizionar i ta njegova neosporiva filozofija bi mu prošla osamdesetih ili devedesetih, ali danas to ne prolazi. Tako da je Moyes bio progutan kao
žrtva današnje ekonomije u kojoj nema vremena za bajke i tople priče već je bitan novac, a novac dolazi rezultatom danas, a ne kroz ere u nogometu.

No, da se vratimo na Eda. Da se razumijemo Ed radi odličan posao u svojem poslu kada bi ga gledali striktno u okvirima ekonomije i financija. Manchester
United je iz godine u godinu jedna od 3 najbogatije nogometne momčadi u svijetu unatoč lošim rezultatima i neigranju u ligi prvaka. Iako United već ima dobro
utabani put na Kineskim i drugim tržištima, Ed tu radi odličan posao. Sve bi to bilo idilično da Ed nema nimalo osjećaja i smisla za nogomet. I kada već
nemaš nimalo osjećaja za tu igru moraš se okružiti ljudima koji to imaju. A za sve to nije morao trošiti milijune funte niti tražiti daleko, trebao je samo
pogledati u svoje dvorište. Za to je imao igrače poput Nevilla, Scholsea, Giggsa... No on se odlučio na pokušaje instant projekte povratka Uniteda koji mu se
jedan za drugim odbijaju o glavu. Uzevši menađere teškog karaktera i mentaliteta, ali dokazane kvalitete i iskustva sebi je na neko vrijeme održao mač nad glavom, ali do rezultata će teško doći. Dvojica menađera su odmah po dolasku sebi postavila momčadi po svom ukusu što samo po sebi se smatra pod normalno, ako nisu egoisti koji sami sebi seru u usta. Uzmimo za primjer odnos Mate i Mourinha koji nije volim te-ne volim te, već je više mrzim te, ali trebam te i iskoristit ću te.

Ed dobro prodaje priču i sebi osigurava stolicu jer tko će njemu prigovoriti kad je doveo svjetski najbolje od najboljih trenera. Cream della Cream kako da
ne. Možda nekad davno, no realno ovo je Ed pokupio sa dna kante njihovih karijera. Svake godine Ed kreće sa novom kampanjom i to se prodaje. 2 puta je
prodavao istu priču. Počinje nova Era Uniteda sa Moyesom, i nakon toga sa LVG. Danas više ne prodaje priču da počinje nova era Uniteda, već prodaje United
bajku na drugi način. Danas je u igri sa pričama "sada je Zlatanovo vrijeme" i "Pogback" povratak sina razmetnog. Teško je reći kada će doći Unitedovo
vrijeme, sigurno je da ove godine neće. Ako gledamo sa Mourinhom doći će kada on proguta svoj ego, dobro ga prožvače i onda ga posere. A, da bi to prošlo
kroz probavni sustav, i kroz tanko i debelo crijevo to je proces i to će potrajati.

United danas ima na raspolaganju dobru momčad, i uz par inteligento dovedenih pojačanja čak i s Mourinhom United može do dobrog rezultata. Ove sezone
Mourinho se mora izboriti za nastup u ligi prvaka, znači realno više 4 nego treće mjesto Mou mora uhvatiti s ovom momčadi. Mou to naravno može napraviti ne
toliko sa svojom prožvakanom filozofijom igre već koliko svojim iskustvom i individualnoj kvaliteti pojedinih igrača. Zlatan, Pogba, Mata su igrači koji
svojom individualnom kvalitetom i jednim potezom rješavaju utakmice i donose lake bodove koji će Mourinhu ove sezone trebati više nego ikada. 

Što se tiče Eda, Ed će trajati dok donosi vlasnicima novac u jednoj od njihovih igračaka nazvanoj Manchester United. Ionako više nikoga nije briga za nogomet kao igru i za navijače bez kojih teško da bi United bio jedan od najbogatijih klubova na svijetu igrajući prosječni Premierligaški nogomet. 

Pričajmo malo o Edu...
Za sve poslije Moyesa kriv je financijski mag Ed Woodward. Za cijelu ovu tragikomičnu zbrku oko nemogućnosti vraćanja Uniteda na stare staze slave je kriv baš on. On je ekonomist i kao takav može gledati samo kroz novac. I to je sve odlično kad ima Sir Alexa kao tipičnog primjera engleskog menađera koji se bavi izborom i radom oko svega ostalog što se tiče nogometa kao struke. Kao zadnju želju kada je odlazio Sir Alex imao je postavljanje Moyesa kao svog nasljednika. I što je u Moyesovom radu vidio Sir Alex nikada nećemo saznati. Sigurno je vjerovao da je našao ...
Pričajmo malo o Edu...
Za sve poslije Moyesa kriv je financijski mag Ed Woodward. ...

Respekt: Sylar, marko_marcus, sthagon, Losovius,

Ne slažem se: Mihovil0, Losovius,

Jasno mi je kako hejtanje proizlazi iz ljubavi prema Utd-u. Ali premisa "za sve je kriv Ed" zahtjeva ipak malo vise dokaza i obrazlozenja, bar bi ih ja volio vidjeti, pa bi oko toga mogli raspravljati. Ovako to ispada samo kao izraz ogorcenosti... - Mihovil0, 16.10.16. 15:06, 0 0 0
...jer United nije tamo gdje bi ga volio vidjeti. Pa onda sve lose personaliziras u Edu, bez da uopce uzimas u obzir okolnosti. Daleko od toga da nije vukao neke krive poteze, ali nimalo se ne slazem s "za sve je kriv Ed" nacinom razmisljanja. - Mihovil0, 16.10.16. 15:08, 0 0 0
Ja sam svoju tezu iznio a na tebi je da se ne složiš s njom...dokaze traži negdje drugdje... - mrkino, 16.10.16. 16:28, 0 0 0
između ostalog Eda sam sasvim dovoljno nahvalio što se tiče ekonomije...tako da ako gledaš analizu u cijelini Ed nije kriv za sve jel tako? ako pročitaš samo naslov e jbg.onda je valjda kriv. - mrkino, 16.10.16. 16:38, 0 0 0
Ja sam svoje naslaganje iznio, sad ga samo obrazlazem. I mislio sam na teren a ne na ekonomiju (iako nisam specificirao). - Mihovil0, 17.10.16. 0:58, 0 0 0
06/2016
Tribina hipoteza; o stvarima koje nemaju svoju temu...

Dali momčadski WHIP kad je povezan sa ERA daje nekakve naznake? Zašto i kakve naznake daje WHIP jedne cijele momčadi u Major League Baseball, kad je povezan sa ERA iste momčadi? Zašto su Cubsi trenutno 2 koraka ispred ostalih na putu do naslova? Dali možemo reći da će sigurno osvojiti naslov ove sezone?

WHIP

Iako je većini obožavatelja ovog sporta najvažniji i najrelevantniji statistički podatak kod bacača njegova ERA- earned run average (poeni odnosno runovi koje je bacač dopustio u 9 inninga ili ti ga izmjena), WHIP je jedan malo opširniji pokazatelj u bacačevoj statistici koji je često zanemaren.

Naime u slobodnom prijevodu WHIP bi označavao statistički podatak i zbroj dopuštenih walksa (ne znam kako da iskažem riječ za ovo, hodanje...slobodan prolaz...) + udaraca po inningu koji je bacač bacao. Naravno da što je WHIP manji, to je bacač bolji u tom segmentu. 

Možda još malo da se objasni, WHIP bi označavao koliko je jedan igrač/bacač sposoban da sam spriječi igru protivnika odnosno udarača da uopće dođe do baze. Jer ako uzmemo u obzir da udarači u baseballu dolaze do baze ili putem walksa (kada bacač baci 4 loše lopte u odnosu na dobre lopte) ili naravno udarcem, dolazimo do zaključka da je igrom bacača koji ima odličan statistički WHIP, znatno umanjena mogućnost udarača da osvaja baze, a samim time i poene po izmjeni. 

Rekord

Rekord po WHIP statistici u cijeloj jednoj sezoni drži Pedro Martinez dok je bacao za Red Soxe u sezoni 2000. Tada je zabilježio WHIP 0.7373 i srušio rekord od 0.77 Guya Heckera. Pedro Martinez je tek 2004 osvojio World Series sa Red Soxima sa puno lošijem statističkom učinku, ali njegov doprinos povezan sa cijelom momčadi je donio naslov. Jedan igrač može donijeti puno pobjeda u regularnom dijelu i postsezoni, ali jedan bacač ne može bacati svaki dan već samo onoliko koliko mu tijelo dozvoljava. Samim time jedan igrač nemože sam u baseballu donijeti naslov, to mora biti posložena cijela ekipa. 

