Za nas, Red Bull navijače, jučerašnji vikend nije mogao završiti bolje. Iako su rezultati od prvog treninga očekivano išli u korist Piastrija i McLarena, s najbržim vremenima na FP1 i FP2, i iako je Oscar za svega 0.034 sekunde ugrabio pole position ispred nabrijanog Maxa Verstappena, kolo sreće, ali i znanja, u nedjelju se jednostavno okrenulo u njegovu korist. Neću se puno osvrtati na kvalifikacije, kombinacije i sve ono što već čitate po portalima. Jučerašnja utrka jednostavno ne ostavlja prostora "ni za što" drugo nego za opetovano ponavljanje i gledanje. Obožavam start svake utrke i ne jednom si znam pogledati samo prvi krug nakon što sve prođe u zaborav. Tu je sve ustreptalo, nabrijano, spremno za eskalaciju na ovaj ili onaj način. Max jučer nije najbolje krenuo, ali je mudro čuvao poziciju do trenutka kada je sve preokrenuo u svoju korist. Taj twist odigrao se u svega nekoliko sekundi. Sekunde su to o kojima će se još godinama pričati i pokazivati rookiejima, kako vozi jedan šampion, najbolji na svijetu. (Ok, nemojte me sada napadati, odmah u startu sam rekla da sam njegov fan.)
Oscar je startao s pole positiona i uspio zadržati vodstvo do prvog zavoja. Na njegovu žalost, koči prerano, Max koristi priliku za pretjecanje i u čuvenom Tamburellu prelazi u vodstvo. Preuzeo je prvu poziciju i nije ju ispuštao sve do posljednje sekunde. Ova frkafulja finta očito je izbacila iz balansa oba McLarenova pilota, koji se do kraja utrke nisu oporavili od nje. Max je ulovio ritam i postepeno povećavao razliku. Ni Piastri, ali niti Norris, nisu ga mogli ugroziti. Bilo je tu i čudnih taktičkih odluka McLarena, od brzog ulaska u boks i rane promjene guma Oscaru, praktički u prvoj petini utrke, pa do Norrisovog zaustavljanja taman prije izlaska Virtual Safety Cara u tridesetom krugu. Maxu je to došlo kao naručeno da u miru obavi svoju izmjenu guma. Sve je jučer bilo na njegovoj strani. Piastri je nakon te rane, ali spore promjene guma pao nekoliko mjesta i morao se odličnim tempom probijati natrag prema vrhu. Ta čudna odluka, sa svim izazovima koji su ga kasnije pratili, značajno je utjecala na njegov konačni plasman.
Taman kad sam pomislila, evo, konačno utrke u kojoj mogu zadnjih dvadeset krugova dočekati bez sekiracije, Kimi Antonelli završava na travi, s nemogućnošću nastavka utrke. Niš, idemo dalje, čekamo restart. Vukli su se bolidi sedam krugova iza sigurnosnog automobila dok konačno Max nije izveo snažan restart i zadržao vodstvo ispred Piastrija i Norrisa. Čudno da je McLaren ostavio Piastrija na starim gumama, dok su Norrisa odmah uveli u boks. Mislim da se jučer McLaren nije proslavio s taktikama.Još jedna čudna situacija vezana uz gume. Ferrari, osim svojih dobro poznatih planova, na listu svojih budalaština može upisati i ovu, nisu imali set svježih guma za Charlesa Leclerca. Vrlo razočaravajuće za ovog odličnog vozača i iz moje perspektive, ne znam koliko će dugo durati ovakav odnos prema sebi. Hamilton, koji je startao na tvrdim gumama, iskoristio je priliku za besplatan ulazak u boks i prešao na nove bez problema. No Charles nije bio te sreće. A što reći, nekako sam se nadala da će ove sezone Ferrari biti u puno boljoj formi i s još jačim rezultatima nego što su pokazali do sada. Lewis, koji je završio četvrti, dva mjesta ispred Leclerca, može biti zadovoljan sam sa sobom, iako je to daleko od rezultata koji se od njega očekuje.
Williams je nekako živnuo ove sezone, što je svakako lijepo za vidjeti. Jučer je Albon pokazao zašto je trenutačno jedno od najjačih oružja Williamsa u borbi za vrh sredine poretka. Startao je s P7, ali se nije zadržao u sredini, već je u prvim krugovima napredovao, držeći korak s vodećima. Njegova vožnja bila je čista, bez grešaka. U jednom trenutku, nakon sigurnosnog automobila, našao se u borbi s Leclercom za četvrto mjesto. U tom duelu Charles ga je izgurao sa staze, što je rezultiralo gubitkom pozicije u korist Hamiltona. Ferrari je kasnije dao striktnu uputu Leclercu da vrati poziciju Albonu kako bi izbjegao kaznu. Unatoč tome, Albon je završio na petom mjestu, što je njegov treći takav plasman ove sezone.
