Kao što se ne slažemo oko Monaca, neće o se složiti niti oko strategije McLarena. Norris je ušao u box krug prije nego se Ocon pokvario, ne znam kako se drugčije to može nazvati osim nesrećom. Nije baš da su dovijeka mogli voziti na istim gumama i čekati da se nešto dogodi pa da iskoriste VSC, uvjeren sam da bi i Max išao u box krug poslije Norrisa i da nije bilo VSC-a, jednostavno došao je njihov pit-window.
Što se tiče Piastrija, ponavljam, morali su pokušati nešto dugačije kako bi došli do pobjede. Razdvojiti strategije svoja dva vozača, jer po samoj brzini nisu mogli pratiti Maxa. Mogli su čekati i pratiti Maxovu strategiju, ali to im nebi donijelo ništa, osim sigurnog 2. i 3. mjesta koje su i ovako ostvarili. Napravili su rizik koji im se na kraju nije isplatio, ali nisu puno ni izgubili. Što se tiče "plana" za SC, to se ne može planirati i računati na to, u toj situaciji se može samo reagirati; a McLaren kao i Leclerc je reagirao tijekom VSC-a, tko je tada mogao znati da će biti još i SC na kraju trke. Uklapanje SC-a u strategiju je čisto produkt sreće ili nesreće i reakcije ekipe u tom trenutku, ako su u poziciji da reagiraju, a Piastri i Leclerc nisu bili u poziciji da iskoriste tu priliku.
Sve u svemu, ne moramo se slagati, ali drago mi je da na Tribini možemo raspraviti o F1 temama.
Gledaj nas sljedeći tjedan nakon uzbudljivog Monaca 😜
Odličan osvrt, svaka čast. Svaka ti je na mjestu, a ovako kompletnu, objektivnu i realnu analizu nisam u dugo vremena pročitao. Znam da je ovo bilo specifično zbog Gatussa i same unikatnosti ove sezone, ali volio bih vidjeti slične osvrte i za ostale klubove lige ove sezone. Sretno u daljnjem pisanju!
Ma okej, ali tu nije neka razlika od uobičajenog kada netko igra petkom, neko subotom, neko nedjeljom. Šteta, među ostalim vjerujem da bi svi pogledali i popratili utakmicu, pogotovo jer je konsenzus da je Istra hit prvenstva, a ovako će biti "najmanje bitna utakmica od 4".
Donekle se slažem. Ipak, kakav god rezultat bio, ako ništa - ima utjecaja na psihu igrača koji bi u slučaju kiksa Istre na teren mogli izaći sa stavom "ma dobro, to ćemo odraditi bez problema sada kada je manja konkurencija za kvalifikacije" i takav pristup bi mogao utjecati na angažman protiv Rijeke, odnosno Dinama. Zadnje je kolo, pregršt je kombinacija i nema potrebe da se nakon njega bavimo kontroverzijama, već da pozdravimo svoje klubove i proslavimo sa svojim navijačima, nevezano za koga tko navija.
Pozdrav Karlo, hvala na javljanju.Uvijek mi je drago kada imam s nekim popričati o utrci. Idemo po redu…
Ne bih rekla da se sve svodi na "nisu imali sreće s VSC-om ili SC-om". Strategija se ne gradi na sreći, nego na pravovremenom reagiranju. A McLaren u Imoli nije pokazao dovoljno ni jednog ni drugog. Norris je ušao u boks krug prerano. Red Bull je pričekao trenutak kad je bilo jasno da dolazi VSC i tu dobio sve što se moglo dobiti. McLaren je reagirao impulzivno. I platio. To nije peh, to je loša procjena. I to se zove prokockana prilika – ne "nesreća".
Piastri je, podsjetimo, mijenjao gume u 13. krugu. Na stazi poput Imole, gdje svi znamo da se pretječe teško i rijetko, to znači jedno: ulaziš u boks puno prerano i izlažeš se prometu, riziku i gubitku ritma. U tom trenutku nije bilo potrebe za tako ranim ulaskom. Nije bilo vanjske prijetnje. Nije bilo jasnog razloga... osim unutarnje nesigurnosti.
Ako ti je vozač u vrhu poretka i imaš tempo, čuvaš mu čiste krugove što je dulje moguće. A ne ga guraš natrag u sredinu da se mora probijati kroz bolide koji su ionako sporiji. To nije bila odvažna strategija, to je bila taktička rupa. Imaju sreće što je Piastri fenomenalan vozač i pokazao je na stazi koliko je brz, inteligentan i na korak da uzme prvenstvo (prije Norrisa), pa se dovukao do vrha poretka.