Chicago Cubsi danas

Prije početka sezone kladionice su skoro doživjele kolaps koliko je ljudi uplatilo na Chicago Cubse za osvajanje World Series 2016. Jednostavno rečeno svi vjeruju Cubsima ove sezone. Dobro, skoro svi. Iako Cubsi imaju vjerojatno najveći razmak od zadnjeg osvojenog naslova, odnosno najviše čekaju naslov prvaka uzevši u obzir ne samo Mlb već sve profesionalne američke sportove. Cubsi su zadnji naslov prvaka osvojili prije 107 godina. Puno je tu priča oko Cubsa, o prokletstvu, urocima i dr. no  to je zasebna tema. 

Kakve veze imaju WHIP i Chicago Cubsi? Cubsi su sa 43 pobjede danas su vodeći u mlb,no duga je sezona u mlb, nije još ni polovica još se tu sve da promjeniti. WHIP je jedna bitna stavka koja izdvaja Cubse od ostalih ove sezone. WHIP jednog igrača ne znači puno za momčad, ali kad cijela momčad ima dobar WHIP to je več značajno. Naime trenutno Cubsi trenutno imaju WHIP ispod 1.00, točnije Cubsi imaju WHIP 0.98 nakon odigranih 60-ak utakmica. Najbliža sljedeća ekipa po toj statistici su Dodgersi koji imaju WHIP 1.10. Znači da Cubsi po WHIP statistici dopuštaju po izmjeni manje o 1 igraču da osvoji bazu. Dakle ne poen nego jednu bazu! Cubsi su dopustili oko 40-ak poena manje od sljedećih drugih Metsa po statistici dopušteni poeni. 

Igrači

Malo o igračima koji provode WHIP Cubsa u djelo. Uzmemo li 5 najboljih igrača trenutno po WHIP statistici u mlb, čak troje ih je iz Cubsa. Prilično nevjerojatan učinak je to trenutno u ovoj sezoni. To su redom Lackey 0.93, Lester 0.95 i Arrieta sa isto 0.95 WHIP. Triple-J. Svakom ime počinje sa J. John, Jon i Jake. Preiskusni bacači svaki sa 30+ godina (37,32,30) zajedno njih trojica protiv ostalih momčadi u utakmicama koje su startali  ove sezone imaju omjer 25-6. Dakle direktno i sami su donijeli 25 pobjeda Cubsima ove sezone od 43 koliko su Cubsi pobjedili. 

***Samo malo za napomenu iako je vjerojatno svojevrsni grijeh spomenuti njegovo ime i riječ napomena u istoj rečenici (on zaslužuje zasebnu temu), treba reći kako od prvih 5 mjesta prema WHIP statistici bacači Cubsa zauzimaju 2,3 i 4 mjesto ove sezone. Da, ipak ih trenutno u jednoj momčadi jedan igrač poprilično gazi. To je vjerojatno najsavršeniji bacač današnjice, a za povijest ćemo još vidjeti gdje će se svrstati na kraju karijere. Njegovo ime je Clayton Kershaw (28 godina) i igra za LA Dodgerse i ima WHIP 0.65. Dakle ako bacač Cubsa npr. Arrieta ima WHIP od 0.95 što je uz njegovih 1.86 ERA poprilično odlično, još uvijek je pojedinačno statistički gledano pola koraka iza Kershawa. Kershaw ima WHIP 0.65 sa ERA 1.52. Predvodnik je u još nekim statističkim podacima. Prvi je došao do troznamenkastog broja izmjena u kojima je bacao. Bacao je u 100.2 izmjene do sada u 13 nastupa. Sljedeći je Arrieta bacio 87 izmjena. Ima i najviše strikeouta 122 itd...

Momčadski WHIP razdvaja WHIP pojedinog igrača i zašto su Cubsi 2 koraka ispred svih.

Uzmemo li u obzir kako Kershaw baca za Dogerse koji imaju 1.10 WHIP, ali ERA 3.50, za razliku od Cubsa koji imaju napomenutih 0.98 WHIP koji vežu sa ERA 2.34 daju nam naznaku razlike između 2 podatka koji ih razdvajaju trenutno na tablici. Trenutno ih razdvaja oko 10-ak pobjeda razlike. No ako uzmemo u obzir da ih uz bliski WHIP (1 i 2 mjesto), i ERA gdje drže 1 i 6 mjesto u MLB, ofenzivno ih djeli 15 mjesta. Naime Cubsi su postigli 70-ak poena više od Dodgersa i zauzimaju 3 mjesto dok su Dodgersi na 18 mjestu po postignutim poenima.

Tu dolazimo do gore navedenog Martineza koji drži rekord sa Red Soxima iz 2000 godine sa WHIP 0.7373 u jednoj sezoni. Koji iako je bacao fantastično druge okolnosti tokom duge sezone su se trebale posložiti da sa Red Soxima osvoji naslov tek 2004 iako nije tako dobro bacao kao npr. u sezoni 2000. 

Dali ih sve to označava Cubse kao prvake ove sezone? Naravno da ne. Dali su na dobrom putu? Trenutno itekako da! Ali sezona je jako duga u mlb, iako teško da će odjednom drastično kao momčad pasti u WHIP statistici do kraja sezone. Dakle jedan igrač može počet loše bacati, ili se ozljediti, ali cijela rotacija neće se odjednom raspasti i počet bacati loše. Eventualno bi ofenzivno Cubsi mogli zakazati u jednom periodu sezone i manje pobjeđivati,ali to opet nebi povećalo WHIP kod Cubsa već bi bacači mogli bacati odlično i nebi ih pratio ostatak momčadi. Da ih ne treba već sada proglašavati osvajačima WS, ne treba ići daleko u povijest. Prošle sezone su Blue Jaysi imali suprotni učinak. Na kraju regularnog dijela sezone bili su uvjerljivo neprikosnoveni u postignutim poenima sa daleko više ispred svih. Na kraju u postsezoni kao momčad nisu uspjeli složit pravi balans između ofenzive i defanzive i otišli su doma bez naslova. 

I ako netko vjeruje u prokletstva onda bi se bar što se tiče Cubsa bez problema mogao pozvati na to da ove sezone neće otići do kraja.

Što za Cubse znači njihov trenutni WHIP?
Dali momčadski WHIP kad je povezan sa ERA daje nekakve naznake? Zašto i kakve naznake daje WHIP jedne cijele momčadi u Major League Baseball, kad je povezan sa ERA iste momčadi? Zašto su Cubsi trenutno 2 koraka ispred ostalih na putu do naslova? Dali možemo reći da će sigurno osvojiti naslov ove sezone? WHIP Iako je većini obožavatelja ovog sporta najvažniji i najrelevantniji statistički podatak kod bacača njegova ERA- earned run average (poeni odnosno runovi koje je bacač dopustio u 9 inninga ili ti ga izmjena), WHIP je jedan malo opširniji pokazatelj u bacačevoj statistici koji je često zanemaren. Naime ...
Što za Cubse znači njihov trenutni WHIP?
Dali momčadski WHIP kad je povezan sa ERA daje nekakve ...

Respekt: Losovius, Lwave,

02/2016
Tribina hipoteza; o stvarima koje nemaju svoju temu...

Sharbini brothers intro aka neželjeno dijete...

Ahmad i Anas Sharbini zaista nisu loši momci. Tko ih je upoznao zna da je Ahmad malo inteligentiji i zreliji je uvijek bio neovisno o godinama. Dok je Ahmad često bio čvrsto na zemlji, Anas je uvijek lutao bio povodljiv, neki bi rekli u situacijama bliskim susretima s njim čak i umišljen. Ahmad bi često bio prvi koji je plačao cuge po kafićima, Anas bi se držao kao da ima zmiju u đepu. Za razliku od finog i pristojnog Ahmada, Anas je često znao gledati u nebo, ne pozdravljati ekipu, gledao je prečesto sebe u zrcalo. I vjerujte mi oni zaista jesu domaći dečki i neka su nosili kapetanske vrpce svaki u svoje vrijeme, jer kad čujete kako Anas priča na Grobinščini (iako ne zna povezati par složenih rečenica, ali nije mogao ni Boško Balaban pa što) čovjeku se omili kao čovjek koji se ne bi trebao sramiti mjesta svog rođenja, jezika čakavskog koji priča, pa niti porijekla svojih roditelja. Iako u kvartovskim štorijama mnogi insinuiraju da je baš u tome problem, da nikada nije osjećao pripadnost Rijeci i Hrvatskoj, dječja podbacivanja i da mu je to dosta smetalo u karijeri, te da mu je samopouzdanje uvijek mnogo ovisilo o tome. Ali...

Nedaj bože oca koji prodaje svoje dijete kao kurvu.