Osvrnut ću se još na kraju na Yukija Tsunodu koji je ovaj vikend prošao sve što je trebao i nije trebao. Od spektakularnog prevrtanja u kvalifikacijama do osvojenog boda u utrci. Tijekom Q1 izgubio je kontrolu nad bolidom, što je rezultiralo prevrtanjem i ogromnom štetom na bolidu. No, nek je on izašao sam na vlastitim nogama iz krša koji je napravio, sve ostalo je nevažno. Garaža je, u svakom slučaju, imala pune ruke posla. A da je napravila odličan posao, vidjelo se u nedjelju. On je također dobio krila otkad je u RB-u i samo se bojim da ne izgori od želje da bude dobar kao Max.
Sve u svemu, jedan uzbudljiv vikend, jedna odlična utrka koja je ponovno vratila na postolje Maxa Verstappena. Poredak se na moju žalost nije promijenio, ali se bodovna razlika dobrano smanjila, što mi i dalje daje nadu da će Max osvojiti i ovo peto prvenstvo. No, daleko je još do kraja, ima još jako puno kilometara za odvoziti. I još nešto.. Želim se nadati da je Red Bull ovaj put stvarno pogodio. Da ovo nije bio samo kratkotrajan bljesak, one weekend stand. Ako su nadogradnje doista napravile razliku, možda ćemo u nastavku sezone biti mirniji, sigurniji i zadovoljniji nego što smo bili zadnjih nekoliko mjeseci. I to bi već bilo nešto.
Idući vikend nam je Monako. Ne volim tu utrku, ne volim tu stazu i mišljenja sam da su je odavno trebali maknuti iz kalendara. Preuske su to ulice za današnje bolide. Možda je to bilo napeto pred sedamdeset godina, no danas apsolutno neprihvatljivo. No, para okreće svijet, a pogotovo u ovom sportu. Vozači su potrošna roba, što FIA pokazuje uredno i redovito svojim postupcima. (Uhvatit ću malo vremena ovih dana i osvrnuti se i na njih.) Bitni su sponzori, nazovi elita koja se sunča na jahtama i pozira na prozorima i balkonima najskupljih kvadrata u Europi, bez ikakve strasti za sportom koji im se odvija pred očima. Tamo je bitno biti viđen i ništa drugo.
A do tada, pregledat ću još koji put utrku. Posebno taj start. Napuniti baterije do idućeg vikenda i mirno, u hladu svoje sobe, bez distrakcija, odvoziti Monako od početka do kraja. Je da to neće biti na nekom fensi balkonu, prozoru, ili još bolje, na palubi jahte, ali to nije niti bitno.
Strast i ljubav prema Formuli 1 najjača je na onoj dekici na travi, na General Admission poziciji, među istinskim fanovima. Tamo gdje srce stvarno brže kuca. Tamo gdje si dio toga, spajaš se u jedno. Gdje nisi kulisa, nego si sve to.
Max Verstappen (Red Bull) – 1:31:33.199
Lando Norris (McLaren) – +6.109
Oscar Piastri (McLaren) – +12.956
Lewis Hamilton (Ferrari) – +14.356
Alexander Albon (Williams) – +17.945
Charles Leclerc (Ferrari) – +20.774
George Russell (Mercedes) – +22.034
Carlos Sainz (Williams) – +22.898
Isack Hadjar (Racing Bulls) – +23.586
Yuki Tsunoda (Red Bull) – +26.446
Fernando Alonso (Aston Martin) – +27.250
Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +30.296
Pierre Gasly (Alpine) – +31.424
Liam Lawson (Racing Bulls) – +32.511
Lance Stroll (Aston Martin) – +32.993
Franco Colapinto (Alpine) – +33.411
Oliver Bearman (Haas) – +33.808
Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +38.572
Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – odustao (kvar na akceleratoru)
Esteban Ocon (Haas) – odustao (kvar motora)
Oscar Piastri (McLaren) – 146 bodova
Lando Norris (McLaren) – 133
Max Verstappen (Red Bull) – 124
George Russell (Mercedes) – 99
Charles Leclerc (Ferrari) – 61
Lewis Hamilton (Ferrari) – 53
Kimi Antonelli (Mercedes) – 48
Alexander Albon (Williams) – 40
Esteban Ocon (Haas) – 14
Lance Stroll (Aston Martin) – 14
Carlos Sainz – 11
Yuki Tsunoda – 10
Pierre Gasly – 7
Isack Hadjar – 7
Nico Hülkenberg – 6
Oliver Bearman – 6
Fernando Alonso – 0
Liam Lawson – 0
Gabriel Bortoleto – 0
Franco Colapinto –
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!