A što se tiče toga da "nije išao u boks jer nije imao nove gume", e pa vidiš, tu je upravo problem. Ako si u vrhu i ciljaš na pobjedu, onda moraš imati plan za SC. Imaš spreman set, imaš plan B (C, D)... nebitno koji ali ga imaš. A ako ga nemaš, onda to nije nesreća, nego propust u planiranju. Neplaniranje u ovom sportu nije opcija jer svaka takva pogreška skupo košta.
Isto vrijedi i za Leclerca. Ferrari ga nije povukao u boks tijekom SC, iako je tražio ulazak. Imali su samo jedan novi set softa, ali nisu bili sigurni koliko će izdržati do kraja. Ostao je na hardu i na kraju završio šesti. Odluka da ga ne povuku unutra bila je kompromis, i kao i obično kod Ferrarija kompromis koji nije donio ništa konkretno.
A što se tiče Monaca, tu se stvarno ne moramo slagati. To je stvar osobnih preferencija. Staza na kojoj se ne može pretjecati i na kojoj utrka završava već nakon kvalifikacija u subotu... strategija koja se svodi na to tko će koga "undercutati", a akcije na stazi je sve manje ili je uopće nema. Možeš pogledati start, odspavati malo, i probuditi se pred kraj. I to je Monaco. Današnji bolidi su preveliki za tu stazu. Monaco možda lijepo izgleda, ali za pravo utrkivanje, za adrenalin koji obožavamo ovo je mlaka vodica.
Ali to je samo moje mišljenje, i pisano je iz srca ne moraš se s time složiti.
Ne bih rekao da su McLarenove odluke bile čudne, jednostavno nisu imali sreće sa VSC i SC. Max je jednostavno bio brži u Imoli i McLaren je morao probati doći do pobjede drugačijom strategijom nego onom na kojoj je bio Max. Pokazao je to race pace Norrisa u čistom zraku, Red Bull je očito uspio pronaći nešto vremena s novim nadogradnjama i isto tako treba reći da staza kao Imola, s puno brzih zavoja, više odgovara njima nego McLarenu. Smatram da je Piastri odvozio kvalitetnu utrku, izuzev greške u prvom zavoju, odlično se probijao kroz poredak i bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi se raspleo ostatak utrke da nije bilo VSC-a i SC-a. Piastri također kao i Leclerc je imao samo set novih soft guma za restart nakon SC-a, zato nije išao u box, a ne zbog čudne odluke McLarena. Isto važi i za Leclerca, pokušali su izvući maximum drugačijom strategijom i činilo se da su pogodili jer je nakon boxa Alonsa i Russella, Leclerc bio ispred njih. Na kraju ispostavilo se kako je tajming odustajanja Ocona i Antonellija odlučio utrku. Sve u svemu Imola je pokazala da može biti uzbudljiva utrka i žao mi je što je najizglednije nećemo više gledati u F1 kalendaru. Što se tiče Monaca, to je jedna tradicija Formule 1 koju ću uvijek s guštom pogledati. Kako bolidi jure centimetre od zidova uskih ulica Monte Carla u tom predivnom ambijentu, i tko zna, možda i ta utrka iznenadi uzbudljivošću.
Mogli su Osijek i Istra igrati u subotu, da se ne spriječi dolazak navijača zbog radnog dana. Ta utakmica ne utječe na druge jer ionako Varaždin i Slaven se ganjaju međusobno i nije da će iti jedni iti drugi taktizirati oko toga, nevezano za Istru.
Evo ja nisam uopće sumnjao da HNS neće probat napravt kaos u zadnjem kolu, bar su sve riješili isti dan jer ih se stisnilo. Meni je najveći skandal to šta povjerenik za natjecanje prisiljava Istru da podnese službeni zahtjev nakon šta je praktički ucijenjena
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!
Josip Korda je podatkovni analitičar i nogometni skaut, koji je uz Tribina podcast od njegovih početaka. Kao podatkovni analitičar radi u IT industriji, dok u nogometu radi kao skaut i konzultant, a trenutno je skaut za FK Sarajevo.
Josip Paušić je nogometni analitičar koji je radio u stožerima Rijeke i Gorice. Godinama je bio vanjski stručni suradnik sportske redakcije HRT-a na emisijama vezanim za velika nogometna natjecanja, a tri godine je radio kao urednik emisije Lige prvaka i glavni urednik sportskog kanala PlanetSport.