Svaki puta kada bi Anas kroz karijeru proigrao, kada se njegovo ime pojavilo u tekstovima i kolumnama lijepe naše, riječka #lafamilia zvan otac Jamal bi uvidio situaciju kako napraviti nešto bolje za Anasa (čitaj) #lafamiliju sebe. I uvijek bi iznova sje... svoje dijete. I došao je taj dan kada mi je drago da smo se "zasada" (posudba u Osmanlispor) rješili Anasa. Ali ne uopće toliko Anasa, već #lafamilije Jamala. Vječiti talenat Anas i njegov brat su definitivno obilježili svoje igračke godine i jedan dio povijesti kluba iz Rijeke. Anas je bio igrač trika, vica, brzine, brze promjene kretanja i kratkotrajne inteligentnosti u igri. Kroz svoju karijeru nikada nije i neće ispuniti svoj putpuni potencijal iz više razloga. Kratkotrajna inteligencija je bila igra od 60 minuta. Znao je biti nezaustavljiv sa svojom brzinom trka i prodornosti po boku. Njegove asistencije vanjskim dijelom noge ćemo još pamtiti u Rijeci. Golove koje je nerijetko davao velikim rivalima pogotovo, a svim drugim momčadima malo manje dugo ćemo pamtiti. Ali ta njegova 60-minutna igra je često nervirala navijače, na kraju ih sa Anasovim ponašanjem i podjelila, ali i skaute drugih klubova kroz karijeru. Nitko mu nije osporavao talenat nikada ali, nedovoljno zalaganje na utakmicama i treningu, nepojavljivanje na istom, opijanje i kockanje, neprofesionalizam koje je dovodilo do košmara u glavi što bi rezultiralo njegovim toplo-hladnim 60-minutnim igrama zaista dovodi u pitanje dali je moguće da Jamal ne vidi šta je radio svojem dijetetu.

Cijelu karijeru je Jamal pokušavao prodati i zaraditi na svojoj djeci, što više puta, podebljati ugovore što više puta, dobiti bonuse što više puta. Prečesto se događalo da nebi bilo daleko od istine da bi Anas odigrao dobru polusezonu ili sezonu, čak dobio poziv u reprezentaciju, gdje bi i gol zabio da bi #lafamilija Jamal krenula na turneju po bliskom istoku jer takve igrače tamo može prodati na video isječak. Skautima iz europskih klubova nije problem pratiti ga i gledati ga dosta utakmica zaredom i vidjeti da nema tu konstantu koju traže jači europski klubovi. Ruku na srce nije ni bliskoistočnim klubovima problem popratiti igrača da oni to žele, ali često to ne rade. Što na kraju rezultira brzopoteznim rastankom. Pokaži im video s najboljim isječcima, tunelima i golovima i to je već pola posla. Na to je uvijek računao Jamal, na klubove s puno novaca danas, bez puno dugoročne vizije za budućnost.

Pred dosta godina i nekolicine njegovih dobrih igara za Rijeku te je bio u širom krugu popisu igrača za reprezentaciju kada je izazvao prometnu nesreću i pobjegao s mjesta nesreće, tati doma na otrježnjenje. Kažnjen je oduzimanjem kapetanske vrpce, ali vrpca je ostala u #lafamijiji, preuzeo ju je brat Ahmad. Tada je isto Jamal tražio udavače s bliskog istoka kako utopiti sina i unovčiti na njemu nešto zlatnika...Evo par izjava koje govore o nezrelosti njegovih poteza i možebitnom neshavaćenom odnosu sina-oca, sina/igrača--oca/menađera...

Izjava Anasa iz listopada 2014 godine nakon ponude s Tajlanda:

"Sastao sam s ljudima iz kluba koji su meni prepustili da donesem konačnu odluku. Sve je dogovoreno oko odštete i mojega ugovora" rekao je Sharbini mlađi i demantirao oca koji je rekao da Anas odlazi jer ga "Kek ne voli".

Izjava Anasa nakon nepojavljivanja na polasku autobusa prošle godine pred utakmicu s Osijekom:

"Prihvaćam kaznu koju je klub odredio i nadam se da ću zalaganjem na treningu ponovo steći povjerenje suigrača i trenera, te dobrim igrama u budućnosti iskupiti se za ovu pogrešku"

Sadašnjost je kuća sazidana od sapuna

Znate ono jednom u sto godina kada vam odluka države ide na ruku, a vi i dalje tražite od države još i još i još...Poznato? Naravno da ne! Jer to mene neće, niti vas neće pogoditi, država vam nikada neće izaći u susret, ali #lafamiliji Sharbini je...Naime u ono vrijeme "prljavih papira" (kao da su danas čistiji), kada su 2009. godine braća Sharbini odlazili iz Rijeke u Hajduk, jedan od mnogostrukih okorisnika koji je bio posrednik u onoj doktrini šoka je bio Sanjin Ugarković. Kao posrednik u transferu u kojem je sudjelovao i otac Jamal jer je on uvijek znao i radio "najbolje" sa svog sina (čitaj sebe), potpisan je ugovor da će se između ostalog Ugarkoviću isplatiti 10% od ukupnog iznosa četverogodišnjih primanja. Kada bi to izračunali računica je došla na 144 tisuće eura koje su trebale biti isplačene Ugarkoviću. #lafamilija Sharbini odbija to platiti i Ugarković putem suda traži "svoj" postotak. Arbitražni sud Hns-a je samo jednim djelom usvojio Ugarkovićev zahtjev iz prostog razloga jer njegov potpis nije bio na tom ugovoru, već je samo naveden kao jedan od mase muljatora zvanih posrednici u jednom ugovoru. 45 tisuće eura je iznos koji je Anas trebao uplatiti u roku od 30 dana ili će biti suspendiran što danas i je da ne smije nastupati za Hnk Rijeku niti u prijateljskim utakmicama. Naravno tih 30 dana u našoj državi traje 6 mjeseci. Odluka je donesena još na ljeto, i opet je Hns išao na ruku #lafamiliji, nisu ga suspendirali jer su pretpostavili da će se on žaliti sezona je već počela itd., pa su unatoč odluci ga pustili da odigra cijelu jednu polusezonu. "Bravo" za Hns u već naviknutoj praksi regularnosti i držanju standarda prava i pravičnosti.

Ugarković je poduzetnik isto kao i Damir Jozić koji je novoizigrani od #lafamilije Sharbini. Jozić je doveo predstavnike turskog prvoligaša Osmanlispora u dogovoru s Jamalom, s ozbiljnim namjerama i ugovorom od 300.000 eura po sezoni za 2 i pol godine. Polusezonu bi mu navodno isplatili 150.000-200.000 eura. Naravno da je Jozić sav crven i izblamiran poslao ljude na Pleso nazad za Tursku praznih ruhu, pune glave neozbiljnosti jednog od #lafamilije Sharbini nakon što se Anas nije pojavio na sastanku. Na ovaj zadnji istup ove turske sapunice jadan otac Jamal se oglasio i navodi da je dobio za isti klub nekoliko raznih ponuda od više menađera i da neće on svoje djete prodavati tamo? U istom proglasu on nagovara zajedno sa starijim bratom Anasa da nastavi trenirati u Rijeci, znajući da za Rijeku ne smije nastupati dok ne plati dug Ugarkoviću koji ne žele platiti. Nakon što je više puta "preprodavao" svoju djecu kao diler na raskrižju njihovih karijera, odjednom se čudi i ne zna, što su to posrednici i menađeri i zašto su njihove tarife različite. E pa "nedragi" Jamale laži nekog drugog, nas više nećeš, svaki posrednik ili menađer ima svoju tarifu i prilagođava se tržištu, a ti to dobro znaš kroz toliko godina s karijerama svojih sinova. Bilo to 2,3,5 ili 10% od ugovora ili dogovora, nitko ti neće dovesti s avionom pred vrata kupca i onda se odreći svog honorara dok ti sjediš doma i praviš se mutav. Nekada si sam išao po svijetu i tražio udavače za svoje sinove, a danas si lijen i za to. Ipak je po informacijama pametniji brat Ahmad uzeo stvari u svoje ruke i bez Jamala pod ruku s Anasom kao nekad u Hajduku, otišao u Tursku dogovoriti se sa Turskim prvoligašem.

Prepošten - prejeb.. Kek ga nije volio (Jamalove izjave) i ostale štorije...

Hnk Rijeka je uvijek bila poštena, nekada davno i prečesto naivna prema Anasu. Ali, u Rijeci su itekako znali što Jamal radi od svog sina. I pitanje je dali je trebala Rijeka reći kakav je otac Jamal i šta on radi i iznesti prljavo rublje u javnost. Kek je znao sve o Anasu i možda baš zbog te svoje "Kekovske slabosti" koju je imao prema Anasu jer zbilja ga je volio, nikada nije htio izlaziti u javnost s Jamalovim prljavim rubljem. I nije samo jednom Kek dao priliku Anasu da se vrati, i nije mu samo jednom dao kapetansku vrpcu, da bi ovaj to upropastio. Teško je odgojiti dijete, a još ako imaš oca kao što je Jamal koji kao svodnik misli samo na kako zaraditi na djetetu, a ne kako da mu talentirani dječarac napreduje prvo kao čovjek zatim kao i igrač, a novci će doći s vremenom. Nikada Jamal neće shvatiti da ipak novci nisu najbitniji u životu. Anas će to možda i shvatiti kada već bude prekasno. Jer kako ići protiv oca koji te je odgajao na jedan način? Kako se sada odjednom ustati i reći sada je dosta! Sada shvaćam, sad ja odlučujem o svojoj sudbini. Ali onda bi to isto morao reći kocki i piću, a u tom trokutu ovisnosti odjednom prekinuti sve 3 je nemoguće.