2. Iz Sky Sports, komentar Jacquesa Villeneuvea:
3. Iz PlanetF1.com, objašnjenje McLarenove strategije:
Reakcije na komentar
Sviđa mi se
/Ne sviđa mi se
/Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/Ne bih rekla da se sve svodi na "nisu imali sreće s VSC-om ili SC-om". Strategija se ne gradi na sreći, nego na pravovremenom reagiranju. A McLaren u Imoli nije pokazao dovoljno ni jednog ni drugog. Norris je ušao u boks krug prerano. Red Bull je pričekao trenutak kad je bilo jasno da dolazi VSC i tu dobio sve što se moglo dobiti. McLaren je reagirao impulzivno. I platio. To nije peh, to je loša procjena. I to se zove prokockana prilika – ne "nesreća".
Piastri je, podsjetimo, mijenjao gume u 13. krugu. Na stazi poput Imole, gdje svi znamo da se pretječe teško i rijetko, to znači jedno: ulaziš u boks puno prerano i izlažeš se prometu, riziku i gubitku ritma. U tom trenutku nije bilo potrebe za tako ranim ulaskom. Nije bilo vanjske prijetnje. Nije bilo jasnog razloga... osim unutarnje nesigurnosti.
Ako ti je vozač u vrhu poretka i imaš tempo, čuvaš mu čiste krugove što je dulje moguće. A ne ga guraš natrag u sredinu da se mora probijati kroz bolide koji su ionako sporiji. To nije bila odvažna strategija, to je bila taktička rupa. Imaju sreće što je Piastri fenomenalan vozač i pokazao je na stazi koliko je brz, inteligentan i na korak da uzme prvenstvo (prije Norrisa), pa se dovukao do vrha poretka.
A što se tiče toga da "nije išao u boks jer nije imao nove gume", e pa vidiš, tu je upravo problem. Ako si u vrhu i ciljaš na pobjedu, onda moraš imati plan za SC. Imaš spreman set, imaš plan B (C, D)... nebitno koji ali ga imaš. A ako ga nemaš, onda to nije nesreća, nego propust u planiranju. Neplaniranje u ovom sportu nije opcija jer svaka takva pogreška skupo košta.
Isto vrijedi i za Leclerca. Ferrari ga nije povukao u boks tijekom SC, iako je tražio ulazak. Imali su samo jedan novi set softa, ali nisu bili sigurni koliko će izdržati do kraja. Ostao je na hardu i na kraju završio šesti. Odluka da ga ne povuku unutra bila je kompromis, i kao i obično kod Ferrarija kompromis koji nije donio ništa konkretno.
A što se tiče Monaca, tu se stvarno ne moramo slagati. To je stvar osobnih preferencija. Staza na kojoj se ne može pretjecati i na kojoj utrka završava već nakon kvalifikacija u subotu... strategija koja se svodi na to tko će koga "undercutati", a akcije na stazi je sve manje ili je uopće nema. Možeš pogledati start, odspavati malo, i probuditi se pred kraj. I to je Monaco. Današnji bolidi su preveliki za tu stazu. Monaco možda lijepo izgleda, ali za pravo utrkivanje, za adrenalin koji obožavamo ovo je mlaka vodica.
Ali to je samo moje mišljenje, i pisano je iz srca ne moraš se s time složiti.
Reakcije na komentar
Sviđa mi se
/Ne sviđa mi se
/Što se tiče Piastrija, ponavljam, morali su pokušati nešto dugačije kako bi došli do pobjede. Razdvojiti strategije svoja dva vozača, jer po samoj brzini nisu mogli pratiti Maxa. Mogli su čekati i pratiti Maxovu strategiju, ali to im nebi donijelo ništa, osim sigurnog 2. i 3. mjesta koje su i ovako ostvarili. Napravili su rizik koji im se na kraju nije isplatio, ali nisu puno ni izgubili. Što se tiče "plana" za SC, to se ne može planirati i računati na to, u toj situaciji se može samo reagirati; a McLaren kao i Leclerc je reagirao tijekom VSC-a, tko je tada mogao znati da će biti još i SC na kraju trke. Uklapanje SC-a u strategiju je čisto produkt sreće ili nesreće i reakcije ekipe u tom trenutku, ako su u poziciji da reagiraju, a Piastri i Leclerc nisu bili u poziciji da iskoriste tu priliku.
Sve u svemu, ne moramo se slagati, ali drago mi je da na Tribini možemo raspraviti o F1 temama.
Gledaj nas sljedeći tjedan nakon uzbudljivog Monaca 😜
Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/