Mihovil Topić je nogometni analitičar, kolumnist i suradnik nekoliko konzultantskih tvrtki specijaliziranih za napredne metode skautinga i moderne tehnologije koje sve više pronalaze svoje mjesto u nogometu. Godinama kombinira angažman u medijima i rad s nogometnim klubovima. Ta dva elementa kombinira i na Tribini.
Što se tiče Piastrija, ponavljam, morali su pokušati nešto dugačije kako bi došli do pobjede. Razdvojiti strategije svoja dva vozača, jer po samoj brzini nisu mogli pratiti Maxa. Mogli su čekati i pratiti Maxovu strategiju, ali to im nebi donijelo ništa, osim sigurnog 2. i 3. mjesta koje su i ovako ostvarili. Napravili su rizik koji im se na kraju nije isplatio, ali nisu puno ni izgubili. Što se tiče "plana" za SC, to se ne može planirati i računati na to, u toj situaciji se može samo reagirati; a McLaren kao i Leclerc je reagirao tijekom VSC-a, tko je tada mogao znati da će biti još i SC na kraju trke. Uklapanje SC-a u strategiju je čisto produkt sreće ili nesreće i reakcije ekipe u tom trenutku, ako su u poziciji da reagiraju, a Piastri i Leclerc nisu bili u poziciji da iskoriste tu priliku.
Sve u svemu, ne moramo se slagati, ali drago mi je da na Tribini možemo raspraviti o F1 temama.
Gledaj nas sljedeći tjedan nakon uzbudljivog Monaca 😜
https://www.tribina.hr/tekst/304
https://www.tribina.hr/tekst/305
Ne bih rekla da se sve svodi na "nisu imali sreće s VSC-om ili SC-om". Strategija se ne gradi na sreći, nego na pravovremenom reagiranju. A McLaren u Imoli nije pokazao dovoljno ni jednog ni drugog. Norris je ušao u boks krug prerano. Red Bull je pričekao trenutak kad je bilo jasno da dolazi VSC i tu dobio sve što se moglo dobiti. McLaren je reagirao impulzivno. I platio. To nije peh, to je loša procjena. I to se zove prokockana prilika – ne "nesreća".
Piastri je, podsjetimo, mijenjao gume u 13. krugu. Na stazi poput Imole, gdje svi znamo da se pretječe teško i rijetko, to znači jedno: ulaziš u boks puno prerano i izlažeš se prometu, riziku i gubitku ritma. U tom trenutku nije bilo potrebe za tako ranim ulaskom. Nije bilo vanjske prijetnje. Nije bilo jasnog razloga... osim unutarnje nesigurnosti.
Ako ti je vozač u vrhu poretka i imaš tempo, čuvaš mu čiste krugove što je dulje moguće. A ne ga guraš natrag u sredinu da se mora probijati kroz bolide koji su ionako sporiji. To nije bila odvažna strategija, to je bila taktička rupa. Imaju sreće što je Piastri fenomenalan vozač i pokazao je na stazi koliko je brz, inteligentan i na korak da uzme prvenstvo (prije Norrisa), pa se dovukao do vrha poretka.
A što se tiče toga da "nije išao u boks jer nije imao nove gume", e pa vidiš, tu je upravo problem. Ako si u vrhu i ciljaš na pobjedu, onda moraš imati plan za SC. Imaš spreman set, imaš plan B (C, D)... nebitno koji ali ga imaš. A ako ga nemaš, onda to nije nesreća, nego propust u planiranju. Neplaniranje u ovom sportu nije opcija jer svaka takva pogreška skupo košta.
Isto vrijedi i za Leclerca. Ferrari ga nije povukao u boks tijekom SC, iako je tražio ulazak. Imali su samo jedan novi set softa, ali nisu bili sigurni koliko će izdržati do kraja. Ostao je na hardu i na kraju završio šesti. Odluka da ga ne povuku unutra bila je kompromis, i kao i obično kod Ferrarija kompromis koji nije donio ništa konkretno.
A što se tiče Monaca, tu se stvarno ne moramo slagati. To je stvar osobnih preferencija. Staza na kojoj se ne može pretjecati i na kojoj utrka završava već nakon kvalifikacija u subotu... strategija koja se svodi na to tko će koga "undercutati", a akcije na stazi je sve manje ili je uopće nema. Možeš pogledati start, odspavati malo, i probuditi se pred kraj. I to je Monaco. Današnji bolidi su preveliki za tu stazu. Monaco možda lijepo izgleda, ali za pravo utrkivanje, za adrenalin koji obožavamo ovo je mlaka vodica.
Ali to je samo moje mišljenje, i pisano je iz srca ne moraš se s time složiti.