Zaista te shvaćam Anase i žao mi je...ali nadam se da se nikada nećeš vratiti u HNK Rijeku, pa makar Rijeka bila u drugoj ligi dok god ti je menađer/savjetnik rođeni otac...pozdrav i sretno u Turskoj osim ako ti #lafamilija nešto ne preokrene (čitaj sjebe)...

Anas = igrač slučaj koji to nikada nije želio biti!
Sharbini brothers intro aka neželjeno dijete... Ahmad i Anas Sharbini zaista nisu loši momci. Tko ih je upoznao zna da je Ahmad malo inteligentiji i zreliji je uvijek bio neovisno o godinama. Dok je Ahmad često bio čvrsto na zemlji, Anas je uvijek lutao bio povodljiv, neki bi rekli u situacijama bliskim susretima s njim čak i umišljen. Ahmad bi često bio prvi koji je plačao cuge po kafićima, Anas bi se držao kao da ima zmiju u đepu. Za razliku od finog i pristojnog Ahmada, Anas je često znao gledati u nebo, ne pozdravljati ekipu, gledao je prečesto sebe ...
Anas = igrač slučaj koji to nikada nije želio biti!
Sharbini brothers intro aka neželjeno dijete... Ahmad i Anas Sharbini ...
Izvanredna analiza! Ima gramatičkih nedorečenosti, ali to ćemo editirati s guštom. Jer šteta je da postoje u ovako kvalitetnom tekstu - Losovius, 4.2.16. 17:30, 0 0 0
Gramatika je precjenjena i ponosim se svojim neadekvatnim, neakademskim obrazovanjem. ;-) - mrkino, 4.2.16. 17:41, 0 0 0
Fantastičan tekst, s užitkom sam čitao. :) - pazzomario, 6.2.16. 0:57, 0 0 0
Sve si rekao ... mali je iskoristio valjda 30% od svojih mogućnosti a krivci tome su prvo on, a onda i Jamal. - Krkan, 7.2.16. 11:36, 0 0 0
12/2015
Vuče li Rijeka dobre poslovne poteze ili je kritika navijača opravdana?

Od kada se otvorila Rujevica, moram priznati da sam se jako trudio da mi na jedno uho uđe, drugo izađe hrpa gluposti kojih sam se naslušao. S jedne strane jedno od najljepših, najboljih zdanja, najmodernijih u ovom djelu europe, s druge strane konfuzno, elitistički, neorganizirano, bezobrazno...

Svaka strana ima neka svoja uporišta pa da ih vidimo.

Dok su u cijelom gradu bili obljepljeni jumbo plakati jedne od najplodonosnijih i odlično odrađenih kampanja što se tiče povečanja pretplatnika "Zajedno smo Rijeka", sve je bilo dobro. Zamislite od Opatije, preko Kantride,Zameta, Turnića, Drenove, Centra, Vežice... i sve to preko Jumbo plakata koji se vide iz svakog auta u prolazi, koji vidi svaki čovjek koji šeće ulicom sa psom na najistaknutijim mjestima u gradu osjećao se ponos i pripadnost. Rijeka je igrala dobro bila je druga u prvenstvu "opet". Rijeka nije najugodnije ušla u sezonu, ispala je iz europa lige, ali dobro... Rijeka na polusezoni kasni koji bod za Dinamom, mogla je biti prva, zbog pojedinih loših rezutata na kraju ispustila je pokoji bod. Ali samo 2 boda za Dinamom na polusezoni za klub kao što je Rijeka to se mora gledati kao brutalno dobar rezultat. Dinamo je moćniji, ima više boljih igrača, bolju logistiku, veći buđet, veće plače... Rijeka je prošle godine u utrci za Dinamom pala u nastavku prvenstva na proljeće, možda je bolje da je sada pala i da je samo 2 boda zaostatka i da pauza slijedi.

Više ljudi, više pretplata, više zahtjeva, više problema...

Stadion

Hajdemo reći da je zapelo na relaciji grad Rijeka-ministarstvo-Hnk Rijeka što se tiče početka reizgradnje Kantride. Zapravo treba dobro ispitati gdje je zapelo, pa onda upirati prstom. Najlakše je uprijeti u Hnk Rijeku, jer ona je prva na udaru. A to što bi političari preko svojih kanala, pobratimskih građevinskih firmi najradije 2 puta srušili i 2 puta izgradili Kantridu (čitaj farbali tunele), za dvostruko više novaca, za to smo uskogrudni za razmišljati. Pa raširimo malo svoje vidike, ne gledajmo samo kao konji ispred sebe. Razmislimo malo. Usporedimo ulagače u Hnk Rijeku i želju da se napravi novi stadion i Ikeu. Ikea je jedna od najvrijednijih firmi na svijetu, brend za namještaj za koji je svatko čuo. Dali znate koliko su oni čekali dozvolu za rad u Zagrebu? 6 godina!! 6 godina su se zaje.... sa birokracijom da bi otvorili svoj centar, a pogledajte kakva su oni firma. Ali zamislite nakon 5 godina ne odustati?! Nego imati strpljenja i nakon 6 godina izboriti se za svoje snove, svoju želju, svoj plan. A zamislite jada i čemera u Rijeci se čeka već 6 mjeseci nakon kraja prošlog prvenstva. Još i manje od ispadanja Rijeke iz Europa lige koji je bio drugi razlog početka reizgradnje Kantride. "Sramota"!! 6 mjeseci!! Krenimo za giljotinjom! Hajdemo svi u jedan glas "glave na panj". Volpi, Mišković, Kek, Obersnel svi su krivi za sve! Sve mora biti gotovo odmah ili ništa. Pa ljudi moji nismo mi Kinezi da napravimo zgradu u 10 dana. Naše zgrade se rade godinama, u neke stadione se utucaju novci na održavanja koliko bi ih došao novi stadion ala Wembley.

Ulaznice/navijači

U čemu je jedan od najvećih problem/propusta navijačkih skupina u cijelom svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Problem je u tome da se problemi ne rješavaju sustavno i organizrano već kad nekom voda dođe do grla (dobije kaznu za nepropisno parkiranje) onda se dižu tenzije i stvara se panika. Ulaznice su izračunavši to po postoku najviše skočile one najjeftinije za D tribinu odnosno Armadu na 70kn (izuzmimo E -obiteljsku tribinu). Prije na Kantridi si mogao najjeftinije kupiti za recimo 30-40kn danas se to poduplalo. Za cijene ulaznica se već znalo od početka igranja na Rujevici, njurgalo se, ali je posjećenost bila velika, takva je bila i euforija. Cijene ulaznica se nisu mjenjale, i nitko nije odmah reagirao i zatražio službeni sastanak sa rukovodećim tijelima kad su krenule prodaje ulaznica pojedinačnih ili kompleta već se sada želi vršiti pritisak kada su se nakupili problemi i netko je dobio kaznu za nepropisno parkiranje. Jer nikome nije u cilju gledati ekipu u prvoj ligi sa paznim stadionom bez navijača. Tako da je odrađen službeni sastanak i iznio se plan, želje i ideje Armade (HoćuRi nije službena stranica niti službeni stav Armade), Hnk Rijeka bi izašla ususret i najvjernijim navijačima i dali bi im popust. Ne nego se čekalo druge probleme da se "uvidi" katastrofalno stanje na jednom od "najmodernijih" kampova u ovom dijelu europe. S druge strane zašto bi postojala fleksibilnost rukovodećih ako nema snažnog uporišta i protivljenja s druge strane onih koji plačaju.

Ali uzmimo "fleksibilnost" Hnk Rijeke kod koje najjeftijije ulaznice dođu 70 kuna. I onda uzmimo "strašnu" fleksibilnost i neosjetljivost na običnog navijača koji mu ako će biti pretplatnik a nije član kluba daje ogromnu uštedu na godišnjoj razini da čovjek ne povjeruje. Najeftinija ulaznica je 70 kuna, cijena kompleta 1200 kuna za sve domaće utakmice. Uzmite kalkulator pa podjelite domaće utakmice u prvoj ligi pa ćete uvidjeti koliko su "fleksibilni" s te strane, i koliko navijač može uštedjeti. "Realno" gledajući ako želiš uštedjeti postat ćeš član kluba što i nije tako komplicirano jer za članove kluba dođe godišnja pretplata 1080 kuna,zvuči super, ali dođe i članstvo 100 kuna, pa se opet penjemo na 1180 kuna. Što je ušteda od bijednih 20 kuna na pretplatu za cijelu sezonu za razliku od nečlanova. Rekli bi "jeb... kolko nas ima". Ovdje sada govorim samo o obračunu najjeftinijih ulaznica onih "najvjernijih" navijača bivših sa D tribine. Ne želim govoriti o kalendarima i ostalim popustima koje pruža članstvo, to ti ionako promotivno mogu dati besplatno svugdje.

