Iz pera jedne F1 ovisnice - Red Bullova taktika pokosila Maxa Verstappena

Piše: Blondkoka

01.06.2025., 23:04 9 min 1

Još jedna utrka je za nama, koja je donijela neočekivane situacije. Barcelona je staza gdje nema mnogo mjesta za skrivanje slabosti. Timovi donose prve značajnije nadogradnje baš na toj stazi, jer njezina konfiguracija testira sve segmente bolida: od aerodinamike do kočenja. Iz tog smo razloga očekivali napredak Ferrarija, Red Bulla, nastavak dobre vožnje Williamsa. Slabost McLarenu još nisu pronašli, i sve se čini da su oba naslova ove godine u njihovim rukama. Pitanje je samo koji će od dvojice prvoplasiranih uloviti svoj prvi naslov svjetskog prvaka Formule 1.

Treninzi su pokazali da je McLaren u odličnoj formi, dominirali su na stazi sva tri dana, samo su se izmjenjivali glavni junaci na vrhu. Piastri je bio brži u kvalifikacijama od Norrisa za 0.209 sekundi i tako osigurao još jednu najbolju poziciju za utrku. Max je završio na odličnom trećem mjestu. Interesantno je da je isto vrijeme postigao i četvrtoplasirani Russell. Hamiltonovo peto mjesto, najbolje otkako je u Ferrariju, iza njega se smjestio njegov nasljednik u Mercedesu Antonelli. Leclerc nije imao sreće s novim setom mekih guma u Q3 i završio je sedmi. Gasly, Hadjar i Alonso zaokružili su prvu desetoricu.

S nestrpljenjem sam iščekivala start i još jednu čaroliju Maxa Verstappena, koji je imao težak zadatak, razdvojiti prvu dvojicu. I uspjelo mu je, zadržao je Norrisa iza sebe. I taman kada sam se ponadala da će ovaj nastaviti utrku za prvoplasiranim Piastrijem, vremenska razlika s Norrisom se sve više i brže topila. Čarobnjaci iz garaže Red Bulla vrlo brzo su odlučili na prvu izmjenu guma, već u 14. krugu, i sve je vodilo tome da će imati tri pit stopa do kraja utrke. Nakon izmjene vratio se na stazu na osmo mjesto, iza Piastrija, Norrisa, Leclerca, Hamiltona, Russella, Antonellija i Hadjara. Fenomenalnom vožnjom nakon prelaska na meke gume, probio se za samo pet krugova na treće mjesto.

Konačno malo hvatam zrak i otvaram Red Bull u to ime, srcem i dušom uz svog pulena. Stiže mi poruka moje prijateljice, velike poznavateljice ovoga sporta, koja mi je mentorica od mojih prvih Formula dana, pita me: Je li ti sada bolje? – kao iz topa odgovaram – Da, lakše mi je pri srčeku.

Max vozi kao da mu život ovisi o tome, ostavlja srce i dušu na stazi. Lovi razliku od 16 sekundi iza Norrisa i ne popušta milimetra. Drži najbrži krug i vozi svoju utrku života. Vraća se i daje najbolje od sebe. To je „moj“ Max. Norris ulazi u svoju prvu izmjenu guma koja nije baš bila neka, „samo“ 3 sekunde, i izlazi iza Maxa koji i dalje drži najbrži krug i 17.4 sekunde iza Piastrija. Oscar konačno ulazi u pit stop i lovi drugo mjesto. Zanimljiva razlika između prva tri mjesta, razmak od 5.5 sekundi.

U pozadini se vodi prava borba za bodove. Leclerc i Hamilton voze jedan za drugim. Russell se dobro drži iza Hamiltona. Hadjar vozi svoju najbolju utrku do sada, brz, fokusiran.

U 25. krugu vodila se oštra borba između Albona i Lawsona za 13. mjesto. Ovaj potonji, bez imalo pardona, gura Albona i u zavoju prilikom pretjecanja se zalijeće u njega, odvalivši mu prednje krilo. Dijelovi Williamsovog bolida letjeli su stazom. To je, nažalost, bio kraj za Albona. Prvi DNF.

Za to vrijeme Tsunoda, koji je započeo utrku sa zadnjeg mjesta, i na jedvite jade je lovio 13. poziciju, odlazi na drugu izmjenu guma i ponovno se vraća od kuda je i krenuo. Čini se da će i ove sezone Max nositi Red Bull na svojim leđima.

