Iz pera jedne F1 ovisnice – Italija: Franzova lekcija u tri sekunde

Piše: Blondkoka

19.05.2025., 12:22 9 min 4

Za nas, Red Bull navijače, jučerašnji vikend nije mogao završiti bolje. Iako su rezultati od prvog treninga očekivano išli u korist Piastrija i McLarena, s najbržim vremenima na FP1 i FP2, i iako je Oscar za svega 0.034 sekunde ugrabio pole position ispred nabrijanog Maxa Verstappena, kolo sreće, ali i znanja, u nedjelju se jednostavno okrenulo u njegovu korist. Neću se puno osvrtati na kvalifikacije, kombinacije i sve ono što već čitate po portalima. Jučerašnja utrka jednostavno ne ostavlja prostora "ni za što" drugo nego za opetovano ponavljanje i gledanje. Obožavam start svake utrke i ne jednom si znam pogledati samo prvi krug nakon što sve prođe u zaborav. Tu je sve ustreptalo, nabrijano, spremno za eskalaciju na ovaj ili onaj način. Max jučer nije najbolje krenuo, ali je mudro čuvao poziciju do trenutka kada je sve preokrenuo u svoju korist. Taj twist odigrao se u svega nekoliko sekundi. Sekunde su to o kojima će se još godinama pričati i pokazivati rookiejima, kako vozi jedan šampion, najbolji na svijetu. (Ok, nemojte me sada napadati, odmah u startu sam rekla da sam njegov fan.)

Oscar je startao s pole positiona i uspio zadržati vodstvo do prvog zavoja. Na njegovu žalost, koči prerano, Max koristi priliku za pretjecanje i u čuvenom Tamburellu prelazi u vodstvo. Preuzeo je prvu poziciju i nije ju ispuštao sve do posljednje sekunde. Ova frkafulja finta očito je izbacila iz balansa oba McLarenova pilota, koji se do kraja utrke nisu oporavili od nje. Max je ulovio ritam i postepeno povećavao razliku. Ni Piastri, ali niti Norris, nisu ga mogli ugroziti. Bilo je tu i čudnih taktičkih odluka McLarena, od brzog ulaska u boks i rane promjene guma Oscaru, praktički u prvoj petini utrke, pa do Norrisovog zaustavljanja taman prije izlaska Virtual Safety Cara u tridesetom krugu. Maxu je to došlo kao naručeno da u miru obavi svoju izmjenu guma. Sve je jučer bilo na njegovoj strani. Piastri je nakon te rane, ali spore promjene guma pao nekoliko mjesta i morao se odličnim tempom probijati natrag prema vrhu. Ta čudna odluka, sa svim izazovima koji su ga kasnije pratili, značajno je utjecala na njegov konačni plasman.

Taman kad sam pomislila, evo, konačno utrke u kojoj mogu zadnjih dvadeset krugova dočekati bez sekiracije, Kimi Antonelli završava na travi, s nemogućnošću nastavka utrke. Niš, idemo dalje, čekamo restart. Vukli su se bolidi sedam krugova iza sigurnosnog automobila dok konačno Max nije izveo snažan restart i zadržao vodstvo ispred Piastrija i Norrisa. Čudno da je McLaren ostavio Piastrija na starim gumama, dok su Norrisa odmah uveli u boks. Mislim da se jučer McLaren nije proslavio s taktikama.Još jedna čudna situacija vezana uz gume. Ferrari, osim svojih dobro poznatih planova, na listu svojih budalaština može upisati i ovu, nisu imali set svježih guma za Charlesa Leclerca. Vrlo razočaravajuće za ovog odličnog vozača i iz moje perspektive, ne znam koliko će dugo durati ovakav odnos prema sebi. Hamilton, koji je startao na tvrdim gumama, iskoristio je priliku za besplatan ulazak u boks i prešao na nove bez problema. No Charles nije bio te sreće. A što reći, nekako sam se nadala da će ove sezone Ferrari biti u puno boljoj formi i s još jačim rezultatima nego što su pokazali do sada. Lewis, koji je završio četvrti, dva mjesta ispred Leclerca, može biti zadovoljan sam sa sobom, iako je to daleko od rezultata koji se od njega očekuje.

Williams je nekako živnuo ove sezone, što je svakako lijepo za vidjeti. Jučer je Albon pokazao zašto je trenutačno jedno od najjačih oružja Williamsa u borbi za vrh sredine poretka. Startao je s P7, ali se nije zadržao u sredini, već je u prvim krugovima napredovao, držeći korak s vodećima. Njegova vožnja bila je čista, bez grešaka. U jednom trenutku, nakon sigurnosnog automobila, našao se u borbi s Leclercom za četvrto mjesto. U tom duelu Charles ga je izgurao sa staze, što je rezultiralo gubitkom pozicije u korist Hamiltona. Ferrari je kasnije dao striktnu uputu Leclercu da vrati poziciju Albonu kako bi izbjegao kaznu. Unatoč tome, Albon je završio na petom mjestu, što je njegov treći takav plasman ove sezone.