Parking/stadion

Kazne za parkiranja? Stvarno? Realno gledajući ovdje policija na Kantridi onda nikada nije radila svoj posao, a tek ga sada radi na Rujevici. Nekada na Kantridi svi su željeli komoditet kraćeg hodanja do stadiona, i po mogućnosti ako se mogu parkirati na tartan stazu na stadionu tik do sponzorskih automobila više klase. Pa se tako parkiralo na nogostupima od Mlake do Kantride, o pješačkim prijelazima da ne govorim. Od Zameta spuštajući se do Kantride nije bilo mjesta na nogostupu s obje strane ceste za aute, a o pješacima koji su se spuštali do Kantride koji su morali izlaziti na otvoreni dio ceste. Jer bitno je ubosti dobro mjesto makar i kršio zakon, pa utakmica je pa na taj dan se valjda ne provodi zakon. Ovo na Rujevici bi ja rekao da je najmoderniji kamp, ali ne i stadion. I Zaista to je! Jer kao kamp to odlično funkcionira. Za jednu momčad bilo kojih uzrasta koja želi doći odraditi pripreme u kampu to im je super jer im je sve omogućeno. To je uredu njih će ionako dovesti klubski autobus. Za mlade Riječke uzraste nogometaša koji netragom nestaju (kao da vlada Isil) ali to je druga tema ok, njih će ionako dovesti roditelji ili će doći sa autobusom. Ali kao jedan prvoligaški klub stadion ne funkcionira jer nema organiziranog parkinga. Zapravo iako je Rujevica smještena na odlično strateškom mjestu (pristup zaobilaznici), odmah u startu se pogrješilo jer se nisu rješila pitanja parkinga. Vjerujete li da nakon polusezone ljudi još uvijek se pitaju s koje strane da priđem Rujevici, ili s koje strane da uđem na stadion bez auta?! Zašto moram kružiti oko stadiona da bih ušao na tribinu? I danas se ljudi pitaju zašto je Rijeci cilj napraviti stadion od samo 15-ak tisuća sjedećih mjesta. Pa eto vam razloga. Uvijek će ljudi naći izgovor zašto bojkotirati, zbog dječjih bolesti. Došla su druga vremena, šta mislite da će na novom stadionu ulaznice pojeftiniti, parkirat ćete se besplatno odmah na izlazu s tribine? Ovo su dječje bolesti, ako pogledamo s čime se bavi Hrvatski nogomet i klubovi u njemu.

Dres,himna, navijači...

Need I say more?? Nisam čuo povike i negodovanja nakon ulaska Rijeke i proslave u dresu ove garniture sa grbom Rijeke u Europa ligu. Dali je ovdje Rijeka mogla igrati u plavim dresovima s obzirom, na čiste Stuttgartove bijele dresove? Naravno da je, ali u euforiji to nitko ne primjeti, a kad euforija splasne, otvore se oči, nekada čak i zjenice se rašire kao narkomanu. Ovdje je sve jasno da frustracije ne treba gomilati u sebe, treba ih izbacivati redovito iz sebe, i ispražnjavati se na taj način, ujedno i oslobađati sebe, a ne čekati u sačekuši i onda nakupiti ih za jedan članak. Himna je jedna i uvijek će biti jedna Rijekina, u srcu i na usnama, što se toga tiče tu nema nikakvog spora. To ti nitko ne može nametnuti. Ako te već boli u srcu a pravi si navijač Rijeke kad počnu s novonametnutom himnom, ti povedi navijanje ili pjevaj sam našu Riječku himnu cijelo vrijeme dok traje ta novonametnuta himna. Praviti razliku između onih koji pohoduju domaće ulaznice i onih gostujućih je u najmanju ruku rečeno nepravedno. Nazvati sebe istinskim navijačem i više vrijednim zato jer odeš na gostujuću utakmicu od onih koji dolaze samo na domaće utakmicu je jadno i bezvrjedno. Ako voliš svoj klub voliš ga srcem, a podržavaš ga jednakim žarom na tribini ili pred televizorom.

I lišće će uvijek opadati kad dođe jesen, a na proljeće će bez brige opet procvjetati prekrasni pupoljci...

I opet će lišće opadati u jesen
Od kada se otvorila Rujevica, moram priznati da sam se jako trudio da mi na jedno uho uđe, drugo izađe hrpa gluposti kojih sam se naslušao. S jedne strane jedno od najljepših, najboljih zdanja, najmodernijih u ovom djelu europe, s druge strane konfuzno, elitistički, neorganizirano, bezobrazno... Svaka strana ima neka svoja uporišta pa da ih vidimo. Dok su u cijelom gradu bili obljepljeni jumbo plakati jedne od najplodonosnijih i odlično odrađenih kampanja što se tiče povečanja pretplatnika "Zajedno smo Rijeka", sve je bilo dobro. Zamislite od Opatije, preko Kantride,Zameta, Turnića, Drenove, Centra, Vežice... i sve to preko Jumbo plakata koji ...
I opet će lišće opadati u jesen
Od kada se otvorila Rujevica, moram priznati da sam se ...

Respekt: aerDNA, Paratip, Inter, Igy77, arsenalfc, Alumnus, Puvlin,

Slažem se: Losovius,

Odlična analiza... možda bi samo nedostajalo da postoji dio koji bi malo više komentirao kakva je racionalnost nekih poteza uprave - Losovius, 21.12.15. 12:41, 0 0 0
12/2015
Je li 'obitelj Kranjčar' rješenje riječkih problema ili samo smetnja na putu?

Zašto je priča u kojoj je sretan završetak samo ako obitelj Kranjčar ne dođe u Rijeku. Zbog 3 stavke.

1.#lafamilia

Ne treba nam još jedna #lafamilia na Kantridi! Mi tu imamo igrača slučaj Sharbinija i njegovog oca i jedva s istom izlazimo na kraj. Pravo pitanje se postavlja što će Rijeci Niko Kranjčar?Što Rijeci može donijeti Zlatko Kranjčar?Odgovor je po meni vrlo jasan!Mutnu vodu, a pročiščivać več imamo!To što je nekada zlatni dečko Hrvatskog nogometa kome se nekada predviđala blistava budućnost i uspoređivalo ga se s Zidanom trenutno zagazio u tridesete i sada #lafamilia ne zna što bi s njim, a poznato je da Kek vraća igrače iz knockouta njihovih karijera,sada se pojavilo pitanje da bi to bio napredak za koga..Igrač koji je trebao obilježiti Hrvatski nogomet bio prvak Hrvatske 3 puta,osvojio Hrvatski kup i superkup nekoliko puta,te sudjelovao u osvajanju FA kupa 2008 s Portsmouthom.Igrač koji je kao jaje jajetu sličan Anasu u smislu da se točno može pretpostaviti kada će dobro odigrati, nakon što je otišao iz Hrvatskog nogometa izgubio se kao i većina njegove generacije u inozemstvu,utopio u sivilu toplo-hladnih izdanja.Vro je jasna konstatacija i zapamtite ju Kek vraća igrače iz ventrikularne fibrilacije ili tahikardije, a ne iz asistolije!Što znači da Kek može svojim metodama bilo psihičkim ili samo sa ljudskim dodirom može oživjeti igrača tipa Kramarića(24g.-ventrikulara tahikardija) ili Tomasova(28g.-ventrikularna fibrilacija,ali ne može oživjeti Kranjčara(31g.-asistolija=čitaj ravna crta na defibrilatoru).Taj brod je već ne otplovio nego potonuo. Priznajmo si da je Niko imao vica u igri,imaginacije i osjećaja za loptu koji mnogi danas nemaju, ali da ga Rjeka dovede to bi bio potez očajnika,a Rijeka to trenutno nije.Mediji koji pišu takve stvari to jesu. Očajnici!

Znači Kranjčar junior ima 31 godinu na leđima i nikad ostvarene snove o kvalitetnoj inozemnoj karijeri. Stvari slijede:

-1.Rijeka dovodi Niku i smješta ga u lučki grad Rijeku(prilagodba minimalno 6 mjeseci)
-2.Prilagodba na način funkcioniranja Hnl-a s jedne strane i struktura kluba Rijeke s druge strane(6 mjesesci pošto je iz Hrvatske i nije tako daleko od doma u duhovnom smislu, i još 6 mjeseci zbog dugog boravka u inozemstvu čini mi se skoro 9-10 godina odsutnosti)
-3.Uzmimo samo s idejom da ima želju u glavi da još ostavi neki trag u Hnl-u(u njegovim godinama iako Hnl nije fizički superiorna liga dolazimo do 1 godine teških fizičkih pripreme zbog njegovih godina).Koliko od vas zna ovako odgovoriti odmah gdje je taj momak uopće, za koji klub igra ili bar na čijem je platnom spisku?Ili kada je zadnji put igrao natjecateljsku utakmicu?