Razmak između Maxa i Piastrija se vrlo brzo smanjuje, zbog čega ga zovu u pit stop. Druga izmjena i pit stop time 2.3 sekunde. Ponovno u borbu, ponovno u ritam. Nismo još niti na pola utrke, već imamo dvije izmjene i dva pokušaja povratka na vrh. Pa dokle? Ovaj put izlazi kao četvrti, iza Leclerca, Norrisa i Piastrija, na medium gumama. Razliku od 8 sekundi smanjuje za manje od šest krugova – opet najbrži na stazi.

Tijek utrke je bio dinamičan, očekivan i uzbudljiv. Hamilton je bio opet iza Maxa, cijelih 18.5 sekundi, Leclerc 12.2 iza njega. Antonelli i Russell na 6. i 7. mjestu i činilo se da bi ovakav ishod mogao ići do kraja utrke, možda s kakvim uzbuđenjem na samom vrhu, jer je Norris bio točno 2.5 sekunde iza Piastrija. Sve u svemu, ajmo reći, zadovoljavajuće za sve aktere.

A onda dolazimo do treće izmjene guma u 48. krugu. Ok vrijeme i vraća se na poziciju s koje je i ušao u pit stop. Prilikom izlaska, gužva kakvu ne možeš poželjeti u ovom trenutku. Bolidi sa svih pozicija na svim ključnim dijelovima staze prave gužvu. Piastri i dalje uvjerljivo vodi, Norris odlazi na drugu izmjenu guma. Broji se svaka sekunda, svaki udah. Izlazi ispred Maxa za samo jednu sekundu razlike. Max mu je puhao za vratom pod DRS-om. Piastri ulazi u pit stop i izlazi uvjerljivo na prvom mjestu. Šesnaest krugova pred kraj; Max juri prema Landu, probijajući se kroz gužvu i dalje. Ajde i ovo je dobar rezultat, molim boga da potraje. Gledam u vrijeme, razlika se povećava svakim metrom.

Jedanaest krugova do kraja, omiljeni rookie Antonelli završava utrku u šljunku. Poražavajuće za Mercedes i Kimmija. Ovo je druga utrka za redom koju nije priveo kraju. Za to vrijeme safety car je na terenu, i čini se da bi ovakav rezultat mogao ostati do kraja, ne sluteći što će se sve dogoditi u narednim minutama.

Piastri prvi ulazi u pit lane, Norris odmah iza njega, nakon čega je i Max došao po nove, ČETVRTE!?  po redu gume za ovu utrku. Nije daleko odmaknuo kada je postavio pitanje da kakve to gume ima. Ne zna se tko je bio više u šoku od odgovora iz garaže – tvrde, jer su samo te ostale. Što reći nakon ovoga? Što reći u vezi ove odluke, taktike? Sa mekih guma vratili su ga na tvrde  za vrijeme safety cara?! Pa to ni ja, kao amater, ne bih odlučila.

I još jedna nada da će sve završiti mirno. Safety car je i dalje na stazi dok traktori odvoze Kimijev bolid u garažu. Svi pokušavaju zadržati dobru temperaturu guma dok čekaju restart koji će konačno pokazati koga ćemo gledati na postolju. Vidljivo je čak i iz drona koliko se Max trudi zagrijati gume dok čekamo kraj safetyja. Konačno, šest krugova do kraja utrke, Piastri preuzima odluku kada kreće u restart utrke. Max opasno klizi u Landa, u jednom trenutku proklizava, čime je omogućio Leclercu da mu oduzme poziciju, a koji se pri tome okrznuo o Maxov bolid. Russell ne gubi vrijeme i kreće u napad, Max brani poziciju i sječe zavoj zadržavajući prednost. Šok i nevjerica u 40 sekundi utrke za sve, osim prve dvojice!!

Maxu je naređeno da vrati poziciju, nakon čega ovaj puca na „upravu“.  Zar je to čudno? Pa dokle?!  Čitavu utrku ga cimaju i traže od njega nemoguće. Četiri izmjene guma?! Konstantna borba i povratak do vrha!  Ok, da, tako to je u Formuli, ali ovo je bilo za eksploziju u glavi, što se i dogodilo s potpunim pravom kod Maxa. Pa sve ima svoje granice! Za ovu današnju, da ne kažem svinjariju, netko bi trebao letjeti iz Red Bulla!!

No vratimo se kraju.

Max je odlučio vratiti poziciju, ali ne bez zalijetanja u Russella. Sportski? Nije. Ljudski? Je! Fer? Zadržat ću za sebe, a vi dragi moji, svatko neka odgovori za sebe.

Zbog nesportskog ponašanja i sudara s Russellom dobiva na kraju 10 sekundi kazne, pa tako završava na teškom desetom mjestu. I nova informacija – dobio je nova 3 kaznena boda, ukupno 11 u posljednjih 12 mjeseci.

