Prošlo je nešto manje od godinu dana nakon mojeg prvog i posljednjeg teksta na Tribini. Mislim da je napokon došlo vrijeme da sjednem za računalo i napišem tekst o jednoj stvari koju obožavam. Nakon dugih 24 utrke i 6 sprint utrka, dobili smo novog prvaka u Formuli 1. Britanac Lando Norris donosi Mclarenu prvu titulu vozača još od 2008. godine i Lewisa Hamiltona. Tako je i prekinut dominantan niz Mercedsa i Red Bulla u kojem su samo njihovi vozači uzimali naslove od 2010. godine do danas. Lando i Mclaren u novu sezonu su ušli kao prvi favoriti. Lani je Mclaren nakon dugih 26 godina osvojio titulu konstruktora, a Norris je po prvi puta u karijeri osjetio ukus pobjede. Teško je bilo povjerovati da će tog sunčanog dana u Miamiu, samo godinu i pol dana kasnije postati svjetski prvak Formule 1. U jednome trenutku se čak i stvorio dojam kako bi već u 2024. mogao postati novi broj 1. Ulazak u novu sezonu davao je dobra obećanja kako je Lando spreman za obračun, ali desila se stvar koju moram priznati nisam očekivao ove sezone. To je Oscar Piastri. Nisam mogao ni zamisliti da će Australijanac napraviti ovoliki napredak u svojoj vožnji. Ponajviše se poboljšao u kvalifikacijama i čuvanju guma. Sezonu je otvorio tako što je u prvih 6 utrka, pobijedio u njih 4. S time da je imao niz od 3 pobjede zaredom što se u Mclarenu nije desilo od Mike Hakkinena. Da sada ne prepričavam ovu fantastičnu sezonu, želio bi spomenuti VN Nizozemske. Lando ima otkazivanje motora, a Piastri dolazi do svoje 7 pobjede u sezoni i prvog Grand Slama u karijeri. Tako je povećao prednost na 34 boda. Djelovalo mi je kako bi stvari mogle biti polako gotove. Oscar je djelovao brzo, staloženo, hladno... kakav god epitet mu želite dati. Izgledalo je da sve karte drži u svojim rukama. Nakon te Velike Nagrade takvog Oscara Piastria više nismo vidjeli ili jesmo na određene momente. U drugome dijelu sezone Lando, a pogotovo Max zagospodarili su terenom. Možemo biti zahvalni prije svega ekipi Mclarena, a onda i Maxu na ovakvom kraju sezone gdje do posljednjih trenutaka nismo znali tko uzima najveći trofej u svijetu automobilizma. Nakon VN Abu Dabhia dobili smo 35. po redu prvaka u povijesti. Od početka hibridne ere nismo imali manju razliku u borbi za naslov. Svega 2 boda su odlučivala novog prvaka (2016. godina je bila prije toga). Počeo se polako stvarati narativ o tome kako je Lando "najgori prvak u povijesti" ili da nije zaslužio naslov. U takve razgovore se trenutačno ne želim upuštati. Nakon 24 utrke Norris je završio kao prvoplasirani na tablici i to je jedino bitno. Znači li to da je sada on najbolji vozač na gridu? Ne, ali je naučio kako se osvaja titula i to protiv jednog od najvećih u povijesti ovoga sporta, Maxa Verstappena. Osobno smatram kako je za samu Formulu 1 dobra stvar što imamo nove šampione. Lando će biti tek četvrti prvak na gridu za iduću sezonu. Time smo i završili eru ovih bolida. Mislim da Piastrijev komentar u Coldown roomu sve govori: " at least we don't have to drive these cars anymore". Kao i 2022. godine, u nova pravila ulazimo s novim prvakom. Ja osobno čekam Russella i Leclerca da se domognu trona. Sada nažalost dolazi pauza od Formule 1. Čekamo još ostale datume kada će druge ekipe predstaviti svoje bolide. DRS-a više nema, ulazimo u nešto novo. Nadam se zanimljivo i s još više kvalitetnog utrkivanja. Za kraj samo da još jednom kažem. Obožavam Formulu 1.
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!
Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/