Ako uzmemo sve ove podatke oživljavanje mrtvog čovjeka(u igračkom smislu) u njegovim godinama bi trajalo godinama i to breme Rijeka ne treba nositi na svojim leđima.Niti na svom platnom spisku.

2. Mediji

Mediji su odvratni i zato se naslovi i pišu sami od sebe. Zašto? Zato jer je i u medijima podobnost i uhljebarstvo glavna karika prilikom pisanja,a prije toga i zapošljavanja.Uzmite si eksperiment i kupujte 7-10 dana različite novine i/ili isto toliko dana čitajte 6-7 web portala u Hrvatskoj.I onda se malo odmaknite i razmislite,pa možda i zapišite što se i na koji način pročitali o nekoliko istih tema koje se događaju u Hrvatskom društvu.Mediji če rasčetvoriti jednu izjavu, jednu ideju, jednu misao na točno 3 i više dijelova.Npr. o temi ovoj sada #lafamilia Kranjčar jedni skloniji _____ će reći, da je krenuo otvoreni rat s Dinamom, te da se jedna fino lijepo upakirana "Bečko-Zagrebačka škola" suprostavlja Dinamu i da će #lafamilia Kranjčar dovesti Rijeku do naslova prvaka.Drugi mediji skloniji _____ će početi pisati da je Kek bio u žestokoj svađi s Miškovićem i da su odnosi nikada lošiji od početka mandata Keka na kormilu Rijeke,samo da bi se stvorile tenzije u Riječkoj priči koja mirno teče.A postoje i oni treći mediji skloniji _____ koji će jedva dočekati i nastaviti pisati ono što su pisali i prije o tome kako se s tim potezom Rijeka još više približila pobratimu Dinamu i kako je to jedan dokaz da je Rijeka Dinamova filijala.Dakle jedna tema će biti pisana odnosno čitana od sportskih zaljubljenika na 3 različita načina, ali ideja je potekla s jednog mjesta, i jedna rečenica je izgovorena i to je to. Ako je netko izgovorio jednu rečenicu onda se zna što je izgovorio od početka do kraja rečenice.I nebi se ta rečenica ili misao mogla gledati kao teorija zavjere na 3 ili više načina.Ali kao što sam rekao ideološke razlike i razlike u razmišljanju u Hrvatskoj postoje,i postoje u cijelom svijetu,ali to ne znači da mediji moraju potpirivati vatru i raditi još veće razlike.Jako mi je drago da je ovaj portal počeo sa ovim istraživačkim i analitičkim idejama jer to je novost na našim prostorima.Da točno svi vide crno na bijelo na jednom mjestu činjenice i statistiku oko jedne teme.Ostalo je na ljudima da to pročitaju i sami donesu svoj zaključak.Jedini problem funkcioniranja toga je što je tribina kao neovisan medij odnosno nazovi ga kako već bi rekao jedan gospodin "work in progress", pa su to preuzeli mediji kojima je to odgovaralo da ocrne i da podastru dokaz puno široj publici,odnosno puno većoj masi ljudi zbog čitanosti tog medija.Dakle i tu se po naslovima na tom jednom portalu _____ sklonom/nesklonom _____ iskoristilo sa senzacionalističkim naslovima ocrniti taj klub.Iako to nije bila zamisao odlično odrađene statističko-analitičke teme.Ali sigurno je i tribina.hr dobila svoj dio kolača, jer je kao neovisan medij dobila par klikova više i zanimanja za projekt zvan "work in progress" tribina.hr jer je dobila na relevantnosti zbog ogromnog truda uloženog u tu temu/ideju.

3. Matjaž Kek vs Zlatko Kranjčar

Zašto mjenjati Keka na korist Zlatka Kranjčara?

Što je Kek donio Rijeci?Donio je od 2013 do 2105 jedan osvojeni kup i jedan osvojeni superkup.Druga mjesta u prvenstvu i radost igranja u Europa ligi.I to je bilo itekakva igra u Europa ligi.Ove godine je to puklo jer osjećalo se u zraku da se nešto mjenja.Određeni žar je nestao.Zašto je žar nestao?Moramo reći da je Rijeka radnički klub kao što sam već pisao i ne treba bježati od toga.To nije ništa sramotno. Sjetite se Grčke i ona je bila pravi Njemački industrijski mentalitet, na Grčki pogon.I osvojila je Europsko prvenstvo i to ne prevarom ili nedopuštenim sredstvima već svojom odličnom igrom.Da,dobro ste čuli odličnom igrom, što znači sve ono što im je Njemac nacrtao oni su izvršavali.Kasnije će oni postati pljuvačnica od dežurnih dušebrižnika tiki-taka nogometa,ali isti ti će danas reći da im je tiki-taka dosadila.Toliko o znanju i imanju.Dakle Grci imaju pehar dobili su medalje oko vrata i svoje ime u povijesti. Na papiru povijesti to je jedino važno.

Da se nastavim na Keka teško je govoriti o njegovom limitu i nitko ne može reći da je on dosegnuo isti samo zbog jedne stvari.Kek svake godine mora krpati momčad.Jedne godine proslavio Benka,druge Kramarića,vratio u život Jajala,Leovca, sada je na redu Tomasov..vi nastavite niz..dakle Rijeka kao klub puno mjenja ovih godina i ne vidim da će se to promjeniti u doglednoj budućnosti.Jedne godine je u jednoj sezoni promjenila obrambeni stoperski par Knežević-Marić koji su iznjeli cijele kvalifikacije za EL, sa Stuttgartom kao šlagom na torti.Marić je produžio dalje, Knežević se više nije mogao vratiti kvalitetno poslije ozljede.Ali Kek i Riječki skauting su našli Samardžića, Leškovića i Mitrovića koji su postali najbolji stoperski parovi u Hrvatskoj nogometnoj ligi koji su zasluženo podobijali pozive za reprezentaciju.Ali mišljenja sam da ako se prošle godine Rijeka oduprijela nekim ponudama za njih,sljedeće godine neće.No to je druga tema.Tako da opet Kek neće moći ne svojom krivicom doseći svoj limit sa ovim klubom,ali ponavljam ne svojom krivicom već politikom kluba koja je jednostavno takva.I treba je takvu prihvatiti.Ali Rijeka je uređen klub koji uredno financijski i moralno funkcionira. Ima solidno popunjene tribine, i postao je klub kojeg treba pobjediti.Kao radnička momčad vi rujete za pobjede, i nekada je to teško za gledati kao sada protiv Intera.Ali kao što sam rekao klubovima u Hnl-u je postao cilj da Rijeku treba pobjediti.I to je sve započelo od Keka.Ali nemojmo zaboraviti da je Rijeka deklasirala Hajduk na Poljudu i srušila Dinamovu nepobjedivost.Mi kao ljudi ćemo vrlo brzo zaboraviti da je kroz par kola Rijeka pobijedila 2 izravna konkurenta za naslov prvaka.I onda ćemo se lako obrušiti i poželjeti mjenjati nakon prosutih bodova.I šta se Riječani nisu ispraznili psihofizički na tim utakmicama.Ali nekada dođe do pada morala,ili još gore izreke "lako ćemo" i dogodi se Inter.Ali Kek i Riječani su pobjedili u ovoj mrtvoj trci oba konkurenta, pa valjda i Kek ima neke zasluge u tome i u ovoj nepobjedivoj Rijeci.

Što se tče Kranjčara lijepo se prisjećati oku lijepog nogometa kada se "ozbiljno" bavio trenerskim poslom.Uzmete li njegovu biografiju vidjet ćete da je trenirao brdo Hrvatskih, neke Austrijske,Iranske i druge klubove..Što obećava i tko garantira da bi se on uklopio/snašao u Rijeci.I zašto mjenjati nešto što valja.A što to valja? Rijeka igra dobar nogomet. Rijeka igra nogomet kojeg je teško pobjediti.Navijači neće nakon nekih prosutih bodova dizat nišan na igrače ili trenera.Uglavnom na terenu se vidi želja naspram znanja.A ja ću ako već ne vidim znanje radije ustati i zapljeskati želji i požrtvovnosti i dati na taj način podršku s tribine bez koje klub ne može funkcionirati.Baš je to ona osnova oko koje se sada prelomilo koju mnogi nisu htjeli priznati jer su rekli on je jedini igrač koji se zna otresti suparničkog igrača,iako sam ja već u više navrata pisao o problemu nezalaganja Anasa,očito je postalo da će ljudi radije da im traku nosi borbeni Maleš,Močinić ili dr. nego vječno kao Niko Kranjčar u isčekivanju Godota Riječki dečko Anas.