Osvrnut ću se još na kraju na Yukija Tsunodu koji je ovaj vikend prošao sve što je trebao i nije trebao. Od spektakularnog prevrtanja u kvalifikacijama do osvojenog boda u utrci. Tijekom Q1 izgubio je kontrolu nad bolidom, što je rezultiralo prevrtanjem i ogromnom štetom na bolidu. No, nek je on izašao sam na vlastitim nogama iz krša koji je napravio, sve ostalo je nevažno. Garaža je, u svakom slučaju, imala pune ruke posla. A da je napravila odličan posao, vidjelo se u nedjelju. On je također dobio krila otkad je u RB-u i samo se bojim da ne izgori od želje da bude dobar kao Max.

Sve u svemu, jedan uzbudljiv vikend, jedna odlična utrka koja je ponovno vratila na postolje Maxa Verstappena. Poredak se na moju žalost nije promijenio, ali se bodovna razlika dobrano smanjila, što mi i dalje daje nadu da će Max osvojiti i ovo peto prvenstvo. No, daleko je još do kraja, ima još jako puno kilometara za odvoziti. I još nešto.. Želim se nadati da je Red Bull ovaj put stvarno pogodio. Da ovo nije bio samo kratkotrajan bljesak, one weekend stand. Ako su nadogradnje doista napravile razliku, možda ćemo u nastavku sezone biti mirniji, sigurniji i zadovoljniji nego što smo bili zadnjih nekoliko mjeseci. I to bi već bilo nešto. 

Idući vikend nam je Monako. Ne volim tu utrku, ne volim tu stazu i mišljenja sam da su je odavno trebali maknuti iz kalendara. Preuske su to ulice za današnje bolide. Možda je to bilo napeto pred sedamdeset godina, no danas apsolutno neprihvatljivo. No, para okreće svijet, a pogotovo u ovom sportu. Vozači su potrošna roba, što FIA pokazuje uredno i redovito svojim postupcima. (Uhvatit ću malo vremena ovih dana i osvrnuti se i na njih.) Bitni su sponzori, nazovi elita koja se sunča na jahtama i pozira na prozorima i balkonima najskupljih kvadrata u Europi, bez ikakve strasti za sportom koji im se odvija pred očima. Tamo je bitno biti viđen i ništa drugo.

A do tada, pregledat ću još koji put utrku. Posebno taj start. Napuniti baterije do idućeg vikenda i mirno, u hladu svoje sobe, bez distrakcija, odvoziti Monako od početka do kraja. Je da to neće biti na nekom fensi balkonu, prozoru, ili još bolje, na palubi jahte, ali to nije niti bitno.

Strast i ljubav prema Formuli 1 najjača je na onoj dekici na travi, na General Admission poziciji, među istinskim fanovima. Tamo gdje srce stvarno brže kuca. Tamo gdje si dio toga, spajaš se u jedno. Gdje nisi kulisa, nego si sve to. 

 

 

🏁 Rezultati VN Emilije-Romagne 2025 (Imola)

Max Verstappen (Red Bull) – 1:31:33.199

Lando Norris (McLaren) – +6.109

Oscar Piastri (McLaren) – +12.956

Lewis Hamilton (Ferrari) – +14.356

Alexander Albon (Williams) – +17.945

Charles Leclerc (Ferrari) – +20.774

George Russell (Mercedes) – +22.034

Carlos Sainz (Williams) – +22.898

Isack Hadjar (Racing Bulls) – +23.586

Yuki Tsunoda (Red Bull) – +26.446

Fernando Alonso (Aston Martin) – +27.250

Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +30.296

Pierre Gasly (Alpine) – +31.424

Liam Lawson (Racing Bulls) – +32.511

Lance Stroll (Aston Martin) – +32.993

Franco Colapinto (Alpine) – +33.411

Oliver Bearman (Haas) – +33.808

Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +38.572

Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – odustao (kvar na akceleratoru)

Esteban Ocon (Haas) – odustao (kvar motora)

 