Ovoga puta moja oštrica ide u smjeru Red Bulla, koji su se pokazali kao amateri, s potpunim nepoštovanjem prema jedinom vozaču kojega imaju. Max Verstappen zaslužio je bolji tretman. Bolju ekipu.

Za mene je Španjolska utrka, kao Maxovom fanu, utrka za zaborav. Boli me nepravda, boli me amaterizam, kada očekuješ vrhunski rezultat. Muka mi je gledati da netko poput njega, genijalac koji ostavlja sve na stazi, gubi svoj život za tim koji to ne zna dovoljno cijeniti.  Ovo nije bio njegov najbolji rezultat, ali pokazao je zašto je najbolji vozač na gridu. Jer ono što on izvuče iz nemogućeg, nitko drugi na stazi ne može. Nitko...

 

A sada odmor do Kanade 13.-15.6.2025.

Ps. Nije mi jasno, ali stvarno nije, što je bilo u glavi onih koji su odlučili maknuti ga s mekanih guma,  samo 8 krugova do kraja i postaviti ga na hard? Ni sada, dok ovo pišem, ne kužim… ali dobro.

 

Za komentiranje trebaš biti prijavljen. Prijava Registracija

1 replika

  1. Hrvatska
    Lenta Crvena
    Kako to Red Bull ne cijeni i ne postuje Maxa? Ako su pogrijesili sa strategijom, ne znaci da ga ne cijene. Godinama su u tom pogledu najbolji od svih timova. McLaren je toliko puta pravio starteske greske, Mercedes takodjer, Ferrari necu ni spominjat, a Red Bull daleko najmanje. Sto se ove utrke tice, ocigledno je da su od 2 moguce strategije (2 stop ili 3 stop) odabrali onu riskantniju, jer se natjecu protiv dva brza bolida. Na kraju bi to bila ispravna odluka, da nije bilo kvara na Kimijevom bolidu.
    Da je Max imao brzi pace od McLarena ili makar slican, siguran sam da bi Red Bull isao na sigurniju taktiku s 2 ulaska u box. Da je to uradio u nedjelju, gotovo sigurno bi zavrsio treci. S 3 stajanja nije nista izgubio, i dalje bi bio treci, ali barem su McLareni imali o cemu brinuti, jer je cijelu utrku bio brzi od njih, a i Safety car u nekom boljem trenutku bi Maxu donio puno. Medjutim, SC dolazi u uzasnom trenutku, na kraju, kada Max nema vise mekih guma, a svi ostali imaju. Slazem se s tobom da bi bolje bilo da je ostalo na starim mekim gumama. Izgubio bi pozicije od Oscara i Landa, vjerojatno i Charlesa, ali sumnjam da bi ga i Russell prestigao. Nije mi jasno zasto koristiti hard, kada je ocito da je ta guma uzasna i svi je izbjegavaju. Vjerojatno oni znaju nesto sto mi ne.
    Sto se tice Maxovih poteza prema Russellu, ja bih mu dao i ozbiljniju kaznu od 10 sekundi. Namjerni sudar s drugim vozacem se mora rigorozno kaznjavati, pa zvao se ti Verstappen, Stroll ili Schumacher. Riskirao je unistavanje utrke drugom vozacu radi svog bijesa. Moglo se dogoditi sa Russellu pukne ovjes ili guma i tako za njega zavrsi utrka. Max je sjajan vozac, jedan od najboljih svih vremena, ali to mu ne daje za pravo da se ponasa kao razmazeno dijete kada gubi.
    1
    1
    0

Top 10

Tribina.hr portal

Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!


Josip Korda je podatkovni analitičar i nogometni skaut, koji je uz Tribina podcast od njegovih početaka. Kao podatkovni analitičar radi u IT industriji, dok u nogometu radi kao skaut i konzultant, a trenutno je skaut za FK Sarajevo.
Josip Paušić je nogometni analitičar koji je radio u stožerima Rijeke i Gorice. Godinama je bio vanjski stručni suradnik sportske redakcije HRT-a na emisijama vezanim za velika nogometna natjecanja, a tri godine je radio kao urednik emisije Lige prvaka i glavni urednik sportskog kanala PlanetSport.
Mihovil Topić je nogometni analitičar, kolumnist i suradnik nekoliko konzultantskih tvrtki specijaliziranih za napredne metode skautinga i moderne tehnologije koje sve više pronalaze svoje mjesto u nogometu. Godinama kombinira angažman u medijima i rad s nogometnim klubovima. Ta dva elementa kombinira i na Tribini.