#lafamilia
Zašto je priča u kojoj je sretan završetak samo ako obitelj Kranjčar ne dođe u Rijeku. Zbog 3 stavke. 1.#lafamilia Ne treba nam još jedna #lafamilia na Kantridi! Mi tu imamo igrača slučaj Sharbinija i njegovog oca i jedva s istom izlazimo na kraj. Pravo pitanje se postavlja što će Rijeci Niko Kranjčar?Što Rijeci može donijeti Zlatko Kranjčar?Odgovor je po meni vrlo jasan!Mutnu vodu, a pročiščivać več imamo!To što je nekada zlatni dečko Hrvatskog nogometa kome se nekada predviđala blistava budućnost i uspoređivalo ga se s Zidanom trenutno zagazio u tridesete i sada #lafamilia ne zna što bi s njim, ...
#lafamilia
Zašto je priča u kojoj je sretan završetak samo ako ...

Respekt: Inter, JoHayes13, Igy77, Leader, Gavran, Losovius, Alumnus, draxy,

Slažem se: huskupus, Wenger,

Ne slažem se: Losovius, gradim,

Odlična analiza. To što se ja ne slažem s osnovnom premisom je druga stvar, ali dao si mi za razmisliti... - Losovius, 8.12.15. 11:43, 0 0 0
Cico nema mjesta u Rijeci i definitivno nebi mjenjao Keka sa njim ali mislim da bi se za Niku trebalo naći mjesta ako ovaj želi doći uz to da kao igrač koji baš nema izbora prihvati neku solidnu placu kakvu imaju i ostali top igrači Rijeke. - Igy77, 8.12.15. 13:24, 0 0 0
Ako to prihvati i nebude imao neka neznam kakva potraživanja mislim da se Niku isplati dovesti jer on nije toliko baš star i moglo bi se ga dovesti u formu kojom bi bio dobar u HNL-u. Niko je dobar igrac. - Igy77, 8.12.15. 13:27, 0 0 0
Osim toga nije seljak i neće kockat i opijat se već će se potruditi da dođe u formu i pomogne klubu. - Igy77, 8.12.15. 13:28, 0 0 0
Hajduk2012 nalet smatram dugodišnja dominacija u HnL-u a to što je hajduk pobijedio u jednoj bitci ne znači da je dobio rat, a s time da će Dinamo sigurno prodati a i kupiti u siječnju tako da teško da će biti napeto ali opet - Wenger, 9.12.15. 0:50, 0 0 0
10/2015
Rijeka do pobjede nad Dinamom; je li crveni karton odlučio utakmicu?

Još od pošlotjedne utakmice sa Lokosima, nešto se osjećalo u Riječkom zraku. Tamo na Kantridi na Portiću 3 je zapuhala bura i donijela neki pozitivni dašak osvježenja. Isto tako je bila bura sve jača i jača i udarala more koje je udaralo u nasip pomoćnog igrališta na Kantridi. Osjet je bio sve jači i u zraku se osjećalo da se vrijeme mijena. Jedna od ključnih utakmica je bila protiv Lokosa kad je Rijeka preokrenula rezultat u svoju korist. Rijeka je visila, kao i inace stvarala prilike, ali dugotrajna nedorečenost se nastavila.

Mnogi poznavatelji nogometa i nogometnih prilika u Rijeci su prokomentirali da je ta utakmica bila biti ili ne biti za prvenstvo. Ostati na 2 boda od Dinama i dobiti priliku da ga se sruši na Rujevici i nanjeti mu prvi poraz poslije toliko vremena u prvenstvu je neopisivo. Mnogi su znali da ce se to dogoditi, ali čak su se i najzagriženiji optimisti bojali to naglas izgovoriti.

Znalo se da je previše lekcija u međusobnim ogledima sa Dinamom Kek naucio i da će danas diplomirati. Previše je bilo popravnih ispita da se stručnjak kao Kek vrati svojim osnovama filozofije igre. Zna se kako se ekipa kao Rijeka koja je vrh Hnl-a treba postaviti protiv nadmocnijeg, skupljeg i igracki kvalitetnijeg protivnika. Ali u Dinamu trenutno igraju pojedinci dok za Rijeku igra momčad. Momčad koja ima i glavu i rep, samo što je rep lisičji lukavi Kekov, a glava je od radničke klase koja je istrčala danas na Rujevici. I to je danas Rijeka, radnički klub koji ruje za pobjedu bez trika, imaginacije i sa motom svi za jednog jedan za sve. Takav motor je teško zaustaviti odnosno u ovom slučaju pobjediti. Nitko se ne postavlja iznad drugih. Tomasov koji može 90 minuta pokušavati na sebi svojstven nacin je jednak posudenom radniku Radoševiću koji je došao iz lige petice. Domaći radnik Močo koji izgleda kao da ima mentalno nasljeđe iz bivše tvornice Torpeda, ali sa manirama finog decka iz lokalnog kvarta u Rijeci.

I sve to zajedno kad funkcionira kao danas, rušenje može krenuti! Bio to Dinamo ili Kantrida koja ce se srušiti zapuhao je novi vjetar gore visoko na Rujevici u novoj utvrdi radnika iz Rijeke. Nakon puno godina Rijeka je dobila vjetar u leđa, Dinamo u prsa, ali sve u granicama dopuštenog kako bi suci izmjerili u sprinterskim disciplinama u atletici i dopustili da bude srušen "svjetski rekord" Dinama. I ne samo to nego je zapuhao i jugo sa Poljuda i sad je kao u najzanimljivijim prvenstvima u svijetu napokon postalo bitno ono jedno. Vrijeme je da se zbiju redovi, da se 3 kluba bore prsa o prsa i to na "malim" utakmicama. Jer sad se treba boriti snažno protiv Osijeka, Splita  i drugih, i tamo je važno skupljati bodove. Možemo se žaliti svi žaliti na sudačke odluke i zakulisne igre, ali ako si dovoljno dobar zabit ćeš iz jedne prilike koja uvijek dođe i tako ćeš skupljat bodove.

Naravno da je lako reći da Dinamo ipak ima najbolje igrace, momcad i klupu, ali treba priznati da trenutno Dinamo ima otegotnu okolnost igranja u Europi, dugotrajni izostanak najvažnijeg igraca Ademija. Nije ni za odmet odbaciti činjenicu da dok Hajduk i Rijeka imaju golmane koji ruše osobne i klupske rekorde po neprimljenim golovima iako i oni znaju kiksati, s druge strane koji god Dinamov golman primi gol izravni je krivac za gol. Obrane Hajduka i Rijeke su zbijene i kvalitetne i zajedno sa dobrim golmanima znače nam zanimljivu zimu u Hnl-u. Sve u svemu ako ovakvo slično stanje stanje potraje do zimske stanke, i ako Riječka bura i Splitski jugo jače zapušu, prolječe će nakon mnogo godina zamirisati zdravo i mirisno baš onako kako već dugo nije...

Za sve vječne optimiste...Lijepa je noć čovjeku koji zna da će svanuti dan!

Radnička klasa
Još od pošlotjedne utakmice sa Lokosima, nešto se osjećalo u Riječkom zraku. Tamo na Kantridi na Portiću 3 je zapuhala bura i donijela neki pozitivni dašak osvježenja. Isto tako je bila bura sve jača i jača i udarala more koje je udaralo u nasip pomoćnog igrališta na Kantridi. Osjet je bio sve jači i u zraku se osjećalo da se vrijeme mijena. Jedna od ključnih utakmica je bila protiv Lokosa kad je Rijeka preokrenula rezultat u svoju korist. Rijeka je visila, kao i inace stvarala prilike, ali dugotrajna nedorečenost se nastavila. Mnogi poznavatelji nogometa i nogometnih prilika u Rijeci su ...
Radnička klasa
Još od pošlotjedne utakmice sa Lokosima, nešto se osjećalo u ...
Nebi ta tvoja Rijeka dobila da idiot nije dobil crveni karton.Jednu jedinu šansu nisu imali u prvom poluvremenu,a Mashado je mogel zabit za 0-2,pa bi se tek onda pojeli,jel i drugi dio je Rijeka igrala preoprezno ............ - DAJO22, 25.10.15. 21:37, 0 0 0
Dajo lopta je okrugla pa nisi ti vidoviti milan da znas kako bi bilo da je taravel bio u igri :D - HAJDUK2012, 25.10.15. 23:29, 0 0 0
Rijeka bi glatko izgubila jel je ekipa skrpana zbrda zdola,kak i Dinamo .......... - DAJO22, 26.10.15. 0:37, 0 1 0
Uostalom,pročitaj moju analizu poslije Olympiakosa pa ćeš vidjeti da sam predvidio ovakav rasplet,ne za crveni karton,već sam nagovjestio pobjedu Rijeke ............Nisam vidovit,al kužim neke stvari .......... - DAJO22, 26.10.15. 0:39, 0 0 0
Mislim da je ključan ovaj faktor u kojem se jasno vidi pad u igri Dinama nakon svake utakmice u Ligi prvaka. To Rijeka i Hajduk moraju iskoristiti, jer lako bi Dinamo mogao na proljeće nabaciti kakvu seriju - Losovius, 26.10.15. 10:02, 0 0 0
10/2015
Tribina preview: vikend derbija