🏆 Poredak vozača nakon 7 utrka 

Oscar Piastri (McLaren) – 146 bodova

Lando Norris (McLaren) – 133

Max Verstappen (Red Bull) – 124

George Russell (Mercedes) – 99

Charles Leclerc (Ferrari) – 61

Lewis Hamilton (Ferrari) – 53

Kimi Antonelli (Mercedes) – 48

Alexander Albon (Williams) – 40

Esteban Ocon (Haas) – 14

Lance Stroll (Aston Martin) – 14

Carlos Sainz – 11

Yuki Tsunoda – 10

Pierre Gasly – 7

Isack Hadjar – 7

Nico Hülkenberg – 6

Oliver Bearman – 6

Fernando Alonso – 0

Liam Lawson – 0

Gabriel Bortoleto – 0

Franco Colapinto –

Za komentiranje trebaš biti prijavljen. Prijava Registracija

4 replike

  1. Hrvatska
    Blondkoka
    1. Iz RaceFans.net, Plan C: Why McLaren only got their strategy right for one driver at Imola:

    "McLaren’s race strategy was only effective for Lando Norris, while Oscar Piastri’s early pit stop forced him into traffic, costing him crucial time and track position. This split approach hindered the team’s potential for a stronger overall result."— RaceFans.net

    2. Iz Sky Sports, komentar Jacquesa Villeneuvea:

    "McLaren missed a key opportunity at Imola by not allowing Lando Norris to attack Max Verstappen in the closing stages, showing weakness in their strategic calls. This decision ultimately cost them a chance at victory."— Sky Sports

    3. Iz PlanetF1.com, objašnjenje McLarenove strategije:

    "The team opted for a split strategy between Norris and Piastri, believing an early undercut for Piastri was the best call. However, this backfired as Piastri got stuck in traffic, while Norris, staying out longer, gained track position and finished ahead."— PlanetF1.com
    0
    0
    0
  2. Hrvatska
    Karlo_Duvnjak
    Ne bih rekao da su McLarenove odluke bile čudne, jednostavno nisu imali sreće sa VSC i SC. Max je jednostavno bio brži u Imoli i McLaren je morao probati doći do pobjede drugačijom strategijom nego onom na kojoj je bio Max. Pokazao je to race pace Norrisa u čistom zraku, Red Bull je očito uspio pronaći nešto vremena s novim nadogradnjama i isto tako treba reći da staza kao Imola, s puno brzih zavoja, više odgovara njima nego McLarenu. Smatram da je Piastri odvozio kvalitetnu utrku, izuzev greške u prvom zavoju, odlično se probijao kroz poredak i bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi se raspleo ostatak utrke da nije bilo VSC-a i SC-a. Piastri također kao i Leclerc je imao samo set novih soft guma za restart nakon SC-a, zato nije išao u box, a ne zbog čudne odluke McLarena. Isto važi i za Leclerca, pokušali su izvući maximum drugačijom strategijom i činilo se da su pogodili jer je nakon boxa Alonsa i Russella, Leclerc bio ispred njih. Na kraju ispostavilo se kako je tajming odustajanja Ocona i Antonellija odlučio utrku. Sve u svemu Imola je pokazala da može biti uzbudljiva utrka i žao mi je što je najizglednije nećemo više gledati u F1 kalendaru. Što se tiče Monaca, to je jedna tradicija Formule 1 koju ću uvijek s guštom pogledati. Kako bolidi jure centimetre od zidova uskih ulica Monte Carla u tom predivnom ambijentu, i tko zna, možda i ta utrka iznenadi uzbudljivošću.
    1
    1
    0
    • Hrvatska
      Blondkoka
      Pozdrav Karlo, hvala na javljanju.Uvijek mi je drago kada imam s nekim popričati o utrci. Idemo po redu…
      Ne bih rekla da se sve svodi na "nisu imali sreće s VSC-om ili SC-om". Strategija se ne gradi na sreći, nego na pravovremenom reagiranju. A McLaren u Imoli nije pokazao dovoljno ni jednog ni drugog. Norris je ušao u boks krug prerano. Red Bull je pričekao trenutak kad je bilo jasno da dolazi VSC i tu dobio sve što se moglo dobiti. McLaren je reagirao impulzivno. I platio. To nije peh, to je loša procjena. I to se zove prokockana prilika – ne "nesreća".
      Piastri je, podsjetimo, mijenjao gume u 13. krugu. Na stazi poput Imole, gdje svi znamo da se pretječe teško i rijetko, to znači jedno: ulaziš u boks puno prerano i izlažeš se prometu, riziku i gubitku ritma. U tom trenutku nije bilo potrebe za tako ranim ulaskom. Nije bilo vanjske prijetnje. Nije bilo jasnog razloga... osim unutarnje nesigurnosti.
      Ako ti je vozač u vrhu poretka i imaš tempo, čuvaš mu čiste krugove što je dulje moguće. A ne ga guraš natrag u sredinu da se mora probijati kroz bolide koji su ionako sporiji. To nije bila odvažna strategija, to je bila taktička rupa. Imaju sreće što je Piastri fenomenalan vozač i pokazao je na stazi koliko je brz, inteligentan i na korak da uzme prvenstvo (prije Norrisa), pa se dovukao do vrha poretka.
      A što se tiče toga da "nije išao u boks jer nije imao nove gume", e pa vidiš, tu je upravo problem. Ako si u vrhu i ciljaš na pobjedu, onda moraš imati plan za SC. Imaš spreman set, imaš plan B (C, D)... nebitno koji ali ga imaš. A ako ga nemaš, onda to nije nesreća, nego propust u planiranju. Neplaniranje u ovom sportu nije opcija  jer svaka takva pogreška skupo košta.
      Isto vrijedi i za Leclerca. Ferrari ga nije povukao u boks tijekom SC, iako je tražio ulazak. Imali su samo jedan novi set softa, ali nisu bili sigurni koliko će izdržati do kraja. Ostao je na hardu i na kraju završio šesti. Odluka da ga ne povuku unutra bila je kompromis, i kao i obično kod Ferrarija kompromis koji nije donio ništa konkretno.
      A što se tiče Monaca, tu se stvarno ne moramo slagati. To je stvar osobnih preferencija. Staza na kojoj se ne može pretjecati i na kojoj utrka završava već nakon kvalifikacija u subotu... strategija koja se svodi na to tko će koga "undercutati", a akcije na stazi je sve manje ili je uopće nema. Možeš pogledati start, odspavati malo, i probuditi se pred kraj. I to je Monaco. Današnji bolidi su preveliki za tu stazu. Monaco možda lijepo izgleda, ali za pravo utrkivanje, za adrenalin koji obožavamo ovo je mlaka vodica.
      Ali to je samo moje mišljenje, i pisano je iz srca ne moraš se s time složiti.
       
       
      0
      0
      0
    • Hrvatska
      Karlo_Duvnjak
      Kao što se ne slažemo oko Monaca, neće o se složiti niti oko strategije McLarena. Norris je ušao u box krug prije nego se Ocon pokvario, ne znam kako se drugčije to može nazvati osim nesrećom. Nije baš da su dovijeka mogli voziti na istim gumama i čekati da se nešto dogodi pa da iskoriste VSC, uvjeren sam da bi i Max išao u box krug poslije Norrisa i da nije bilo VSC-a, jednostavno došao je njihov pit-window. 
      Što se tiče Piastrija, ponavljam, morali su pokušati nešto dugačije kako bi došli do pobjede. Razdvojiti strategije svoja dva vozača, jer po samoj brzini nisu  mogli pratiti Maxa. Mogli su čekati i pratiti Maxovu strategiju, ali to im nebi donijelo ništa, osim sigurnog 2. i 3. mjesta koje su i ovako ostvarili. Napravili su rizik koji im se na kraju nije isplatio, ali nisu puno ni izgubili. Što se tiče "plana" za SC, to se ne može planirati i računati na to, u toj situaciji se može samo reagirati; a McLaren kao i Leclerc je reagirao tijekom VSC-a, tko je tada mogao znati da će biti još i SC na kraju trke. Uklapanje SC-a u strategiju je čisto produkt sreće ili nesreće i reakcije ekipe u tom trenutku, ako su u poziciji da reagiraju, a Piastri i Leclerc nisu bili u poziciji da iskoriste tu priliku. 
      Sve u svemu, ne moramo se slagati, ali drago mi je da na Tribini možemo raspraviti o F1 temama. 
      Gledaj nas sljedeći tjedan nakon uzbudljivog Monaca 😜 
      1
      1
      0

Top 10

Tribina.hr portal

Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!


Josip Korda je podatkovni analitičar i nogometni skaut, koji je uz Tribina podcast od njegovih početaka. Kao podatkovni analitičar radi u IT industriji, dok u nogometu radi kao skaut i konzultant, a trenutno je skaut za FK Sarajevo.
Josip Paušić je nogometni analitičar koji je radio u stožerima Rijeke i Gorice. Godinama je bio vanjski stručni suradnik sportske redakcije HRT-a na emisijama vezanim za velika nogometna natjecanja, a tri godine je radio kao urednik emisije Lige prvaka i glavni urednik sportskog kanala PlanetSport.
Mihovil Topić je nogometni analitičar, kolumnist i suradnik nekoliko konzultantskih tvrtki specijaliziranih za napredne metode skautinga i moderne tehnologije koje sve više pronalaze svoje mjesto u nogometu. Godinama kombinira angažman u medijima i rad s nogometnim klubovima. Ta dva elementa kombinira i na Tribini.