Houston Astros @ Kansas City Royals (game 1) 01:30

Prošle godine bi još mogli reći za Kansas da su bili iznenađujuća ekipa, ali ove sezone nikako. Prošle godine su napravili veliko iznenađenje jer su iz borbe za wild card preko Oaklanda, pomeli LAA i Baltimore Oriolse u playoffu i postali prva ekipa u povijesti koja je uletila u playoff i pobjedili 8 utakmica zaredom. Na kraju su sezonu završili sa World Series finalom, a osvajanje im je promaklo za jedan poen u finalu su izgubili od San Francisco Giantsa u 7 utakmici na domaćem terenu sa 3:2. Apsolutno nevjerojatno zanimljivo finale nije ih zadovoljilo već su ove sezone nastavili gdje su prošle sezone stali. Prošle sezone su prvi put od 1985 stigli do svog drugog finala u franšizi i zamalo osvojili drugi World Series od 2 nastupa u finalu. Sada se već na ekipu gleda drugačije sa svojim uvjerljivim omjerom na ostatak divizije u kojoj su osigurali prvo mjesto u American league sa 95-67 omjerom. Ova ekipa nema nekakve zvijezde koje bi posebno izdvojili kao aseve u ekipi, ali ima točno pogođenu sinergiju između napada i obrane koja stvara pobjede. Jer nedovoljno je imati u mlb najbolji napad ili najbolju obranu, bitno je imati točno pogođen omjer oboje da bi se kroz seriju od 3-4 utakmice bilo bolji od protivnika.

No da se osvrnemo na današnju utakmicu. Za Houston danas starta kao bacač Collin McHugh dok će za Kansas startati Yordano Ventura. McHugh je sezonu završio impresivno sa pobjedom u svih zadnjih 6 svojih nastupa. Dokazao se da će biti dostojan partner u duelu sa Keuchelom koji je u wild card game izbacio Yankeese pred neki dan iz playoffa. Houston je ušao u playoff sa odličnom ofenzivnom raspoloženosti. Ta raspoloženost udarača popraćena sa solidnim bacačima mogla bi biti nagazna mina za Kansas na prvoj prepreci.

Tip Houston @ 2.15

Texas Rangers @ Toronto Blue Jays (game 1)21:30h

Toronto ima prejaku i pravu eksploziju u udaračima, ali obrambeno mi često ne izgledaju baš najsigurnije. Nekako su mi uvijek na klimavim nogama. Danas za Toronto baca Price koji čini mi se da nikada nije izgubio u njihovom Skydomu (domaći teren). Iako ima odličnih 9-1 sa 2.30 Era za Toronto ove sezone 2 stvari me smetaju danas kod njega. 1. Zadnji nastup kada je propustio 5 poena za protivnika je bio očajan. Samo ga je ofenziva Toronta spašavala od poraza. Nije ni Gallardo koji danas starta za Texas cvijeće, ali to nas na ovom tipu ne interesira. 2 stvari koja bi mogla pripomoći Texasu danas da postigne 3 poena je Priceovo katastrofalno bacanje protiv Texasa i negativan omjer koji ima protiv njih. Ima 3-4 sa 5.15 ERA u regularnom djelu i 0-3 sa 4.66 ERA u postsezoni protiv Texasa. Jedna od stvari koja me smeta kod njega je da baca sa čak 11 dana odmora između 2 nastupa, što je ipak malo previše. Mogao bi imati problema sa kontrolom loptice i svojih bacanja. Iako nisu više ona udaračka snaga koja je proizvela A-Roda, Hamilltona i druge jake udarače Texas i dalje ima ostavštinu odlične udaračke ekipe u vidu Fieldera, Beltrea i malo zatajnog Hamilltona.

Tip Texas više od 2,5 poena.

Mlb day 01
Houston Astros @ Kansas City Royals (game 1) 01:30 Prošle godine bi još mogli reći za Kansas da su bili iznenađujuća ekipa, ali ove sezone nikako. Prošle godine su napravili veliko iznenađenje jer su iz borbe za wild card preko Oaklanda, pomeli LAA i Baltimore Oriolse u playoffu i postali prva ekipa u povijesti koja je uletila u playoff i pobjedili 8 utakmica zaredom. Na kraju su sezonu završili sa World Series finalom, a osvajanje im je promaklo za jedan poen u finalu su izgubili od San Francisco Giantsa u 7 utakmici na domaćem terenu sa 3:2. Apsolutno nevjerojatno zanimljivo ...
Mlb day 01
Houston Astros @ Kansas City Royals (game 1) 01:30 Prošle ...

Respekt: Losovius,

Rezultati: Kansas-Houston- 2-5 Toronto-Texas- 3-5 - mrkino, 9.10.15. 9:30, 0 0 0
WD - Losovius, 9.10.15. 9:47, 0 0 0
09/2015
Tribina preview; što će se dogoditi i zašto?

Oakland gostuje kod Angelsa @ 01:05

Pobjeda LAA za 1.42 (8/10)
LAA (-1,5) za 1.86 (6/10)
"Just for fun" - 1 inning LAA za 3.04 (4/10)

Barry Zito se (nikad ne reci nikad) oprašta od karijere, legenda Oaklanda i SF-a se oprašta i završava karijeru vjerojatno baš danas. U Oaklandu je još i vrijedio statistički tamo prvih 7 godina profesionalizma, ali samo je u SF mogao osjetiti draž borbe i na kraju osvajanja World Series. Iako je statistički bio puno lošiji u SF nego u Oaklandu, u mašineriji SF je dao svoj obol, a čak 2012 je pridonio u postsezoni i ostvario svoj san bacanju u World Series, što je na kraju rezultiralo i osvajanju WS s San Franciscom te sezone.

No dosta o "Starcu" Zitu i njegovoj prošlosti. Kako stoji njegova sadašnjost? Brutalna realnost. Nitko nije očekivao njegov 2 start ove sezone, ali ozljede su pokosile Oakland ove sezone i pružili su mu da se oprosti od karijere sa startom danas. Kao prvo on baca poslije samo 3 dana odmora. Za čovjeka u njegovim godinama to je prevelik napor. Bacao je pred 3 dana protiv SF i izdržao samo 2 inninga u kojima je dopustio 6 udaraca, 4 runa(poena) i jedan home run. Aktivirali su ga i protiv Houstona kada je u 1 inningu propustio 2 poena(runa) i mučio se s 26 bacanja u tom inningu. Glupo je i napominjati da mu je ERA 18.00, to u ovom raritetnom slučaju nema nikakve veze. Moja prognoza je da će izdržat oko 50-60 bacanja i to kroz 2-3 inninga sa propuštena 4 runa.

S druge strane Starca je More koje navire. Naime Anđeli su navalili u završnici sezone i zaista će biti zanimljivo vidjeti do kuda će dogurati i dali će uspjeti uhvatiti zadnji vlak za postsezonu. Teško je reći da su tempirali na vrijeme svoju formu, jer tamo do nedjelje će biti na knap sa Texasom ako ovako nastave. Trenutno imaju 8-2 u zadnjih 10 tekmi, ako ovako uspiju uletiti u postsezonu bit će težak protivnik na krilima pozitivnog trenda. Iako nisu ofenzivno Angelsi jaki ovo more u naletu bi moglo biti presudno i tamo do Puyolsa danas bi moglo biti već sve rješeno zato možda se isplati odigrati i prvi inning. Jedini problem koji bi mogao stvoriti pobjedi Angelsa je Richards kao starter kojemu baš ne leže udarači Oaklanda. Ima podosta negativan skor s njima. Ovo je ipak utakmica u kojoj mora napraviti korak naprijed i uzeti čistu pobjedu danas da bi opet mogao u nedjelju zaključiti sezonu ako se poklopi sa ulazkom u postsezonu. Ako danas zabrlja ovo Texas bi mogao otići na +3 i sezona je gotova za Anđele. Moja prognoza za njega je oko 90-100 bacanja kroz 6-7 inninga, sa propuštena 2 runa. A kako je klupa na strani Anđela uz 1 inning "bullpena" to bi bilo dovoljno za closera da zaključi na kraju pobjedu.

Tip Starac i More
Oakland gostuje kod Angelsa @ 01:05 Pobjeda LAA za 1.42 (8/10)LAA (-1,5) za 1.86 (6/10)"Just for fun" - 1 inning LAA za 3.04 (4/10) Barry Zito se (nikad ne reci nikad) oprašta od karijere, legenda Oaklanda i SF-a se oprašta i završava karijeru vjerojatno baš danas. U Oaklandu je još i vrijedio statistički tamo prvih 7 godina profesionalizma, ali samo je u SF mogao osjetiti draž borbe i na kraju osvajanja World Series. Iako je statistički bio puno lošiji u SF nego u Oaklandu, u mašineriji SF je dao svoj obol, a čak 2012 je pridonio u postsezoni i ostvario ...
Tip Starac i More
Oakland gostuje kod Angelsa @ 01:05 Pobjeda LAA za 1.42 ...
Prati nas

©2017. Vingd, Inc. Sva prava pridržana.